Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lekker dan..

+21
Supertalentje
Happinaz
Ayla
Parisienne
Aagje!
SDL
Blue flower
PiP
Laurientje
Teddyaapje
Tania
Susan
Happydobby
Parel
Puggle
Balloon
Paper Crown
Fortissimo
M@niek
Slakje
Caroow
25 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Laurientje do 16 mei 2013 - 23:32

Ik vind jou ook niet onzeker overkomen hoor Caroow
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  PiP vr 17 mei 2013 - 0:19

Ik eigenlijk ook niet...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Blue flower vr 17 mei 2013 - 0:35

Paper Crown schreef:Als R wil duimen vindt hij zijn duimpje toch wel. Je kan een kind niet dwingen. Julian wil geen speen, geen vingers niets, heb al 80000x een speentje geprobeerd maar hij wil NIET. Dat is best kut want als hij in slaap valt moet ik 60cc voeding geven anders lukt 't niet. Wat ik wil zeggen: laat gaan. Is de stress niet waard, R kan niet leren duimen omdat je schoonouders hem dwingen.

Niks aan toe te voegen. Een kindje doet wat het wil. Bij onze R. Wilde ik liever ook niet dat hij duimde en 3x raden wat hij doet.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  SDL vr 17 mei 2013 - 0:49

lWaarom willen ze eigenlijk dat hij gaat duimen?
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Aagje! vr 17 mei 2013 - 3:02

Mijn moeder heeft dit in het begin ook gedaan. Toen zei ze ook steeds dat een duim veel makkelijker was want die had je altijd bij je bla bla bla.
Ik ben van het begin af aan heel duidelijk geweest dat ik dit dus niet wilde, ik wilde dat als ze het nodig had een speen kreeg, en uiteindelijk een keer zo boos geworden (dacht achteraf, misschien was dit wel beetje overdreven) en gezegd dat zij haar kans had gehad om twee kinderen op te voeden, en dat het nu ONZE beurt was!! En dat ik het erg op prijs zou stellen als ze ons dat ook gewoon liet doen op onze manier!

Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Paper Crown vr 17 mei 2013 - 3:04

Nee hoor, ik niet. Maar tijdens je zwangerschap en nu dan met R icm je schoonfamilie. Ik probeer ermee te zeggen dat je meer op je streep moet staan.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Parisienne vr 17 mei 2013 - 3:23

Blue flower schreef:
Paper Crown schreef:Als R wil duimen vindt hij zijn duimpje toch wel. Je kan een kind niet dwingen. Julian wil geen speen, geen vingers niets, heb al 80000x een speentje geprobeerd maar hij wil NIET. Dat is best kut want als hij in slaap valt moet ik 60cc voeding geven anders lukt 't niet. Wat ik wil zeggen: laat gaan. Is de stress niet waard, R kan niet leren duimen omdat je schoonouders hem dwingen.

Niks aan toe te voegen. Een kindje doet wat het wil. Bij onze R. Wilde ik liever ook niet dat hij duimde en 3x raden wat hij doet.
Ik ben het er helemaal mee eens dat een kind dit soort dingen aanleren of hierin aansturen niet werkt. Ze doen inderdaad wat ze zelf willen en zelf fijn vinden. Echter, in het geval van Caroow vind ik het totaal ongepast dat schoonouders zo door blijven drammen. Ik zou het echt niet leuk vinden als ze mijn kind zo aan het 'plagen' zijn door zijn speen eruit te halen en duim erin te stoppen. Dáár zou ik dan zeker wat van zeggen.

Edit: hetzelfde vind ik overigens wat betreft het verplicht kusjes geven (zie ander topic). Als kinderen niet willen, laat ze lekker. Ga niet pushen. Wel vind ik dat je de desbetreffende persoon erop aan kan spreken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 3:47

Ik vind het knap dat je nog niet boos op ze bent geweest. Als ze je advies geven oke. Maar om dan tegen jou in te gaan en hun eigen regels op te dringen vind ik echt te ver gaan. Dat je al niet eerlijk kunt/durft te zijn over de voedingen die hij krijgt vind ik ook best jammer. Je doet het hartstikke goed als moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Ayla vr 17 mei 2013 - 3:55

Ik had m al 10x van schoot geplukt en gemeld dat ik het niet wil hebben. Mijn kind mijn regels mijn zorg.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Happinaz vr 17 mei 2013 - 4:06

Wat irritant!
Ik heb ook een buitenlandse familie aan 1 kant en ik denk wel dat de crux een beetje daar zit. Is overigens geen excuus hoor, want het is jouw kind met jouw regels maar ik merkte wel aan die kant meer weerstand. In mijn familie is het ' normaal' om SAMEN dat kind op te voeden. Dus iedereen bemoeit, en iedereen vindt het prima.
Ik heb het die keren maar gelaten. Al die mensen van die fam. zijn ook kind geweest en ze hebben het overleefd.

Daarin sluit ik me ook wel aan bij PC; je zoontje leert er niks van. Die doet gewoon lekker waar hij zin in heeft! Very Happy

Wel vervelend dat het zo loopt. Helpt het wellicht om op hun gevoel in te werken? 'Jullie geven mij het gevoel dat ik een slechte moeder ben' of 'ik merk dat ik het moeilijk vind dat jullie niet echt luisteren naar wat ik belangrijk vind' ?
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Supertalentje vr 17 mei 2013 - 4:46

Een speen voorkomt niet dat een kind gaat duimen. Of je ze duimen kunt leren weet ik niet, dat zou je eens uit kunnen zoeken. Anders is er niet echt iets aan de hand. Behalve dan dat ze over je heen walsen, maar ik weet niet in hoeverre jou dat stoort.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Exogenesis vr 17 mei 2013 - 6:41

Erg vervelend, zeker omdat je je schoonouders waarschijnlijk ook niet tegen je in het harnas wilt jagen.

Ik zie bij mijn ouders ook met hun kleinkinderen bepaalde dingen gebeuren, die ik bij mijn eigen kind nooit zou toestaan. Mijn zus zei eens A. en mijn moeder vervolgens B. ('Oh, dat is toch zielig, kom maar bij oma hoor...'). Toen heb ik er, als tante, wat van gezegd. Mocht het bij mijn eigen kind in de toekomst gebeuren, dan trek ik m'n mond open. Maar goed, nu heb ik het over m'n ouders. Schoonouders zijn een apart slag volk.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Caroow vr 17 mei 2013 - 8:53

Ik heb geen idee waarom ze willen dat hij gaat duimen. Ja omdat het schattig is..

En boos worden kan ik gewoon niet zo goed. Ik heb een aantal keer gezegd dat ik het niet wil, maar ik kan hem echt niet van schoot trekken. Ze zijn namelijk wel echt super lief voor hem, en voor ons smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 9:03

Overigens zou ik liever willen dat n zou duimen als zo'n speen, ik vind dat zo vreselijk lelijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Puggle vr 17 mei 2013 - 9:07

Ik heb liever een speen. Die kan ik nog afpakken maar die duim niet.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 9:08

Puggle schreef:Ik heb liever een speen. Die kan ik nog afpakken maar die duim niet.

Klopt maar ik vind het gewoon lelijk hahah Ik vind het er niet uitzien, N heeft ook nog een speen maar het liefste was ze hem gisteren nog kwijt dan morgen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Puggle vr 17 mei 2013 - 9:14

Printje schreef:
Puggle schreef:Ik heb liever een speen. Die kan ik nog afpakken maar die duim niet.

Klopt maar ik vind het gewoon lelijk hahah Ik vind het er niet uitzien, N heeft ook nog een speen maar het liefste was ze hem gisteren nog kwijt dan morgen.

Ja ik snap wel dat je het niet mooi vind hoor. Mijn dochter is er lichtelijk verslaafd aan, maar zei word er ook echt zo blij en tevreden van dat ik het maar even zo laat. Let tegenwoordig wel meer op als ik fotos maak dat ik hem uit doe Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 9:16

N heeft hem idd ook echt nodig om in slaap te vallen, bij foto's doe ik hem altijd uit omdat ik het zo lelijk vind haha. Ik beperk het gebruik ok zoveel mogelijk maar R weet dus ook waar dat ding ligt en duwt hem steeds in dr mondje 'omdat N dat zo lekker vindt mama...'
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Caroow vr 17 mei 2013 - 9:17

Printje schreef:
Puggle schreef:Ik heb liever een speen. Die kan ik nog afpakken maar die duim niet.

Klopt maar ik vind het gewoon lelijk hahah Ik vind het er niet uitzien, N heeft ook nog een speen maar het liefste was ze hem gisteren nog kwijt dan morgen.

Met sommige dingen zijn wij het zo eens en met andere dingen echt absoluut niet. Ik vind een duim zo onnozel staan.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Puggle vr 17 mei 2013 - 9:18

Haha dat is dan wel weer schattig van hem! Vervelend voor jou dat wel Razz
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 9:22

Caroow schreef:
Printje schreef:
Puggle schreef:Ik heb liever een speen. Die kan ik nog afpakken maar die duim niet.

Klopt maar ik vind het gewoon lelijk hahah Ik vind het er niet uitzien, N heeft ook nog een speen maar het liefste was ze hem gisteren nog kwijt dan morgen.

Met sommige dingen zijn wij het zo eens en met andere dingen echt absoluut niet. Ik vind een duim zo onnozel staan.

hahaha dat vind ik ook hoor, maar moest ik kiezen....

net zoiets als kiezen tussen abc of sab simplex angel
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Novalee vr 17 mei 2013 - 9:23

Ik snap dat het niet makkelijk is om boos te worden, zeker als de band verder goed is. Maar ik zou hierbij wel echt heel duidelijk maken dat je dit niet wilt hebben. Blijkbaar is het alleen zeggen niet voldoende, dan zou ik hem volgende keer wel weer zelf terugnemen. Niet letterlijk van schoot trekken maar wel op zo'n manier dat het duidelijk is dat je dit niet wil. Ze kunnen nog zoveel willen en schattig vinden, het is jouw kind en jij wilt dit niet. Punt.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 9:23

Puggle schreef:Haha dat is dan wel weer schattig van hem! Vervelend voor jou dat wel Razz

Het is idd ook heel schattig, vooral dat stemmetjes erbij.

Ow kom maar N, hier is jouw tutje, lekker he Boedha ( hij heeft dat helaas van ons opgepikt, wij noemden N soms Boedha, nu blijft R dat dus zeggen.....)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Caroow vr 17 mei 2013 - 9:43

Haha en toch vind ik je heel aardig hoor Printje. (En super schattig van R!)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Printje vr 17 mei 2013 - 9:50

Caroow schreef:Haha en toch vind ik je heel aardig hoor Printje. (En super schattig van R!)

Ik vind jou ook heel leuk en gezellig :cheering:
En in d beste relaties heb je meningsverschillen toch Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekker dan.. - Pagina 2 Empty Re: Lekker dan..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum