Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

+10
Sarah1985
Lejow
Winegum
Arcade
rapa nui
TukTuk
Snoopy
Schaapke
Sweety
Mari
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Mari di 22 feb 2011 - 2:45

Over een maand geven we een groot feest in een standtent omdat mijn vader 50 wordt.

Er zijn ongeveer 110 mensen uitgenodig, waarvan 15/20 kinderen. Er is best wat plek in de standtent, normaal kan je ook met 200 personen een feestje bouwen. Wat kan ik nou is aanschaffen om er voor te zorgen dat de kinderen zich niet vervelen?
Kinderen zitten tussen de 0 en 11 jaar, de meeste tussen 5-8 jaar.

Iemand inhuren wordt geen optie, het is een besloten feest en we willen geen vreemde erbij.

Het stand kunnen ze ook niet op want het feest is 's avonds.

Ik heb echt totaal geen idee wat kinderen van nu leuk vinden om te doen.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 2:48

Zet een tafel neer met wat lekkers voor de kinderen als snoepjes/ limonade/ chips, en n tafel met tekenspul en spelletjes oid.
Vaak gaan kinderen vervelen op zo'n feest en wordt het toch al snel tikkertje of verstoppertje spelen tussen de gasten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Sweety di 22 feb 2011 - 2:51

Vaak nemen kinderen hun NDS of PSP mee als ze die hebben. Dan kunnen ze zich daarmee bezig houden. En anders nog boekjes van donald duck, teken spullen, knutsel?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Schaapke di 22 feb 2011 - 2:52

Spelletjes doen het altijd goed (bijv. Twister), ook materialen om te tekenen en te knutselen blijven leuk voor kinderen.
Toch vermaken kinderen zichzelf ook al wel gauw. Is er iets van muziek?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Mari di 22 feb 2011 - 2:57

Schaapke schreef:Spelletjes doen het altijd goed (bijv. Twister), ook materialen om te tekenen en te knutselen blijven leuk voor kinderen.
Toch vermaken kinderen zichzelf ook al wel gauw. Is er iets van muziek?

We hebben een band, dus misschien zullen sommige kinderen wel mee willen doen. We hebben gewoon geen zin in kinderen die tikkertje tussen de gasten gaan doen.
Zal is kijken of we knutselmateriaal kunnen aanschaffen, wat vinden kinderen leuk?
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Schaapke di 22 feb 2011 - 3:10

Mari schreef:
Schaapke schreef:Spelletjes doen het altijd goed (bijv. Twister), ook materialen om te tekenen en te knutselen blijven leuk voor kinderen.
Toch vermaken kinderen zichzelf ook al wel gauw. Is er iets van muziek?

We hebben een band, dus misschien zullen sommige kinderen wel mee willen doen. We hebben gewoon geen zin in kinderen die tikkertje tussen de gasten gaan doen.
Zal is kijken of we knutselmateriaal kunnen aanschaffen, wat vinden kinderen leuk?

Ja, dansen vinden kinderen altijd wel leuk. Misschien kan je vragen of de band af en toe een keer iets van een 'kinder-liedje' tussendoor speelt, ik noem maar wat...

Materialen om te knutselen zijn leuk om te halen bij de Action, daar hebben ze zoveel spulletjes. Van knipwerkjes tot kaarten maken etc...

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Snoopy di 22 feb 2011 - 3:16

Heb je niet een neefje of nichtje (leeftijd 15 +) die een dansje/optreden met ze kan gaan oefenent tijdens het feest? Dan kunnen ze dat later op de avond aan de ouders laten zien.

Is het mogelijk om een stuk af te zetten, zodat je de kinderen hun eigen muziek kan geven? Dan hebben ze hun eigen feestje.

Of alle ouders van de kinderen vragen om 1 of 2 spellen/activiteiten/knutselspul/speelgoed mee te nemen. Dan kunnen ze met elkaars speelgoed spelen, dat is altijd leuk, omdat wat een ander heeft altijd leuker is:D

In de kinderhoek kan je dan ook een kinderbuffet neerzetten, waar ze hun eigen eten en drinken hebben.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 3:19

Mari schreef:
Schaapke schreef:Spelletjes doen het altijd goed (bijv. Twister), ook materialen om te tekenen en te knutselen blijven leuk voor kinderen.
Toch vermaken kinderen zichzelf ook al wel gauw. Is er iets van muziek?

We hebben een band, dus misschien zullen sommige kinderen wel mee willen doen. We hebben gewoon geen zin in kinderen die tikkertje tussen de gasten gaan doen.
Zal is kijken of we knutselmateriaal kunnen aanschaffen, wat vinden kinderen leuk?

Ik zou het houden bij kleurplaten, potloden en stiften. Met scharen en vouwblaadjes zou ik niet beginnen. Wat stripboekjes, puzzels, puzzelboekjes etc moet het wel goed komen denk ik. Hema heeft leuke dingen om mee te knutselen, lekker goedkoop ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 3:23

Met Brennus eens. Je hebt nog hele jonge kinderen erbij en dan zijn scharen niet zo handig Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  TukTuk di 22 feb 2011 - 4:50

Misschien beetje overdreven, maar je zou een springkussen neer kunnen zetten?

En anders idd knutselspullen, vooral bij de action vind je leuke en goedkope dingen!!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 5:44

AngelNyn schreef:Misschien beetje overdreven, maar je zou een springkussen neer kunnen zetten?

En anders idd knutselspullen, vooral bij de action vind je leuke en goedkope dingen!!

Springkussen is denk niet echt een optie, ik ken de plaats van het feest namelijk, volgens mij is daar ook geen plaats voor.. Hmm lastige vraag, want je wilt de kinderen ook niet buiten laten, anders konden ze daar tikkertje spelen ofzo :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  rapa nui di 22 feb 2011 - 6:24

Is er een mogelijkheid om ze films te laten kijken. Volgens mij ontkom je bijna niet aan tikkertje / verstoppertje op zo'n avond. Elk feestje waar ik kom lijken de kinderen zich op een gegeven moment wel te gaan vervelen en dan gaan ze dat soort dingen doen. Ook al is het besloten dan zou ik denk ik toch iemand vragen om iets met de kinderen te gaan doen. Georganiseerd knutselen of spelletjes doen gaat denk ik beter en is voor hun ouders ook wel lekker dat ze niet de hele tijd op hun kinderen te hoeven letten dat die zich vermaken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:27

Je kunt bij de Zeeman al heel goedkoop leuke kleurboeken en stiften enzo kopen. Koop gewoon wat frutselspullen en wat lekkers en richt een klein hoekje voor ze in waar ze dan evt kunnen spelen. Maar wat ook al eerder aan is gegeven, ze zullen zich ongetwijfeld vermaken, zeker als er muziek is smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Arcade di 22 feb 2011 - 7:03

rapa nui schreef:Is er een mogelijkheid om ze films te laten kijken. Volgens mij ontkom je bijna niet aan tikkertje / verstoppertje op zo'n avond. Elk feestje waar ik kom lijken de kinderen zich op een gegeven moment wel te gaan vervelen en dan gaan ze dat soort dingen doen. Ook al is het besloten dan zou ik denk ik toch iemand vragen om iets met de kinderen te gaan doen. Georganiseerd knutselen of spelletjes doen gaat denk ik beter en is voor hun ouders ook wel lekker dat ze niet de hele tijd op hun kinderen te hoeven letten dat die zich vermaken.
Ja, ze moeten ook wat energie kwijt (zeker met al dat snoep). Ik zou balspelletjes op het strand doen, evt iemand een paar uurtjes inhuren of een neef die dat leuk vindt ofzo.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Winegum di 22 feb 2011 - 7:25

Wij gingen inderdaad altijd als oudere met de kleintjes mee, vinden ze vaak nog erg leuk! En als je echt om de strandtent heen gaat spelen, kunnen de ouders om en om soms ook even gaan kijken. Maar dan moet het wel redelijk weer zijn natuurlijk.
In het begin van de dag/avond gaat het meestal nog wel goed met spelletjes spelen en kleuren, maar uiteindelijk zullen ze daar ook klaar mee zijn.. Dus je zult toch iets moeten verzinnen dnek ik, anders gaan ze zeker wel door de tent rennen ben ik bang.
Ik heb verder niet echt andere tips, want dat is gewoon lastig voor de langere termijn als een groot feest.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:33

Ik denk dat je ook met knutselspullen niet gaat voorkomen dat zo'n grote groep kinderen zich gaat vervelen of (met elkaar) 'etteren'. Beetje onzinnig advies, maar ik zou sowieso op een feest waar ze niet echt gewenst zijn zo lees ik uit je post (iig niet tussen de gasten) geen kinderen uitnodigen. En al helemaal niet 's avonds. Ze worden moe, hangerig of juist duracell konijntjes.. Maar goed, das te laat denk ik. Heb je geen vriendin ofzo die goed is met kinderen? Dan hebben ze iig een aanspreekpunt/leiding en jullie minder 'last'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Arcade di 22 feb 2011 - 7:43

Een paar potjes nagellak (die je over hebt) en een kindermake up doos zijn ook leuk!

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:44

Arcade schreef:Een paar potjes nagellak (die je over hebt) en een kindermake up doos zijn ook leuk!

Maar daar moet wel altjd een groter iemand bij zijn :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Lejow di 22 feb 2011 - 8:34

Theedoosje schreef:
Arcade schreef:Een paar potjes nagellak (die je over hebt) en een kindermake up doos zijn ook leuk!

Maar daar moet wel altjd een groter iemand bij zijn :P

clown
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Sarah1985 di 22 feb 2011 - 8:39

wij hadden met onze trouwerij ook allemaal kinderen, we hadden speciaal voor hun een tafel met kleurboeken en stiften en ze hebben zich de hele tijd vermaakt. Als het savonds is komen mischien ook niet alle kinderen? En anders nemen de ouders vaak ook wel wat mee is mijn ervaring
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Susan di 22 feb 2011 - 8:41

Wij hadden op onze bruiloft een aparte ruimte voor de kinderen met matrassen op de grond, speelgoed en kinderfilms. Ze vonden het wel leuk, maar liepen ook wel gewoon tussen de volwassenen rond en dat vonden we uiteraard ook prima. Toen ik klein was vond ik de meeste feesten voor volwassenen ook gewoon hartstikke leuk, als er ook maar andere kinderen waren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 9:05

Reva schreef:Ik denk dat je ook met knutselspullen niet gaat voorkomen dat zo'n grote groep kinderen zich gaat vervelen of (met elkaar) 'etteren'. Beetje onzinnig advies, maar ik zou sowieso op een feest waar ze niet echt gewenst zijn zo lees ik uit je post (iig niet tussen de gasten) geen kinderen uitnodigen. En al helemaal niet 's avonds. Ze worden moe, hangerig of juist duracell konijntjes.. Maar goed, das te laat denk ik. Heb je geen vriendin ofzo die goed is met kinderen? Dan hebben ze iig een aanspreekpunt/leiding en jullie minder 'last'.

Ik wilde ongeveer het zelfde typen alleen dan iets minder aardig :P Maar ik ben het eens met Reva!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Mari di 22 feb 2011 - 9:56

haha ze zijn wel gewenst hoor, natuurlijk het zijn achterneefjes en nichtjes en die horen er uiteraard ook bij. Er is niet echt een ''puber'' die de kinders kan begeleiden. Ik ben de jongste met mijn broertje toen duurde het heel wat jaartjes voor er achterneefjes en nichtjes kwamen en dat zijn er nu een hoop van dezelfde leeftijd (grote familie).

Ik ga denk ik toch maar knutsel spullen neerzetten en spelletjes die kinderen zelf makkelijk kunnen uitvoeren. Hopelijk gaat het natuurlijk en gaat er om de beurt iemand bij de kids kijken. Deze keer ga ik dat niet zijn, heb het veel te druk met zorgen dat de avond goed verloopt.
Het strand opgaan kan echt niet 's avonds het is niet verlicht, veel te gevaarlijk met die kleintjes. Zal zeker een keer de plopdans aanvragen.
Ik hoop dat de ouders ook een beetje op hun eigen kroost letten en ze corrigeren als het echt uit de hand loopt.

Van het weekend dus maar is naar de hema of action.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Toet di 22 feb 2011 - 10:08

Mari schreef:
We hebben een band, dus misschien zullen sommige kinderen wel mee willen doen. We hebben gewoon geen zin in kinderen die tikkertje tussen de gasten gaan doen.
Zal is kijken of we knutselmateriaal kunnen aanschaffen, wat vinden kinderen leuk?

Niet om het een of het ander, maar als je geen zin hebt in kinderen tussen jullie, waarom heb je ze dan uitgenodigt?
Wij mochten vroeger ook nooit mee naar grotemensenfeesten.
Kinderen gaan zich op den duur toch vervelen, wat je ook neerzet, verzint, inhuurd. Ze willen bij papa en mama vervelen en vooral de grote nieuwsgierige kinderen vinden het maar wat interessant tussen de volwassenen.

Edit; mijn reactie is misschien een beetje spuit 11.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Aziraphale di 22 feb 2011 - 10:37

Een laptop neerzetten met een leuke film erop, Dispicable Me is geweldig. In het NL heet die 'Verschrikkelijke Ikke'.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen? Empty Re: Feest voor volwassenen, wat te doen voor de kinderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum