16 mnd, manipulatief of ziek?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
16 mnd, manipulatief of ziek?
Ik zit even ergens mee...
Als iets niet lukt of als iets niet mag kan mijn zoon boos worden of mekkeren. Beiden herken ik en kan ik naast me neerleggen. Hij mag niet aan mijn spullen, ik kan 'm niet altijd tillen en dat blokje dat hij net weggooid gaat ie mooi zelf halen, geen onredelijke 'nee' en geen abnormale reactie van hem (denk ik dan).
Maar, hij is ziek geweest. Oorontsteking beide kanten en keelontsteking, voor zover ik kan zien nu alleen nog verkouden. Maar ik ben sinds een week ook ziek, dus ik ben ontzettend toegeeflijk geweest. Een 'gezond' mekkerend kind dat opgetild wil worden kan ik hebben, aan een huilend ziek kind geef ik toe. 'Mamahonger', 'hij is ziek dus ik moet er voor hem zijn' en 'ach, hij is ziek dus ik geef maar een keertje toe'.
Dilemma is nu; volgens mij is ie beter, maar huilt nog steeds om alles wat niet mag en dan ben ik geneigd toe te geven. Want ik en man zijn nog ziek, dus waarom kan hij niet ziek zijn? En dan gaat het erom dat hij de pen niet mag pakken die op tafel ligt, hij mag even niet op de bank spelen (kan hij niet zelf, ik heb er geen kracht voor), ik wil hem niet optillen, hij mag me niet bijten of slaan etc. Alles eindigt in een huilbui Ik denk dat ie toch ziek is en geef toe, man denkt dat ie ons in de zeik neemt en geeft niet toe. Met dus een huilend kind als gevolg en ik vind man harteloos en hij vindt mij een softie
Kunnen ze zo jong de boel zo flessen? Geven jullie toe aan dingen als ze ziek zijn? En hoe kom ik van dat schuldgevoel af, 'hij is ziek dus zielig, dus hij mag alles'?
Als iets niet lukt of als iets niet mag kan mijn zoon boos worden of mekkeren. Beiden herken ik en kan ik naast me neerleggen. Hij mag niet aan mijn spullen, ik kan 'm niet altijd tillen en dat blokje dat hij net weggooid gaat ie mooi zelf halen, geen onredelijke 'nee' en geen abnormale reactie van hem (denk ik dan).
Maar, hij is ziek geweest. Oorontsteking beide kanten en keelontsteking, voor zover ik kan zien nu alleen nog verkouden. Maar ik ben sinds een week ook ziek, dus ik ben ontzettend toegeeflijk geweest. Een 'gezond' mekkerend kind dat opgetild wil worden kan ik hebben, aan een huilend ziek kind geef ik toe. 'Mamahonger', 'hij is ziek dus ik moet er voor hem zijn' en 'ach, hij is ziek dus ik geef maar een keertje toe'.
Dilemma is nu; volgens mij is ie beter, maar huilt nog steeds om alles wat niet mag en dan ben ik geneigd toe te geven. Want ik en man zijn nog ziek, dus waarom kan hij niet ziek zijn? En dan gaat het erom dat hij de pen niet mag pakken die op tafel ligt, hij mag even niet op de bank spelen (kan hij niet zelf, ik heb er geen kracht voor), ik wil hem niet optillen, hij mag me niet bijten of slaan etc. Alles eindigt in een huilbui Ik denk dat ie toch ziek is en geef toe, man denkt dat ie ons in de zeik neemt en geeft niet toe. Met dus een huilend kind als gevolg en ik vind man harteloos en hij vindt mij een softie
Kunnen ze zo jong de boel zo flessen? Geven jullie toe aan dingen als ze ziek zijn? En hoe kom ik van dat schuldgevoel af, 'hij is ziek dus zielig, dus hij mag alles'?
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Re: 16 mnd, manipulatief of ziek?
Nou.. hier mag ze als ze ziek is nog steeds de dingen niet die ze normaal gesproken ook niet mag. Nu ben ik op bepaalde gebieden misschien wat makkelijker; mama honger geef ik altijd aan toe, ook als ze niet ziek is. In een pen van tafel pakken zie ik niet zoveel problemen. Dingen als in de schouw klimmen of kattenbrokjes in het waterbakje doen, die mogen normaal gesproken niet en ook niet als ze ziek is.
Als ze (of ikzelf) ziek is, maak ik het wel voor iedereen zo makkelijk mogelijk. Als ik zelf ziek ben kruip ik in bed, zorg dat er voor dochter genoeg speelgoed op de slaapkamer staat, en dan vermaakt ze zich vaak wel. Klimt ze regelmatig op bed om even een knuffel te brengen, gaan we af en toe naar beneden even wat te eten en drinken en klaar. Als ze zelf ziek is komt het meestal neer op vooral veel in de draagdoek en veel knuffelen.
Ik ga geen grenzen verleggen omdat ze ziek is. De dingen waarvan ik niet wil dat ze ze doet hebben een reden, en die reden verandert niet omdat ze even niet lekker zou zijn.
Beterschap voor jullie allemaal! Hopelijk zijn jullie snel weer opgeknapt.
Als ze (of ikzelf) ziek is, maak ik het wel voor iedereen zo makkelijk mogelijk. Als ik zelf ziek ben kruip ik in bed, zorg dat er voor dochter genoeg speelgoed op de slaapkamer staat, en dan vermaakt ze zich vaak wel. Klimt ze regelmatig op bed om even een knuffel te brengen, gaan we af en toe naar beneden even wat te eten en drinken en klaar. Als ze zelf ziek is komt het meestal neer op vooral veel in de draagdoek en veel knuffelen.
Ik ga geen grenzen verleggen omdat ze ziek is. De dingen waarvan ik niet wil dat ze ze doet hebben een reden, en die reden verandert niet omdat ze even niet lekker zou zijn.
Beterschap voor jullie allemaal! Hopelijk zijn jullie snel weer opgeknapt.
Gast- Gast
Als ik maar mijn dochter kijk (13 maanden), dan vind ik dat zij de boel nog niet kan flessen. Ze begrijpt al best veel, weet ook goed wat wel en niet mag (en doet daarom het liefste wat niet mag), maar huilen omdat iets niet mag, doet ze eigenlijk alleen als ze moe is of niet lekker. Ik denk dat je gerust nog wat dagen 'makkelijk' kunt zijn en dat het daarna heus wel weer in orde komt. Hier laat ik ook wel eens iets toe als ik zelf niet lekker ben of moe. En toch weet dochter nog steeds dat ze iets doet wat eigenlijk niet mag.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Oh, en nee, ik denk ook niet dat dochter de boel kan 'flessen'. Wel kan ze heel erg verdrietig of boos worden als iets niet mag wat ze graag wil, maar dat zie ik wel als oprecht verdriet, en niet als verdriet om iets voor elkaar te krijgen.
Gast- Gast
Beterschap voor jullie allemaal.
Mijn dochter is ook ongeveer zo oud en volgens mij kan ze de boel nog niet flessen.
Mijn dochter is ook ongeveer zo oud en volgens mij kan ze de boel nog niet flessen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Na ziek zijn moet je ook weer herstellen en dat kost ook een hoop energie. Hier zijn de dagen na het ziek zijn ellendiger dan het ziek zijn zelf. Niet meer zo ziek dat ze niks meer kunnen, maar ook nog lang niet beter.
Gast- Gast
Ik denk dat het ook meespeelt dat hij gewoon aanvoelt dat jullie anders op hem reageren. Vaak zit je dan in zo'n cirkeltje, als je zelf niet lekker in je vel zit en weinig kan hebben, is het meestal ook zo dat je kind dan strontvervelend is ( of althans vervelender lijkt omdat je zelf dus niks kan hebben). Het kan ook zijn dat het nog een nasleep is van het ziek zijn en de gewenning ervan, maar ik denk dat zodra jullie weer opgeknapt zijn, het vanzelf weer beter gaat.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Ik denk ook wel dat hij het wat uitprobeert allemaal, ze zijn echt niet gek natuurlijk. R doet het ook altijd haha.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor de reacties!
Ik denk dat het allemaal een beetje is, nog niet helemaal beter en zn ouders zijn ook niet leuk/gezellig, blijkbaar doen we ook slecht net alsof Zoon is om 15.00 uur opgehaald voor een nachtje logeren en heeft daar helemaal niet gehuild, alleen gespeeld en veel gelachen. Dus het zal ook wel aan ons liggen. De afgelopen dagen heb ik zoon ook veel weggebracht, liever gezellig bij een ander, dan thuis met 2 zieke ouders, maar dat zal ook maken dat ie uit zn doen is. Morgen kdv en dinsdag laten we buisjes plaatsen, dus we zijn ook zenuwachtig, dat zal hij allemaal merken.
Als iedereen weer beter is wordt het hier vast weer heel gezellig!
Ik denk dat het allemaal een beetje is, nog niet helemaal beter en zn ouders zijn ook niet leuk/gezellig, blijkbaar doen we ook slecht net alsof Zoon is om 15.00 uur opgehaald voor een nachtje logeren en heeft daar helemaal niet gehuild, alleen gespeeld en veel gelachen. Dus het zal ook wel aan ons liggen. De afgelopen dagen heb ik zoon ook veel weggebracht, liever gezellig bij een ander, dan thuis met 2 zieke ouders, maar dat zal ook maken dat ie uit zn doen is. Morgen kdv en dinsdag laten we buisjes plaatsen, dus we zijn ook zenuwachtig, dat zal hij allemaal merken.
Als iedereen weer beter is wordt het hier vast weer heel gezellig!
Supertalentje- Kletskop
Ze voelen zulke dingen idd goed aan natuurlijk. Veel succes met de buisjes plaatsen!
Printje- Lady Post-a-lot
Kleine Gappie heeft krentebaard, hij zat dus echt niet lekker in zn vel Hopen dat het gauw over is met de abzalf. Buisjes morgen kunnen ook niet doorgaan, wel asap als de besmettelijkheid over is.
Supertalentje- Kletskop
Ach gossie. R heeft bijna twee jaar geleden echt enorme krentenbaard gehad, hij was er echt vier weken ziek van... Hij had het ook wel extreem, kregen een vloeibare ab kuur toen.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: