Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

+53
Niene
Mamsie
Slakje
Muus
Happydobby
Laurientje
PapillonRose
_Lana_
Jade
Fiwen
snoezel
Pineco
Star007
Alex
M@niek
Muppetje
Twellie
Monnie
Snoes
MADDIE
Sophiee
Silke
Puggle
Linda
Blair
xxjojootjexx
Steep
Clapperdie
Elliot
Printje
Earane
Razz
Caroow
Aggi
SarahKey
Bloem86
Parel
Theeleut
Funk
Wennes
Ella
ProudMom
CCC
Supertalentje
Pompoen
Jezzie
Sanne
Shopaholic
Manderijn
kwak
Liadan
Mysterious
Flower_L
57 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Printje do 16 mei 2013 - 8:11

Ja heel vaak niet echt afkorten trouwens maar oke, R noem ik heel vaak Ruub(ske) en N wordt Nieneke
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Elliot do 16 mei 2013 - 8:12

Earane schreef:Ik kort de naam van mijn dochter nooit af. Vind het ook niet echt kunnen met haar naam (A.mber). Of ik moet haar 'Am' gaan noemen Wink

Ik zat vroeger met een Am.ber in de klas en dat werd echt standaard Am! Haha!

Mijn naam (Caroline) wordt ook altijd afgekort, maar ik heb daar ook echt zo'n naam voor. Mijn moeder vindt het vreselijk, maarja, wat doe je eraan?
Echt, alle variaties zijn al langsgekomen. Ca, Car, Caro, Carool(tje), Caroli, Carola, Line, Lientje, Lien, Lienepien..
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Clapperdie do 16 mei 2013 - 8:17

Wij plakken er vaak tje achter. T.iesje wordt het dan. Waarom? Geen idee klinkt wel schattig.

Ik heet M.elanie en iedereen die dicht bij mij staat noemt min Mel. goede graad meter is dat altijd Yes
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Steep do 16 mei 2013 - 8:19

R.uben wordt vaak Ruub of Ruubje
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 8:25

Nee, eigenlijk nooit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Parel do 16 mei 2013 - 8:25

Haha ik ben standaard t.am of t.amaar, als iemand mijn volle naam zegt weet ik dat er stront aan de knikker is!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 8:27

Mijn eigen naam wordt wel altijd afgekort naar Sam of Sammie en mijn platte familie zegt S.amoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  xxjojootjexx do 16 mei 2013 - 8:29

T.ristan noemen we vaak de tris. Naam van dochter korten we niet af.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Blair do 16 mei 2013 - 8:31

Ja, ik zeg vaker Quin, en familie altijd Joe. Hij vindt het zelf nooit leuk, hij zegt dan ook altijd "Zo heet ik niet!".
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Linda do 16 mei 2013 - 8:32

Nee, nooit. Ik vind ook niet dat je hun namen goed kan afkorten (D.emi en E.van).

Ik word meestal Lin genoemd. Dat mogen overigens alleen bekende mensen. Ik vind het heel irritant als iemand het doet die ik amper ken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Puggle do 16 mei 2013 - 8:32

Hier word haar naam niet afgekort, gaat ook niet echt echt en vind het ook niet zo mooi.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 8:33

Nee, is ook niet te doen.
Dan krijg je iets van Hee en Ee Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Silke do 16 mei 2013 - 8:40

Dat gaat niet echt met hun namen. Wel maak ik er vaak een verkleinwoordje van.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Sophiee do 16 mei 2013 - 8:44

Ja, er wordt hier sowieso veel afgekort in familie/vriendenkring. L.ize noem ik met regelmaat Li.es of Ca.tootje (C.atoo is haar tweede naam) als ze met iets bezig is wat niet mag.. Wink.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Parel do 16 mei 2013 - 8:48

Puggle, ik vind dat echt bijzonder, ook al zouden wij het als ouders niet (willen) doen, dan nog wordt haar naam hier door iedereen afgekort, juisst omdat het zo makkelijk af te korten is, vinden we kennelijk hier. Maar goed, hier is de naam heel bekend, dat is bij jullie helemaal niet zo, heb je wel eens verteld.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  MADDIE do 16 mei 2013 - 8:49

chococupcake schreef:Nee, vind dat ook eigenlijk niet leuk als dat word gedaan.

Zo zie ik dat ook!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 9:00

Parel schreef:Puggle, ik vind dat echt bijzonder, ook al zouden wij het als ouders niet (willen) doen, dan nog wordt haar naam hier door iedereen afgekort, juisst omdat het zo makkelijk af te korten is, vinden we kennelijk hier. Maar goed, hier is de naam heel bekend, dat is bij jullie helemaal niet zo, heb je wel eens verteld.

Fenne's beste vriendinnetje heetvook zo en wordt standaard Lo genoemd. Haar moeder grapt ook altijd dat ze haar beter gewoon Lo hadden kunnen noemen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Snoes do 16 mei 2013 - 9:06

Nee dat doe ik nooit. Ik vind dat zijn naam ook niet echt netjes afgekort kan worden. Bovendien zou ik het ook niet willen, ik vind zijn naam heel mooi zo smile.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Elliot do 16 mei 2013 - 9:08

Parel schreef:Haha ik ben standaard t.am of t.amaar, als iemand mijn volle naam zegt weet ik dat er stront aan de knikker is!

Hahaha ja dat is hier ook zo! Als mijn vriend 'boos' is zegt hij ook altijd heel nadrukkelijk CaroLIne! Haha of zelfs voor- en achternaam!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Monnie do 16 mei 2013 - 9:14

Hier kunnen ze ook niet afgekort worden, we noemen de jongste wel vaak S.aartje.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Puggle do 16 mei 2013 - 9:17

Parel schreef:Puggle, ik vind dat echt bijzonder, ook al zouden wij het als ouders niet (willen) doen, dan nog wordt haar naam hier door iedereen afgekort, juisst omdat het zo makkelijk af te korten is, vinden we kennelijk hier. Maar goed, hier is de naam heel bekend, dat is bij jullie helemaal niet zo, heb je wel eens verteld.

Nee tot nu toe nog nooit hier ergens haar naam gehoord. Mensen reageren ook allemaal heel verrast op haar naam. Nog niemand heeft haar lo genoemd. En wij doen dat zelf ook niet. Ik vind haar naam veel te mooi om af te korten smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Gast do 16 mei 2013 - 9:53

De namen die wij voor toekomstige kinderen in ons hoofd hebben zijn vrij lange namen, met een kortere naam die we dan graag zouden willen gebruiken, zoals Samuel, en dan kind ook Sam noemen of Josephine en dan Fien. Ik vind dat juist leuk Yes

Mijn naam wordt ook altijd afgekort. Lot, Lotte, Lotje, Lotus, Charlie, Char... Als mijn hele naam genoemd wordt is dat op het werk, of als iemand boos is of mijn aandacht wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Twellie do 16 mei 2013 - 10:01

Mijn oudste dochter kort ik zo goed als altijd af, ze heeft ook een vrij lange naam. De jongste heb ik ook een koosnaampje voor, maar die is juist langer dan haar normale naam. Die kan ik niet goed afkorten, want het zijn maar drie letters smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Muppetje do 16 mei 2013 - 10:03

Nee, ik zou ook niet weten naar wat.

We noemen hem wel soms Lassie Embarassed

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  M@niek do 16 mei 2013 - 10:18

Ik zeg vaak tegen mijn dochter liesje haha.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af? - Pagina 2 Empty Re: Kort jij de naam van jouw kinderen weleens af?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum