Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotoboek van je kind

+10
studiebol
Liadan
Jezzie
LindaK
Niene
bolus26
Susan
Marin
Rush
Aggi
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Fotoboek van je kind

Bericht  Aggi ma 13 mei 2013 - 21:10

Hallo,
Zijn jullie van die moeders die helemaal een fotoboek bijhouden van jullie kinderen ??
Of andere spullen bewaren ?? (Handafdrukjes, en plukje haar, eerste schoentjes e.d. heb ik gelukkig ook nog bewaard)
Wij komen uit een lastige periode, crisis met werk enz... en merk dat het even heeft stil gestaan, maar dat ik gelukkig in die mindere tijd ook foto's heb gemaakt.
Laatst heb ik eindelijk een foto boek gekocht. En nu zitten de foto's van zwangerschap, geboorte, babytijd, sinterklaas, kerst, vakantie, verjaardag, en speciale momenten van zijn eerste jaar er eindelijk in pff wat een werk was dat zeg, maar erg leuk.
Nu ik de motivatie heb wil ik hem niet meer loslaten en ben nog vollop bezig om alles van zijn 2de jaar ook in een boek te verwerken dus hoop dat ik het bij ga houden.
R vind het ook helemaal geweldig en kijkt er graag samen in met mij.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 21:12

Eén tip: Als je het voor je eerste kind uitgebreid doet, doe het dan óók voor je tweede, derde en daarna voor je andere kinderen. Ik vond het als kind héél erg dat mijn oudere broers en zussen wél zo'n mooi boek hadden waarin tot detail iedere scheet genoteerd stond, van mij - als vierde - was helemaal níks terug te vinden (nouja, natuurlijk wel een foto die ergens achter in de kast slingerde ofzo). Ik heb lang gedacht dat ik eigenlijk geadopteerd was :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Rush ma 13 mei 2013 - 21:16

Herkenbaar Kim. M`n oudste 2 broers hebben een mooi ingevuld babyboek, m`n broer daarna een half ingevuld babyboek en ik heb een leeg babyboek (het was wel gekocht) en een stapeltje losse foto`s. Fotoboek van je kind 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Aggi ma 13 mei 2013 - 21:22

Dat is waar. Voor eventueel volgende kindjes is dat natuurlijk net zo eerlijk om zo n boek ed te krijgen.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Aagje! ma 13 mei 2013 - 21:52

Ik maak van elk jaar een foto boek, heb er nu 3. 0-1jaar, 1-2jaar en 2-3jaar!). Verder heb ik een mijn eerste jaar boek, een kraambezoekboek en een mama vertel eens boek. De eerste twee zijn helemaal klaar met foto's enzo. De laatste is tot nu bijgewerkt maar loopt tot 12 jaar!

Verder heb ik een doos met eerste pakje, eerste schoentjes, krant van die dag, geboortekaartje, voet en handdruk, plukje haar, en verder nog wat ingevulde dingen van de verloskundige en kraamzorg ( boekjes van zwanger en kraam!)

Ik vind het leuk om dit bij te houden, en voor de tweede ga ik het net zo doen smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 21:57

Wat doen jullie dan bijv met foto's waar de kinderen beide op staan? In allebei de fotoboeken?

Vroeger maakte m'n moeder gewoon één fotoalbum per jaar, waar gewoon alle gebeurtenissen in voor kwamen (vakanties, schoolreisjes, etc) en dan had je zowel foto's van mij, als m'n broertje en zusje er in zitten. Gewoon chronologisch. Dat is ook een idee. Het enige is dat je het dan niet mee uit huis kan geven. Uiteindelijk zou ik het dus denk ik leuker vinden om voor elk kindje elk jaar een apart album te maken, maar da's wel veel werk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 21:59

Ik ben niet zo van het bewaren van allerlei spulletjes, ik hecht wel heel veel waarde aan foto's en ik stel ook hoge eisen aan de foto's die ik van ze maak, ik heb een heleboel mooie foto's van ze. Een album heb ik er nog steeds niet van gemaakt omdat ik er nog niet over uit ben wat voor soort album het moet worden, afgedrukt of ouderwets ingeplakt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Aagje! ma 13 mei 2013 - 22:02

Marin mijn foto boeken lopen van verjaardag naar verjaardag, dus ieder zou hier zijn eigen boek krijgen eindigend met een verjaardag smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 22:03

Aagje! schreef:Marin mijn foto boeken lopen van verjaardag naar verjaardag, dus ieder zou hier zijn eigen boek krijgen eindigend met een verjaardag smile

Ja da's wel heel leuk en persoonlijk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  bolus26 ma 13 mei 2013 - 23:15

Ik en m'n broer en zusje hebben fotomappen met alles ingeplakt.ook had m'n moeder veel spullen bewaard. Mijn zusje is jonger die heeft van de laatste jaren elk jaar een fotoboek.dit wil ik voor A ook gaan doen.
Verder heb ik een doos beschilderd om 1e pakje etc in te bewaren en hebben we het boek mam en pap vertellen over jou.dit is namelijk niet zoveel werk dus zou ook voor volgende kids wel moeten lukken Wink
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Lejow ma 13 mei 2013 - 23:52

Ja, ik probeer dat heel erg bij te houden en tot nu toe gaat dat nog erg goed!
Ik maak de fotoboeken digitaal.
Van haar eerste jaar heb ik 3 fotoboeken Embarassed en ben nu bezig met deel 1 van het tweede jaar.
Probeer zodra ik de foto''s gemaakt heb, ze gelijk te verwerken, dan blijf je een beetje bij.

Ook heb ik een doos met alle belangrijke spulletjes er in.

En alles wat ik film bewerk ik met windows movie maker en brand ik op dvd!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 23:54

Lejow schreef:
Probeer zodra ik de foto''s gemaakt heb, ze gelijk te verwerken, dan blijf je een beetje bij.

Das ook wel slim! Gewoon na elke (belangrijke) gebeurtenis een nieuwe spread maken. Dan is het aan het einde van het jaar amper werk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Lejow ma 13 mei 2013 - 23:56

Juist Very Happy

Hier lopen de boeken ook van verjaardag tot verjaardag.
Ik wil ieder boek met dezelfde foto eindigen: papa, mama en B met haar verjaardagstaart in het midden Very Happy

mocht er ooit een tweede komen krijgt dat kindje zijn of haar eigen boek, met foto's van hem of haar alleen, maar ook met ons en B erbij. Zodat ze beide de boeken hebben als ze uit huis gaan.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 23:57

Ik heb ook mappen op de computer per datum + gebeurtenis, plus een map genaamd '1' (zodat die map altijd bovenaan staat) met mijn mooiste kinderfoto's.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Lejow di 14 mei 2013 - 0:00

Oh en als ik de fotoboeken dan gemaakt heb, loop ik op mijn computer de foto's na en bewaar ik de belangrijkste en wis ik de rest (soms heb je bijv van 1 moment, 5 foto's ofzo)

*edit*
En de foto's staan per maand op mijn computer, en een map met bijv alle uitjes van dat jaar, en een map met alle fotoshoots van dat jaar enz.

zo zit ik nu ook sterk te twijfelen wat ik met de foto's van Portugal wil, waar we volgende week heen gaan.. Ga ik een apart fotoboek maken, zodat ik echt de ruimte heb voor alle foto's enz. Of doe ik ze erbij in haar jaarboek..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Marin di 14 mei 2013 - 0:51

Lejow schreef:

zo zit ik nu ook sterk te twijfelen wat ik met de foto's van Portugal wil, waar we volgende week heen gaan.. Ga ik een apart fotoboek maken, zodat ik echt de ruimte heb voor alle foto's enz. Of doe ik ze erbij in haar jaarboek..

Ja da's zo lastig! Je kunt aan het einde kijken hoeveel foto's je gemaakt hebt. Misschien minder of juist meer dan verwacht. Je kunt altijd één spread in haar jaarboek aan de vakantie besteden want het was toch een belangrijke gebeurtenis en dan een ander album gewoon voor jezelf voor de hele vakantie maken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Niene di 14 mei 2013 - 0:56

Oh ik ben daar vreselijk slecht in....
Heb van de eerste 6 maanden 2 fotoboeken,en 1 boek met alle kaarten van tijdens en na de zwangerschap/bevalling.
Verder zit alles in een doos,foto's van haar doop ( 1000 ) in een doos en al haar knutselwerkjes in een grote doos... Dat moet ik allemaal nog uitzoeken en inplakken. En dan vergeet ik nog de 5000 foto's op mijn externe en laptop die ik uit moet printen en uit moet zoeken.... laughcry

Een 2e is hier niet aan de orde dus daar hoef ik niet over na te denken haha.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Aggi di 14 mei 2013 - 2:23

Lejow schreef:Ja, ik probeer dat heel erg bij te houden en tot nu toe gaat dat nog erg goed!
Ik maak de fotoboeken digitaal.
Van haar eerste jaar heb ik 3 fotoboeken Embarassed en ben nu bezig met deel 1 van het tweede jaar.
Probeer zodra ik de foto''s gemaakt heb, ze gelijk te verwerken, dan blijf je een beetje bij.

Ook heb ik een doos met alle belangrijke spulletjes er in.

En alles wat ik film bewerk ik met windows movie maker en brand ik op dvd!
Wat leuk Lejow !! jij bent er fanatiek mee bezig. Erg leuk om te lezen Fotoboek van je kind 561177
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Aggi di 14 mei 2013 - 2:25

Aagje! schreef:Ik maak van elk jaar een foto boek, heb er nu 3. 0-1jaar, 1-2jaar en 2-3jaar!). Verder heb ik een mijn eerste jaar boek, een kraambezoekboek en een mama vertel eens boek. De eerste twee zijn helemaal klaar met foto's enzo. De laatste is tot nu bijgewerkt maar loopt tot 12 jaar!

Verder heb ik een doos met eerste pakje, eerste schoentjes, krant van die dag, geboortekaartje, voet en handdruk, plukje haar, en verder nog wat ingevulde dingen van de verloskundige en kraamzorg ( boekjes van zwanger en kraam!)

Ik vind het leuk om dit bij te houden, en voor de tweede ga ik het net zo doen Fotoboek van je kind 561177
Leuk, ja die boekjes van zwanger en kraam e.d. heb ik hier ook, ook ingevuld foto s moeten daar nog wel in zeg maar. Ik wil ook nog de geboortekaartjes in een boek plakken maar dat komt tzt wel een keer.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  LindaK di 14 mei 2013 - 3:29

Lejow schreef:

zo zit ik nu ook sterk te twijfelen wat ik met de foto's van Portugal wil, waar we volgende week heen gaan.. Ga ik een apart fotoboek maken, zodat ik echt de ruimte heb voor alle foto's enz. Of doe ik ze erbij in haar jaarboek..

Ik heb tot nu toe van de foto's van de 'grote' vakanties een apart boek gemaakt. En dan in D.aan z'n jaarboek een pagina met een boel kleinere foto's van die vakantie.
Vind het wel leuk om ook een boek te hebben van alleen de vakantie, met alle foto's.
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Jezzie di 14 mei 2013 - 4:25

Ik ben bezig met een fotoboek van het eerste jaar. Af en toe ga ik er weer even een uurtje voor zitten om het bij te werken. Zo wil ik van haar eerste jaren foto boeken maken.

Sinds een maand heb ik een filmcamera en maak ik ook filmpjes. Die ga ik ook bewerken en muziek er onder. En dan ieder jaar op dvd zetten.

@lejow, ik zou een appart boek van de vakantie maken en de leukste vakantiefoto's op 2 pagina's in het boek van B.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Liadan di 14 mei 2013 - 6:27

Ik heb voor allebei de kinderen fotoalbums en dan ook nog een ikke-album en het boek 'papa en mama vertellen over jou'. Daarnaast ook nog voor allebei een grote bak met eerste kleren, eerste schoenen, kraamzorgboek, zwangerschapsdagboek, krant van geboortedag enz.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  studiebol di 14 mei 2013 - 6:27

Ik maak voor beide meiden apart een fotoboek. Van het eerste jaar heb ik 2 boeken per half jaar. Nu van het tweede jaar doe ik een boek. Ik merk gewoon dat ik nu veel minder foto's maak dan het eerst jaar/maanden dus ik denk dat hun tweede jaar wel in een boek kan.

Voor ons maak ik ook een boek, van het eerste jaar ook 2. En nu van het tweede jaar kom ik denk ik ook op 1. In ons fotoboek zitten dan gewoon wat meer foto's van hun samen.
En net als Lejow hou ik het ook bij, ik maak ze online en vaak ga ik er dan s'avonds even voor zitten om het bij te werken op die manier is het ook niet veel werk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  sanne-84 di 14 mei 2013 - 6:42

Ik wil ook per jaar een fotoboek maken. Schrijf nu de gebeurtenissen op, en dan kan ik als ik aan t boek ga beginnen daar de foto's bij zoeken.
Ben alleen bang dat als ik aan een fotoboek begonnen ben de laptop crasht, waardoor ik dat kwijt ben en overnieuw met beginnen..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Stuiterbal di 14 mei 2013 - 6:54

Voor S heb ik een doos waar zijn 1e speentje en kleertjes in zitten. Zijn doopkaars, doopkleren, kraamboek, enz.
Daarnaast heb ik het boek "papa en mama vertellen over jou" en per jaar een foto album. Ben nu nog bezig aan die van 2-3 jaar en moet aan die van 3-4 jaar snel gaan beginnen Embarassed
Ook heb ik nog 2 scrap albums gemaakt van de eerste 2 jaar.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotoboek van je kind Empty Re: Fotoboek van je kind

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum