Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jij en jouw buren?

+30
Mrs. Jansen
Annie24
Snoes
Jeanette
Ella
Sushi
M-G
studiebol
Parel
Roos'
Fiwen
Ilovethe90s
Parisienne
Ibbeltje
_Lacey_
Sam
Shisha
myloon
Twellie
Silke
Sarah1985
Razz
Tania
Japie
Fortissimo
Manderijn
Angela_1986
Rush
Liadan
Nyx
34 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Jij en jouw buren?

Bericht  Nyx za 18 mei 2013 - 8:48

Hoe gaan jullie met jullie buren om? Kunnen jullie bij elkaar aanbellen als er iets mis is? Of zitten jullie elke ochtend om 10.00u bij elkaar op de koffie? Misschien gaan jullie shoppen? Of heb je liever dat zij verhuizen? En houd je de deur gesloten als zij aanbellen?

Meestal lees ik alleen maar geklaag over buren, waar ik zelf ook absoluut niet vies van ben, maar vroeg me gewoon af hoe jullie met jullie buren zijn.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Liadan za 18 mei 2013 - 8:53

Met onze directe buren hebben we niet veel contact, we groeten elkaar als we elkaar zien, verder niks. Met de buren van de huizen tegenover ons, een paar huizen verder en aan de andere kant van de brandgang maak ik regelmatig een praatje. Een paar zijn op kraamvisite geweest bij ons. En daar blijft het verder bij.
We hebben een heel lief ouder echtpaar schuin tegenover ons wonen en daar krijgen de kinderen vaak iets lekkers van en als er een spaaractie voor kinderen is bij de supermarkt hier dan sparen ze het voor ons. Mijn kinderen vinden hun ook erg lief en zwaaien altijd naar ze en mijn dochter maakt tekeningen voor ze.
Er wonen hier ook veel kinderen naast en(schuin)tegenover ons en daar spelen mijn kinderen vaak mee.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Rush za 18 mei 2013 - 8:57

Onze buren zijn m`n schoonouders en het broertje en zusje van m`n vriend. We kunnen uiteraard op ieder tijdstip bij hun aanbellen en shoppen doen we ook met ze Jij en jouw buren?  1578173417.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Angela_1986 za 18 mei 2013 - 8:58

Ik heb weinig te klagen over mijn buren, ondanks dat hier in de wijk echt van alles woont!

Ik heb 'n vriendin die hier een paar straten verder woont en nog een hele goede kennis woont om de hoek, bij hen zou ik sowieso aanbellen als er wat is.
In de straat zou ik ook wel bij wat mensen aan kunnen bellen, afhankelijk van het probleem zou ik bij mijn directe buurman of -vrouw aanbellen, de buurman een paar deuren verder of de buurvrouw die een aantal deuren verder woont.

Met uitzondering van de buurvrouw van een aantal deuren verder maak ik met de andere regelmatig een praatje op straat, dat kan 'Hoi, hoe is het? Fijne avond nog!' of een gesprek van 'n uur zijn. Hetzelfde geldt voor 2 buurmannen wat verderop in de straat. Heel gemoedelijk dus! Bij elkaar op de koffie doen we eigenlijk niet, daar heb ik ook geen behoefte aan.

Ik heb eigenlijk van niemand echt last, wat ik wel irritant kan vinden is het geschreew van mijn buurjongetje als hij buiten speelt of het geklets van zijn moeder aan de voordeur, die naast mijn raam in de woonkamer zit.


Laatst aangepast door Angela_1986 op za 18 mei 2013 - 9:00; in totaal 1 keer bewerkt
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Manderijn za 18 mei 2013 - 9:00

Aan weerskanten buren die hele dagen van huis zijn, en we dus niet horen. Kun je ook niet aanbellen als er wat is. Links de buurman is 's avonds ook bijna nooit thuis, en buren rechts hebben om 7 uur 's avonds de gordijnen al dicht.. geloof niet dat die ergens op zitten te wachten dus.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Fortissimo za 18 mei 2013 - 9:06

Ik word echt knettergek van onze schuine onderburen. We worden gewoon continue bespied. Het begint nu erg op te vallen dus binnenkort zeg ik er ook gewoon wat van.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Japie za 18 mei 2013 - 9:11

Met de buren aan beide kanten heb ik bijna geen contact. We groeten elkaar als we elkaar zien en heel soms bel ik bij 1 buurman aan om te vragen of hij iets in huis heeft wat ik mis. Als ik een feestje geef, geef ik dat altijd van te voren door. Verder zie of spreek ik ze niet,
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Tania za 18 mei 2013 - 9:14

Onze buren hebben een tweeling van J. zijn leeftijd dus we gaan wel is samen naar de speeltuin. J. staat ook altijd op een krukje over de schutting te kijken of ze er zijn en als ze dan in de tuin zijn praten we meestal wel even. We komen ook bij mekaar op de kinderverjaardagen.
De andere buurman is een aparte man die veel problemen heeft maar hij is wel vriendelijk. Dus we maken af en toe een praatje maar verder niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Razz za 18 mei 2013 - 9:58

Ik zie mijn buurman nauwelijks. Hij is net zo oud als dat ik ben, is vrachtwagenchauffeur en is pas rond een uur of 22.00 thuis doordeweeks en in het weekend is hij naar zijn vriendin die in een andere provincie woont. Als ik hem zie maken we even kort een praatje en als er iets iets kan ik bij hem aanbellen. Zo heeft hij een keer een potje pastasaus voor me open gekregen die ik echt goor geen mogelijkheid open kreeg haha Very Happy

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Sarah1985 za 18 mei 2013 - 10:00

Ene kant woont een oud vrouwtje we helpen haar veel ze ligt nu al 2 maand in het ziekenhuis en sturen regelmatig een kaart en gaan op bezoek

Aan dr andere kant woont een jong stel. We kunnen met ze opschieten en helpen elkaar als het nodig is. Maar komen niet bij elkaar op visite

Overburen kunnen we goed mee en gaan ook af en toe op visite
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Silke za 18 mei 2013 - 10:03

Met de buren naast ons maken we een praatje maar dat is het ook wel. Soms komt het buurjongetje in de tuin spelen als wij buiten zijn. De overbuurman zie ik maar heel af en toe, dat is een man alleen en die is bijna nooit thuis.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Twellie za 18 mei 2013 - 10:15

We hebben een prima maar oppervlakkig contact met de buren. We groeten elkaar, af en toe een praatje en bij hoge uitzondering komen we bij elkaar over de vloer. Dat vind ik zelf ook het prettigste contact met buren.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  myloon za 18 mei 2013 - 10:27

Met de directe buren hebben we alleen contact als het echt nodig is en dan gaat dit ook goed. Maar bij elkaar over de vloer komen doen we niet en in het voorbij gaan is het vaak enkel hoi en doei.

Wel hebben we in het trappenhuis een ouder (88) vrouwtje wonen, ze heeft weinig familie en geen kleinkinderen, is nooit getrouwd geweest.
Wij gaan regelmatig even bij haar langs, helpen haar waar nodig en doen zo nu en dan boodschapjes voor haar.

ook woont er een trappenhuis verder op een stel waar we goed mee kunnen, we passen op elkaars huisdieren tijdens vakanties, gaan zo nu en dan met elkaar uit eten en mijn man doet samen met hem het voorzitterschap van de vve.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Annie24 za 18 mei 2013 - 10:40

Met de ene kant gewoon hallo, dag en alles goed.
De andere buren zijn de reden dat we gaan verhuizen. Helaas is dat de enige oplossing. Sad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Gast za 18 mei 2013 - 10:50

Ik heb aan de ene kant leuke buren waar ik inderdaad echt dag en nacht zou kunnen aanbellen als er wat zou zijn, de andere buren zijn heel erg op zichzelf. Heb geen last van ze, het is hoi en dat was het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Shisha za 18 mei 2013 - 21:37

Wij wonen in een hoekhuis en onze directe buurvrouw kan nog net een mompelend hallo vanaf. Buurjongen net zo maar het buurmeisje is wel altijd vrolijk en maakt nog wel eens een praatje. De rest van het blok begroet ons wel gewoon en daar maken we soms een praatje meer als je ze tegenkomt op straat.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Gast za 18 mei 2013 - 21:40

Ik heb niet echt een geweldige band met de buren. Buurman rechts zie ik zelden en vind ik een rare snuiter, buurvrouw links & dochters zie ik vaker, zijn schatten, zouden er vast ook staan als het nodig is, maar die hou ik iets op afstand omdat ik ze te overdreven lief vind. Maak af en toe wel een praatje met ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Sam za 18 mei 2013 - 21:58

De ene buren zijn goede vrienden geworden, de andere zeggen we 'hoi' tegen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  _Lacey_ za 18 mei 2013 - 22:09

Ik heb niet zo heel veel contact met mijn buren. Je komt elkaar wel eens tegen in de hal en dat groet je elkaar of je maakt even een praatje, maar that's it.

Wel zit ik in het bestuur van de VvE, dus met mijn medebestuursleden heb ik regelmatig vergadering.

Ik mis het wel hoor, maar iedereen in het appartementencomplex heeft een drukke baan en zijn of haar eigen bezigheden is weinig thuis.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Ibbeltje za 18 mei 2013 - 22:17

Onderbuurjongen app ik wel mee, goed contact hebben we verder ook en helpen elkaar als nodig is.

VErder buren voor (klinkt heel raar misschien haha) is hoi en een praatje.
Buren links is van cafe en daar heb ik alleen echt contact mee als het over feest gaat van de kroeg haha zoals met kermis en carnaval en als we elkaar zien is het ook wel hoi en klein praatje.

Andere buren is de bakker en meestal een hoi. Ik kom daar vrij weinig en zie haar ook niet zo vaak anders.

Maar dus wel vriendelijk contact zeg maar allemaal.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Parisienne za 18 mei 2013 - 22:59

Met onze bovenburen hebben we heel goed contact. Een stel van rond de 50 en 35 jaar, met twee jonge kinderen. We delen een opgang met ze, komen elkaar dagelijks tegen. Vanaf het moment dat we hier kwamen wonen gingen we elke vrijdagavond bij hun wat drinken. Ik heb hen 'ondersteund' bij de eerste uren van de bevalling van de jongste, tot ze naar het ziekenhuis gingen. We zijn echt goede vrienden geworden. Ik kan altijd naar binnen lopen als er wat is, ook als er niks is Wink De kinderen kunnen goed met elkaar spelen, we passen regelmatig op elkaars kinderen en wij kunnen altijd de babyfoon boven zetten als we zelf even weg willen. Ook eten N. en ik daar heel vaak als mijn vriend aan het werk is. Zij is buitenlands, ze zijn ontzettend gastvrij, koken heerlijk en nodigen ons vaak uit na een middag spelen om daar te blijven eten.

Aangezien we praktisch bij elkaar in één huis wonen ben ik blij dat het contact zo goed is. Ik hoef geen voordeur uit en dus niet naar buiten om naar hen toe te gaan. Ik loop vanuit onze gang zo de trap op en stap bij hen binnen. Het feit dat ik 's avonds in pyjama/joggingpak vaak even boven thee ga drinken zegt genoeg Wink

Edit: met de rest van de buren hebben we ook wel goed contact, maar dat komt omdat we elkaar vaak zien in het café hier in de straat. Velen zijn onderdeel van onze café-vriendengroep. Ook hen kan ik altijd bellen als er wat is. We komen niet vaak bij elkaar, maar zien elkaar dus wel wekelijks in het café.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Ilovethe90s zo 19 mei 2013 - 3:37

Wij hebben oudere buren; in de 60/70. Als we elkaar tegenkomen maken we een praatje maar dat is niet zo heel vaak. In de zomer zien we elkaar natuurlijk meer omdat je dan ook wat meer in de tuin bezig bent.

Aan de ene kant woont een ouder stel, aan de andere kant een man waarvan zijn vriendin een paar deuren verder woont.
Bij het stel gaan we 1x per jaar op visite, als we op vakantie gaan geven we hier altijd de sleutel af zodat zij voor onze konijntjes zorgen. Ze zijn wel altijd erg nieuwsgierig maar vertellen weinig over zichzelf. Hebben met niemand contact met weten wel wat er met iedereen in de buurt gebeurd. Rara, hoe kan dat? Jij en jouw buren?  561177

Als ik de ramen moet zemen of in de tuin aan de gang ga betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik nog even buiten kijk, even kijken of ze niet buiten zijn. Ze zitten vaak om een praatje verlegen en ik wil dan snel even doen wat ik van plan was en weer door met het volgende haha.

Een paar maanden terug hebben we met een jonger stel afgesproken, zij wonen 2 huizen verder. In de 3 jaar dat ze er wonen kwamen we nooit verder dan 'hoi', we zagen ze verder eigenlijk niet. Ik heb haar op facebook opgezocht en toegevoegd en toen leek het ons wel leuk om af te spreken. De mannen zaten er natuurlijk ook bij en het was hartstikke gezellig, gaan we zeker nog eens doen. Het hoeft van mij niet elke week maar een paar keer per jaar vind ik best ok hoor.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Fiwen zo 19 mei 2013 - 4:04

Wij wonen er nu 3 maanden maar ik heb het idee dat als er wat is dat we altijd aan kunnen bellen. Al is de er met de buren van de ene kant meer klik dan met de anderen. De kinderen van de buren aan de ene kant komen ook regelmatig bij ons over de vloer en er wordt met lekker weer gezellig over de schutting gekletst. Verder wonen mijn schoonzus+gezin 5 deuren verder dus als er echt wat aan de hand is zullen we eerder daar aanbellen maar we mogen absoluut niet klagen met onze buren. Eigenlijk is iedereen in de straat wel prima, vriendelijk hallo zeggen, even een praatje maken en pakketjes voor elkaar aannemen is hier de normaalste zaak van de wereld (was in het appartement waar we eerst woonde wel anders)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Gast zo 19 mei 2013 - 4:10

Bovenburen - Lieve mensen, zijn niet zo goed in de Nederlandse taal, dus we helpen ze regelmatig met dingen. Buurman komt wel eens kopje koffie drinken met zijn kinderen, zijn vrouw mag/durft dat niet. Met de kinderen speel ik wel eens op straat. Zorgen wel voor veel overlast qua geluid.

Onderburen - Leuk stel, op zichzelf, maar prettige band mee. Kunnen bij elkaar aan kloppen waar nodig is, en komen wel eens bij elkaar op visite. Ik zou met de onderbuurvrouw wel meer contact willen hebben, is leuke meid. Ze hebben net een baby gekregen, en daar ben zijn we dezelfde dag al wezen kijken!

Linker boven buurman - Rare vent, wel vriendelijk. Heeft erg veel vrienden over de vloer en maakt in de nacht vaak herrie in het portiek.

Zij buren - Ouder stel, zeggen elkaar gedag, verder geen contact. Ze hebben wel vaak pakketjes voor ons Very Happy

Linker onder buren - Lieve mensen. Zijn er wanneer het nodig is! Man heeft ADHD en vloekt graag, dat is jammer in de tuin, waar hij zijn eigen schuur domein heeft, maar ze zijn prima als buren.

Er zijn 6 huizen bij ons portiek, dus gelukkig kan iedereen het wel redelijk met elkaar vinden, en helpt iedereen elkaar waar nodig. Het zijn alle nationaliteiten, dat maakt communicatie alleen soms wat lastig. 3 zijn Nederlands, 1 Turks, 1 Spaans en 1 Pools! Dus niemand komt echt uitgebreid bij elkaar over de vloer eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Roos' zo 19 mei 2013 - 7:42

Ik woon boven een winkel, er zijn 4 appartementen gebouwd in totaal. Iedereen is 24 die er woont incl mijzelf, ik vind dat ergens heel grappig. Naast me woont een stelletje, zijn wel oke smile Ik woon er nog niet, maar via via heb ik gehoord dat het allemaal leuke buren zijn

Roos'
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jij en jouw buren?  Empty Re: Jij en jouw buren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum