Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.

3 plaatsers

Ga naar beneden

3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.  Empty 3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 20:45

Ik zoek inspiratie voor een kerstdiner met 3 of 4 gangen, het mag best een beetje luxe zijn, maar ook de kinderen moeten het kunnen eten of anders een ander alternatief voor de kids. Iemand ideeën?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.  Empty Re: 3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.

Bericht  Bosjesvrouw wo 14 dec 2011 - 2:18

Voorgerecht: Soep (eigen keus), carpaccio, ragout pastei

Hoofdgrecht: Vlees: haas of kalkoen
Groente: stoofpeertjes,sla,tutti frutti,worteltjes
Gebakken aardappeltjes of aardappelpurree

Nagerecht: ben ik nooit zo goed in. Maar iets met ijs of mouse

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.  Empty Re: 3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 2:33

Voorgerecht; Soepje? Salade met ossehaaspuntjes..
Amuse; Zalmrolletje gevuld met roomkaas (rest van de zalm/roomkaas kan je gebruiken als hapjes voor overdag bijv)
Hoofdgerecht; Rollade? Gevuld varkenshaasje? Kip Kiev? Met warme groenten en een salade, aardappeltjes uit de oven, roseval aardappeltjes, aardappelgratin etc...
Nagerecht; IJsbombe (is leuk om met Lise te maken) of de Eton Mess van Nigella die laatst op tv was, is heel makkelijk te maken, aan te passen naar smaak, aantrekkelijk voor kids en ook weer leuk voor Lise om mee te helpen.. Of een kaasplankje en ijsbonbonnetjes maken voor de zoetliefhebbers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.  Empty Re: 3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.

Bericht  Marin wo 14 dec 2011 - 2:41

Voorgerecht: Champignonsoep (of andere soep met zachte smaak die lekker is voor kinderen) met zelfgemaakte filodeeg/bladerdeeg soepstengels. Kan Lise nog bij helpen ook met het maken van die dingen.

Hoofdgerecht: Bij de AH verkopen ze van die leuke kerstboom-aardappelkroketjes/wafeltjes. Die zijn leuk voor kinderen en ook gewoon lekker voor jullie, en evt doen jullie Pommes Duchesses voor jullie zelf. Haricots-verts met spek er om heen gebonden is heel klassiek maar doet het eigenlijk altijd goed. En dan een lekker vleesje er bij waarvan de smaak niet te heftig is. Ik zou dus zelf voor kalkoen (= heel zacht van smaak) gaan, of een rollade ofzo, of varkenshaas. Wild kan nogal zwaar smaken voor kinderen. Eventueel met een lekkere rode wijn of portsaus voor jullie zelf, en appelmoes voor de kinderen.

Dessert: Bij de AH heb je ook van die kinder-versier ijsjes in de vorm van kerstbomen geloof ik. Heel leuk. Ijs lijkt me wel lekker voor de kinderen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.  Empty Re: 3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 21:31

Ik denk inderdaad dat ik volgende week alleen naar de AH XL ga en daar even ga zoeken op mijn gemak zonder kids. Als voorgerecht ga ik denk ik een thaise salade maken met biefstukreepjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.  Empty Re: 3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 0:41

Nou het is geworden:
Een amuse met gerookte zalm, hollandse garnalen met bieslook roomkaas en een bosuitje

Als voorgerecht een hartige taart met champignons, ui, paprika, prei en hamblokjes

Als hoofdgerecht heb ik kabeljauw gehaald, die ga ik klaarmaken met pesto, cherrytomaatjes en pijnboompitten uit de oven en we hebben bijna een kilo ossenhaas gehaald bij de slager (was niet zo leuk met afrekenen :P) daar ga ik zelf een champignonroomsaus bij maken. Dan heb ik aardappelbolletjes en frites. En heb rode kool, harocoverts met spek en stoofpeertjes.

En als nagerecht ga ik brownies maken met banketbakkersroomijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.  Empty Re: 3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.

Bericht  Curious di 27 dec 2011 - 8:19

Smaakte het net zo lekker als het klinkt?
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.  Empty Re: 3 of 4 gangen kerstdiner voor 5 volwassenen en 5 kinderen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum