Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?
+53
Niene
Mamsie
Slakje
Muus
Happydobby
Laurientje
PapillonRose
_Lana_
Jade
Fiwen
snoezel
Pineco
Star007
Alex
M@niek
Muppetje
Twellie
Monnie
Snoes
MADDIE
Sophiee
Silke
Puggle
Linda
Blair
xxjojootjexx
Steep
Clapperdie
Elliot
Printje
Earane
Razz
Caroow
Aggi
SarahKey
Bloem86
Parel
Theeleut
Funk
Wennes
Ella
ProudMom
CCC
Supertalentje
Pompoen
Jezzie
Sanne
Shopaholic
Manderijn
kwak
Liadan
Mysterious
Flower_L
57 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?
De naam van mijn dochter is niet echt af te korten, we maken het juist langer (Amy'tje of Amy de Pemi, zoiets). Dat gebeurt zelden trouwens, als we haar voornaam niet gebruiken gebruiken we een koosnaampje.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Soms Deem of Deempie.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Star, dat vind ik schattig klinken!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
De naam van de oudste (E.vi) korten we eigenlijk nooit af, sommigen noemen haar wel eens Eefje en dat vind ik echt irritant. Dat is net zo lang en als we haar zo wilden noemen, hadden we dat wel gedaan. Komt misschien ook omdat ik een Eefje ken die ik niet zo sympathiek vind en daarom een vervelende associatie heb met die naam...
De jongste (I.mke) noemen we bijna nooit bij haar echte naam, het wordt heel vaak Immie, Immeke (deze twee gebruikte de oudste aan het begin altijd) of Immepim
De jongste (I.mke) noemen we bijna nooit bij haar echte naam, het wordt heel vaak Immie, Immeke (deze twee gebruikte de oudste aan het begin altijd) of Immepim
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Hebben jullie er trouwens bij het uitzoeken van de naam rekening mee gehouden?
Wij wel, ik vind het zelf wel leuk als mensen namen afkorten, is vaak voor intimi, ik vind het meestal wel een goed teken als mensen dat doen. Wij hebben dusbewstook gekeken naar wat het afgekort zou worden en of we dat leuk zouden vinden.
Ik zou mijn kind om die reden alleen al bijvoorbeeld nooit Edith noemen want dat word Ed.
Wij wel, ik vind het zelf wel leuk als mensen namen afkorten, is vaak voor intimi, ik vind het meestal wel een goed teken als mensen dat doen. Wij hebben dusbewstook gekeken naar wat het afgekort zou worden en of we dat leuk zouden vinden.
Ik zou mijn kind om die reden alleen al bijvoorbeeld nooit Edith noemen want dat word Ed.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Pompoen schreef:
Dochter van een vriendin heet zo en ze noemen haar meestal Éé.
Wij hebben geen rekening gehouden met afkorten.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, wij korten de naam van onze dochter vaak af. We korten het vaak af tot l.i.z. Zeker tegen mensen die ons goed kennen.
Alleen soms op facebook ofzo, zet ik soms echt heel bewust haar hele naam, want hoe vaak haar volledige naam verkeerd wordt geschreven (met y ipv ie) is echt irritant. Als je ons nou niet zo goed zou kennen, maar ook echt door vrienden ofzo. Daar stoor ik me echt aan... Dus dan zet ik heel bewust in een reactie haar hele naam.
Alleen soms op facebook ofzo, zet ik soms echt heel bewust haar hele naam, want hoe vaak haar volledige naam verkeerd wordt geschreven (met y ipv ie) is echt irritant. Als je ons nou niet zo goed zou kennen, maar ook echt door vrienden ofzo. Daar stoor ik me echt aan... Dus dan zet ik heel bewust in een reactie haar hele naam.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Bij D.ani was het vrij snel duidelijk dat we haar vaak D.aan of D.aantje zouden noemen.
J.asper was een ander verhaal, ik had daar nooit over na gedacht want ik vond J.as zoals mijn neef word genoemd echt niet leuk. D.ani kwam opeens met J.appie en dat werd toen als heel snel J.ap.
Het is niet zo dat andere mensen mijn kinderen D.aan of J.ap noemen. Alleen 2 vriendinnen en familie mogen mijn kids zo noemen.
J.asper was een ander verhaal, ik had daar nooit over na gedacht want ik vond J.as zoals mijn neef word genoemd echt niet leuk. D.ani kwam opeens met J.appie en dat werd toen als heel snel J.ap.
Het is niet zo dat andere mensen mijn kinderen D.aan of J.ap noemen. Alleen 2 vriendinnen en familie mogen mijn kids zo noemen.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Wij hebben natuurlijk bij J.uultje al een andere roepnaam dan haar 'echte' naam (J.ulia) maar ook die korten we regelmatig af door de -tje- weg te laten.
En als ze niet luistert is het: J.uul.... J.uultje.... J.ulia+achternaam!
En als ze niet luistert is het: J.uul.... J.uultje.... J.ulia+achternaam!
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
In de zwangerschap korte wij haar naam vaak in. Toen ze net geboren was ook wel, Maar op he moment gebruiken we haar volledige naam.
Ik wil eigenlijk ook niet dat mensen haar anders noemen.
Ik wil eigenlijk ook niet dat mensen haar anders noemen.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Pompoen schreef:Hebben jullie er trouwens bij het uitzoeken van de naam rekening mee gehouden?
Wij hebben daar wel rekening mee gehouden.
De naam van mijn zoon vind ik nu afgekort heel leuk en als hij wat ouder is, vind ik het voluit veel leuker.
Mijn dochter heeft een langere naam en vind ik afgekort ook een hele leuke naam.
Hier worden ze wel afgekort. Ik vind dat zelf altijd zo schattig. Maar het scheelt wel welke naam je hebt natuurlijk.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Nee, ik kort niet af. Maar dat gaat ook lastig bij A.my.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Nee dat kan haast niet.. De oudste heeft een naam met 1 lettergreep (sv.en) en de jongste is ook niet makkelijk om af te korten (jas.mijn)
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Nee we korten zijn naam niet in, dat gaat niet. Mijn naam korten wel veel mensen in.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
De naam van mijn dochter kan niet afgekort worden, maar de naam van mijn zoon wel.
Mijn man en ik hebben een hele verschillende smaak qua namen en daardoor heeft onze zoon wel als roepnaam de naam gekregen die mijn man graag wilde met als voorwaarde dat hij afgekort wordt.
Mijn man en ik hebben een hele verschillende smaak qua namen en daardoor heeft onze zoon wel als roepnaam de naam gekregen die mijn man graag wilde met als voorwaarde dat hij afgekort wordt.
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Ik heb zelf een collega die mij altijd Lien noemt. Vind ik verschrikkelijk en ik luister er ook niet na, ze heeft dat alleen nog niet door na 5 jaar. Mijn vriend, E.vert, wordt door haar Eve (ief ) genoemd, dat vind ik nog erger. Hij is geen 14 meer.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, ik noem haar wel eens Wieze. Terwijl ik er voor de geboorte een hekel aan had als iemand haar naam zou afkorten.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
De naam van onze dochter wordt váák verkeerd uitgesproken, ook al staan er puntjes op de i. Louis, Louise, Loojs.. Ik vind het juist wel schattig dat je een koosnaampje hebt voor je kinderen (of dat nou een afkorting is, of iets anders), die bij je kinderen past. Ik kan L. bijv wel hele dagen prinsesje gaan noemen, maar prinses op de erwt past dan weer beter
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Het was de bedoeling om dat niet te doen. De oudste kort ik nooit af, de middelste heel vaak (vie) en de jongste soms (savi) omdat hij zichzelf zo noemt.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Ja,al is haar naam eigenlijk niet echt af te korten..
Noem haar meestal Pien/pienemuis. Ze noemde zichzelfde toen ze kleiner was altijd Niene Vriendin van me noemt haar Lientje.. Vreselijk!
Noem haar meestal Pien/pienemuis. Ze noemde zichzelfde toen ze kleiner was altijd Niene Vriendin van me noemt haar Lientje.. Vreselijk!
Laatst aangepast door Niene op vr 17 mei 2013 - 5:58; in totaal 1 keer bewerkt
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Mamsie schreef:Het was de bedoeling om dat niet te doen. De oudste kort ik nooit af, de middelste heel vaak (vie) en de jongste soms (savi) omdat hij zichzelf zo noemt.
We zeiden ook vaak tegen elkaar "Hoe is het met G en V?" en jij dan "Goed, en met J?.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Parel schreef:De naam van onze dochter wordt váák verkeerd uitgesproken, ook al staan er puntjes op de i. Louis, Louise, Loojs.. Ik vind het juist wel schattig dat je een koosnaampje hebt voor je kinderen (of dat nou een afkorting is, of iets anders), die bij je kinderen past. Ik kan L. bijv wel hele dagen prinsesje gaan noemen, maar prinses op de erwt past dan weer beter
Ja, J.oaquin wordt ook standaard verkeerd uitgesproken, er is ooit iemand geweest die het in één klap juist wist uit te spreken.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Ja, J.oaquin wordt ook standaard verkeerd uitgesproken, er is ooit iemand geweest die het in één klap juist wist uit te spreken. [/quote]
Ik ben eerlijk gezegd benieuwd hoe de naam moet worden uitgesproken. Ik ben deze nog nooit eerder tegengekomen.
Hier is de naam niet in te korten.
Mrs. Jansen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13
Ik denk Djoakuwin.
Ik noem mijn dochter soms Saar en mijn zoon Viek.
Ik noem mijn dochter soms Saar en mijn zoon Viek.
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Volgens mij spreek je Joaquin uit als Gwaakien toch?
Muus- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» Staren jullie kinderen weleens ?
» Blijft jouw kat weleens langer weg?
» Tja... Apart... 15 kinderen dezelfde naam...
» Wat is jouw 'echte' naam?
» Staren jullie kinderen weleens ?
» Blijft jouw kat weleens langer weg?
» Tja... Apart... 15 kinderen dezelfde naam...
» Wat is jouw 'echte' naam?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: