Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jij en jouw buren?

+30
Mrs. Jansen
Annie24
Snoes
Jeanette
Ella
Sushi
M-G
studiebol
Parel
Roos'
Fiwen
Ilovethe90s
Parisienne
Ibbeltje
_Lacey_
Sam
Shisha
myloon
Twellie
Silke
Sarah1985
Razz
Tania
Japie
Fortissimo
Manderijn
Angela_1986
Rush
Liadan
Nyx
34 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Parel zo 19 mei 2013 - 7:49

Twellie schreef:We hebben een prima maar oppervlakkig contact met de buren. We groeten elkaar, af en toe een praatje en bij hoge uitzondering komen we bij elkaar over de vloer. Dat vind ik zelf ook het prettigste contact met buren.

Hier idem.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  studiebol zo 19 mei 2013 - 8:15

Wij wonen in een hof met 6 huizen. Met de vier huizen tegen over is eigenlijk geen contact, gewoon hoi doei en met een gezin af en toe een sociaal praatje, zij zijn ook op kraambezoek geweest.

Met de buren die naast ons wonen(aan een kant buren) hebben we goed contact. Ik wandel regelmatig ff bij ze langs, in de zomer bbqen we wel is samen en we zijn ook wel is uiteten geweest. Zij hebben twee zoons 17 en 20. Ook zet ik de babyfoon wel eens bij ze zodat ik ff weg kan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 11:17

Mijn vriend en ik wonen in een vrijstaand huis met 4 appartementen; de eigenaren, nog een stel en een alleenstaande man. De eigenaren zijn niet vaak thuis, maar als ze er zijn zeuren ze een beetje en houden ze ons nogal in de gaten. Die alleenstaande man is er niet vaak en wel prima. Het andere stel is ook aardig, alleen zwaar irritant dat hij de internetlijn bezet. We delen het internet, maar pasgeleden was het erg langzaam. Na een paar dagen toch eens gevraagd of de anderen er ook last van hadden en toen zei die man dat dat kwam omdat hij iets aan het doen was en dat hij dat voortaan alleen 's nachts nog zou doen dan. Dat klopt, maar wij gaan vaak laat naar bed en mijn vriend vindt het leuk om te gamen, maar na middernacht kunnen we niet meer internetten. Als hij zo graag wil downloaden kan ie beter zn eigen internetlijn regelen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  M-G zo 19 mei 2013 - 12:18

Aangezien wij in een hoekhuis wonen hebben wij maar aan één kant buren. Dat zijn ontzettend lieve mensen. Als er echt iets aan de hand is kunnen we altijd bij hen terecht. Verder hebben we in de zomer wel regelmatig contact "over de schutting" maar meer eigenlijk ook niet. Ze zijn een stuk ouder dan wij zijn (jaartje of 25/30) maar ontzettend aardige mensen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Sushi ma 20 mei 2013 - 5:35

Mijn buren zijn wel oké. Ik ken ze niet zo goed. Overbuurman is wel aardig, we zeggen elkaar gedag maar dat is het dan ook. Onderbuurvrouw is ook oké en maak ik ook wel eens een praatje mee in de gang. Verder spreek ik mijn buren eigenlijk niet zo.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Ella ma 20 mei 2013 - 20:23

Annie24 schreef:Met de ene kant gewoon hallo, dag en alles goed.
De andere buren zijn de reden dat we gaan verhuizen. Helaas is dat de enige oplossing. Sad

Jeetje dat is wel heel heftig dat je ervoor gaat verhuizen. Is het al die tijd al zo sinds jullie daar wonen?

Wij hebben een goede band met de buren, zeggen elkaar gedag en komen op elkaars verjaardag.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Jeanette ma 20 mei 2013 - 21:35

Ik woon er net, dus geen flauw idee haha. Maar heb aan beide kanten een buurvrouw en die zijn spontaan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Gast ma 20 mei 2013 - 21:48

Ik heb niet zoveel met onze buren, maar zeggen elkaar altijd gedag en nemen pakkertjes voor elkaar aan als de ander niet thuis is. We wonen in een portiek met nog vijf andere huizen en kennen wel iedereen van naam. Maar meer dan af en toe een kort praatje of dat de buurman iets komt lenen is het niet. Ik moet ook zeggen dat ik er niet super veel behoefte aan heb. Zoals het nu is vind ik het prima. Toen mijn buurman hier net woonde en het hele huis verbouwd had ben ik wel eens binnen wezen kijken en heb er wel eens een drankje gedronken, maar daar is het ook wel bij gebleven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Snoes ma 20 mei 2013 - 23:22

Zazou schreef:Ik heb aan de ene kant leuke buren waar ik inderdaad echt dag en nacht zou kunnen aanbellen als er wat zou zijn, de andere buren zijn heel erg op zichzelf. Heb geen last van ze, het is hoi en dat was het.
Hier exact hetzelfde.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Annie24 ma 20 mei 2013 - 23:54

Ella schreef:
Annie24 schreef:Met de ene kant gewoon hallo, dag en alles goed.
De andere buren zijn de reden dat we gaan verhuizen. Helaas is dat de enige oplossing. Sad

Jeetje dat is wel heel heftig dat je ervoor gaat verhuizen. Is het al die tijd al zo sinds jullie daar wonen?

Wij hebben een goede band met de buren, zeggen elkaar gedag en komen op elkaars verjaardag.

Nee, het is begonnen nadat we er 1 jaar woonden. Inmiddels al een heel dossier bij de politie opgebouwd, maar als koper kan je eigenlijk maar 1 kant op en dat is verhuizen.
Nog 6 maanden en dan zijn we er gelukkig weg :cheering:
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Mrs. Jansen di 21 mei 2013 - 0:06

Wij hebben maar aan 1 kant buren. We hebben er niet veel mee.
Het is een oude zuurpruim. Dus meer als gedag zeggen gebeurd er niet.


Jeetje, Annie, heftig als je daardoor genoodzaakt voelt/wordt om te verhuizen.
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Ella di 21 mei 2013 - 0:54

Annie24 schreef:
Ella schreef:
Annie24 schreef:Met de ene kant gewoon hallo, dag en alles goed.
De andere buren zijn de reden dat we gaan verhuizen. Helaas is dat de enige oplossing. Sad

Jeetje dat is wel heel heftig dat je ervoor gaat verhuizen. Is het al die tijd al zo sinds jullie daar wonen?

Wij hebben een goede band met de buren, zeggen elkaar gedag en komen op elkaars verjaardag.

Nee, het is begonnen nadat we er 1 jaar woonden. Inmiddels al een heel dossier bij de politie opgebouwd, maar als koper kan je eigenlijk maar 1 kant op en dat is verhuizen.
Nog 6 maanden en dan zijn we er gelukkig weg :cheering:

Jeetje zeg. Hebben jullie je eigen huis al verkocht of staat dat nog te koop?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  love di 21 mei 2013 - 4:29

Ene kant woont een man alleen, die zien we zelden en daar zeggen we eigenlijk alleen hoi enz tegen.
Andere kant zijn een jong stel komen wonen en zijn nu nog aan het klussen, ze zijn al wel keer hier geweest en wat gedronken verder spreken we ze wel eens als we buiten zijn.

Met de overburen , ouder stel met 2 kinderen gaan we sinds kort mee om en ze zijn hier keer een zaterdagavond geweest. Met hun praten we regelmatig en hebben we goed contact, hoeven er niet wekelijks te zitten maar we vinden het zo prima.

Verder in het hofje weten we wie de wonen en zeggen wel eens hoi maar verder weinig contact , nemen wel van ieders pakketjes aan etc.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  liesje wo 22 mei 2013 - 0:42

beide kanten hallo en dag af en toe een kort gesprek maar verder niets
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Ragazza wo 22 mei 2013 - 0:54

Wij hebben aan beide kanten een heel oppervlakkig contact met de buren. Aan de ene kant woont een oudere vrouw alleen en aan de andere kant woont een stel met 2 kinderen. Wij wonen hier nu al 8 jaar en hebben helaas het gevoel dat we er nooit tussen zijn gekomen. Ik vind dat er soms ook heel vreemd op ons wordt gereageerd door bepaalde buren.
Bijv. een keer met oudejaarsavond stonden wij even een praatje te maken met het stel naast ons, komt een overbuurvrouw, die wenst onze buren een gelukkig nieuwjaar en draait zich abrupt weer om alsof wij lucht zijn.
En een keer kwam ik een andere buurvrouw tegen bij de afhaalchinees, ik hoor haar altijd tegen iedereen hele verhalen houden op de buurt maar tegen mij kon er geen woord af. Ik probeerde een praatje aan te knopen maar kreeg geen respons.. Nou kan dat natuurlijk bij haar kant persoonlijke oorzaken hebben, maar ik vond het niet zo leuk eigenlijk.
Ook heb ik een keer gehoord dat er over ons werd geroddeld. Ik zat op een zomeravond in de achtertuin te lezen en bij de buren (stel met kinderen) die ook buiten zaten, ging het op een gegeven moment over ons. Dat ze ons zo vreemd vonden en dat ik verliefd op de buurman zou zijn! :O Ik hoorde hem nog zeggen van ja, daar ben ik mooi klaar mee.. confused
Ik heb toen even luidruchtig mijn stoel verschoven en volgens mij schrokken ze zich toen rot want de buurvrouw hing meteen over de schutting van: Hoooii hoe is het, lekker weertje (zo overdreven opgewekt).
Nou ja, we weten waar we aantoe zijn met het stelletje en ze zakken maar in de stront. Wij blijven wel normaal groeten en gedag zeggen, maar meer ook niet..
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  RioolSpook wo 22 mei 2013 - 1:25

Met de ene kant geen problemen. Volgens de andere kant ben ik een hoer. Ben blij dat ik hier binnenkort weg ben. Want die scheld buien zo nu en dan ben ik echt meer dan zat.
Alhoewel ze van de week uitriepen dat mijn carriere als hoer wel voorbij zal zijn nu ik weer moddervet werd
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Gast wo 22 mei 2013 - 1:32

Gezellig Rioolspook...

De buren aan de ene kant zijn wat oudere mensen, maar ontzettend aardig. Staan altijd voor je klaar als er wat is en zijn ook altijd bereid om even op te passen als wij onverwachts weg moeten.

De buren aan de andere kant zeggen alleen hoi en zelfs dat kan er soms niet eens af.

In ons rijtje woont oom een moeder met dochter en die zijn ontzettend asociaal (als in om 4 uur 's nachts scheldend op straat staan, keiharde muziek draaien en em nog wat harder zetten als je er wat van zegt, buiten roken en de peuken in alle tuinen gooien, honden uitlaten en de poep bij andere mensen in de kliko gooien of voor de deur laten liggen etc. Ik ben blij dat er een paar huizen tussen zitten....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  - Pagina 2 Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum