Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hij mag mee naar huis!

+5
studiebol
Wennes
L!ND@
Flower_L
Kruidkoek
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hij mag mee naar huis! Empty Hij mag mee naar huis!

Bericht  Kruidkoek do 25 apr 2013 - 6:56

Maandag liet de arts het al een beetje doorschemeren dat het waarschijnlijk woensdag zo ver zou zijn (laatste onderzoeken nog afwachten) en gister eind van de middag kregen we groen licht en mochten we K mee naar huis nemen :cheering:

4 weken in het streekziekenhuis, 2 weken in het kinderziekenhuis in Utrecht en een heleboel onderzoeken verder weten we eigenlijk nog niks. Dankzij andere voeding (Neocate) en medicatie heeft hij veel minder van de enge (pijn) aanvallen. Hij is nog wel onrustig maar al veel minder en is ook beter te troosten.
Er volgen nog onderzoeken maar daarvoor hoeft hij niet opgenomen te blijven. We moeten wel regelmatig naar het streekziekenhuis om zijn bloeddruk te meten om er zeker van te blijven dat die (voor zijn doen) laag blijft want die was eng hoog. K is voor de artsen nog een medisch raadsel, er lopen daarom ook nog bij hun klinisch geneticus.

Mijn vriend en ik hebben afgelopen 2 weken in het naast gelegen Ronald mc Donald huis geslapen, echt geweldig dat dit soort huizen bestaan maar toch zijn we ook blij dat we nu mét zijn lekker thuis zijn.
Komende woensdag zit mijn verlof er op en moet ik weer aan het werk. Hopelijk kan ik deze laatste week écht genieten van onze zoon.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hij mag mee naar huis! Empty Re: Hij mag mee naar huis!

Bericht  Flower_L do 25 apr 2013 - 7:00

fijn zeg! alleen kun je geen zorgverlof of weet ik het aanvragen....je hebt zo te lezen veel moeten missen van jullie kleine man.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  L!ND@ do 25 apr 2013 - 7:07

Daar moest ik ook meteen aan denken. Maar wat fijn dat ie weer mee mag!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Wennes do 25 apr 2013 - 7:15

Fijn dat hij mee naar huis mag, hopelijk kunnen jullie van gem genieten en tot jezelf en je gezin komen.

Ik zou het knap van je vinden als je zou gaan werken, maar echt niet gek vinden als je in de ziektewet zou gaan zodat je even kunt genieten, dit heb je niet echt in je verlof kunnen doen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  studiebol do 25 apr 2013 - 7:16

Fijn dat hij mee naar huis mag!

Kan je niet met je werkgever overleggen of je zorgverlof kan krijgen of misschien nog in de ziektewet nav je zwangerschap ofzo?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 7:22

Wennes schreef:Fijn dat hij mee naar huis mag, hopelijk kunnen jullie van gem genieten en tot jezelf en je gezin komen.

Ik zou het knap van je vinden als je zou gaan werken, maar echt niet gek vinden als je in de ziektewet zou gaan zodat je even kunt genieten, dit heb je niet echt in je verlof kunnen doen.
Je kunt je niet ziekmelden omdat je nog even wilt genieten, alleen als je ziek bent kun je je ziekmelden.
Dus je kunt ouderschapsverlof opnemen of onbetaald verlof, maar verder niet.
Ziek ten gevolge van zwangerschap kan alleen als je ook echt zelf ziek bent.
Waarom zou een werkgever moeten betalen voor jouw 'genieten'? Dus dan neem je ouderschapsverlof en betaal je het grotendeels of helemaal, afhankelijk van de cao, zelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 7:29

Artemis schreef:
Wennes schreef:Fijn dat hij mee naar huis mag, hopelijk kunnen jullie van gem genieten en tot jezelf en je gezin komen.

Je kunt je niet ziekmelden omdat je nog even wilt genieten, alleen als je ziek bent kun je je ziekmelden.
Waarom zou een werkgever moeten betalen voor jouw 'genieten'? Dus dan neem je ouderschapsverlof en betaal je het grotendeels of helemaal, afhankelijk van de cao, zelf.

Eens, ik denk dat je een hele coulante werkgever zou hebben als hij hiermee akkoord zou gaan, maargoed, als je écht de ziektewet in gaat en dus te maken krijgt met het UWV, dan is dat wel anders.

Fijn dat hij mee naar huis mag, trouwens! Ik zou idd ook kijken naar ouderschapsverlof. Of desnoods maar een paar weekjes vakantie opnemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 7:45

En ik heb bij het UWV gewerkt, op die afdeling, en je wordt gekeurd als je je ziekmeld ten gevolge van zwangerschap, en als je dan niet ziek blijkt te zijn moet je gewoon werken.
Er zijn wel oplossingen, maar ziekmelden is daar niet een van.

Verlof is niet voor genieten, verlof is voor herstellen van de bevalling.

Gast
Gast

Bericht  Blue flower do 25 apr 2013 - 7:46

Wat fijn dat hij mee naar huis mag! Geniet die laatste week 1000% van je mannetje.

Even een vraag aan de andere dames, kan kruidkoek zich ook niet ziekmelden op basis van haar geestelijke gestel, ik denk dat kruidkoek wel genoeg heeft om te verwerken en dat fe afgelopen weken bij niemand in de koude kleren gaat zitten...
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  Wennes do 25 apr 2013 - 7:48

Lennox schreef:
Artemis schreef:

Eens, ik denk dat je een hele coulante werkgever zou hebben als hij hiermee akkoord zou gaan, maargoed, als je écht de ziektewet in gaat en dus te maken krijgt met het UWV, dan is dat wel anders.

Fijn dat hij mee naar huis mag, trouwens! Ik zou idd ook kijken naar ouderschapsverlof. Of desnoods maar een paar weekjes vakantie opnemen.

Ik.snap dat de ziektewet daar niet voor is,maar ik kam me voorstellen dat kruidkoek geestelijk.ook een hoop te verwerken krijgt dus op basis van geestelijke toestand zou ze de ziektewet in kunnen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 7:51

Blue flower schreef:Wat fijn dat hij mee naar huis mag! Geniet die laatste week 1000% van je mannetje.

Even een vraag aan de andere dames, kan kruidkoek zich ook niet ziekmelden op basis van haar geestelijke gestel, ik denk dat kruidkoek wel genoeg heeft om te verwerken en dat fe afgelopen weken bij niemand in de koude kleren gaat zitten...
Die discussie heeft mijn collega ook eens gehad, haar huis was onbewoonbaar door brand, zij wilde inderdaad vanwege het verwerken een paar weken in de ziektewet, maar mooi niet dat ze akkoord wilden gaan. Uiteindelijk wel hoor, en ik begrijp haar kant wel, maar de kant van de werkgever ook.

Overigens heeft Kruidkoek het zelf over genieten, en niet over verwerken of iets. Verder lees ik trouwens nergens in haar openingspost dat ze wil kijken hoe ze nog even een paar weken erachteraan kan plakken, ik begrijp eruit dat ze gewoon aan de slag gaat, dus wat dat betreft snap ik niet zo goed waarom we nu aan het discussiëren zijn Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 7:52

Ik kan trouwens niet zo goed tegen de term ziektewet, met een ziekmelding zit je toch niet meteen in de ziektewet? Daar kom je na een heeeeele lange tijd toch pas in?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 7:56

Lennox schreef:Ik kan trouwens niet zo goed tegen de term ziektewet, met een ziekmelding zit je toch niet meteen in de ziektewet? Daar kom je na een heeeeele lange tijd toch pas in?
Bij zwangerschap wel

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 7:57

Wennes schreef:
Lennox schreef:
Artemis schreef:

Ik.snap dat de ziektewet daar niet voor is,maar ik kam me voorstellen dat kruidkoek geestelijk.ook een hoop te verwerken krijgt dus op basis van geestelijke toestand zou ze de ziektewet in kunnen.
Nee hoor. Tenzij je een postnatale depressie hebt ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Blue flower do 25 apr 2013 - 7:59

Nee helaas ga je snel de ziektewet in, bij de eerste wilde ik graag een half uur later beginnen op mijn werk ivm diabetes. Werkgever vond dit prima maar heeft daar toen wel bij het UWV een melding van gemaakt. Ik ging op basis daarvan de ziektewet in, vond dit zooo krom.. Voor dat ene half uurtje later beginnen.. Ik werkte verder gewoon nog volledig.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 8:02

Blue flower schreef:Nee helaas ga je snel de ziektewet in, bij de eerste wilde ik graag een half uur later beginnen op mijn werk ivm diabetes. Werkgever vond dit prima maar heeft daar toen wel bij het UWV een melding van gemaakt. Ik ging op basis daarvan de ziektewet in, vond dit zooo krom.. Voor dat ene half uurtje later beginnen.. Ik werkte verder gewoon nog volledig.
Logisch toch? Als jij later begint kost het hem geld, en heb je nauwelijks verplichtingen, in de ziektewet heb je wel verplichtingen en hij trouwens ook. Het is je werk, niet een hobby.

Gast
Gast

Bericht  Slakje do 25 apr 2013 - 8:42

Wat fijn dat hij mee naar huis mag!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Zonneschijn do 25 apr 2013 - 9:46

Wat fijn dat hij mee naar huis mag en jullie als gezinnetje lekker kunnen gaan genieten!
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Bericht  Snoes do 25 apr 2013 - 9:50

Wat fijn Kruidkoek!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: