Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opa en oma gescheiden, hoe uitleggen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Opa en oma gescheiden, hoe uitleggen?  Empty Opa en oma gescheiden, hoe uitleggen?

Bericht  Razz di 14 mei 2013 - 21:51

Mijn schoonouders zijn al zo'n 12 jaar uit elkaar. Ik had gedacht en gehoop dat vragen zoals waarom, en hoe kan dat wat langer uit zouden blijven maar S. heeft deze week al 3 keer aan mij gevraagd waarom opa en oma niet bij elkaar wonen. Hij is bijna 3 en wil natuurlijk steeds meer dingen weten. Hoe kan ik dit op een peuter vriendelijke manier aan hem uitleggen? Tot nu toe ga ik steeds over op een ander onderwerp maar schijnbaar vind hij het toch interessant omdat hij de vraag al 3x heeft gesteld.

Hoe zouden jullie dit uitleggen?

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Opa en oma gescheiden, hoe uitleggen?  Empty Re: Opa en oma gescheiden, hoe uitleggen?

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 22:10

Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik heb gewoon eerlijk gezegd dat het niet meer zo gezellig was als opa en oma samen in een huis woonden en dat ze daarom allebei in een ander huis zijn gaan wonen, zodat ze geen ruzie meer maakten. En dat ze elkaar nog wel aardig vinden maar niet meer verliefd op elkaar zijn zoals papa en mama.

Gast
Gast

Opa en oma gescheiden, hoe uitleggen?  Empty Re: Opa en oma gescheiden, hoe uitleggen?

Bericht  Slakje di 14 mei 2013 - 22:52

Pritt schreef:Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik heb gewoon eerlijk gezegd dat het niet meer zo gezellig was als opa en oma samen in een huis woonden en dat ze daarom allebei in een ander huis zijn gaan wonen, zodat ze geen ruzie meer maakten. En dat ze elkaar nog wel aardig vinden maar niet meer verliefd op elkaar zijn zoals papa en mama.

Iets in die aard, ja. Denk dat dat het beste werkt.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Sanne di 14 mei 2013 - 23:09

Ik denk dat ik het zo zou doen als Pritt zegt. Dat vind ik een goede en duidelijke oplossing.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Razz di 14 mei 2013 - 23:31

Ik wil natuurlijk ook wel eerlijk zijn tegen hem maar hij moet idd niet gaan denken dat opa niet lief was tegen oma of andersom. Ook wil ik de reden achterwege laten waarom. Dat komt over een jaar of 10 wel als hij er naar vraagt. Dus zoiets wat Pritt zegt. Bedankt!

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Jezzie wo 15 mei 2013 - 2:15

Mijn opa en oma waren ook gescheiden.
Volgensmij is ons inderdaad altijd verteld dat ze het samen niet meer zo gezellig hadden en dat mijn opa verliefd was geworden op een andere vrouw.(die was al overleden voor ik geboren werd).
Zo vertelde mijn oma het ook altijd als we haar vroegen waarom ze niet bij opa woonde. Ze waren niet meer verliefd op elkaar.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: