Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lichaamsdelen leren

5 plaatsers

Ga naar beneden

Lichaamsdelen leren Empty Lichaamsdelen leren

Bericht  girli wo 8 mei 2013 - 22:56

Voor een vak moet ik allerlei Latijnse namen leren van lichaamsdelen. Hoe doen anderen dat?

Vroeger had ik zo'n interactieve cd-rom om delen als de maag, darmen etc. te leren. Dat was uiteraard voor kinderen en het was het hele menselijke lichaam, niet heel specifiek. Bestaan er ook hele specifieke programma's van?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lichaamsdelen leren Empty Re: Lichaamsdelen leren

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 23:17

Gaat het om het vertalen van NL naar Latijn en andersom? Daar gebruikte ik deze site voor: http://www.wrts.nl/.
Of echt alleen de plaats in het lichaam en het Latijnse woord? Heb even gegoogled op 'lichaamsdelen leren in latijn' en kwam op deze site: http://bodyquiz.nl/botten/quiz1?qlang=la. Dit gaat over botten, maar ik denk dat als je deze zoekrichting gebruikt je bijvoorbeeld ook over spieren of organen iets kunt vinden.

Gast
Gast

Bericht  Evalynn wo 8 mei 2013 - 23:36

Wij kregen bij anatomie toen een plaatje van het menselijk lichaam uit verschillende hoeken. De lichaamsdelen/botten/spieren etc waren dan genummerd. Per nummer had ik opgeschreven welke Latijnse naam er bij hoorde. En dat dus old school met een papiertje er over herhalen herhalen herhalen. En me laten overhoren door iedereen natuurlijk.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Luce wo 8 mei 2013 - 23:37

Ik moet regelmatig hersendelen leren in het Latijns en daar gebruik ik een app voor. (En natuurlijk kom ik nu niet op de naam). Nou ja, iets met Brain Wink. Ik kan de hersenen dan ontleden :P en zien. En namen en eigenschappen erbij.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  girli do 9 mei 2013 - 10:30

Bedankt voor de reacties!

@ Peachy die site ken ik inderdaad. Die gebruik ook vaak voor rijtjes. Ik hoef alleen geen vertalingen te leren. Ik heb de site overigens geprobeerd, maar ik begrijp niet hoe die werkt. Ik heb de uitleg gelezen, maar bij mij licht er geen gebied op.

@ Lissa zoiets zoek ik inderdaad, maar dan interactief. Het is wel een goede tip mocht ik niets vinden!

@ Luce volgens mij heb ik ook zo'n app inderdaad. Voor de hersendelen erg handig, die namen duizelen me ook soms. Nu zoek ik alleen iets voor andere lichaamsdelen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Minx do 9 mei 2013 - 11:17

Wat ik voor de anatomie wel gebruikte was de website www.getbodysmart.com hij is volgens mij nog steeds niet helemaal compleet maar er staat wel behoorlijk wat al in.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 19:18

Luce schreef:Ik moet regelmatig hersendelen leren in het Latijns en daar gebruik ik een app voor. (En natuurlijk kom ik nu niet op de naam). Nou ja, iets met Brain Wink. Ik kan de hersenen dan ontleden Lichaamsdelen leren 253468018 en zien. En namen en eigenschappen erbij.

3-d brain? Wink

Gast
Gast

Bericht  Caroow do 9 mei 2013 - 19:31

Ik schreef het altijt uit en ging het dan ouderwets stampen, terwijl ik de dingen aanwees. Nu gaat dat met hersenen natuurlijk niet, maar voor spieren ed. werkte het voor mij prima.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud