Vanaf welke leeftijd (baby)koek, snoep e.d.?
+21
Aimee
Sophiee
PapillonRose
SarahKey
Razz
meisjesmama
loesje
M@niek
Lejow
Linda
Puggle
Annemie
Purpleflower
Steep
Parel
Slakje
Pineco
Twellie
Flower_L
_Lana_
studiebol
25 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Vanaf welke leeftijd (baby)koek, snoep e.d.?
Vanaf een jaar mag ze van mij al best veel hebben, en nu de laatste tijd vrijwel alles. Alleen wel met mate. Zo heb ik ook nog steeds gezonde tussendoortjes in huis zoals rauwkost, soepstengels, rijstwafels, crackers, fruit..
Maar als ik bijvoorbeeld een lekkere koek eet, mag zij ook een hap of een stukje als ze wil. En op verjaardagen mag ze best een stukje taart, een klein stukje. Of als er hapjes op tafel zijn mag ze daar ook van eten van mij. Echt snoep krijgt ze heel weinig, want dat heb ik zelden in huis. Maar als we ergens anders zijn mag ze best eens een snoepje.
Ik vind het wel heel belangrijk dat er gezond gegeten wordt, maar vind een beetje zondigen met mate niet erg. En helaas is het nooit gelukt om water en thee voldoende te laten drinken (al gaat water wel beter de laatste tijd, maar thee vindt ze echt heel vies) dus ze drinkt wel zoetere dingen. Drinkyoghurt, diksap, vruchtensap.. Dat mag van mij wel wat minder eigenlijk. Maar zolang ze van water onvoldoende drinkt, probeer ik de rest wat ze drinkt wel zo verantwoord mogelijk te houden voor zover het kan.
Ik vind het ook helemaal niet raar om met bepaalde dingen zo lang mogelijk te wachten. Inmiddels vind ik dat ze hier de leeftijd heeft om ook de minder verantwoorde dingen mee te eten, want ze vraagt er ook om als ze iets ziet en dan lukt het niet haar wat anders te geven. Maar we doen het met mate, dan moet het kunnen vind ik. En gelukkig houdt ze net als ik niet alleen van koekjes en dat soort dingen, maar ook van komkommer, radijs, paprika, etc.
Maar als ik bijvoorbeeld een lekkere koek eet, mag zij ook een hap of een stukje als ze wil. En op verjaardagen mag ze best een stukje taart, een klein stukje. Of als er hapjes op tafel zijn mag ze daar ook van eten van mij. Echt snoep krijgt ze heel weinig, want dat heb ik zelden in huis. Maar als we ergens anders zijn mag ze best eens een snoepje.
Ik vind het wel heel belangrijk dat er gezond gegeten wordt, maar vind een beetje zondigen met mate niet erg. En helaas is het nooit gelukt om water en thee voldoende te laten drinken (al gaat water wel beter de laatste tijd, maar thee vindt ze echt heel vies) dus ze drinkt wel zoetere dingen. Drinkyoghurt, diksap, vruchtensap.. Dat mag van mij wel wat minder eigenlijk. Maar zolang ze van water onvoldoende drinkt, probeer ik de rest wat ze drinkt wel zo verantwoord mogelijk te houden voor zover het kan.
Ik vind het ook helemaal niet raar om met bepaalde dingen zo lang mogelijk te wachten. Inmiddels vind ik dat ze hier de leeftijd heeft om ook de minder verantwoorde dingen mee te eten, want ze vraagt er ook om als ze iets ziet en dan lukt het niet haar wat anders te geven. Maar we doen het met mate, dan moet het kunnen vind ik. En gelukkig houdt ze net als ik niet alleen van koekjes en dat soort dingen, maar ook van komkommer, radijs, paprika, etc.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
L. is 10,5 maand en krijgt heel af en toe een Nijntje koekje of een Liga. Verdere tussendoortjes zijn; rijstwafel, soepstengel, fruit, stukjes rauwkost, yoghurt of een broodkorst. Ze krijgt naast de melkvoedingen alleen thee of water. Zolang ze daarmee tevreden is, krijgt ze nog geen diksap.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Echt snoep krijgt Luuk nog niet, dat hebben we ook eigenlijk nooit in huis. Maar ik doe echt niet meer moeilijk over een stukje koek, paar chipjes, een croissantje of een keertje chocopasta op zijn brood. Hij eet ook graag peer/appel/aardbeien, doosje rozijntjes, broodje smeerkaas. Zolang hij dat ook nog gewoon graag eet, vind ik af en toe wat minder verantwoord echt geen probleem.
Qua drinken krijgt hij ook gewoon een sapje, soms zelfgemaakte smoothie en soms thee met honing en melk(gewoon thee met water drinkt hij niet).
Qua drinken krijgt hij ook gewoon een sapje, soms zelfgemaakte smoothie en soms thee met honing en melk(gewoon thee met water drinkt hij niet).
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
L drinkt sinds ze 7 maanden is diksap. Vanaf toen zat ze op drie flessen.
En tot nu toe wil ze geen water drinken. En in vind het wel belangrijk dat ze genoeg vocht binnen krijgt, dus dan maar hele slappe diksap.
Verder krijgt ze vaak een halve cracotte of rijstwafel als tussendoortje. En ik doe ook wel eens wat liga door haar fruit.
Mijn schoonmoeder had haar laatst tijdens het oppassen een lange vinger gegeven...heb haar toen wel verteld dat ik dat liever nog niet heb.
En tot nu toe wil ze geen water drinken. En in vind het wel belangrijk dat ze genoeg vocht binnen krijgt, dus dan maar hele slappe diksap.
Verder krijgt ze vaak een halve cracotte of rijstwafel als tussendoortje. En ik doe ook wel eens wat liga door haar fruit.
Mijn schoonmoeder had haar laatst tijdens het oppassen een lange vinger gegeven...heb haar toen wel verteld dat ik dat liever nog niet heb.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
N. krijgt heel af en toe een Nijntje koekje of ontbijtkoekje. Misschien eens per week, zijn ook weken dat we vergeten dat die dingen in huis liggen. Verder krijgt ze rijstwafels, soepstengels of een droger cracker. N. eet vrijwel alles, maar vind zoetigheid alsin echt snoep totaal niet bij haar leeftijd passen. Zou ook nog niet weten wanneer ze dat mag, net zoals chips. N. heeft tot nu toe 2 x een patatje geproefd, scheelt ook wel dat N. echt gek is op fruit. Kan haar zo 3 stuks fruit geven per dag en eet ze met smaak weg. N. krijgt wel diksap, maar drinkt ook met gemak water. Vind het allemaal niet zo'n probleem, wil dat ze bewust kan kiezen en weet dat gezond en gevarieerd eten belangrijk is. Maar dat betekend niet dat er niks slechts gegeten mag worden.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Maar als we het over snoep hebben ,wat geef je zo'n jong kindje dan? Ik bedoel zie ze nou niet bepaald een trekdrop eten ofzo?
Kijk dat ze met de pot eten en het een keer patat of pizza is ofzo denk ik ach dat maakt me niet zo veel uit.Zolang dat niet elke dag gebeurd kan het geen kwaad denk ik.
Kijk dat ze met de pot eten en het een keer patat of pizza is ofzo denk ik ach dat maakt me niet zo veel uit.Zolang dat niet elke dag gebeurd kan het geen kwaad denk ik.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter krijgt nog niet zoveel. Ze krijgt tussendoor fruit, een cracker of een biscuitje. Rozijntjes heb ik ook in huis, maar die vergeet ik meestal. Komt denk ik omdat dochter zo gek is op de cracottes, dus daarmee doe ik haar al een heel groot plezier. Als wij patat eten, maak ik voor mijn dochter meestal snel wat anders klaar en eet ze daar eerst een paar happen van. Als mijn vriend dan thuis komt met de patat, mag ze ook nog wat frietjes als ze zin heeft.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Hoofdzakelijk krijgt hij als koekje een soepstengel, rijstwafel of biscuitje, daarnaast wel eens een Nijntje koekje of Liga. Deze heb ik standaard in de luiertas zitten vanwege de verpakking.
Misschien een tip voor andere moeders: Bij de C1000 hebben ze kleine soepstengels in een zakje met een olifantje erop, voor mijn dochter een ware traktatie!
Misschien een tip voor andere moeders: Bij de C1000 hebben ze kleine soepstengels in een zakje met een olifantje erop, voor mijn dochter een ware traktatie!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vraag het me dus ook af.studiebol schreef:Maar als we het over snoep hebben ,wat geef je zo'n jong kindje dan? Ik bedoel zie ze nou niet bepaald een trekdrop eten ofzo?
Laatst had ik een babyshower waarvan 1 van de meiden haar kindje van net 1 mee nam, en die kreeg spekjes, chocolade, koekjes (lange vingers met muisjes eraan) en taart. Dit vind ik persoonlijk tever gaan.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vanaf welke leeftijd een indoornspeeltuin?
» vanaf welke leeftijd?
» Vanaf welke leeftijd....
» Vanaf welke leeftijd keukentje?
» vanaf welke leeftijd een trampoline
» vanaf welke leeftijd?
» Vanaf welke leeftijd....
» Vanaf welke leeftijd keukentje?
» vanaf welke leeftijd een trampoline
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: