Administratie/ Papieren bewaren
+3
Arwyn
Printje
Caresses
7 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Administratie/ Papieren bewaren
Ik heb dit ooit gepinned, lijkt me erg handig
http://fabulouslyorganizedhome.com/2013/01/31/creating-simplified-organized-personal-reference-files/
http://fabulouslyorganizedhome.com/2013/01/31/creating-simplified-organized-personal-reference-files/
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Zus, ik was in een klap mijn hele administratie kwijt. En ik heb er niks aan gemist. Je kan echt zo veel weggooien.
Loonstrookjes, (jaaropgaven wel bewaren) van je pensioenoverzicht alleen die van het laatste jaar bewaren. Belastingshit, heb je niks aan, mag weg. Je papieren van je huis van 10 jaar geleden kunnen weg. Bonnen van aankopen waar geen garantie meer op zit, kunnen allemaal weg.
Eigenlijk kan praktisch alles weg. Behalve dan bonnetjes van spullen waar nog garantie op zit en jaaroverzichten.
Succes!
Loonstrookjes, (jaaropgaven wel bewaren) van je pensioenoverzicht alleen die van het laatste jaar bewaren. Belastingshit, heb je niks aan, mag weg. Je papieren van je huis van 10 jaar geleden kunnen weg. Bonnen van aankopen waar geen garantie meer op zit, kunnen allemaal weg.
Eigenlijk kan praktisch alles weg. Behalve dan bonnetjes van spullen waar nog garantie op zit en jaaroverzichten.
Succes!
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Aziraphale schreef:Ik heb dit ooit gepinned, lijkt me erg handig
@Carra, ik weet het maar als je huis afbrandt heb je natuurlijk wel een 'excuus' om het zo maar te noemen. Ik ben altijd bang dat ik problemen krijg als ik bepaalde documenten niet heb. Laatst had mijn werkgever bijvoorbeeld mijn auto ineens op privegebruik gezet, scheelde me 200 euro netto! Ze hadden nooit mijn verklaring van de belastingdienst gehad... En dan na anderhalf jaar gooien ze het ineens om? Ik was zo boos en kon dat verdomde formulier ook niet vinden. Ben je afhankelijk van hoe snel de belastingdienst je een nieuwe stuurt... Ik was allang blij dat ze dat wilde, sommige formulieren krijg je echt alleen maar 1 keer... Achteraf is het binnen een maand geregeld (omdat ik ook hysterisch werd denk ik ) en denk ik dat ik het formulier niet meer had omdat ik het netjes had ingeleverd op kantoor maar echt, dat is mijn nachtmerrie. Formulieren moeten ophoesten die je niet meer hebt of niet meer kunt vinden. Je zult dan ook begrijpen dat die hele administratie van mij een behoorlijke last is op dit moment. Ik ben inmiddels al even bezig en heb nu alles van mijn werk in 3 mappen weten te proppen. Die gaan terug naar de auto omdat ik werk daar wil hebben, scheelt me weer kastruimte ook. En nog over die loonstrookjes, die moest ik dus ook eens ophoesten van 2 jaar! toen ik werkloos raakte. Gelukkig had ik na 2 dagen weer werk, wat een nachtmerrie haha .
Er is ook al een behoorlijke stapel zooi dat weg kan. De map van mijn laatste huis uitgezocht, daar kon ook wel wat uit. Nu de rest...
Laatst aangepast door Zus op vr 10 mei 2013 - 12:36; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Vind wel leuke dingen terug haha. Ik heb ooit die verhalen uitgeprint die Susan met nog 2 forummers schreef op een weblog. Ik heb er 34 hoofdstukken van . Was ze denk ik van plan te lezen toen ik nog op een oudere vrouw 'pastte' maar uiteindelijk kreeg ik daar een klein tv'tje. Toch jammer dat het nooit verder is gegaan, ik weet wel dat ik deze hoofdstukken nog een keer ga lezen .
Gast- Gast
Ah je bent al goed bezig dus.
Dat je die loonstrookjes moest ophoesten wist ik niet. Ai, dan kan ik misschien toch nog een probleem krijgen mocht ik binnenkort mijn baan kwijt raken. Nou ja, dat zien we dan wel weer.
En als je hiermee klaar bent is het zaak om het netjes te houden he. Alles gelijk op te ruimen als het binnenkomt. Al is dat mij ook niet gelukt en heb ik nu ook een uitpuilend laatje met papieren.
Dat je die loonstrookjes moest ophoesten wist ik niet. Ai, dan kan ik misschien toch nog een probleem krijgen mocht ik binnenkort mijn baan kwijt raken. Nou ja, dat zien we dan wel weer.
En als je hiermee klaar bent is het zaak om het netjes te houden he. Alles gelijk op te ruimen als het binnenkomt. Al is dat mij ook niet gelukt en heb ik nu ook een uitpuilend laatje met papieren.
Carra- Kletskop
Ja ik denk dat dat wel lukt als er maar overzicht is en dat was er al honderd jaar niet meer . Guess what??? Ik ben zo goed als klaar! Wilde toch nog iets uitstellen maar heb het ook maar gelijk gedaan. Al mijn mappen zijn weer in orde. De papieren die er in moesten op volgorde gelegd en daarin gedaan en alle mappen van mijn werk weer netjes; weet ik ook weer waar ik wat kan vinden. Ik dacht vanmiddag nog dat als ik een gevaarlijke situatie tegen zou komen of ik een botsing zou krijgen, ik niet eens wist waar die papieren waren... Dit geeft weer een gerust gevoel... Heb nog wat kleine dingetjes maar moet even mijn automand halen zodat ik alles netjes kan opbergen. Komt helemaal goed.
Raak je je baan kwijt Carra? Weet je dat al zeker? Wat jammer zeg, of niet? Volgens mij heb je je loonstrookjes nodig om aan te tonen dat je een bepaald aantal weken achter elkaar gewerkt hebt. Dat blijkt natuurlijk niet uit een jaaropgave. Maar er zal ongetwijfeld iets op te vinden zijn. Brand is toch overmacht. Maar als je nu al zeker bent van verlies van werk dan zou ik daar toch alvast navraag over gaan doen.
Raak je je baan kwijt Carra? Weet je dat al zeker? Wat jammer zeg, of niet? Volgens mij heb je je loonstrookjes nodig om aan te tonen dat je een bepaald aantal weken achter elkaar gewerkt hebt. Dat blijkt natuurlijk niet uit een jaaropgave. Maar er zal ongetwijfeld iets op te vinden zijn. Brand is toch overmacht. Maar als je nu al zeker bent van verlies van werk dan zou ik daar toch alvast navraag over gaan doen.
Gast- Gast
Wow, dan heb je het nog snel gedaan in één avondje. Fijn. Heerlijk zo een opgeruimd gevoel.
Ik weet nog niet zeker wanneer ik mijn baan kwijtraak. Het kan dit jaar zijn, volgend jaar of pas in 2016. Allemaal nog erg onduidelijk. Maar tegen die tijd heb ik als het goed is wel weer twee jaar aan loonstroken verzameld.
Ik weet nog niet zeker wanneer ik mijn baan kwijtraak. Het kan dit jaar zijn, volgend jaar of pas in 2016. Allemaal nog erg onduidelijk. Maar tegen die tijd heb ik als het goed is wel weer twee jaar aan loonstroken verzameld.
Carra- Kletskop
Oh ja er stond me nog iets van bij dat dit vorig jaar al zo was of niet? Vervelend wel dat je niet echt weet waar je aan toe bent...
Ja lang doorgegaan maar ik werd er zo tureluurs van... Het moest en zou. Ik zit nu nog met een restje werk wat gewoon naar de auto moet en net vond ik nog een stapeltje post op de eettafel, die ben ik nu gelijk weg aan het ruimen haha .
Ja lang doorgegaan maar ik werd er zo tureluurs van... Het moest en zou. Ik zit nu nog met een restje werk wat gewoon naar de auto moet en net vond ik nog een stapeltje post op de eettafel, die ben ik nu gelijk weg aan het ruimen haha .
Gast- Gast
Ik dwing mezelf alles meteen in de mappen te doen, want als ik eens een keer wat nodig heb en het niet kan vinden word ik nog panischer. Ik probéér een keer in de maand die mappen dan te sorteren, belasting bij belasting, dit bij dat, zus bij zo, maar dát wil niet altijd lukken. Maaaar, het zit WEL al gebundeld allemaal.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10
Zooooo'n inspirerend topic, dit. Ik heb al superveel weggegooid, oude rekeningen betaald en alles in nieuwe, mooie, frisse mappen aan 't doen. Perfect voor een regenachtige middag als deze. Thanks, Zussie!
Gast- Gast
Whaha dat ik nog eens iemand daartoe zou inspireren, niet te geloven
Gast- Gast
Ja joh, is 't niet geweldig? Nu heeft m'n vriend me gisteren wel een beetje op weg geholpen, door het gewoon samen te doen. Maar nu zit ik het alleen te doen, echt delicious. Het is helemaal niet zo erg als ik had gedacht. Ook al moet ik de ergste stapel (vol actuele rekeningen ) nog door. Maar ik kan superveel weggooien! Ik bel ook meteen alle instanties af waar ik ooit schulden heb gehad, om zeker te weten dat ik 'schoon' ben.
Hoe voel jij je na je grote schoonmaak, Zus?
O, en die link van Azi. x 1.000.000.
Hoe voel jij je na je grote schoonmaak, Zus?
O, en die link van Azi. x 1.000.000.
Gast- Gast
Admin is gedaan maar de grote schoonmaak is nog in volle gang. Heel fijn, straks zoveel meer ruimte!
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Administratie bewaren
» Administratie bewaren
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» Papieren boterhamzakjes
» Administratie
» Administratie bewaren
» Welke papieren bewaren jullie wel en welke niet?
» Papieren boterhamzakjes
» Administratie
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: