Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vraag jij je nog af?

+10
Carra
Snoopy
Roza
Nyx
Cheesegirl
Sorella
Arwyn
Lady Starstruck
Sea of Trees
Annouk
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wat vraag jij je nog af? - Pagina 2 Empty Re: Wat vraag jij je nog af?

Bericht  Snoopy zo 19 mei 2013 - 11:15

Nyx schreef:Ik heb altijd van die domme vragen. Bijvoorbeeld; Waarom kost een paprika de ene week 49 cent en andere week 99 cent? Maar die vraag komt altijd boven als ik groenten heb gehaald.

Dat heeft toch gewoon met de handelsprijs te maken? De ene keer is er meer vraag of meer aanbod en dat bepaalt voor welke prijs de supermarkt het kan inkopen en dus kan verkopen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Carra zo 19 mei 2013 - 11:16

Haha Roza, dat noem jij geen belangrijke zaken. laughcry
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Bliss zo 19 mei 2013 - 11:17

Carra schreef:Haha Roza, dat noem jij geen belangrijke zaken. laughcry

Haha idd, dat zijn voor mij toch wel dé levensvragen eigenlijk.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Roza zo 19 mei 2013 - 11:20

Bliss schreef:
Carra schreef:Haha Roza, dat noem jij geen belangrijke zaken. laughcry

Haha idd, dat zijn voor mij toch wel dé levensvragen eigenlijk.

Hmm ja, maar het zijn hele andere zaken als de vragen hier...

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Snoopy zo 19 mei 2013 - 11:22

SuperGrover schreef:Maar waarom? Jezus is toch op een bepaalde dag geboren en op een bepaalde dag gestorven? Of denk ik te menselijk nu? :P

Misschien weet men niet welke dag het precies was? En met een vaste datum valt het niet altijd op zondag (en hemelvaart op donderdag).
En de datum van kerst is misschien wel genoemd in de bijbel?

Edit: men heeft dit al lang geleden bedacht, zie http://www.goeievraag.nl/vraag/wetenschap/sociale-wetenschap/pasen-pinksteren-hemelvaart-vaste-datum.62925
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 11:27

Als het goed is staat beschreven in de bijbel wanneer het Pasen is, dat is de eerste zondag na de eerste volle maan in het voorjaar. Hemelvaart en Pinksteren zijn binnen een vaste termijn daarna. Daarom wisselt dat altijd, de eerste volle maan in het voorjaar is ook niet op een vaste datum.

Kerst/de geboorte van Jezus staat dan weer niet met een datum/tijdsaanduiding benoemd in de bijbel geloof ik, of juist wel, dat durf ik niet te zeggen. Maar het schijnt in elk geval dat Jezus niet op 25 december geboren is, maar deze datum er gewoon aan gekoppeld is.

Rood, klopt het, wat ik zeg?

Gast
Gast

Bericht  rapa nui zo 19 mei 2013 - 11:34

Kerst is een niet-Joods feest en heeft de christelijke kerk niet van de Joden overgenomen. Pas in de 4e eeuw na Christus is er een definitieve datum vastgesteld om dit feest te gedenken. Keizer Constantijn de Grote die het christendom als godsdienst officieel tolereerde (zijn opvolger Theodosius heeft het christendom staatsgodsdienst gemaakt), heeft het feest van de onoverwinnelijke zon (sol invictus) dat op 25 en 26 december viel, omgedoopt tot de gedenkdagen voor de geboorte van Christus. Dus voor Kerst staat er een vaste datum.

Wat betreft Pasen en Pinksteren, deze beide feesten gaan terug op Oudtestamentisch feesten, namelijk Pascha en het feest van de eerstelingen/Wekenfeest: deze zijn chronologisch aan elkaar gerelateerd. Dat wil zeggen dat het Wekenfeest altijd vijftig dagen (= precies 7 weken) na het Pascha plaatsvond. Met Pasen stond Christus op en zeven weken daarna werd de Heilige Geest uitgestort: vanzelfsprekend hield de christelijke kerk daaraan vast.

In de kerkgeschiedenis heeft men de vaste datum voor Pasen (14e Nisan= maart/april) losgelaten: dat is officieel op het concilie van Nicea gedaan, maar daarvoor was er discussie over het moment dat men Pasen zou vieren. Toen werd officieel vastgesteld dat Pasen gevierd wordt op de eerste zondag na de eerste volle maan in de lente: dus de zondag na de eerste volle maan na 21 maart. Dit kan variëren: vandaar het verschil in datum, maar wel altijd op een zondag (en maandag) en zeven weken daarna weer op een zondag en maandag
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  SuperGrover ma 20 mei 2013 - 6:15

Sea of Trees schreef:
SuperGrover schreef:Maar waarom? Jezus is toch op een bepaalde dag geboren en op een bepaalde dag gestorven? Of denk ik te menselijk nu? :P
Lees je nu gewoon over mijn tip heen? :P
Sorry! Goede tip, alleen zo erg heb ik het gelukkig niet. Ik heb een plekje eczeem op mijn hand, dat komt eens in de paar jaar terug. Maar voor iets dat ik eens in de paar jaar heb, ga ik niet structureel iets gebruiken! Met een paar weken hormoonzalf is het zo weer over. En omdat ik het op mijn hand heb, is er minder kans op bijwerkingen, de huid is daar vrij dik. In het gezicht oid is natuurlijk een heel ander verhaal.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bazinga di 21 mei 2013 - 6:13

Ik vraag me af wanneer de 'Hitler'-snor, weer een 'gewone' snor wordt.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Lady Starstruck di 21 mei 2013 - 6:31

Bazinga schreef:Ik vraag me af wanneer de 'Hitler'-snor, weer een 'gewone' snor wordt.

Ik denk dat daar nog wel heel wat generaties over heen gaan. Ik denk niet dat het voorlopig mode gaat worden Wink
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Nyx di 21 mei 2013 - 7:55

Ik stond net mijn haar te verven toen de volgende vraag eigenlijk op kwam;

Ikzelf kan mijn haar perfect kleuren. Elke streng haar, die geverfd is, kan ik vastzetten op mijn hoofd zonder klipjes te gebruiken. Laatst vroeg een vriendin of ik haar wilde kleuren. Ze heeft dik steil haar. Ik wilde het net zo doen als ik het bij mezelf doe, maar elke streng die ik 'vastzette' viel ook weer net zo snel naar beneden. Al met al zat haar hele nek onder de verf.

Hoe kleuren meiden hun eigen haar als ze het niet vast kunnen zetten, zoals ik het doe?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: