Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

5 plaatsers

Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  ShallY ma 29 apr 2013 - 0:49

Ik heb 3 maanden in de ww gezeten en nog steeds tot 16 mei. Dan mag ik weer aan het werk. Die drie maanden heb ik netjes de verplichte sollicitaties gedaan. Voor deze maand, die loopt tot 13 mei heb ik 2 sollicitaties gedaan. Alleen nu weet ik dus dat ik weer aan het werk kan. Zal ik dan de andere 2 sollicitaties nog wel moeten doen of niet?

Ik wilde het uwv al bellen maar kan geen telefoonnummer vinden en de website is in onderhoud.


ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Re: Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  Ella ma 29 apr 2013 - 1:45

Het lijkt mij niet dat je dat nog moet doen. Je kan er ook niets mee als het wat wordt. Of het moeten 2 part time banen zijn?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Re: Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  Gast ma 29 apr 2013 - 2:24

Zijn het geen banen die je zou willen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Re: Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  Gast ma 29 apr 2013 - 2:48

Dat lijkt me niet, aangezien je gewoon aan kunt tonen dat je weer aan het werk gaat, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Re: Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  ShallY ma 29 apr 2013 - 3:40

Ik heb volgende week pas een gesprek op mijn werk wbt uren en dagen. En die week er op begin ik weer. Denk dat ik maar gewoon ga solliciteren (open sollicitaties) bij kinderdagverblijven. Daar gaat het toch slecht mee en nemen ze niemand aan.



ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Re: Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  nijntje4 ma 29 apr 2013 - 4:40

Ik heb daar altijd geleerd dat je tot je ergens begint moet solliciteren dus ik zou het gewoon wel doen. Hoe stom het ook is (zeggen ze zelf ook) maar dat zijn de regels. Want er zijn ook mensen die weten dat ze over 4 maanden aan de slag kunnen en dan kun je natuurlijk alsnog iets tijdelijk vinden.

Maar ik zou even bellen om het aan te geven.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Re: Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  Lenthe ma 29 apr 2013 - 5:07

Bel even naar een uitzendbureau en leg het verhaal uit. Vraag of je mag reageren, ondanks dat je niet heel geïnteresseerd bent in de functie.

Gebeurt daar wel vaker dat ze die vraag krijgen
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Re: Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  ekjir@M ma 29 apr 2013 - 8:40

Overleg het even met je Werkcoach. Als het goed is heb je 1x per 2 weken een gesprek.

Mijn uitkering kon ik alvast stop zetten met ingang van de dag dat ik bij een nieuwe werkgever ging beginnen en m'n sollicitatieplicht werd ook gelijk stop gezet.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Re: Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  ShallY ma 29 apr 2013 - 8:59

Thnx voor jullie reacties. Ik heb trouwens nog geen enkel gesprek gehad met een werkcoach.
Ik zal woensdag wel eens bellen,dan weet ik meer. Als ik nog moet solliciteren doe ik dat gewoon.

Ik heb trouwens al van meerdere mensen gehoord dat ze helemaal niet of nauwelijks gesolliciteerd hebben in de tijd dat ze in de ww zaten. Dat risico heb ik niet durven nemen hoor. Zowiezo heb ik serieus gesolliciteerd omdat het nog niet zeker was of ik kon terug komen.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Re: Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  nijntje4 ma 29 apr 2013 - 9:05

ekjir@M schreef:Overleg het even met je Werkcoach. Als het goed is heb je 1x per 2 weken een gesprek.

Mijn uitkering kon ik alvast stop zetten met ingang van de dag dat ik bij een nieuwe werkgever ging beginnen en m'n sollicitatieplicht werd ook gelijk stop gezet.

Die gesprekken doen ze al jaren niet meer. In ieder geval niet in het eerste jaar van je uitkering.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Re: Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  ekjir@M di 30 apr 2013 - 18:53

nijntje4 schreef:
ekjir@M schreef:Overleg het even met je Werkcoach. Als het goed is heb je 1x per 2 weken een gesprek.

Mijn uitkering kon ik alvast stop zetten met ingang van de dag dat ik bij een nieuwe werkgever ging beginnen en m'n sollicitatieplicht werd ook gelijk stop gezet.

Die gesprekken doen ze al jaren niet meer. In ieder geval niet in het eerste jaar van je uitkering.

Ik ben 3 weken terug nog geweest en heb wel geteld 1 week de ww nodig gehad. Ligt misschien aan de regio.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte sollicitaties en weer werk hebben Empty Re: Verplichte sollicitaties en weer werk hebben

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum