Sponsoring vragen aan nieuwe collega's?
+5
nina
Roza
Sanne
*Lookie*
Niekske
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sponsoring vragen aan nieuwe collega's?
Zoals sommige hier misschien wel weten, is er vorig jaar bij mijn vader kanker geconstateerd en zal hij niet meer beter worden. Het gaat nu echt super goed met hem (geheel tegen verwachting in ) en hij gaat meedoen met de Alpe d'Huzes! Ik vind het zo geweldig stoer dat hij dat gaat doen! Hij heeft een team met zijn collega's en ze zijn heel hard bezig sponsoring binnen te halen. Ik probeer hem daarbij te helpen en spam al mijn vrienden ermee enzo en ook mijn lieve collega's van mijn vorige baan hebben geld ingezameld.
Ik heb sinds januari een nieuwe baan en eigenlijk wil ik mijn collega's daar ook om sponsoring vragen, maar ik durf niet zo goed... ik had ineens zo'n 150 nieuwe collega's en ik ken nog steeds niet iedereen, want iedereen heeft andere werktijden. Ik heb het er enorm naar mijn zin, maar nog niemand weet het verhaal van mijn vader en ik vind het niet zo fijn om als 'nieuweling' meteen met zoiets aan te komen. Als ik het zou doen, zou ik een berichtje laten plaatsen in de wekelijkse nieuwsbrief en een spaarpotje in de personeelskamer zetten, waar iedereen die wil iets in kan doen. Maar ja, ik vind het nogal wat om mee aan te komen... hoe zouden jullie het aanpakken?
Ik heb sinds januari een nieuwe baan en eigenlijk wil ik mijn collega's daar ook om sponsoring vragen, maar ik durf niet zo goed... ik had ineens zo'n 150 nieuwe collega's en ik ken nog steeds niet iedereen, want iedereen heeft andere werktijden. Ik heb het er enorm naar mijn zin, maar nog niemand weet het verhaal van mijn vader en ik vind het niet zo fijn om als 'nieuweling' meteen met zoiets aan te komen. Als ik het zou doen, zou ik een berichtje laten plaatsen in de wekelijkse nieuwsbrief en een spaarpotje in de personeelskamer zetten, waar iedereen die wil iets in kan doen. Maar ja, ik vind het nogal wat om mee aan te komen... hoe zouden jullie het aanpakken?
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Sponsoring vragen aan nieuwe collega's?
Ik zou het wel doen denk ik. Sinds januari werk je er, dus dat is toch alweer 3, 4 maanden. Het is toch ook geen verplichting, wie iets wil geven doet dat, en anders niet. Maar ik snap je dilemma heel goed, om geld vragen is altijd moeilijk, helemaal als je mensen nog niet zo goed kent. Goed idee om het in de nieuwsbrief even uit te leggen.
Wat vreselijk trouwens van je vader, heel veel sterkte!
Wat vreselijk trouwens van je vader, heel veel sterkte!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Als je mijn collega was geweest, had ik het ontzettend goed van jouw vader gevonden dat hij mee doet, en had ik het gewaardeerd dat jij hem hielp met geld inzamelen. Dus ja, ik zou het zeker doen, via zo'n nieuwsbrief of misschien via een algemene mail?
Wat fijn dat het toch goed met je vader gaat naar omstandigheden.
Wat fijn dat het toch goed met je vader gaat naar omstandigheden.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Doen! Als 1 van mijn collega's het zou doen, zou ik daar ook zeker geld voor neerleggen. Ook als je nog een vrij nieuwe collega bent.
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Ja zeker doen.
Mijn vriend doet ook mee en ik heb ook mijn collega's en leerlingen gevraagd hem te sponsoren (wij hebben bijv. kruidcakes verkocht en 2de hands spullen gevraagd om op een rommelmarkt te verkopen).
Ik heb heel veel positieve reacties gehad, ook van ouders van leerlingen (die ik dus helemaal niet ken).
Je idee van het bericht in de personeelsinfo en een spaarpotten vind ik erg leuk.
Mijn vriend doet ook mee en ik heb ook mijn collega's en leerlingen gevraagd hem te sponsoren (wij hebben bijv. kruidcakes verkocht en 2de hands spullen gevraagd om op een rommelmarkt te verkopen).
Ik heb heel veel positieve reacties gehad, ook van ouders van leerlingen (die ik dus helemaal niet ken).
Je idee van het bericht in de personeelsinfo en een spaarpotten vind ik erg leuk.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Heb je anders een collega waar je aan kunt vragen wat hij/zij er van vind en of die misschien een idee heeft hoe je dit kunt aanpakken en eventueel jou ideeën alvast voor leggen.
En anders klein beginnen, eerst bij je direct collega's/afdeling en daarna uitbreiden.
Een personeelskrantje is misschien ook een goed begin punt.
En anders klein beginnen, eerst bij je direct collega's/afdeling en daarna uitbreiden.
Een personeelskrantje is misschien ook een goed begin punt.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Absoluut doen! Maak er een mooie poster bij ofzo (niet gigantisch opzichtig groot ofzo), maar wel iets met een tekst met uitleg en een foto eventueel, dat maakt het beeldender voor de mensen (dan voelen ze zich sneller verbonden met het goede doel, in dit geval jouw vader). Ik vind het juist mooi, het is een concreet voorbeeld van precies waar dat goede doel voor staat! En zo leren je collega's je ook iets beter kennen. Wel direct door iets persoonlijks, maar wie weet opent het wat deuren op een positieve manier, dat je zo met mensen in gesprek komt met wie je anders niet zo snel in gesprek zou komen. (tenminste, ik sprak lang niet al m'n collega's op zo'n school)
En wat fijn dat het wat beter gaat met je vader en echt super stoer van hem! Ik weet niet of het mag, misschien kan je vragen aan de burgemeesters of je in de V&A pijler ook een sponsor topic mag openen?
En wat fijn dat het wat beter gaat met je vader en echt super stoer van hem! Ik weet niet of het mag, misschien kan je vragen aan de burgemeesters of je in de V&A pijler ook een sponsor topic mag openen?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Gewoon doen, ik heb nog nooit rare reacties gehad en de Alpe d'huzes is nog een stukje bekender dan de roparun.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Wat rot van je vader. En wat super van hem dat hij mee gaat doen! Ik zou het ook zeker doen. Ik zou daar niet raar van op kijken als ik dit op mijn werk zou zien.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Wat kan ik vragen?
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Nieuwe vloer/ nieuwe keuken/ stucen
» Nieuwe naam, nieuwe avatar
» 2 vragen in 1
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Nieuwe vloer/ nieuwe keuken/ stucen
» Nieuwe naam, nieuwe avatar
» 2 vragen in 1
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: