Oorontsteking en loopoor
+5
Caro
Bay
Pink!
Balloon
Linda
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Oorontsteking en loopoor
Sinds donderdag heb ik een middenoorontsteking. Vanaf donderdagnacht is daar een loopoor bijgekomen. Vrijdagochtend ben ik bij de HA geweest en heb ik een ab kuur gekregen. Gister dacht ik dat de kuur aan begon te slaan. Maar nu is de pijn toch weer erger aan het worden. Ook blijft dat oor maar lopen, het is bizar wat een zooi er al uit is gekomen. Ik heb het idee dat het nu ook weer meer volloopt, ipv dat het er allemaal uit komt.
Heeft iemand ervaring met een middenoorontsteking en een loopoor? Hoe lang kan dit, ondanks Ab kuur aan houden?
En wat kan ik er nog meer tegen doen? Ik spuit zoutoplossing en xylo neusspray, slik PCM en evt diclofenac. En dan de ab kuur uiteraard.
Dat gaatje in m'n trommelvlies, dat herstelt zich toch nog wel? Ik ben nu namelijk zo doof als wat.
Heeft iemand ervaring met een middenoorontsteking en een loopoor? Hoe lang kan dit, ondanks Ab kuur aan houden?
En wat kan ik er nog meer tegen doen? Ik spuit zoutoplossing en xylo neusspray, slik PCM en evt diclofenac. En dan de ab kuur uiteraard.
Dat gaatje in m'n trommelvlies, dat herstelt zich toch nog wel? Ik ben nu namelijk zo doof als wat.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Oorontsteking en loopoor
Bij mijn zoontje merkte ik na 2 dagen ab kuur verschil. De doofheid kan nog zo'n 6 weken na de ontsteking aanhouden en het gaatje groeit vanzelf weer dicht.
Ik zou zo tegen het einde van de kuur nog eens de HA bellen als je niet opknapt.
Beterschap!
Ik zou zo tegen het einde van de kuur nog eens de HA bellen als je niet opknapt.
Beterschap!
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Poeh, 6 weken, dat is lang!!
Ik had gedacht dat die ab nu wel al zou werken. Maar de pijn wordt weer steeds erger. Vanmiddag was het niet te harden, zo'n pijn weer.
En dat loopoor is ook echt smerig, heb ik nooit eerder gehad. Bah, baal er echt van!
Ik had gedacht dat die ab nu wel al zou werken. Maar de pijn wordt weer steeds erger. Vanmiddag was het niet te harden, zo'n pijn weer.
En dat loopoor is ook echt smerig, heb ik nooit eerder gehad. Bah, baal er echt van!
Linda- Ratel
Als de pijn weer erger word dan zou ik morgen nog eens contact opnemen met de HA en even voor de zekerheid laten kijken.
Het zou nu juist minder moeten worden met een ABkuur.
Het zou nu juist minder moeten worden met een ABkuur.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Ik heb het ook gehad vorig jaar zomer bij mij sloeg de ab kuur niet aan. Ze hebben toen een kweek genomen en uitgezocht welke bacterie het was.
In jou geval zal ik echt de huisarts morgen nog een keer bellen.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Bay schreef:Ik heb het ook gehad vorig jaar zomer bij mij sloeg de ab kuur niet aan. Ze hebben toen een kweek genomen en uitgezocht welke bacterie het was.
Hoe is dat afgelopen? Heb je toen een andere ab kuur gehad? En weet je nog na hoeveel dagen je opnieuw aan de bel hebt getrokken?
Mijn ab heet iets met amoxci nogwattus. Ivm met de borstvoeding is er weinig keus..
Linda- Ratel
Linda schreef:Bay schreef:Ik heb het ook gehad vorig jaar zomer bij mij sloeg de ab kuur niet aan. Ze hebben toen een kweek genomen en uitgezocht welke bacterie het was.
Hoe is dat afgelopen? Heb je toen een andere ab kuur gehad? En weet je nog na hoeveel dagen je opnieuw aan de bel hebt getrokken?
Mijn ab heet iets met amoxci nogwattus. Ivm met de borstvoeding is er weinig keus..
Amoxicilline heb je waarschijnlijk. Dat is echt rot spul ik ben er allergisch voor dus ik hoop niet dat je ook nog een allergische reactie krijgt. Tegen mij is gezegd da de AB die ik toen had na 48uur (weet ik niet meer helemaal zeker) zou gaan werken en mijn klachten minder zouden worden. Dit is niet gebeurd en daarna heb ik weer gebeld.
Omdat ik ook buisjes heb moest ik naar kno arts die hebben een kweek afgenomen. Uitslag kwam pas een week erna en toen ging het al wel beter. Bij de kno arts heb ik toen ook ab oordruppels gekregen. Dus ik zou morgen je dokter weer bellen en daarom vragen.
Sterkte in ieder geval het is echt rot!
Bay- Prater
Ab moet binnen 24 tot 48 uur aanslaan.. zo niet: bellen :-)
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Hoe gaat het nu met je Linda?
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Klote... Ben het spuugzat.
Zoon is ook nog steeds zo ziek. Hij slaapt alleen maar rechtop op m'n borst. En dan slaap ik natuurlijk amper. Doordat ik zo weinig slaap herstel ik ook gewoon niet. Hij slaapt alleen eventjes in z'n bed na een xylo neusspray. Daar moeten we alleen vandaag mee stoppen, mag je maar een week gebruiken. Hou me hart dus vast voor vannacht.
Net sliep hij wel, dus heb zelf ook even geslapen. Ben nu alleen te laat om de HA te bellen. Volgens mij kan dat vanmiddag ook nog.
Bay, dat is hem inderdaad. Ik heb gelukkig geen allergische reactie er op.
Caro, dat wist ik niet. Maar misschien is het wel een virus. Dan heeft ab sowieso geen zin... Vanmiddag maar ff de HA bellen.
M'n oor loopt wel al iets minder. Je zou verwachten dat de druk dan weg moet zijn. Maar dat is niet het geval.
Bah.... Baal er zo van! Ik heb nog maar 5 weken verlof. En ik heb er sinds de geboorte amper van kunnen genieten.
Zoon is ook nog steeds zo ziek. Hij slaapt alleen maar rechtop op m'n borst. En dan slaap ik natuurlijk amper. Doordat ik zo weinig slaap herstel ik ook gewoon niet. Hij slaapt alleen eventjes in z'n bed na een xylo neusspray. Daar moeten we alleen vandaag mee stoppen, mag je maar een week gebruiken. Hou me hart dus vast voor vannacht.
Net sliep hij wel, dus heb zelf ook even geslapen. Ben nu alleen te laat om de HA te bellen. Volgens mij kan dat vanmiddag ook nog.
Bay, dat is hem inderdaad. Ik heb gelukkig geen allergische reactie er op.
Caro, dat wist ik niet. Maar misschien is het wel een virus. Dan heeft ab sowieso geen zin... Vanmiddag maar ff de HA bellen.
M'n oor loopt wel al iets minder. Je zou verwachten dat de druk dan weg moet zijn. Maar dat is niet het geval.
Bah.... Baal er zo van! Ik heb nog maar 5 weken verlof. En ik heb er sinds de geboorte amper van kunnen genieten.
Linda- Ratel
Ik heb gemiddeld eens in de zes weken een oorontsteking met loopoor. Ik neem nooit ab en na een week is het ergste altijd wel weg. Pijnstillers zorgen er bij mij vaak voor dat ik mijn oor met rust laat en daardoor herstelt het sneller. Anders ga ik vaak voelen en duwen in de hoop dat de druk afneemt. Rot allemaal voor je, Linda. Beterschap!
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
June schreef:Ik heb gemiddeld eens in de zes weken een oorontsteking met loopoor. Ik neem nooit ab en na een week is het ergste altijd wel weg. Pijnstillers zorgen er bij mij vaak voor dat ik mijn oor met rust laat en daardoor herstelt het sneller. Anders ga ik vaak voelen en duwen in de hoop dat de druk afneemt. Rot allemaal voor je, Linda. Beterschap!
Jeetje, zo vaak?! Heftig!
Ik begrijp wat je met dat laatste bedoelt. Ik ben soms echt geneigd om heel hard om m'n oor te gaan slaan. Ik word er gek van en dan voel ik even een andere pijn. Slaat natuurlijk nergens op, maar ik word er zo simpel van.
Ivm borstvoeding mag ik alleen PCM, anders had ik er ibuprofen bij genomen.
Linda- Ratel
Balen Linda! Het duurt nu inderdaad lang, kan me voorstellen dat je hartstikke moe en op bent! Denk je er trouwens nog steeds over om te stoppen met borstvoeding?
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Jeetje Linda, t lijkt niet echt op te schieten. Hoe gaat t nu met jullie? Ik ben ook allergisch voor die soort ab, kwam bij mij pas ná de kuur tot uiting in enorme huiduitslag (zat helemaal vol kleine bultjes) die ontzettend jeukte.. hoop dat je hier niet ook nog last van krijgt. (wil je niet bang maken maar hopelijk heb je er geen last van en is t juist een meevaller)
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Teddyaapje schreef:Jeetje Linda, t lijkt niet echt op te schieten. Hoe gaat t nu met jullie? Ik ben ook allergisch voor die soort ab, kwam bij mij pas ná de kuur tot uiting in enorme huiduitslag (zat helemaal vol kleine bultjes) die ontzettend jeukte.. hoop dat je hier niet ook nog last van krijgt. (wil je niet bang maken maar hopelijk heb je er geen last van en is t juist een meevaller)
Ik Ben ook benieuwd hoe het nu met je is Linda?
Bij mij Kwam de allergische reactie ook pas na de kuur en idd als huiduitslag
Bay- Prater
Lief van jullie!
Het gaat al een stuk beter. Vanmorgen voor het laatst PCM genomen en de rest van de dag zonder en dat is best goed gegaan. Zoon had afgelopen nacht bijna 3 uur achter elkaar doorgeslapen en dat deed me ook heel erg goed (waar een mens blij mee kan zijn haha).
Morgen moet man weer aan het werk, dus ben blij dat het wat beter gaat.
Ik ben nog wel zo doof als wat. Heel irritant. Maar dat kan dus nog een hele tijd duren hè?
Met de borstvoeding ga ik ook gewoon door.
Het gaat al een stuk beter. Vanmorgen voor het laatst PCM genomen en de rest van de dag zonder en dat is best goed gegaan. Zoon had afgelopen nacht bijna 3 uur achter elkaar doorgeslapen en dat deed me ook heel erg goed (waar een mens blij mee kan zijn haha).
Morgen moet man weer aan het werk, dus ben blij dat het wat beter gaat.
Ik ben nog wel zo doof als wat. Heel irritant. Maar dat kan dus nog een hele tijd duren hè?
Met de borstvoeding ga ik ook gewoon door.
Linda- Ratel
Oh en ik heb geen last van een allergische reactie. Hoop ook echt dat dat niet gaat gebeuren, ik heb m'n portie wel gehad, al zeg ik het zelf...
Kuur loopt tot donderdag, dus ik moet nog ff.
Kuur loopt tot donderdag, dus ik moet nog ff.
Linda- Ratel
Fijn te horen dat het iets beter gaat!
Slaap kan veel goed doen zeker als je al niet fit bent.
Hoop voor je dat je geen allergische reactie krijgt. Ik kreeg het na de kuur pas.
Veel mensen zijn allergisch voor die AB.
Slaap kan veel goed doen zeker als je al niet fit bent.
Hoop voor je dat je geen allergische reactie krijgt. Ik kreeg het na de kuur pas.
Bay- Prater
Nee, ik hoop het ook niet!
Ik slik in ieder geval een heel hoge dosis probiotica om spruw te voorkomen. Dat zou nu met de borstvoeding namelijk heel vervelend zijn.
Zoon geef ik het voor de zekerheid ook.
Ik slik in ieder geval een heel hoge dosis probiotica om spruw te voorkomen. Dat zou nu met de borstvoeding namelijk heel vervelend zijn.
Zoon geef ik het voor de zekerheid ook.
Linda- Ratel
Bay schreef:
Heel veel mensen ook niet.
Hopelijk knap je snel helemaal op Linda, ik ken die rotpijn!
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik heb vroeger, en nu in mindere mate, heel vaak oorontsteking. Het is belangrijk om wanneer je verkouden bent snel te beginnen met neusspray. En opletten met water in je oren.
Fijn te lezen dat het inmiddels beter gaat, oorontsteking doet zo'n pijn.
Fijn te lezen dat het inmiddels beter gaat, oorontsteking doet zo'n pijn.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Fijn dat t beter gaat Linda! En super dat je ondanks alles door gaat met de bv!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Loopoor
» Oorontsteking
» oorontsteking?
» Oorontsteking maar niks in huis
» Oorontsteking te voorkomen?
» Oorontsteking
» oorontsteking?