Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voors en tegens van bijvoeding met 4 mnd

+7
Snoes
Luce
Slakje
Kalishi
Happydobby
SarahKey
kwak
11 plaatsers

Ga naar beneden

Voors en tegens van  bijvoeding met 4 mnd Empty Voors en tegens van bijvoeding met 4 mnd

Bericht  kwak di 14 mei 2013 - 21:03

J is alweer bijna 4 maand. "Officieel" zou hij dus vast voeding mogen.
Ik twijfel. 4 maand vind ik gewoon nog zo jong maar.... J spuugt heel veel ivm zijn reflux dus vraag ik me af of het voor hem een positieve uitwerking zou hebben mbt het spugen als hij straks al bijvoeding krijgt.

Wat is jullie ervaring met spuugkindjes en bijvoeding? Werd het minder met bijvoeding of bleef het gelijk? En ben je met 4 maand begonnen of met 6 maand?

Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen. Wil de voors en tegens naast elkaar zetten.
Dus alle advies, tips en ideeën zijn welkom!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voors en tegens van  bijvoeding met 4 mnd Empty Re: Voors en tegens van bijvoeding met 4 mnd

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 21:24

Bij H scheel het heel erg veel.
In plaats van 10x per dag omkleden was het nog iets van 5x per dag ofzo.
En ik merkte dat ze ook rustiger werd.

Gast
Gast

Voors en tegens van  bijvoeding met 4 mnd Empty Re: Voors en tegens van bijvoeding met 4 mnd

Bericht  SarahKey di 14 mei 2013 - 21:28

S was een spuugkindje, geen reflux officieel, maar hij spuugde heel veel melk weer uit na iedere voeding. En niet een klein golfje, nee ik kom hem elke keer gaan verschonen.
Toch zijn we pas begonnen met 5,5 maand met bijvoeden. Het spugen was gelukkig toen al veel minder en hij zat ook op de maximale flesjes wat hij op een dag mocht hebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Happydobby di 14 mei 2013 - 21:28

Mij zoon spuugde ook veel. Wij gaven geen medicatie hiervoor, hij had er niet heel veel last van. Wij begonnen met 6 maanden en het spugen werd niet minder. Pas na 8 a 9 maanden werd het minder.
Ik zou het dus niet zo vroeg doen maar dat is nu mijn ervaring.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kalishi di 14 mei 2013 - 21:47

Ik lees mee.
Vroeger was het met 6 maanden beginnen met vast voedsel. Op het cb hoor ik nu elke keer iets anders. Ik vind zelf 4 maanden te vroeg. Ik wil het toch wel rekken t/m 5 maanden of misschien wel 6 maanden.
Wel wil ik rijstepap gaan geven een aantal keren per week. Dit kreeg ik als advies mee van het cb zodat de darmpjes langzaam kunnen gaan wennen aan het vastere voedsel. Maar echt groente hapjes etc....wil ik nog even mee wachten.
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Slakje di 14 mei 2013 - 22:51

Hier zijn we wel begonnen op 4 maand (ongeveer, ik weet het niet meer precies). En de reflux is gelijk gestopt.

Ik zou ten rade gaan bij de kinderarts/huisarts, misschien zijn er andere oplossingen voor jouw kindje zodat je het vast voedsel kunt uitstellen tot hij er klaar voor is.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Luce di 14 mei 2013 - 23:34

Vast voedsel had ook hier een positief effect. Het spugen werd vele malen minder.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Snoes wo 15 mei 2013 - 1:11

Hier ook een baby'tje wat veel spuugt, maar wij zijn nog niet begonnen met bijvoeden. Over 2 weken wordt hij 6 maanden en dan beginnen we ermee, ik ben benieuwd of ik daarin verschil zal merken qua spugen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  kwak wo 15 mei 2013 - 7:37

Verschillende meningen dus, word ik nog niet veel wijzer Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 7:40

Het idee van bijvoeding met 4 mnd bij reflux is toch dat bijvoeding dikker is en daardoor minder snel omhoog zal komen? Als het indikken van de voeding niet helpt, dan denk ik dat de bijvoeding ook niet gaat helpen toch?

Gast
Gast

Bericht  Ella wo 15 mei 2013 - 7:48

Luce schreef:Vast voedsel had ook hier een positief effect. Het spugen werd vele malen minder.

Hier ook. mijn zoontje heeft wel last van reflux en werd echt beduidend minder.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  kwak wo 15 mei 2013 - 7:49

Ella schreef:
Luce schreef:Vast voedsel had ook hier een positief effect. Het spugen werd vele malen minder.

Hier ook. mijn zoontje heeft wel last van reflux en werd echt beduidend minder.

Jij bent al heel vroeg begonnen toch?
Vanwege de reflux of waren er nog andere dingen?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje wo 15 mei 2013 - 8:53

Rejoy. schreef:Het idee van bijvoeding met 4 mnd bij reflux is toch dat bijvoeding dikker is en daardoor minder snel omhoog zal komen? Als het indikken van de voeding niet helpt, dan denk ik dat de bijvoeding ook niet gaat helpen toch?

Bij ons gaf het wel een serieus verschil. Wij dikten de voeding al in, maar pas met bijvoeding is het volledig gestopt...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 8:57

Slakje schreef:
Rejoy. schreef:Het idee van bijvoeding met 4 mnd bij reflux is toch dat bijvoeding dikker is en daardoor minder snel omhoog zal komen? Als het indikken van de voeding niet helpt, dan denk ik dat de bijvoeding ook niet gaat helpen toch?

Bij ons gaf het wel een serieus verschil. Wij dikten de voeding al in, maar pas met bijvoeding is het volledig gestopt...

Heb je (of iemand anders) een idee hoe dat dan precies werkt? Want ik kom met logisch redeneren niet veel verder dan bovenstaande. Zeker als het eten fijngemalen is zal het niet eens zo heel veel dikker zijn dan ingedikte (fles)voeding. Ik vraag me af hoe het dan kan dat reflux dan ineens over is. Ik snap niet zo goed hoe het werkt, van vast voedsel groeit het maagklepje niet lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn wo 15 mei 2013 - 8:58

Hier twee keer ivm ernstige reflux gaan bijvoeden. En dat hielp erg goed!
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Slakje wo 15 mei 2013 - 9:02

Rejoy. schreef:
Slakje schreef:

Heb je (of iemand anders) een idee hoe dat dan precies werkt? Want ik kom met logisch redeneren niet veel verder dan bovenstaande. Zeker als het eten fijngemalen is zal het niet eens zo heel veel dikker zijn dan ingedikte (fles)voeding. Ik vraag me af hoe het dan kan dat reflux dan ineens over is. Ik snap niet zo goed hoe het werkt, van vast voedsel groeit het maagklepje niet lijkt me.
Nee, wij deden het op aanraden van de kinderarts en de familie zei ook dat dat zou helpen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  kwak wo 15 mei 2013 - 10:05

Het. Indikken van de fles maakt hier geen verschil, het komt er gewoon uit.

Pijn van de reflux heeft hij gelukkig niet meer, het is nu echt nog het vele spugen. Soms gaat het een ga best goed en op andere dagen is het gewoon een kraan die open staat.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  Sun88 wo 15 mei 2013 - 10:20

Geen ervaring, maar wij dikken de voeding wel in in verband met spugen,, maar groente en fruit gepureerd is toch stuk dikker dan de melk. de structuur van gepureerd fruit zou hier nooit door de speen passen.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  kwak wo 15 mei 2013 - 21:27

Ja, dat is ook zo sun!

Maar wat ik dan ook denk, als ik nu begin en het helpt niet kan ik ook niet meer stoppen toch en dan wachten tot 6 maand?

Het liefst zou ik wachten tot 6 maand maar omdat hij zoveel spuugt twijfel ik dus.

Van een lepeltje zou hij wel kunne eten, hij krijgt vit D ook op een lepeltje en dat hapt hij er zo af dus daar zou het niet aan liggen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  Luce wo 15 mei 2013 - 21:36

Rejoy. schreef:
Slakje schreef:

Hier gaf de huisarts dat ook als tip. Hoe het kan weet ik niet.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  mauwmauw wo 15 mei 2013 - 21:50

V was ook een flinke spuugbaby,wij zijn begonnen met bijvoeding(fruit)met 4 maanden.Het spugen werd er niet minder door,heb zelfs een tijdje ook zijn fruitpotje ingedikt omdat alles er net zo makkelijk uit kwam.Met 8 maanden bij de ka geweest.Hij heeft officieel geen reflux stempel gekregen,maar de ka zei wel dat ik er vanuit kon gaan dat het het wel was,maar omdat V er geen last van leek te hebben deden ze verder niks.Spugen is bij hem dan ook pas opgehouden na zijn 1e verjaardag.
Waar de bijvoeding wel bij hielp voor V was een beter ontlasting.Hij had voor de bijvoeding dagen erbij dat hij niet poepte en als het dan kwam,zat hij letterlijk van voor tot achter onder de poep.Dit is door de bijvoeding wat regelmatiger geworden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: