Kwaatjes check Nutricia
+6
Jelin
Supertalentje
Tania
Paper Crown
Darius
Caroow
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kwaatjes check Nutricia
Ik heb niet bijzonder veel te doen Dus ik heb deze test gedaan.
Test
R. slaapt niet door, de tip is om hem in bed te troosten en eventueel een beetje water te geven. Dit staat er:
Als je kindje ’s nachts wakker is,probeer hem/haar liefst in eigen bed te troosten of wat water te geven. Pak je kindje liever niet op en doe geen lampje aan. Stel je kindje gerust door hem/haar zachtjes toe te spreken.
Wat een advies, waarom zou ik mijn 2 maanden oude baby water moeten geven? Ik hoop niet dat er mensen zijn die hier naar luisteren
Test
R. slaapt niet door, de tip is om hem in bed te troosten en eventueel een beetje water te geven. Dit staat er:
Als je kindje ’s nachts wakker is,probeer hem/haar liefst in eigen bed te troosten of wat water te geven. Pak je kindje liever niet op en doe geen lampje aan. Stel je kindje gerust door hem/haar zachtjes toe te spreken.
Wat een advies, waarom zou ik mijn 2 maanden oude baby water moeten geven? Ik hoop niet dat er mensen zijn die hier naar luisteren
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Kwaatjes check Nutricia
Wat een milde reactie. Op d&v sturen ze hele emails naar nutrivia. :-)
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Haha ja nou zo'n fanatiekeling ben ik dan weer niet, maar ik ben wel verbaasd. Maar waarom zou je dat doen? Mijn borsten zijn dichterbij dan de kraan hoor
Caroow- Lady Post-a-lot
Nou idd.. En bovendien, julian pikt dat echt niet hoor.
Water..
Water..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Caroow schreef:Haha ja nou zo'n fanatiekeling ben ik dan weer niet, maar ik ben wel verbaasd. Maar waarom zou je dat doen? Mijn borsten zijn dichterbij dan de kraan hoor
Mensen doen dat om de nachtvoeding "af te leren". Maar het lijkt me nou niet echt een advies wat Nutricia zou moeten geven.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
En dan, dan heb je een baby die elke nacht wakker wordt voor een fles water?
Caroow- Lady Post-a-lot
R wordt overigens enorm driftig als hij geen eten krijgt en ik denk niet dat dat met water goed te maken is. Ik heb er echt geen nachten met een overstuur huilende baby voor over om hem maar te laten doorslapen.
Caroow- Lady Post-a-lot
Caroow schreef:En dan, dan heb je een baby die elke nacht wakker wordt voor een fles water?
Nee het idee is dat je kindje dan geen voeding meer binnenkrijgt en dan op een gegeven moment ook niet meer wakker wordt van de honger.
Tania- Ratel
En, werkt het?
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik heb geen flauw idee.
Tania- Ratel
Maar waarom zou een baby van 2 mnd moeten doorslapen?
Ik vind het wel een goed advies, maar dan voor kindjes die ouder zijn.
Ik vind het wel een goed advies, maar dan voor kindjes die ouder zijn.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ja, ik vind niet doorslapen ook niet echt een kwaaltje, helemaal niet bij een pasgeboren baby.
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik heb dat advies gekregen van het cb. Niet voor 's nachts. Maar A. gaat dat ook echt niet pikken. En dat advies kreeg ik toen ze een maand oud was.
Voor oudere kindjes zou ik dit wel een goed advies vinden.
Voor oudere kindjes zou ik dit wel een goed advies vinden.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind het alleen een goed advies als het drinken echt een gewoonte is en geen honger. Bij zo'n heel kleintje is het natuurlijk nog gewoon honger. Maar bij oudere kindjes vind ik dat ze er ook niet zomaar van uit moeten gaan dat het een gewoonte is. Mijn zoontje heeft tot 2 jaar een nacht/vroege ochtend papfles gehad. Meestal zo tussen 4 en 6, water geven was echt geen optie. Hij hield het gewoon echt nog niet vol zonder eten van het avondeten rond 17.45 tot de volgende ochtend.
Tania- Ratel
Tania schreef:Caroow schreef:Haha ja nou zo'n fanatiekeling ben ik dan weer niet, maar ik ben wel verbaasd. Maar waarom zou je dat doen? Mijn borsten zijn dichterbij dan de kraan hoor
Mensen doen dat om de nachtvoeding "af te leren". Maar het lijkt me nou niet echt een advies wat Nutricia zou moeten geven.
Juist wel een goed advies voor Nutricia en ik begrijp heel goed waarom zij dit advies geven. Nachtvoedingen zijn een enorme boost voor je productie, en het afbouwen van nachtvoedingen op die leeftijd kan nog wel eens funest zijn voor de borstvoeding. En bij hoe meer mensen de borstvoeding faalt, hoe meer kindjes kunstvoeding krijgen. En dát is juist weer heel goed voor Nutricia
Gast- Gast
Tiramisu schreef:Tania schreef:Caroow schreef:Haha ja nou zo'n fanatiekeling ben ik dan weer niet, maar ik ben wel verbaasd. Maar waarom zou je dat doen? Mijn borsten zijn dichterbij dan de kraan hoor
Juist wel een goed advies voor Nutricia en ik begrijp heel goed waarom zij dit advies geven. Nachtvoedingen zijn een enorme boost voor je productie, en het afbouwen van nachtvoedingen op die leeftijd kan nog wel eens funest zijn voor de borstvoeding. En bij hoe meer mensen de borstvoeding faalt, hoe meer kindjes kunstvoeding krijgen. En dát is juist weer heel goed voor Nutricia
+1
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Caroow schreef:R wordt overigens enorm driftig als hij geen eten krijgt en ik denk niet dat dat met water goed te maken is. Ik heb er echt geen nachten met een overstuur huilende baby voor over om hem maar te laten doorslapen.
Hij is sowieso nog wel heel jong om al door te slapen...
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik vind het zo hypocriet dat ze zeggen dat borstvoeding écht de beste voeding is...alsof ze dat wettelijk verplicht zijn (is dat zo?) of zo.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Pompoen schreef:Ik vind het zo hypocriet dat ze zeggen dat borstvoeding écht de beste voeding is...alsof ze dat wettelijk verplicht zijn (is dat zo?) of zo.
ja, dat is wettelijk verplicht. Hier staat het reglement van het WHO in:
http://www.tekstbureauingeborg.nl/wp-content/uploads/2011/08/WHO-code-reclame-kunstvoeding-aan-banden-1-.pdf
Laatst aangepast door Rejoy. op di 14 mei 2013 - 0:52; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
tweeling schreef:Caroow schreef:R wordt overigens enorm driftig als hij geen eten krijgt en ik denk niet dat dat met water goed te maken is. Ik heb er echt geen nachten met een overstuur huilende baby voor over om hem maar te laten doorslapen.
Hij is sowieso nog wel heel jong om al door te slapen...
Ik las laatst ergens dat 'doorslapen' voor zo'n jonge baby vooral is dat ze tussen de voedingen in slapen en niet wakker zijn. Dus dat ze wakker worden voor een voeding en daarna ook gelijk weer verder slapen en dat je dat moet zien als doorslapen. Lijkt me ook een veel gezonder uitgangspunt als ik eerlijk ben. En ja mijn ventje slaapt dan behoorlijk goed 'door'!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Rejoy. schreef:Pompoen schreef:Ik vind het zo hypocriet dat ze zeggen dat borstvoeding écht de beste voeding is...alsof ze dat wettelijk verplicht zijn (is dat zo?) of zo.
ja, dat is wettelijk verplicht.
Ahh...nee ok, dan is dat dus geen rare gedachte . Krijg er een beetje zo'n 'borstvoeding is de beste voeding, maar onze kunstvoeding is nog veel beter' gevoel van.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Het is niet mijn bedoeling hoor om het te laten doorslapen, ik verveelde me en kwam die test tegen. Hij slaapt vast wel door voordat hij 18 is.
Caroow- Lady Post-a-lot
Volgens de site zou het kunnen dat Louise koemelkallergie heeft.
Ik zie doorslapen ook als slapen tot aan de voeding en dan meteen weer inslapen. Dat van dat water geven vind ik wel erg vreemd...
Ik zie doorslapen ook als slapen tot aan de voeding en dan meteen weer inslapen. Dat van dat water geven vind ik wel erg vreemd...
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» Nutricia haalt koekjes uit de handel
» Check-up pil?
» Touch, look, check!
» Vitaliteits check?
» referenten check
» Check-up pil?
» Touch, look, check!