Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een goede buurt

+11
Linda
Susan
Slakje
mauwmauw
Happinaz
Dille
Blond
Punk'd
Parel
Rovine
Filoria
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 3:43

Hier ook hoor, maar iemand zei dat ze niet in een wijk wilde wonen met alleen maar sociale huur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  VeryCherry ma 13 mei 2013 - 4:39

Volgens mij is het hier grotendeels sociale huur, ook hier zitten ze in de voortuin met alle buren. Wij wonen in een appartement. De flat aan de overkant van de weg is wel een en al trash, maar daar komt N toch niet.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Filoria ma 13 mei 2013 - 7:53

Waar ik mee zit is wat Dille omschrijft. Aan de ene kant wil ik niet dat Tomas opgroeit met het idee dat het normaal is om elk jaar een splinternieuwe fiets voor je verjaardag te krijgen. Aan de andere kant houd ik ook niet zo van die gezinnen die hun kinderen tot 23u buiten chips laten eten, zoals iemand het hier mooi zei. Misschien is het dan wel het beste om ze allebei in de buurt te hebben. Dan krijgt hij een mooi beeld van de verschillen die je nu eenmaal hebt in Nederland. Waar we nu gaan wonen is echt een kakbuurt. (@Mauwmauw: we gaan in Zuid wonen, de wijk wordt ook wel 'de villawijk' genoemd haha. In Oost ben ik opgegroeid en Noord vind ik grotendeels wel mooi eigenlijk, ook al staat dat ook niet geweldig bekend.)

Ben het er trouwens volledig mee eens dat je niet wilt wonen in een buurt waar junks en criminelen rondlopen, maar volgens mij is onze woonplaats vrij saai wat dat betreft. Van 'enge straten' zoals je die hebt in Utrecht Overvecht of Kanaleneiland heb je hier niet.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 8:03

Dan lijkt het me toch een prima buurt, Filoria? Zit ie ook daar in de buurt op school? Of gaat ie wisselen van school? Ik woonde echt in een ultiem kakdorp als kind, maar m'n moeder had ons expres op het dorpsschooltje ingeschreven, zodat we ook met kinderen van 'de verkeerde kant van 't spoor' in de klas zaten. Als kind kon het me echt niet schelen dat het ene vriendinnetje een gigantische tuin had (ja ok, dat was wel gaaf), maar de ander had weer een gigantische collectie playmobil in haar kleine gedeelde kamertje met kettingrokende moeder aan de shag, en dat vond ik óók geweldig (ging mij om het meisje en haar speelgoed hoor, had echt niet door dat het een piepklein huisje was).

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 8:03

Maar gaan jullie ook in een villa wonen dan? Want als jullie in een redelijk gewoon huis gaan wonen dan zullen er toch wel meer gezinnen wonen zoals jullie, waar kinderen ook niet continu nieuwe fietsen krijgen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Filoria ma 13 mei 2013 - 8:15

In een twee-onder-één-kap. Het is een van de kleinere huizen in de wijk. De vereniging bij wie we huren verhuurt er wel meer huizen, dus er zitten wel meer mensen zoals wij inderdaad. Wij voldoen op 't nippertje aan de inkomenseis (aan de ondergrens bedoel ik) om er te mogen huren en verdienen ietsjes boven modaal.

Marin, dat klinkt leuk! 'De verkeerde kant van het spoor' hebben ze het hier ook over Very Happy Of is dat iets universeels voor heel veel Nederlandse steden?

Tomas' school is op vijf minuutjes fietsen, dus dat is prima. We hadden het best moeilijk met de schoolkeuze. Tomas is uiteindelijk op een heel witte school beland, maar een echte eliteschool is het ook weer niet. Ik had toch liever een meer gemengde school gehad.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Susan ma 13 mei 2013 - 8:25

Nou, dan zou ik me daar geen zorgen over maken. Overigens is het niet zo dat rijke mensen automatisch hun kinderen heel erg verwennen. Ik ken ook wel mensen die juist flink wat geld hebben en dat wel aan zichzelf uitgeven, maar zeer zeker niet aan de kinderen, althans, geen cent meer dan nodig is. Terwijl wij nou niet echt onder de categorie 'rijk' vallen en ik er best een handje van heb om ze flink te verwennen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 8:26

Filoria schreef:

Marin, dat klinkt leuk! 'De verkeerde kant van het spoor' hebben ze het hier ook over Very Happy Of is dat iets universeels voor heel veel Nederlandse steden?

Hahaha geen idee, hier was het letterlijk de andere kant van het spoor. Wrong side of the tracks hoor je ook vaak in het Engels, dus het zal wel vaker voorkomen dat de spoorlijn echt een grens aan geeft van goede en slechte buurten. Wel grappig fenomeen inderdaad!

En klinkt leuk, wel het soort buurt en huis wat mij aanspreekt smile Klinkt ook wel als een geschikte school.

Ik zou me er niet al te erg druk over maken. Misschien gaat ie ook nog wel op voetbal of een andere hobby en komt ie weer andere kindjes uit andere buurten/scholen tegen.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Filoria ma 13 mei 2013 - 8:36

Dat is ook zo. Maar ik vind het wel leuk om jullie meningen te lezen!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 8:54

Ik ben opgegroeid in een hele goede, fijne wijk en woon nu in een normale wijk, maar wel met een héél ander soort mensen, dus mijn kinderen zullen heel anders opgroeien hier, sowieso in de stad. Soms vind ik dat wel jammer, want ik heb een hele fijne jeugd gehad, kon altijd buiten spelen, had een grote tuin, school op loopafstand, wat zelf te lopen was & dat zal hier allemaal niet gaan lukken. Maar dat is ook niet erg smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 8:56

Kunnen/willen jullie niet naar Voorburg/Leidschendam/andere wijk in DH verhuizen, Pippa? Je hoeft toch niet persé je kinderen daar op te laten groeien? Ik dacht dat jullie sowieso wilden verhuizen op den duur.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 8:58

Dat klopt, maar dat is allemaal nog totaal niet te vergelijken met waar ik opgegroeid ben. Dat was een straat met negen huizen, waar iedereen gewoon een oprit had en auto's dus veilig weggeborgen waren en waar iedereen tuinen had waar je met de hele buurt kon spelen met kinderen smile Dat zullen wij sowieso niet hebben met onze salarissen en vooral niet hier in de omgeving smile En de kinderen hier zijn stads, heel anders, meer buitenlands, ik zat met alleen maar Nederlandse kinderen in de klas. Ik bedoelde in het algemeen in Den Haag / omstreken, niet zozeer het huis nu! Een tuin moet wel lukken in de toekomst, dat wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 9:00

AH ja dan snap ik je! Ik wilde al zeggen: een huis met een tuin kan toch ook best in die prijsklasse (tenminste, weet jullie prijsklasse niet echt) in die regio? Maar dat komt dus vast wel goed. En in de stad opgroeien lijkt mij ook wel leuk hoor!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 9:03

O dat lukt ook wel, al is het een appartement op de benedenverdieping, die hebben ook al een tuin! En ik vind de stad heerlijk, dus het lijkt me alleen maar leuk om mijn kinderen hier op te laten groeien hoor, maar wel heel anders dan ik gewend ben. Mijn vriend is echt hier in de stad opgegroeid, en daar zie je ook wel verschil in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 9:15

Ja ik snap je heel goed hoor!

Ik heb altijd gezegd dat ik m'n kinderen in een zelfde soort dorp wil laten opgroeien als ik zelf ben opgegroeid, dus ben superblij dat ik dat heb gevonden en we daar heen gaan! Past echt bij mij/ons.

Ik heb echt genoten van het stadse leven, maar merk zelfs nu al dat ik het groene om me heen meer waardeer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 9:19

Ik vind eigenlijk de buurt waar ik nu woon perfect voor mezelf en ook voor eventuele kinderen. We wonen in een rustige straat, met veel groen en aardig grote jaren '30 woningen. Allemaal tweeverdieners en de meesten hebben kleine kinderen. Grote tuinen, supermarkt op loopafstand, overal scholen en opvang vlakbij, een groot park, alle voorzieningen binnen een straal van 2 kilometer. Beter kan eigenlijk niet Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Pineco ma 13 mei 2013 - 9:20

Marin schreef:Ja ik snap je heel goed hoor!

Ik heb altijd gezegd dat ik m'n kinderen in een zelfde soort dorp wil laten opgroeien als ik zelf ben opgegroeid, dus ben superblij dat ik dat heb gevonden en we daar heen gaan! Past echt bij mij/ons.

Ik heb echt genoten van het stadse leven, maar merk zelfs nu al dat ik het groene om me heen meer waardeer.

Ik heb de laatste dagen niet veel tijd gehad om te forummen en slechts sporadisch wat topics meegekregen, maar hebben jullie concrete verhuisplannen Marin? Spannend!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 9:21

In welke stad woon jij eigenlijk, Kim?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 9:22

Pineco schreef:
Ik heb de laatste dagen niet veel tijd gehad om te forummen en slechts sporadisch wat topics meegekregen, maar hebben jullie concrete verhuisplannen Marin? Spannend!

Ooho nee hoor, maar we willen wel dolgraag! Zijn wel steeds huizen aan het kijken op internet en rondjes rijden door buurten (maar niet echt bezichtigen hoor), maar moeten nog even wachten tot de huizenmarkt weer beter wordt voor de verkoop van dit appartement. Maar het gesprek van de dag is hier wel "als we verhuizen, dan dit en dat" haha dus we maken onszelf een beetje gek :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 9:25

Marin schreef:In welke stad woon jij eigenlijk, Kim?
Zeg ik liever niet

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Pineco ma 13 mei 2013 - 9:26

Marin schreef:
Pineco schreef:
Ik heb de laatste dagen niet veel tijd gehad om te forummen en slechts sporadisch wat topics meegekregen, maar hebben jullie concrete verhuisplannen Marin? Spannend!

Ooho nee hoor, maar we willen wel dolgraag! Zijn wel steeds huizen aan het kijken op internet en rondjes rijden door buurten (maar niet echt bezichtigen hoor), maar moeten nog even wachten tot de huizenmarkt weer beter wordt voor de verkoop van dit appartement. Maar het gesprek van de dag is hier wel "als we verhuizen, dan dit en dat" haha dus we maken onszelf een beetje gek Een goede buurt - Pagina 2 253468018

Ah ok! Ik dacht even dat ik iets gemist had en dat jullie je droomhuis al gevonden hadden Very Happy Maar wel leuk hoor, om zulke plannen te maken!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 9:27

KimRosenberg85 schreef:
Marin schreef:In welke stad woon jij eigenlijk, Kim?
Zeg ik liever niet

Oke, prima!

Pineco, jaaa, maar het is niet leuk als het nog lang duurt. Ach, lekker blijven kijken en dan komt het echte droomhuis vanzelf keer langs.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  mauwmauw di 14 mei 2013 - 9:23

Nu heb ik wel een vermoedde waar jullie gaan wonen..ook gezien de school van T.Wel een mooie wijk volgens mij,lekker rustig.
Noord is nu erg opgeknapt,en er ook wel mooier op geworden.Ik vind het nu ook niet zo erg om in noord te gaan wonen.Het huis waar ik in ga wonen is geen blijver,maar voor nu is het goed.En zolang V op de basisschool in de buurt zit(als dat mogelijk is voor hem)dan blijf ik toch in noord wonen.
Nu ben ik wel benieuwd waar jij in oost heb gewoond.Volgens mij ben je wel van mijn leeftijd,welke middelbare school heb je gezeten?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Dolphinne di 14 mei 2013 - 9:40

Ik vind het wel redelijk belangrijk om in een beetje een goede buurt te wonen.
Ik woon nu in een wijk met veel (laagste) sociale huurwoningen en flats en vrij veel allochtone gezinnen.
Maar hier wil ik erg graag weg. Ik laat mijn zoontje ook echt niet alleen op straat buiten spelen. Dus hij moet in de achtertuin blijven of ik ga mee naar voren/ de speeltuin.

Mijn zoontje gaat bij zijn vader in de wijk (andere kant van de stad) naar school. Dat vind ik een veel fijnere wijk. En daar speelt hij als hij bij zijn vader is ook rustig alleen op straat of op het speelplein een straat verder met andere buurkinderen.

Ik hoop ook voordat dit kleintje geboren wordt te kunnen verhuizen. Het liefste naar die wijk (op loopafstand van school), maar daar is maar weinig te huur of boven ons budget. Dus nog even afwachten of er nog iets op ons pad komt of dat er nog iets leuks te vinden is in de wijk(en) ernaast.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een goede buurt - Pagina 2 Empty Re: Een goede buurt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum