koud sinds zwangerschap
+6
Balloon
Happydobby
Luce
blondje1313
Supertalentje
Tummy
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
koud sinds zwangerschap
Vooral de laatste weken heb ik het voortdurend koud. Met name mijn voeten en handen zijn niet warm te krijgen. Kan dit bij de zwangerschap horen? Ik hoor meestal dat zwangeren het juist warm hebben.
Of zou het eraan kunnen liggen dat ik wat 'verzwakt' ben doordat ik zoveel heb moeten overgeven en was afgevallen?
Ik hoor graag tips! Enige wat echt helpt is warm douchen of een bad nemen, maar om nou de hele dag in de badkamer door te brengen :-)
Of zou het eraan kunnen liggen dat ik wat 'verzwakt' ben doordat ik zoveel heb moeten overgeven en was afgevallen?
Ik hoor graag tips! Enige wat echt helpt is warm douchen of een bad nemen, maar om nou de hele dag in de badkamer door te brengen :-)
Tummy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12
Re: koud sinds zwangerschap
Ik heb niet overgegeven en ik heb het ook zo snel koud. Vorige zw had ik dit ook. Ik zet de verwarming wat hoger en kleed me warmer.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Als je zulke koude voeten en handen hebt heeft dat meestal met een slechte doorbloeding te maken volgens mij. Maar hoe dat dan komt icm een zwangerschap weet ik verder niet.
Gast- Gast
Volgens mij is het ook gewoon erg koud nu!
Ach als ik kijk hoeveel vocht ik nu al vast houd is het misschien maar goed dat het niet warmer is.
Ach als ik kijk hoeveel vocht ik nu al vast houd is het misschien maar goed dat het niet warmer is.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb het ook. Niet zozeer koude ledematen, maar wel steeds koude rillingen.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Nu bijvoorbeeld heb ik sokken aan + fleece huissokken + sloffen en nog steeds ijsklomp voeten, doet gewoon bijna pijn. Koude weer helpt niet echt mee, maar heb er ook last van op warmere dagen.
En mijn neus :-), ook al zo'n ijsklompje
Tummy- Fluisteraar
Ik liep vorige zw in de winter en nu vind ik het nog niet warm, maar als ik het google is het gewoon een zwangerschapskwaal. Je maakt ongeveer 1 liter extra bloed aan voor baby onder invloed van het hormoon oestrogeen. Dit hormoon zorgt ook voor je temperatuurbeleving, die dus lager is waardoor je het koud hebt. En vermoeidheid, zwanger zijn is een aanslag en kost veel energie, van vermoeidheid kun je het ook koud krijgen. Aanbevolen wordt om warm aan te kleden, koud te drinken (dan moet je lijf werken om het op temp te krijgen waardoor je het warmer krijgt) maar warm eten/drinken wordt vaak als prettiger ervaren. En douche en bad, maar niet te warm!
Supertalentje- Kletskop
Dit kan wel kloppen, de warmte gaat naar je buik.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Kruikje erop en een kop warme thee, hopelijk helpt het. Ik heb een hittepetit kussen (of hoe heet zo'n ding), is ook lekker warm! Of van die creme van Gerwohl voor koude voeten of gewoon een likje tijgerbalsem als je dat in huis hebt. Voetjes lekker tegen de verwarming, mits je dan nog de tv kunt zien Zoiets?Tummy schreef:Nu bijvoorbeeld heb ik sokken aan + fleece huissokken + sloffen en nog steeds ijsklomp voeten, doet gewoon bijna pijn. Koude weer helpt niet echt mee, maar heb er ook last van op warmere dagen.
Supertalentje- Kletskop
Ik had het de eerste 12 weken ontzettend koud. Niet warm te krijgen.... Ik denk wel dat het erbij hoort. Kende het ook niet van m'n eerdere zwangerschappen.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Ik ben ook veel koud sinds de zwangerschap! Zal wel een van de kwaaltjes zijn ;-)
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Ik had t ook! Brrr
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Als kleine frummel het dan maar lekker warm heeft :-).
Zo'n pittenzak heb ik niet, maar ben nu wel een kruik aan het maken. Die creme klinkt ook wel goed, zal eens op zoek gaan bij de drogist. Warme dranken gaat m helaas niet worden, verdraag alleen spa rood helaas. Misschien kan ik wel voor het idee met een kop hete thee in mn handen gaan zitten, toch een beetje warmte. Misschien moet ik de kat dwingen op schoot te komen liggen hihi.
Mn vriend kreeg net bijna de slappe lach, lig ik hier op de bank met mijn badjas over mijn kleren onder een fleecedeken (tot aan mijn neus opgetrokken) haha. Het is vanavond wel extreem hoor, brrrrrr
Zo'n pittenzak heb ik niet, maar ben nu wel een kruik aan het maken. Die creme klinkt ook wel goed, zal eens op zoek gaan bij de drogist. Warme dranken gaat m helaas niet worden, verdraag alleen spa rood helaas. Misschien kan ik wel voor het idee met een kop hete thee in mn handen gaan zitten, toch een beetje warmte. Misschien moet ik de kat dwingen op schoot te komen liggen hihi.
Mn vriend kreeg net bijna de slappe lach, lig ik hier op de bank met mijn badjas over mijn kleren onder een fleecedeken (tot aan mijn neus opgetrokken) haha. Het is vanavond wel extreem hoor, brrrrrr
Tummy- Fluisteraar
Ik had het ook. Heb me nog nooit zo dik aangekleed als aan het begin van mijn zwangerschap.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb het voornamelijk in het begin van mijn zwangerschap gehad, nu is het minder geworden.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Sinds een week vaak poepen.
» Verstopte neus sinds geboorte.
» Wat 'mis' je het meeste sinds je kinderen hebt...
» Wat snap je pas sinds korte tijd?
» Sinds een week vaak poepen.
» Verstopte neus sinds geboorte.
» Wat 'mis' je het meeste sinds je kinderen hebt...
» Wat snap je pas sinds korte tijd?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: