Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zingen/zangles

+8
Fortissimo
Stuiterbal
NoMercy
Chocolate Cookie
Verde
bolus26
Feline
Elliot
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Zingen/zangles

Bericht  Elliot do 16 mei 2013 - 7:28

Ik zit er wel eens over na te denken om zangles te nemen. Ik vind zingen zo leuk, alleen ik zing niet zo heel mooi. Niet persé heel vals, maar gewoon heel gewoontjes, saai. Ik vind het ook moeilijk om mijn ademhaling onder controle te houden tijdens het zingen. Zijn er hier meiden met zangles of zangervaring die mij hier wat over kunnen vertellen?

Ik wil er verder trouwens niks mee hoor, ik heb geen ambities om de nieuwe Anouk te worden ofzo, haha! Het is puur voor mijzelf smile
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Feline do 16 mei 2013 - 7:32

Je legt de lat in ieder geval niet meteen al te hoog Wink
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  bolus26 do 16 mei 2013 - 7:34

Ik heb een aantal jaar zangles gehad en ik vond het erg leuk! Heb meer kracht gekregen in m'n stem en kan verschillende stijlen beter zingen omdat ik nu meer technieken beheers. Dus zou het gewoon doen!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Elliot do 16 mei 2013 - 7:36

Haha Feline! Nee, ik besef me ook wel dat je er ook echt talent voor moet hebben. Maar het lijkt me gewoon zo leuk om zuiver te kunnen zingen!

bolus, kon jij voordat je les had al een beetje zingen, of heb je alles daar geleerd? Ik vraag me af of je enige 'basis' moet hebben voordat je begint aan lessen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Verde do 16 mei 2013 - 8:23

Ik denk dat je er wel enige basis voor moet hebben. Tenminste ik kreeg dat wel te horen een paar jaar geleden. Ik wilde ook zangles om in elk geval fatsoenlijk mee te kunnen zingen met liedjes en om mezelf te kunnen begeleiden met zang bij het gitaar spelen. Maar de proefles bij de muziekschool was helemaal geen succes en de juf wilde me niet als leerling, waarschijnlijk omdat ze niet dacht er iets mee te kunnen...

Nu werk ik op een peuterspeelzaal en daar wordt ook veel gezongen. Dus ik heb al van een kindje te horen gekregen dat ik vals zing.. Ik kan er wel om lachen, want het klopt dus ook, haha. Maar nu denk ik er wel weer over om weer eens te proberen of ik een paar zanglessen kan krijgen om hopelijk wat techniek onder de knie te krijgen zodat het niet al te vals meer is.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  bolus26 do 16 mei 2013 - 8:46

Ik kon op zich al wel zingen in ieder geval niet vals maar niet super goed.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Chocolate Cookie do 16 mei 2013 - 8:47

Ik heb ook even zangles gehad, met dezelfde ideeen als jij. Helaas moest ik ermee stoppen omdat ik het niet meer kon bekostigen. Als ik in mijn vrije tijd meer zou oefenen had ik nu nog net zo goed kunnen zingen. Moet dat dus weer eens oppakken.

Zelf had ik privéles, vond het erg prijzig, maar wel zeer leerzaam smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 22:35

Een absoluut gehoor is denk ik wel fijn als je zangles wilt nemen, of een instrument wil leren bespelen. En dat je in de basis wel een beetje kunt zingen.
Ik heb een aantal jaar privé zangles gehad en heb er een hoop van geleerd! Ook ademhaling vanuit de buik, veel mensen doen dit niet, en weten niet hoe dat moet. Dat kun je daar opnieuw leren. Ook heb ik leren zingen met kopstem en borstem. Met kopstem kun je hogere noten halen. Veel toonladers, artuculatie, Engelse uitspraak geoefend ook. Zangles is heel erg leuk, maar vaak wel duur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 22:36

Verde schreef:Ik denk dat je er wel enige basis voor moet hebben. Tenminste ik kreeg dat wel te horen een paar jaar geleden. Ik wilde ook zangles om in elk geval fatsoenlijk mee te kunnen zingen met liedjes en om mezelf te kunnen begeleiden met zang bij het gitaar spelen. Maar de proefles bij de muziekschool was helemaal geen succes en de juf wilde me niet als leerling, waarschijnlijk omdat ze niet dacht er iets mee te kunnen...

Nu werk ik op een peuterspeelzaal en daar wordt ook veel gezongen. Dus ik heb al van een kindje te horen gekregen dat ik vals zing.. Ik kan er wel om lachen, want het klopt dus ook, haha. Maar nu denk ik er wel weer over om weer eens te proberen of ik een paar zanglessen kan krijgen om hopelijk wat techniek onder de knie te krijgen zodat het niet al te vals meer is.
Ah wat jammer dat ze je geen les wilde geven! Maar wel eerlijk van haar, ze wilde in ieder geval niet simpel geld aan je verdienen. Ik ken een meisje die zingt zo vals als een kraai maar ze heeft zangles en ze moet er heel veel geld voor betalen. Best sneu vind ik dat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 22:41

Ik heb nav dit topic mij meteen aangemeld voor zanglessen bij mijn oude lerares, voor na de zomer smile Benieuwd of ze nog plek heeft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Elliot do 16 mei 2013 - 22:41

Bedankt voor de reacties meiden!

Ik bespeel al jaren een instrument en kan dus wel noten lezen en heb ook wel een goed gehoor (niet absoluut hoor, dat is toch echt dat je direct weet welke noten er gespeeld worden als je iets hoort?).

Ik zag dat er bij mij om de hoer hoek een nieuwe 'zangschool' geopend wordt, ik ga daar toch eens informeren wat de tarieven en mogelijkheden zijn Zingen/zangles 561177


Laatst aangepast door Elliot op do 16 mei 2013 - 22:50; in totaal 1 keer bewerkt
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Elliot do 16 mei 2013 - 22:47

Kent iemand Sasja Brouwers? Volgens Google heeft ze een paar singles uitgebracht, en zij geeft zangles bij mij in de buurt.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  NoMercy do 16 mei 2013 - 22:49

Elliot schreef:Bedankt voor de reacties meiden!

Ik bespeel al jaren een instrument en kan dus wel noten lezen en heb ook wel een goed gehoor (niet absoluut hoor, dat is toch echt dat je direct weet welke noten er gespeeld worden als je iets hoort?).

Ik zag dat er bij mij om de hoer een nieuwe 'zangschool' geopend wordt, ik ga daar toch eens informeren wat de tarieven en mogelijkheden zijn Zingen/zangles 561177

Laughing
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Elliot do 16 mei 2013 - 22:49

Wow.. Haha oeps!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 23:47

Elliot schreef:Bedankt voor de reacties meiden!

Ik bespeel al jaren een instrument en kan dus wel noten lezen en heb ook wel een goed gehoor (niet absoluut hoor, dat is toch echt dat je direct weet welke noten er gespeeld worden als je iets hoort?).

Ik zag dat er bij mij om de hoer hoek een nieuwe 'zangschool' geopend wordt, ik ga daar toch eens informeren wat de tarieven en mogelijkheden zijn Zingen/zangles 561177
Ja o.a. noten kunnen lezen is een absoluut gehoor, maar ik kan geen nooit lezen Laughing Wat er nog meer onder valt is horen of een nooit vals is zonder een richtlijn te weten, of een bepaalde toon kunnen zingen zonder eerst een voorbeeld te horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Stuiterbal do 16 mei 2013 - 23:58

Ik zing al van kleins af aan. Altijd in een koor mee gezongen en ook een hele tijd zanglessen gehad.
Tijdens de zanglessen heb ik heel veel geleerd. Met name de ademhaling en het zuiver pakken van noten, en hoe langer ik bezig was hoe groter mijn bereik werd.

Nu zing ik alleen nog in een koor. Ik vind het onwijs leuk en kan er echt door ontspannen. Ik zing niet de sterren van de hemel maar ook niet vals. Het enige nadeel bij mij is dat ik een verminderd gehoor heb wat me soms onzeker maakt met het inzetten van de juiste toonhoogte.
Maar dat mag de pret niet drukken want ik doe het vooral voor mijn plezier en die heb ik elke week Very Happy

Wil je zanglessen om echt te leren zingen of wil je het voor je plezier doen ? Want dan zou je in een koortje ook al veel kunnen leren en dat zal een stuk goedkoper zijn denk ik.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Gast vr 17 mei 2013 - 0:57

Ja koortjes zijn ook leuk Stuiterbal, ik heb o.a. in een black gospelkoortje gezongen en je leert daar zoveel! Ook 2 en 3 stemmig enzo, superleuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Elliot vr 17 mei 2013 - 1:11

Oh Stuiterbal, aan een koortje heb ik nog niet eens gedacht! Maar hier in de buurt zitten alleen hele suffe oudemensenkoortjes volgens mij. Ik ga eens googelen!

Carrie, zoals jij het omschrijft heb ik wel een absoluut gehoor. Very Happy Ik kan altijd precies horen wanneer iets vals is. Heel handig in het orkest waarbij ik speel, ik weet precies of ik goed afgestemd ben ja of nee Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Fortissimo vr 17 mei 2013 - 1:20

Dit lijkt me het ultieme moment om een topic te openen waarin forummers zingen!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Elliot vr 17 mei 2013 - 1:28

Er heeft hier ooit (jaren geleden) zo'n topic gestaan. Ik kan me nog goed herinneren dat Freaki toentertijd een filmpje van zichzelf had geupload, dat was zo mooi! Zij had zo'n soort account op een site waarbij je via de microfoon op je computer liedjes kon opnemen en dan op je profiel kon zetten. Ik heb nog heel vaak naar die site gezocht maar ik heb hem nooit meer gevonden. Het was iets van doremi ofzo..
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Pompoen vr 17 mei 2013 - 1:45

Elliot schreef:Ik zit er wel eens over na te denken om zangles te nemen. Ik vind zingen zo leuk, alleen ik zing niet zo heel mooi. Niet persé heel vals, maar gewoon heel gewoontjes, saai. Ik vind het ook moeilijk om mijn ademhaling onder controle te houden tijdens het zingen. Zijn er hier meiden met zangles of zangervaring die mij hier wat over kunnen vertellen?

Ik wil er verder trouwens niks mee hoor, ik heb geen ambities om de nieuwe Anouk te worden ofzo, haha! Het is puur voor mijzelf smile

Ik vind zingen heel erg leuk maar ik durfde nooit. Ik ben toen op een koor gegaan en via het koor heb ik een keer een workshop gedaan. Toen kwam ik tot de ontdekking dat ik helemaal niet zo slecht zong als ik dacht en heb ik besloten zangles te nemen.
Ik zing (zong Wink) net als jij gewoontjes, had niet de ambitie om Anouk te worden maar wilde vooral graag mijn eigen vaardigheden verbeteren. Verder had ik vaak last van heesheid.

Ik heb ontzettend veel van zangles geleerd (en nog!), mijn timing is altijd ruk geweest, dat gaat stukken beter, ik heb geleerd mijn stem beter te gebruiken en ik heb mijn bereik uitgebreid en daarnaast leer ik om interessanter te zingen. Ik vind het vooral ook gewoon ontzettend leuk om mee bezig te zijn!

Daarnaast zit ik al die tijd dus al op koor, dat is geen suf koor hoor, dat is een pop en rockkoor, ontzettend leuk, ik ga daar elke week met verschrikkelijk veel plezier naar toe en ook dáár leer ik van. Ik leer van de zangoefeningen die we doen en ook door het zingen in het koor zelf ben ik beter geworden (ik had eerst geen zangles) en ik kon bijvoorbeeld ook steeds hoger zingen.
Ik durfde op dit koor te gaan omdat je niet hoefde voor te zingen en iedereen welkom was, anders had ik dat nooit gedurfd.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Pompoen vr 17 mei 2013 - 1:47

Elliot schreef:Bedankt voor de reacties meiden!

Ik bespeel al jaren een instrument en kan dus wel noten lezen en heb ook wel een goed gehoor (niet absoluut hoor, dat is toch echt dat je direct weet welke noten er gespeeld worden als je iets hoort?).

Ik zag dat er bij mij om de hoer hoek een nieuwe 'zangschool' geopend wordt, ik ga daar toch eens informeren wat de tarieven en mogelijkheden zijn Zingen/zangles 561177

Ja een absoluut gehoor is inderdaad dat je weet welke noot het is volgens mij. En ook dat iemand je vraagt om een A te zingen en dat je dat dan kunt. Dat kan ik niet hoor! Ik heb absoluut geen absoluut gehoor, sterker nog ik ben redelijk doof. Maar ik hoor het tegenwoordig onmiddelijk als ik vals zing of iets het nét niet helemaal is. Volgens mij zanglerares is dat het aller belangrijkste, want dan kun je jezelf verbeteren.

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Pineco vr 17 mei 2013 - 2:34

Ik heb geen absoluut gehoor en kan ook niet echt noten lezen, maar ik zing inmiddels al een paar jaar in een jongerenkoor. Net als Stuiterbal vind ik het heerlijk ontspannend en vooral leuk! We zingen 3- tot 6-stemmige nummers, zowel gospel als modernere popmuziek. En we leren van onze dirigent, die ook zangleraar en muziekdocent is, best veel op het gebied van ademhaling en zangtechniek.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Stuiterbal vr 17 mei 2013 - 2:57

Ik wil best een filmpje uploaden van youtube. Ik ben wel niet de solo zangeres dat is mijn nichtje en de opname is niet geweldig maar goed het was dan ook via een amateur.
Ik zing achtergrond. De man die meezingt was toen onze dirigent van het koor waar wij bij zingen. Ik zelf vind het niet heel erg mooi maar goed hij wilde dat graag dus ja.


**


Laatst aangepast door Stuiterbal op vr 17 mei 2013 - 19:42; in totaal 1 keer bewerkt
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Pompoen vr 17 mei 2013 - 4:10

Ok haha, hier zing ik ook mee Wink, dit zijn de drie pop & rockkoren bij elkaar. Zoek mij met bolle buik Laughing



Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zingen/zangles Empty Re: Zingen/zangles

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum