Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

referenten check

+3
Zininzon
Curious
chipa
7 plaatsers

Ga naar beneden

referenten check Empty referenten check

Bericht  chipa vr 6 jan 2012 - 7:25

Voor mn nieuwe baan moest ik een formulier invullen met mijn werkgevers van de afgelopen 5 jaar bij wie referenties opgevraagd kunnen worden. Worden deze altijd nagebeld? Heb namelijk het uitzendbureau opgegeven via welke ik vorige jaar 3 maanden heb gewerkt (prima) maar ook een bedrijf waar ik 2 jaar geleden heb gewerkt als bijbaantje dat nu een andere naam heeft en mij waarschijnlijk niet eens kent. Daarnaast hem ik ook mijn huidige werk niet opgegeven. Beetje vreemd als ze die gaan bellen terwijl ze nog niet eens weten dat ik mn arbeidsovk wil gaan beeindigen.

Dus worden referenties altijd gecheckt?
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

referenten check Empty Re: referenten check

Bericht  Curious vr 6 jan 2012 - 7:30

Volgens mij is het wel gebruikelijk dat als referenties gecheckt worden ze altijd eerst even aangeven dat ze dat gaan doen, zodat je evt. voor kunt bereiden.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

referenten check Empty Re: referenten check

Bericht  Zininzon vr 6 jan 2012 - 10:56

Ik heb dan niet zo'n formulier gekregen, maar had wel(geteld Wink) 1 referentie op mijn CV staan.
Bij mijn huidige baan (en ik ben maatschappelijk werker) checken ze geen referenties en dat vind ik vreemd.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

referenten check Empty Re: referenten check

Bericht  mzcharlotte vr 6 jan 2012 - 21:13

Ik zou er wel vanuit gaan, ze vragen niet voor niks om je referenties. De ene keer dat ik van baan ben geswitcht, hebben ze dit wel gedaan.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

referenten check Empty Re: referenten check

Bericht  CCC za 7 jan 2012 - 2:49

Meestal checken ze de laatste... Lastige situatie idd.. Ik heb zelf in zo'n situatie gezeten afgelopen jaar, nog niet op de hoogte gesteld (omdat er al een heel gedoe was) toen ik beide partijen had ingelicht, gaf mijn oude werkgever een slechte referentie over me en is het nieuwe bedrijf niet met me doorgegaan... Sindsdien ben ik dus even gaan nadenken over referenties en pak het vanaf nu anders aan, ik heb nu een aantal mensen gevraagd die een goede en eerlijke referentie kunnen geven... Moet wel zeggen dat ik er flink van baalde dat ik nu verder moest denken, maar mijn vriend zegt altijd het is een spel en daarin moet je meespelen... Al vind ik dat lastig..

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

referenten check Empty Re: referenten check

Bericht  mzcharlotte za 7 jan 2012 - 3:06

Huh? Je geeft toch altijd degene op die een goede, maar eerlijke referentie geeft? Een referentie geef ik alleen op na goede overweging. Overigens als je je laatste chef niet opgeeft als referentie, kun je wel de vraag verwachten waarom je dat niet hebt gedaan.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

referenten check Empty Re: referenten check

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 3:43

Ik bespreek dat altijd even met het bedrijf. In mijn laatste situatie wist het bedrijf waar ik werkte ook niet dat ik met iets anders bezig was. In overleg mocht ik toen het bedrijf daarvoor opgeven en had ik daar met een ex-collega ook besproken dat hij gebeld kon worden. Uiteindelijk kwamen ze er toch op terug en wilden ze perse mijn huidige bedrijf bellen. Was erg lastig want dan moest ik toch al dingen daar laten weten. Maar goed, het was voor hun echt het allerlaatste wat ze wilden weten, eigenlijk was ik al min of meer aangenomen dus toch de gok maar genomen en dat is goed uitgepakt Very Happy. Als je namen en telefoonnummers opgeeft moet je er wel vanuit gaan dat ze bellen. Ik zou die bedrijven dan ook even op de hoogte brengen. Ik zou gewoon zelf wel proberen je huidige werk er niet bij te betrekken en gewoon bij het nieuwe bedrijf laten weten dat ze daar nog niet op de hoogte zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

referenten check Empty Re: referenten check

Bericht  Rovine za 7 jan 2012 - 3:52

Ik zou het er even bij zetten dat je liever niet hebt dat ze de laatste checken met de reden erbij. Dat je niet wil dat zij weten dat je weg wilt is een prima reden. Mijn ervaring is dat ze daar vaak niet moeilijk over doen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

referenten check Empty Re: referenten check

Bericht  Kqip za 7 jan 2012 - 4:07

Ik vraag altijd oud werkgevers, stagebegeleiders etc of ik hen op mag geven. Je hebt nu iemand waarvan je niet eens weet of die jou wel kent, handig laughcry
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

referenten check Empty Re: referenten check

Bericht  chipa za 7 jan 2012 - 22:27

haha ja dat bedacht ik me dus ook na invullen van de formulieren. Moest die dingen even snel invullen want had nogal haast. Moest het snel emailen naar die manager zodat hij de procedure kan versnellen zei hij.

Heb dus ook geen namen van de referenten, alleen bedrijven opgegeven. Idd niet handig van mij!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

referenten check Empty Re: referenten check

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum