Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

leren zwemmen

+2
Diese
Darius
6 plaatsers

Ga naar beneden

leren zwemmen Empty leren zwemmen

Bericht  Darius do 23 jun 2011 - 2:15

Ben vanmorgen met Laurens weer eens gaan zwemmen. De vorige keer was begin maart, dus bijna vier maanden geleden. En het ging nu echt supergoed! Vorige keer wilde hij alleen in het kinderbadje, maar nu ging hij met zwembandjes om de armen in het diepe, sprong zonder mij vast te houden van de kant, ging kopje onder, zwom (nou ja, peddelde) rond. Heerlijk!

Ik wil nu zeker vaker gaan, ik vind het belangrijk dat hij geen watervrees heeft, in de hoop het aantal zwemlessen over een paar jaar niet al te hoog te laten oplopen. Ik heb zelf echt enorm veel zwemlessen gehad en daarbij ook nog eens gezakt voor mijn B-diploma, dus vandaar dat ik wat alert met de zwemtraining ben!

Wat zouden jullie gebruiken als hulpmiddel: zwembandjes om de mouwen, van die kurkjes om de buik/rug, of zo'n zwemvestje wat in Centerparcs is. Is er iets wat beter/slechter is?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Diese do 23 jun 2011 - 2:41

Darius schreef:Ben vanmorgen met Laurens weer eens gaan zwemmen. De vorige keer was begin maart, dus bijna vier maanden geleden. En het ging nu echt supergoed! Vorige keer wilde hij alleen in het kinderbadje, maar nu ging hij met zwembandjes om de armen in het diepe, sprong zonder mij vast te houden van de kant, ging kopje onder, zwom (nou ja, peddelde) rond. Heerlijk!

Ik wil nu zeker vaker gaan, ik vind het belangrijk dat hij geen watervrees heeft, in de hoop het aantal zwemlessen over een paar jaar niet al te hoog te laten oplopen. Ik heb zelf echt enorm veel zwemlessen gehad en daarbij ook nog eens gezakt voor mijn B-diploma, dus vandaar dat ik wat alert met de zwemtraining ben!

Wat zouden jullie gebruiken als hulpmiddel: zwembandjes om de mouwen, van die kurkjes om de buik/rug, of zo'n zwemvestje wat in Centerparcs is. Is er iets wat beter/slechter is?

Misschien is dit wat?
leren zwemmen 128664
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  loesje do 23 jun 2011 - 2:41

is een paar lessen peuterzwemmen niks voor hem dan leert hij vrijer in het water te worden en het is ook leuk voor jou om samen met hem te doen. Ik zit met alex op baby zwemmen en hij vind het geweldig. alex heeft altijd zwembadjes om en volgende week moeten ze een t-hirtje aan met zwemmen om zo weer vrijer in het water te worden.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Dolphinne do 23 jun 2011 - 3:05

Ik ben er zelf voor om tijdens zwemlessen zo min mogelijk drijfmiddelen te gebruiken (dus alleen als een kind het echt nodig heeft evt. kurkjes om armen en buik). En verder bij het aanleren van beenslagen een plankje of een flexibuis om in je handen vast te houden. Op deze manier wordt er ook gewerkt in het zwembad waar ik zelf les geef. Al zijn er ook nog genoeg zwembaden waar kinderen wel helemaal in de kurken gehezen worden.
Dat ligt ook aan het bad, bij sommige zwembaden is dat ook nodig vanwege de indeling diep-ondiep.

Als je gewoon samen met je kind gaat zwemmen zou ik dus ook alleen bandjes om de armen gebruiken voor de veiligheid.

Je kunt evt. ook eens bij het zwembad waar je van plan bent hem op les te doen vragen op welke manier en met welke drijfmiddelen ze daar les geven.

Edit: ik heb zelf het idee dat een zwemvest niet goed werkt. Daardoor hebben ze al snel te veel drijfvermogen om een zwemslag goed te kunnen leren zwemmen. Je ligt als het goed is iets scheef in het water waardoor je een beenslag goed kunt maken en je voeten of knieen niet boven water komen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:08

Ik had vroeger ook zo'n soort zwemband met schouderbandjes, maar daardoor ben ik een keer bijna verdronken (ik kukelde voorover, niemand had het gezien, en kon zelf niet meer overeind) heb er geen watervrees aan overgehouden Wink Maar dat zou ik dus nooit doen. Als je er zelf constant bij bent kunnen alleen vleugeltjes toch ook wel, of niet? En dan als je dat geen fijn idee vind een zwemband erbij ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:32

A. heeft zwemvleugeltjes om als ze gaat zwemmen en dat gaat hartstikke goed. Zo'n kurkding om haar middel lijkt mij niks, maar ik heb het nooit geprobeerd ofzo, dus ik kan daar verder niks over zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:42

Ze leren straks met echt zwemles met kurken zwemmen, dus tja..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:57

Weetjewel schreef:Ze leren straks met echt zwemles met kurken zwemmen, dus tja..

Dan is ze toch ouder? Nu vind ik de zwemvleugeltjes ideaal, die kurken komen wel als ze daadwerkelijk op zwemles gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 4:12

Vanaf welke leeftijd kan/mag je "zwemvleugeltjes" gebruiken dan? smile En zitten er ook nog maten en dergelijke aan vast? J heeft nu een zwemband maar misschien dat vleugeltjes beter zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  loesje do 23 jun 2011 - 4:17

ik heb zwembandjes voor alex tot 1 jaar/11 kilo misschien is dat wat?

daarna krijg je zwembandjes van 11 tot 15 kilo
15 tot 18 kilo
18 tot 30 kilo
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 4:21

loesje schreef: ik heb zwembandjes voor alex tot 1 jaar/11 kilo misschien is dat wat?

daarna krijg je zwembandjes van 11 tot 15 kilo
15 tot 18 kilo
18 tot 30 kilo

En waar heb je die gekocht? Heb dan wel die van 11 tot 15 kilo nodig, gezien hij tegen de 11 kilo aanzit haha Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  loesje do 23 jun 2011 - 4:22

ik heb ze van ffshoppen.nl merk BEMA (schwimmflúgel)
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 4:27

Hmm dan moet ik even rondkijken want heb ze maandag nodig smile Denk dat als ik ze bestel ze er niet op tijd zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  loesje do 23 jun 2011 - 4:33

nee dan zijn ze er denk ik dinsdag. maar ik zou niet weten waar je ze sneller kunt kopen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  -Ieniemienie- do 23 jun 2011 - 6:55

loesje schreef:nee dan zijn ze er denk ik dinsdag. maar ik zou niet weten waar je ze sneller kunt kopen.

Ik heb vorig jaar voor onze dochter (toen nog net geen 1jr) gewoon bij de Intertoys zulke bandjes gekocht.
Niet van het merk BEMA, maar van Safe-2-Swim, Die waren tot 11kg. KLIK HIER VOOR DE LINK
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 7:00

-Ieniemienie- schreef:
loesje schreef:nee dan zijn ze er denk ik dinsdag. maar ik zou niet weten waar je ze sneller kunt kopen.

Ik heb vorig jaar voor onze dochter (toen nog net geen 1jr) gewoon bij de Intertoys zulke bandjes gekocht.
Niet van het merk BEMA, maar van Safe-2-Swim, Die waren tot 11kg. KLIK HIER VOOR DE LINK

Thanks smile denk dat het merk niet echt uit maakt toch. Ik ga morgen even langs intertoys fietsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Dolphinne do 23 jun 2011 - 7:09

Weetjewel schreef:Ze leren straks met echt zwemles met kurken zwemmen, dus tja..

Dat wordt lang niet meer in elk zwembad zo gedaan. Ik heb lesgegeven en geef les in verschillende zwembaden.
Bij een aantal wordt er inderdaad nog met kurkjes gezwommen, maar bij anderen worden er juist zo min mogelijk drijfmiddelen gebruikt.
Zelf gebruik ik het liefste zo min mogelijk kurkjes om de buik en armen. Eerder een buis of plankje in de handen. Alleen bij de zwakkere kinderen gebruik ik wel eens een buikkurkje.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  knets do 23 jun 2011 - 8:40

Ik heb voor Jordan gewoon bandjes om z'n armpjes. Zo kan hij lekker vrij zwemmen en spelen en plezier maken in het water. Dat vind ik het belangrijkst. En hij drijft prima op die bandjes.. Na de zomervakantie gaat hij op zwemles en dan gaat de meester of juf hem leren zwemmen en daar heb ik vertrouwen in..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren zwemmen Empty Re: leren zwemmen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum