Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

+7
PiP
Sylvana
Linda
Amber-
Charles
Puggle
Muppetje
11 plaatsers

Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Muppetje ma 13 mei 2013 - 6:51

De vraag zegt genoeg, ben benieuwd!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Puggle ma 13 mei 2013 - 6:53

Niet veel. Melk en fruit en af en toe avondeten. Ze eet nu sinds een maandje beter. Nu ook brood en een liga als ze zin heeft.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Charles ma 13 mei 2013 - 6:55

Fruit (vooral mango, banaan, pruim), groente zachtgekookt zoals broccoli en zelfgemaakte papjes bestaande uit pap en fruit enzo. Ohja, en ook al rijstwafeltjes uit hun handje.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Amber- ma 13 mei 2013 - 6:57

Hier ook nog niet zoveel extra. Al gaat het steeds beter. Hij krijgt melk, fruit, warm eten en een toetje. Brood ging laatst nog niet heel geweldig en door zijn ziek zijn heeft hij dat een tijd niet gehad. Aankomend weekend weer proberen.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Linda ma 13 mei 2013 - 7:07

Niks. laughcry

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 7:20

Hier gaat het eten echt super goed. Ze rapleyed (hoe schrijf je dat?) 's ochtends en 's middags een halve boterham met boter, tussendoor kleine appelrijstwafels (goodies) of soepstengels, vaak een half stukje fruit (banaan, gestoomde appel, druifjes etc) en 's avonds een halve aardappel en wat stukjes groente. Soms krijgt ze wat vla of yoghurt mee. Drinken alleen nog bv en bij de oppas soms wat water uit een bekertje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Sylvana ma 13 mei 2013 - 7:26

Ontbijten met pap, dan iets van fruit, dan brood met een fles melk, dan weer iets van fruit of een rijstwafel oid en dan avondeten en kwark als toetje. En dan voor het slapen gaan nog een fles melk. Tussendoor krijgt ze qua vocht nog water of puur fruitsap.


Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  PiP ma 13 mei 2013 - 7:36

Volgens mij zo`n beetje net als nu.
`s morgens: flesje melk (150+5) (nu ook een half broodje)
Tussendoor: fruit, potje of 2 stuks en soms een koekje en/of diksap (ligt er een beetje aan hoe laat hij zijn fruit heeft gehad en hoe hij zijn melk gedronken heeft)
Lunch: 1 broodje en 150+5 melk
tussendoor: koekje en diksap
Avond: potje groente of 200 gram wat wij eten zonder zout/kruiden
Beetje pap na, 90+3 en bambix granen oid (die vanaf 8 maand)
Voor de nacht: Papfles 180+6+3(rijstebloem)

Koekjes kunnen het volgende zijn: rijstwafel(half of 2 kleintjes), biscuitje, Nijntje koekje, goodies koekje, soepstengel, liga(wat een smeerdingen:O)

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Muppetje ma 13 mei 2013 - 7:40

Hahaha, uhm, volgens mij eet mijn kliko best veel...

Ontbijten doen we nog niet echt, dan drinkt ie gewoon. Voordat ie in de ochtend naar bed gaat krijgt ie fruit. Net wat we in huis hebben, maar vaak wat verschillende dingen (paar druiven, wat stukjes mango en n stukje banaan bijvoorbeeld). S middags eet hij n boterham en vaak nog twee of drie tomaatjes (daar is hij verslaafd aan). En s avonds eet hij wat wij eten. Dan krijgt hij aardig wat groente en ongeveer 2/3e aardappel, of wat pasta of rijst. als wij iets eten dat ik niet geschikt vind dan kook ik voor L een aardappel en een handje diepvriesgroenten. En n paar hapjes van mijn yoghurt, echt alleen om te proeven, drie hapjes ofzo.

Tussendoor vaak nog een of twee kleine rijstewafels. Qua drinken alleen nog bv

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Bluestar ma 13 mei 2013 - 7:42

Ontbijten met pap,
Tussendoor geprakt fruit + tuitbeker water
Lunch 1 boterham met smeerkaas, smeerworst, jam, appelstroop + fles 100 (bied 180 aan)
Tussendoor rijstewafeltje van goodies en of nijntje koekje of liga. + tuitbeker diksap
Avond eten bakje warm eten (aardappels/groenten, rijst/groenten/soms kip, macaroni met groenten en gehakt)
Als hij zijn avond eten niet eet geef ik nog wat yoghurt.
Voor hij naar bed gaat krijgt hij een fles van 180cc. Die drinkt hij niet altijd op.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  PiP ma 13 mei 2013 - 8:41

Volgens mij eet hij toch niet meer dan S? Vind het eigenlijk wel normaal klinken, maar wij hebben dan ook een kliko waar alles in gaat. Gewoon even een trap op de voeten en hoppa daar gaat het mondje open :O Laughing
Ik gaf hem eerst ook een paar hapjes van ons toetje, maar daar nam hij geen genoegen mee. Vandaar dat ik hem pap ben gaan geven, wil hem nog niet die hoeveelheid aan koemelk geven.

Ik wet iig wel dat S mijn meptaartje met zijn 1e verjaardag wel zal opeten :-) F moest er niks van weten, maar bij haar is het eten altijd al een drama geweest...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Wennes ma 13 mei 2013 - 8:46

Hier eet D ook bijna alles. Hij wil ook alles proberen en het liefst in grote stukken en niet geprakt.
Voor alsnog vindt hij rijst maar raar en dat wil hij niet echt eten, maar verder alles
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Muppetje ma 13 mei 2013 - 8:59

PiP schreef:Volgens mij eet hij toch niet meer dan S? Vind het eigenlijk wel normaal klinken, maar wij hebben dan ook een kliko waar alles in gaat. Gewoon even een trap op de voeten en hoppa daar gaat het mondje open :O Laughing
Ik gaf hem eerst ook een paar hapjes van ons toetje, maar daar nam hij geen genoegen mee. Vandaar dat ik hem pap ben gaan geven, wil hem nog niet die hoeveelheid aan koemelk geven.

Ik wet iig wel dat S mijn meptaartje met zijn 1e verjaardag wel zal opeten :-) F moest er niks van weten, maar bij haar is het eten altijd al een drama geweest...

Haha, nee misschien ook niet.

Vooral fruit eet hij echt veel. Als ik m compleet zn gang laat gaan eet hij makkelijk n halve banaan, acht druiven, vijf aardbeiden, en n paar tomaatjes achter elkaar op.

Het is ook niet dat ik het te veel vind ofzo hoor, ik had alleen niet verwacht dat hij zo snel zo goed zou eten

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Muppetje ma 13 mei 2013 - 8:59

Wennes schreef:Hier eet D ook bijna alles. Hij wil ook alles proberen en het liefst in grote stukken en niet geprakt.
Voor alsnog vindt hij rijst maar raar en dat wil hij niet echt eten, maar verder alles

Rijst vindt L ook heerlijk, t geeft alleen zo'n troep, wahahaha

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  moepie ma 13 mei 2013 - 9:48

Ontbijt papfles 180cc
Fruit + water of sap
Broodje + fles 150cc
Fruit en/of koekje, soepstengel of rijstwafel + water of sap
Groente + af en toe yoghurt
Fles 180cc
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Jezzie ma 13 mei 2013 - 18:47

Hier ook een kleine kliko! Wink ik verbaas me er over hoeveel ze op eet soms.

Ontbijt: fles180cc +6+pap
Tussendoor: fruit, maar net wat er in huis is. Wat gepureerd, geraspt of stukjes
Lunch: 1 broodje met boter, soms met smeerkaas + fles 180cc+6 gaat meestal op, niet altijd
Tussendoor: halve cracker of een twee kleine koekjes (soort liga, maar dan eigen merk v.h. kruidvat.) En diksap.
Avond: groente met aardappel of rijst en soms wat vlees. En nog een beetje diksap. Yoghurt toe.
Voor het slapen nog een fles van 180 met wat rijstebloem
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Muppetje ma 13 mei 2013 - 18:51

Ohhhhh, als ik het zo vergelijk valt het reuze mee. Had alleen mijn neefje als referentie, maar die at toen nog niet zo veel.

Twijfel om m in de ochtend ook brood ofzo te geven, maar op zich gaat het zo ook goed, hij krijgt nu tussen 6.30 en 7 bv, dan rond negen uur fruit. Dan gaat ie rond tien uur weer naar bed en krijgt ie weer bv. Zal toch wel genoeg zijn?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?   Empty Re: ook ik ben benieuwd, wat at je kindje met 8 maanden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum