Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe baan zoeken?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Nieuwe baan zoeken? Empty Nieuwe baan zoeken?

Bericht  SuzieQ za 27 apr 2013 - 22:10

Op mijn werk gaat het financieel slecht. Momenteel zit ik alweer anderhalve week op mijn salaris te wachten. Mijn baas zegt elke keer dat het beter gaat, maar de praktijk is dat het steeds slechter gaat. Nou heb ik het daar verder wel naar mijn zin en zou me heel schuldig voelen als ik een andere baan ging zoeken. Maar ik moet toch wat, zeker omdat we in juli 3 weken niet betaald krijgen maar dan een hoop vakantiegeld krijgen (ca 4500 euro). Vorig jaar hebben we dat geld ook pas in september gehad en het ziet er dit haar ook naar uit dat we de hele zomer zonder geld zitten en ik dus niet op vakantie kan Sad.
Alle vacatures die ik zie (ca 1 per maand, het is dramatisch) spreekt me niet heel erg aan, of er zijn 350 reacties en krijg ik een afwijzing.
Wat zouden jullie doen? Uiteindelijk een vaan proberen te vinden die misschien niet zo leuk is en minder verdient, of je huidige baan het voordeel van de twijfel geven en pas actief gaan zoeken als het echt failliet gaat? Het voelt ook alsof ik mijn collega in de steek laat, we hebben al zo veel stress en als ik weg ga redt zij het nooit in haar eentje (andersom ook niet).

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe baan zoeken? Empty Re: Nieuwe baan zoeken?

Bericht  Gast za 27 apr 2013 - 22:14

Ik zou, als ik het zo hoor, alvast voorzichtig gaan zoeken. Het klinkt mij haast te oren dat een faillissement al in aantocht is, en als je nu zoekt, heb je dan toch al een paar maanden winst. Zoeken betekent nog niet per direct je baan opzeggen. Bekijk het luchtiger, pas als je wat vindt waar je aangenomen wordt, beslis dan pas of het de moeite waard is om je huidige baan ervoor op te geven, nu kun je daar nog zo weinig over zeggen... Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe baan zoeken? Empty Re: Nieuwe baan zoeken?

Bericht  SuzieQ za 27 apr 2013 - 22:17

Ik ben idd al een half jaartje aan het rondkijken en heb 2 brieven verstuurd, allebei afgewezen. Alleen zit het o de een of andere manier altijd in mijn hoofd dat ik ook echt weg wil zodra ik ga solliciteren. Vooral die 3 weken zonder geld straks staan me zo tegen, en dan die 4500 euro krijgen als je niet meer op vakantie kunt gaan. We zijn nu al ruim anderhalf jaar zo aan het worstelen, en elke keer verbaast het me dat we nog steeds niet failliet zijn. Wat kan dat lang duren zeg!

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe baan zoeken? Empty Re: Nieuwe baan zoeken?

Bericht  Gast za 27 apr 2013 - 22:25

Bij mijn ex ging het exact zo, en toen kwam er ineens, bijna out of the blue een reorganisatieronde aan. Hij mocht blijven, maar een week later bleek dat hij ook weg moest. Ik zou het dus niet afwachten. Solliciteren op alles wat je aantrekt, en hebben zij interesse, bekijk het dan maar verder. Je hebt nu nog de vrijheid om banen af te ketsen, als je straks in de ww zóú komen, heb je die vrijheid toch al een heel stuk minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe baan zoeken? Empty Re: Nieuwe baan zoeken?

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 23:07

Ik zou ook al verder gaan zoeken. Zoals je zelf al aangeeft solliciteren er zo veel mensen op 1 vacature, dat de kans klein is dat je het gelijk bij nummer 1 wordt. Dan is het juist een voordeel om nu al te beginnen, dan straks hals over kop je erin te moeten storten omdat het bedrijf toch failliet is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe baan zoeken? Empty Re: Nieuwe baan zoeken?

Bericht  Rovine zo 28 apr 2013 - 23:12

Ik denk dat je ook beter alvast rond kan gaan kijken. Vanuit een baan zoekt sowieso wat makkelijker. Het mag dan misschien als ontrouw voelen, maar hoe is die trouw andersom? Je werkgever zal je ook ontslaan als het beter uitkomt en hij komt nu al geen afspraken na. Het is wat dat betreft een vrij eenzijdige relatie. Mocht je ergens aangenomen worden, kun je altijd nog kijken of je echt weg wilt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe baan zoeken? Empty Re: Nieuwe baan zoeken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum