Uit zijn lijden verlossen
+8
ijsjemeisje
Printje
Tania
Carra
Minx
Nyx
Elliot
Pseudoniem
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Uit zijn lijden verlossen
Zojuist kwam mijn 'apetrotste' kat binnen met een heel lief piepend mereltje binnen.
Met veel poehaa van mauwende katten, een gestresste Pseudoniem, en nog een gestressterdere merel die door het huis vloog. De merel overmeesterd, in park vrij gelaten waarna hij vlot weg vloog.
Maar nu vroeg ik me af, zou jij een beestje uit zijn lijden durven te verlossen? Bijvoorbeeld omdat je kat hem heeft gevangen, je hond of de auto? Even vanuit gaande dat je ziet dat het beestje lijdt?
Met veel poehaa van mauwende katten, een gestresste Pseudoniem, en nog een gestressterdere merel die door het huis vloog. De merel overmeesterd, in park vrij gelaten waarna hij vlot weg vloog.
Maar nu vroeg ik me af, zou jij een beestje uit zijn lijden durven te verlossen? Bijvoorbeeld omdat je kat hem heeft gevangen, je hond of de auto? Even vanuit gaande dat je ziet dat het beestje lijdt?
Pseudoniem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13
Re: Uit zijn lijden verlossen
Mijn kat kwam vorig jaar met een duif binnen die dus wel half dood was. Vriend en ik durfden allebei zijn nek niet om te draaien ofzo dus uiteindelijk heeft mijn vriend hem doodgeschoten met zijn luchtbuks..
Daarna hebben we hem begraven. Het was heel zielig, maar als mijn vriend niet had geschoten was het nog veel zieliger geweest.
Daarna hebben we hem begraven. Het was heel zielig, maar als mijn vriend niet had geschoten was het nog veel zieliger geweest.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Nee, dat durf ik niet. Ik zou nog eerder de dierenambulance bellen, dan dat ik zelf een beestje de nek omdraai.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik zou het niet zelf durven maar iemand vragen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, ik durf geen beestjes dood te maken. Behalve insecten en spinnen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om zo'n beestje de nek om te draaien. Ik zou dan ook iemand bellen.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Nee dat zou ik m'n man of m'n vader laten doen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Nee dat durf ik echt niet. Zou alleen maar staan brullen denk ik haha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Elliot schreef:Mijn kat kwam vorig jaar met een duif binnen die dus wel half dood was. Vriend en ik durfden allebei zijn nek niet om te draaien ofzo dus uiteindelijk heeft mijn vriend hem doodgeschoten met zijn luchtbuks..
Ohh moet hier stiekem toch wel om lachen...
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Bij een vogel wel. Die zou ik oppakken en hard tegen de muur gooien. Dan is ie letterlijk en figuurlijk in een klap dood. Maar mocht ik met de auto bijv. een rat raken dan zou ik in z'n terug uit er overheen rijden Dit zou ik overigens écht doen hoor. Ik kan een dier dat pijn heeft en toch van weet dat die het niet overleefd niet zo laten creperen. Maar ik zou het dier zsm uit z'n lijden verlossen.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Carra schreef:Nee, ik durf geen beestjes dood te maken. Behalve insecten en spinnen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om zo'n beestje de nek om te draaien. Ik zou dan ook iemand bellen.
Same here!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
vorig jaar had de kat weer een muis, meestal zijn ze dan allang dood maar deze leefde nog... Het beestje piepte en spartelde, en was helemaal onder het kwijl, kortom de muis met de zeis was nabij.
Ik wist dat ik nu met mijn dierenhart iets moest doen; zelf als vrouw met de zeis figureren... toch zat ik op de bank te hopen dat hij zonder mijn hulp dood zou gaan.
Uiteindelijk heb ik maar de kat naar buiten gegooid met muis, en de kattenluik snel op slot gedaan.
Ik voelde me verschrikkelijk schuldig tegenover de muis, maar ik ben nu eenmaal een heldin op sokken wat betreft uit het lijden verlossen...
Ik wist dat ik nu met mijn dierenhart iets moest doen; zelf als vrouw met de zeis figureren... toch zat ik op de bank te hopen dat hij zonder mijn hulp dood zou gaan.
Uiteindelijk heb ik maar de kat naar buiten gegooid met muis, en de kattenluik snel op slot gedaan.
Ik voelde me verschrikkelijk schuldig tegenover de muis, maar ik ben nu eenmaal een heldin op sokken wat betreft uit het lijden verlossen...
Pseudoniem- Fluisteraar
gek genoeg komen de katten altijd met levende beesten aan als mijn vriend weg is. Alsof ze het aanvoelen!
Pseudoniem- Fluisteraar
Onze poes eet alles op wat ze vangt, best handig
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ikzelf zou het ook niet durven, zou iemand anders vragen.
Zonneschijn- Prater
- Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13
Nek omdraaien kan ik ook (nog) niet. Ik zou een ratten of muizenklem pakken, spannen en laten klappen. Als je dat goed doet is het ook zo voorbij. Heb het al een aantal keer gebruikt. Zo'n beestje laten lijden is ook niks.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» NAV; Wie zijn jouw daggasten of zullen zijn als..
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» Zijn er nog kindjes die nog wakker zijn op dit tijdstip?
» "Anders" zijn / "jezelf" zijn
» Wat kan dit zijn?
» NAV. zijn er ook ouders die niet gezond zijn?
» Zijn er nog kindjes die nog wakker zijn op dit tijdstip?
» "Anders" zijn / "jezelf" zijn
» Wat kan dit zijn?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: