Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fopmuis difrax, stoppen met foppen boek

+3
Razz
Liadan
Wennes
7 plaatsers

Ga naar beneden

Fopmuis difrax, stoppen met foppen boek Empty Fopmuis difrax, stoppen met foppen boek

Bericht  Wennes zo 5 mei 2013 - 7:15

Onze zoon B heeft al een lange tijd geen tut meer. Wij hebben toen voorgelezen uit het boek van difrax: stoppen met foppen. Achterin zat een bon die je naar soesoe de fopspenenfee kon sturen, met je afgeknipte tutjes en dan kreeg je van soesoe een fopmuis knuffel toegestuurd. B vindt de muis helemaal geweldig en we lezen nog regelmatig het boek voor.

Nu is het zo dat we bij D ook gaan stoppen met de tut. En je begrijpt het wel, B zegt steeds tegen D dat hij dan ook een fopmuis krijgt. Ehhh oepsie! waar gaan we zo'n muis vandaan halen? Ik heb difrax al gemaild en op mp gekeken maar daar staat er geen. En om nou weer een nieuw boek te gaan kopen vind ik ook zo wat.
Hebben jullie nog een idee of misschien heeft hier iemand een fopmuis over?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fopmuis difrax, stoppen met foppen boek Empty Re: Fopmuis difrax, stoppen met foppen boek

Bericht  Liadan zo 5 mei 2013 - 7:20

Je kan het boek ook gratis downloaden op de site van difrax (http://www.difrax.nl/nl/adviescentrum/gratis-boeken). Ik heb het niet helemaal doorgekeken, maar zit daar die bon ook niet gewoon bij?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Fopmuis difrax, stoppen met foppen boek Empty Re: Fopmuis difrax, stoppen met foppen boek

Bericht  Wennes zo 5 mei 2013 - 7:23

Ik heb gekeken naar het boek, maar de bon zat er niet bij.
Ik zag ook wel dat het boek vernieuwd is, wij hebben de oudere versie.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  Razz zo 5 mei 2013 - 7:28

Op marktplaats staat het boek voor 10 euro en er zit ook zo'n bon bij.

Hielp het boek echt bij je zoon? En hoe werkt het precies?

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Wennes zo 5 mei 2013 - 7:33

Voor 10 euro kun je hem nieuw kopen en dat vind ik voor alleen een fopmuis het niet waard. Embarassed

Het boek werkt in stapjes, dat je de tut afbouwt. Hier heeft het niet geholpen met het boek om het in stapjes te doen. Wij hebben het boek en de opdrachten niet allemaal gedaan. Maar op het einde knipt Kaat haar tutjes stuk en stopt ze in de brievenbus en dat hebben wij ook gedaan. En Kaat kreeg een fopmuis en B ook, dus dat was voor hem erg leuk omdat hij het herkent. En ook nu lezen we echt nog met regelmaat het boek en dan staat fopmuis weer in het middelpunt.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  TukTuk zo 5 mei 2013 - 7:35

Kan je er niet zelf 1 maken? Of iemand hier op het forum misschien die handig is?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Liadan zo 5 mei 2013 - 7:48

Of gewoon een andere knuffel kopen en zeggen dat dat een fopmuis/kat/konijn/beer is. En misschien daar nog iets omheen verzinnen, dat fopmuizen voor grote broers zijn en dat kleine broertjes een ander fopbeest krijgen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Balloon zo 5 mei 2013 - 8:33

Echt een topboek!

Razz: ze leren langzaamaan steeds vaker zonder te speen te doen. Op een gegeven moment moeten ze een bedje maken waar hun speen overdag in moet slapen etc. Ook staan er spelletjes en verhalen in die duidelijk vertellen dat speentjes voor erg kleine kinderen zijn.

Onze oudste was drie dagen voor het eind van het boek van de speen af en heeft er ook nooit meer naar gevraagd.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Bericht  Floor zo 5 mei 2013 - 8:37

Klinkt interessant dat boek. Wanneer begin je daar mee? (welke leeftijd ongeveer)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje zo 5 mei 2013 - 8:38

Klinkt wel leuk zeg! Ik zou net als Liadan gewoon een ander beestje kopen en een briefje erbij dat dit Fopxxxx is het vriendje van Fopmuis.

Ik wil nu al die speen afbouwen bij N. Of nou ja afbouwen, bij R heb ik hem gewoon weggehaald en niet meer teruggeven, zo wil ik dat nu ook gaan doen eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Razz zo 5 mei 2013 - 8:46

Klinkt idd wel heel goed en leuk allemaal maar ik ben echt bang dat mijn kleine vent er echt niet intrapt :nopompom:

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Balloon zo 5 mei 2013 - 8:48

Wij zijn begonnen rond zijn derde verjaardag. Het boek streeft ernaar de speen binnen 14 dagen af te leren.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Bericht  Wennes zo 5 mei 2013 - 8:50

Liadan schreef:Of gewoon een andere knuffel kopen en zeggen dat dat een fopmuis/kat/konijn/beer is. En misschien daar nog iets omheen verzinnen, dat fopmuizen voor grote broers zijn en dat kleine broertjes een ander fopbeest krijgen.

Hier zat ik.ook al aan te denken

Printje, wel handig om het zo te doen, dan hoeven ze.niet af te bouwen. Nu gaat het niet.om D die fopmuis, want hij heeft het niet in de gaten, het gaat echt voor B dat hij er zo in gelooft en dan.zou het niet leuk voor.hem zijn alsD niks krijgt, dat wordt dan te verwarrend.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  Printje zo 5 mei 2013 - 8:51

Razz_ schreef:Klinkt idd wel heel goed en leuk allemaal maar ik ben echt bang dat mijn kleine vent er echt niet intrapt :nopompom:

hahahha die denkt ja hoor mam doei, daar trap ik echt niet in allemaal hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Wennes zo 5 mei 2013 - 8:52

Floor schreef:Klinkt interessant dat boek. Wanneer begin je daar mee? (welke leeftijd ongeveer)

Wij begonnen met 2 1/2 jaar, maar dat is eigenlijk iets te vroeg om het boek echt helemaal te snappen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 5 mei 2013 - 8:52

Ik zou een knuffel kopen, gewoon een willekeurige, en dan oma inschakelen. Dus dat je die fopjes naar oma's adres stuurt (ik hoop dat je kids nog niet kunnen lezen Wink) en dat oma vervolgens desnoods die knuffel uit naam van Soesoe naar jullie terug stuurt.

Gast
Gast

Bericht  Razz zo 5 mei 2013 - 8:56

Printje schreef:
Razz_ schreef:Klinkt idd wel heel goed en leuk allemaal maar ik ben echt bang dat mijn kleine vent er echt niet intrapt :nopompom:

hahahha die denkt ja hoor mam doei, daar trap ik echt niet in allemaal hahaha

Nee klopt haha. En ik ken hem onderhand wel. Eerst goed luisteren en enthousiast zijn (en mama laten denken dat het goed gaat) en als het puntje bij het paaltje komt dan is het huis te klein haha.

Een kennis heeft steeds iedere dag een klein puntje van de tut afgeknipt. En na 2 weken had hij alleen nog maar het plastic stuk over. Ik denk dat ik het na zijn derde verjaardag ook zo ga doen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: