Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Menu verzinnen, iemand tips?

+3
MissBlunt
Jasmine
Slakje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Menu verzinnen, iemand tips? Empty Menu verzinnen, iemand tips?

Bericht  Slakje do 9 mei 2013 - 6:08

Ik zou graag volgende week mijn ouders en schoonouders uitnodigen om bij ons te dineren om hen te bedanken wat ze voor ons al hebben gedaan. Maar wat zal ik maken? Mijn schoonvader is op dieet en mijn stiefpapa eet niet graag couscous en ikzelf ben niet gek van vis met graatjes.

En wat past er goed bij elkaar en is zo voor dit seizoen lekker? Ik had graag hapjes, voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht gemaakt.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Menu verzinnen, iemand tips? Empty Re: Menu verzinnen, iemand tips?

Bericht  Jasmine do 9 mei 2013 - 6:39

Als ik uitgebreid ga koken maak ik graag haricots verts met spek uit de oven. Gezien het dieet van je schoonvader kun je de spek vervangen voor een magere hamsoort.

Verder: gevulde champignons, stokbrood met kruidencrème of tapenade, pastasalade....
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Menu verzinnen, iemand tips? Empty Re: Menu verzinnen, iemand tips?

Bericht  MissBlunt do 9 mei 2013 - 9:40

Hapjes: prikkertjes met een combi van bijv. olijven, zongedroogde tomaat, cherrytomaatjes, stukje feta, geroosterde courgette, ingemaakte paprika, haring met zuur, basilicum, mozzarella, turkse worst, druiven etc.
Voorgerechtje: Garnaaltjes. Blaadje rauwe witlof met aangemaakte garnaaltjes en stukjes tomaat.
Hoofdgerecht: Klassieke asperges?
Toetje: turkse yoghurt met aardbeien. Yoghurt beetje uit laten lekken, wat geraspte citroenschil erdoorheen en beetje poedersuiker. Laagje op een klein bordje doen en in kwartjes gesneden aardbeien erop leggen.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menu verzinnen, iemand tips? Empty Re: Menu verzinnen, iemand tips?

Bericht  Melis_je do 9 mei 2013 - 10:46

MissBlunt schreef:.
Toetje: turkse yoghurt met aardbeien. Yoghurt beetje uit laten lekken, wat geraspte citroenschil erdoorheen en beetje poedersuiker. Laagje op een klein bordje doen en in kwartjes gesneden aardbeien erop leggen.
Dat klinkt lekker!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Menu verzinnen, iemand tips? Empty Re: Menu verzinnen, iemand tips?

Bericht  Slakje do 9 mei 2013 - 11:12

MissBlunt schreef:Hapjes: prikkertjes met een combi van bijv. olijven, zongedroogde tomaat, cherrytomaatjes, stukje feta, geroosterde courgette, ingemaakte paprika, haring met zuur, basilicum, mozzarella, turkse worst, druiven etc.
Voorgerechtje: Garnaaltjes. Blaadje rauwe witlof met aangemaakte garnaaltjes en stukjes tomaat.
Hoofdgerecht: Klassieke asperges?
Toetje: turkse yoghurt met aardbeien. Yoghurt beetje uit laten lekken, wat geraspte citroenschil erdoorheen en beetje poedersuiker. Laagje op een klein bordje doen en in kwartjes gesneden aardbeien erop leggen.

Het toetje klinkt erg lekker, maar de rest verschrikkelijk :'') Scheelt dat ik geen witlof en asperges lust. Hihi. Ik vind het zo moeilijk om ook iets gezond te vinden voor mijn schoonpapa, ik kook vrij vet.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Menu verzinnen, iemand tips? Empty Re: Menu verzinnen, iemand tips?

Bericht  Elliot do 9 mei 2013 - 20:22

Hapjes:
Satéprikkertjes met bolletjes mozzarella en cherrytomaatjes en een beetje pesto
Van die kip yakitori dingetjes van de albert heijn (al woon jij natuurlijk in België, daar is geen appie zeker? misschien is het ook bij een andere supermarkt te krijgen..?)

Voorgerecht:
Meloen met rauwe ham

Hoofdgerecht:
Sla
Varkenshaasjes (dat is mager vlees, dus goed voor het dieet van schoonpapa) met gebakken champignons
Aardappeltjes uit de oven (van die rooseval partjes ofzo?)

Toetje:
Vers fruit met hangop

Ik vind 'magere' toetjes lastig! Ik maak altijd chocoladetaart of tiramisu of sticky toffee pudding, totaal niet gezond, haha!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Menu verzinnen, iemand tips? Empty Re: Menu verzinnen, iemand tips?

Bericht  Slakje do 9 mei 2013 - 23:41

Varkenshaasje is een goed idee, ja! Super!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Menu verzinnen, iemand tips? Empty Re: Menu verzinnen, iemand tips?

Bericht  Mrs. Lovett vr 10 mei 2013 - 0:45

Hapjes:
- Olijven (de meest goedkope die je kan vinden en dan zelf op smaak maken (t liefst een paar dagen van de voren) met bijvoorbeeld: knoflook, (gedroogde) rode peper, olijfolie, honing (voor de zoete tegenhanger)
- Verschilldende vleeswaren (goede ham, patè, gedroogde worst of lekkere salami, de salami spinata van de Lidl is heerlijk!)
- Gevulde eitjes (met yogonaise ipv mayonaise)
- Komkommer met een beetje roomkaas
- Verschillende kaasjes
- Zelfgemaakte kipsalade (kip pocheren, sausje maken van yogonaise (of kwark) en lekkere verse kruiden)
- Champignons bakken met wat knoflook. peper en zout, op t laatst afblussen met een beetje witte wijn
- pepadews gevuld met roomkaas

Voorgerecht:
Salade met geitenkaas

Hoofdgerecht:
Een stukje vlees waar je zelf goed in bent (biefstuk/entrecote ofzo, varkenshaas (eventueel in bladerdeeg met champignons en ham) kip uit de oven, coq ui vin, lamsrack)
Warme groente en een salade (die kan je dan vrij eenvoudig houden)
Aardappeltjes uit de oven, of eens wat anders: pomme duches (kan je heel makkelijk een dag van te voren al maken)

Nagerecht:
Gebakken appeltjes met kaneelijs (suiker in de pan laten caramelliseren, appelpartjes erbij doen, even laten garen, beetje kaneelpoeder erbij en klaar! Kan je ook een dag van te voren al maken, dan hoef je het alleen nog op te warmen, t karamelsausje waar de appeltjes in zitten wordt wel wat stroperig, dat komt door de kaneel, dat werkt als een soort bindmiddel)


Voor uitgebreidere recepten: geef maar een gil!
Mrs. Lovett
Mrs. Lovett
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 36
Punten : 36
Registratiedatum : 10-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Menu verzinnen, iemand tips? Empty Re: Menu verzinnen, iemand tips?

Bericht  Mizz_S za 11 mei 2013 - 0:03

Voorgerecht:
- meloen met ham
- garnalencocktail (en dan met heel weinig of geen saus)

Voor het hoofdgerecht kun je ook nog denken aan een vispakketje, supersimpel en ook gezond. Je neemt witvis (ik doe altijd pangasius) en dat doe je in bakpapier, samen met courgette, paprika, ui, cherrytomaatjes, kruiden en feta (of wat je zelf lekker vindt) en dat vouw je op in een pakketje (1 pakketje per persoon dus). Dat in de oven (20-30 minuten ofzo? ik doe altijd maar wat) en je hebt een heerlijk gestoomd pakketje, en het is totaal niet vet (hooguit de feta, maar die kun je eventueel ook weglaten). Dan doe je er rijst bij en/of aardappeltjes en klaar. Ook nog eens heel simpel. Je kunt er ook nog een lekkere frisse salade bij doen eventueel.

Nagerecht: verse fruitsalade, eventueel met wat ijs voor de liefhebbers
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Menu verzinnen, iemand tips? Empty Re: Menu verzinnen, iemand tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum