Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby'tje dat minder woog dan een blikje fris mag naar huis

+8
Jeanette
Tiara
Minx
Susan
PiP
Ayla
Antibes
Lejow
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Baby'tje dat minder woog dan een blikje fris mag naar huis Empty Baby'tje dat minder woog dan een blikje fris mag naar huis

Bericht  Lejow za 21 jan 2012 - 7:51

Baby'tje dat minder woog dan blikje fris, mag naar huis

Baby'tje dat minder woog dan een blikje fris mag naar huis Media_xl_1083723

Baby Melinda Star Guido kwam in augustus 2011 met 24 weken ter wereld in Los Angeles. Ze woog toen minder dan een blikje frisdrank; 269 gram om precies te zijn. Het meisje staat op 3 in de top van kleinste baby's ter wereld. De afgelopen maanden is ze zo aangesterkt, dat het wondertje vrijdag naar huis mag naar haar familie.
Inmiddels weegt het kindje iets meer dan twee kilo. Doktoren durven nog geen uitspraken te doen over haar verdere ontwikkeling, en zullen haar de komende zes jaar blijven monitoren. Melinda's moeder, de 22-jarige Haydee Ibarra, kon haar dochtertje pas in november voor het eerst echt in haar armen nemen, zo schrijft Abcnews op zijn website.

De meeste premature baby's die zo klein zijn als Melinda, overleven niet, ondanks medische zorg. Uit studies is gebleken dat in de Verenigde Staten elk jaar 7500 kinderen worden geboren die minder wegen dan 500 gram. Tien procent daarvan blijft leven.

---
Wow wat indrukwekkend..
En die foto ook!!!!! Hoe bizar klein..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby'tje dat minder woog dan een blikje fris mag naar huis Empty Re: Baby'tje dat minder woog dan een blikje fris mag naar huis

Bericht  Antibes za 21 jan 2012 - 7:52

Wauw, fascinerend!

Ik ga even de bron enzo nazoeken. Ben net voor een ethisch dilemma bezig over onderzoek op foetaal weefsel tot 24 weken.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Baby'tje dat minder woog dan een blikje fris mag naar huis Empty Re: Baby'tje dat minder woog dan een blikje fris mag naar huis

Bericht  Lejow za 21 jan 2012 - 7:53

Oh dat is toevallig Antibes!
Het is ook net op het rtl nieuws geweest.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 7:55

Ja zo klein kunnen ze dan zijn, das heel indrukwekkend om te zien maar ook zo mooi.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 21 jan 2012 - 7:56

Lejow schreef:Oh dat is toevallig Antibes!
Het is ook net op het rtl nieuws geweest.

Oh, dat heb ik gemist. Ben nu een beetje op zoek naar dit soort artikelen. Met abortusgrens op 24 weken en hoezeer het dan al kleine mensjes zijn en vooral wat de levensverwachtingen zijn.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 7:57

Erg indrukwekkend inderdaad. Zó klein!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 8:02

Wat bizar klein! Mooi dat het kindje naar huis mag al ben ik wel huiverig voor de toekomst. Ik begrijp heel goed dat je als ouders alles doet om je kindje bij je te houden (zou ik ook doen) maar er zijn bij mijn weten toch wel heel veel risico's dus ik weet niet of het altijd goed is.

Gast
Gast

Bericht  Ayla za 21 jan 2012 - 8:16

Ik vind het eng om te zien... Wel heel fijn dat ze is blijven leven, ik hoop dat ze er geen verdere schade van ondervindt later.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  PiP za 21 jan 2012 - 8:33

Jeetje, die armpjes...

Wat een wonder dat het kindje nog leeft!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 8:35

Bij mijn verloskundige hing een geboortekaartje van een kindje dat met 26 weken was geboren, het kaartje was gedrukt drie maanden na de geboorte, toen ze haar mee naar huis mochten nemen. Ik vond het zo'n indrukwekkend kaartje, ik werd altijd een beetje emotioneel als ik het zag hangen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Minx za 21 jan 2012 - 8:52

Zag het op het nieuws inderdaad, ze weegt nu zo'n 2 kg toch. Nog steeds erg licht terwijl ze nu 1/2 maand zou zijn bij een normale zwangerschapsduur.

Mijn eerste ingeving is waarom behandelen ze die kleintjes want de kans op afwijkingen is gewoon heel groot. Vervolgens denk ik dan een ieder heeft recht op leven en komt een kindje na een normale zwangerschapsduur gehandicapt ter wereld zou niemand zeggen die kunnen we beter niet behandelen. Daarom is het ook erg mooi dat het kan. Zo klein en toch zo'n vechtertje.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Tiara za 21 jan 2012 - 8:53

Bijzonder zeg! Van de week was er ook een documentaire op tv over een veel te vroeg pasgeboren baby in Nederland, heel indrukwekkend.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Jeanette za 21 jan 2012 - 9:09

Wow, wat bijzonder! Mijn broer woog ook maar ongeveer 700 gram toen die geboren werd en nou is het een beer van een vent.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Antibes za 21 jan 2012 - 9:10

Jeanette schreef:Wow, wat bijzonder! Mijn broer woog ook maar ongeveer 700 gram toen die geboren werd en nou is het een beer van een vent.

Wauw, hoeveel te vroeg was hij geboren?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Printje za 21 jan 2012 - 9:11

Sunprincess schreef:Wat bizar klein! Mooi dat het kindje naar huis mag al ben ik wel huiverig voor de toekomst. Ik begrijp heel goed dat je als ouders alles doet om je kindje bij je te houden (zou ik ook doen) maar er zijn bij mijn weten toch wel heel veel risico's dus ik weet niet of het altijd goed is.

+1 ik kan me niet voorstellen dat zo'n kindje er helemaal niets aan overhoudt. Ik wist ook helemaal niet dat kindjes van 24 weken al overlevingskansen hebben. Ben wel benieuwd hoe dat kindje er dan nu uitziet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  TukTuk za 21 jan 2012 - 9:13

Printje schreef:
Sunprincess schreef:Wat bizar klein! Mooi dat het kindje naar huis mag al ben ik wel huiverig voor de toekomst. Ik begrijp heel goed dat je als ouders alles doet om je kindje bij je te houden (zou ik ook doen) maar er zijn bij mijn weten toch wel heel veel risico's dus ik weet niet of het altijd goed is.

+1 ik kan me niet voorstellen dat zo'n kindje er helemaal niets aan overhoudt. Ik wist ook helemaal niet dat kindjes van 24 weken al overlevingskansen hebben. Ben wel benieuwd hoe dat kindje er dan nu uitziet.

Baby'tje dat minder woog dan een blikje fris mag naar huis La-me-tiny-baby03_lw9sbgpd

Hier nog meer foto's:
http://framework.latimes.com/2011/12/15/melinda-star-guido-the-third-smallest-baby-on-record/#/0
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 9:19

Op een van die foto's ziet ze er nog kleiner uit dan de foto in de openingspost. Echt klein.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 21 jan 2012 - 9:25

Ayla schreef:Ik vind het eng om te zien... Wel heel fijn dat ze is blijven leven, ik hoop dat ze er geen verdere schade van ondervindt later.

A large study on children born between 22 and 25 weeks who were currently at school age found that 46 percent had severe or moderate disabilities such as cerebral palsy, vision or hearing loss and learning problems. 34 percent were mildly disabled and 20 percent had no disabilities, while 12 percent had disabling cerebral palsy. Sad
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 9:43

Wat een mooie foto's! En toch wordt ik er ook een beetje verdrietig van. Ik weet niet waarom.

Gast
Gast

Bericht  Printje za 21 jan 2012 - 10:01

Bedankt voor de link, ga eens even kijken. Gelukkig dat ik niet zo nieuwsgierig ben aangelegd...Baby'tje dat minder woog dan een blikje fris mag naar huis 166342
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 10:20

Wat een kleintje nog zeg!

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 22 jan 2012 - 7:37

Jeetje wat mini! Mijn zus is ook heel vroeg geboren en woog nog geen kilo ( weet niet precies hoeveel) en de pastoor stond al naast omdat niemand dacht dat ze het zou halen. Nu is ze een gezonde (slimme) meid van 27 die er niks aan over heeft gehouden.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Antibes zo 22 jan 2012 - 7:55

Mamsie schreef:Jeetje wat mini! Mijn zus is ook heel vroeg geboren en woog nog geen kilo ( weet niet precies hoeveel) en de pastoor stond al naast omdat niemand dacht dat ze het zou halen. Nu is ze een gezonde (slimme) meid van 27 die er niks aan over heeft gehouden.

Weet je wel hoeveel te vroeg ze geboren was?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie zo 22 jan 2012 - 9:37

Antibes schreef:
Mamsie schreef:Jeetje wat mini! Mijn zus is ook heel vroeg geboren en woog nog geen kilo ( weet niet precies hoeveel) en de pastoor stond al naast omdat niemand dacht dat ze het zou halen. Nu is ze een gezonde (slimme) meid van 27 die er niks aan over heeft gehouden.

Ik geloof met net geen 27 weken. Mijn moeder is morgen weer hier dus zal het is precies vragen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Antibes zo 22 jan 2012 - 9:39

Mamsie schreef:
Antibes schreef:

Ik geloof met net geen 27 weken. Mijn moeder is morgen weer hier dus zal het is precies vragen.

Wauw, echt heel bijzonder..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: