Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zouden jullie dit doen?

+9
Monte
Roze Roos
Kathi
Susan
Snoopy
Gizmo
minoessepoes
Winegum
Rumble
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:31

Ah, lekker hoor! Maar dat vind ik dan wel weer een beetje apart van je werkgever eigenlijk. Ik bedoel, minder dan fulltime kan écht niet, maar een half jaar zwangerschapsverlof wel. Stom. Als je deze baan parttime zou kunnen doen, zou je dan blijven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:33

CKC schreef:
Giacomo schreef:Kan je niet nog door blijven werken totdat je moet stoppen met werken ivm je zwangerschap en na je verlof een nieuwe baan gaan zoeken?

Doe ik ook smile Ik heb zo'n half jaar zwangerschapsverlof + 60 vrijedagen die ik ga opnemen daarbij.

Ik zou ook na je verlof een nieuwe baan gaan zoeken. Zeker als je de luxe hebt dat jullie niet afhankelijk zijn van jouw salaris. Volgens mij ben jij niet gelukkig op je werk (al ben ik het met Susan eens dat je nu misschien ook wel heel veel spannende dingen om je heen hebt die je zicht misschien vertroebelen). Ik zou het allemaal rustig eens op een rijtje zetten. En voglens mij maak jij wel meer dan 40 uur per week en is je werk ontzettend intensief toch? Dan kan je wel zeggen, oh ik werk gewoon fulltime door als mijn verlof over is, maar als dat er dan op neer komt dat je 50 of misschien wel 60 uur per week maakt en je werk ook nog eens mee naar huis neemt, dan denk ik niet dat je dat gaat trekken (of moet willen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:39

Giacomo schreef:
CKC schreef:
Giacomo schreef:Kan je niet nog door blijven werken totdat je moet stoppen met werken ivm je zwangerschap en na je verlof een nieuwe baan gaan zoeken?

Doe ik ook smile Ik heb zo'n half jaar zwangerschapsverlof + 60 vrijedagen die ik ga opnemen daarbij.

Wow, goed geregeld. Hoe kom jij aan een half jaar zwangerschapsverlof dan? Dat is gewoon via je werk geregeld zeg maar? Want officieel heb je er toch maar 3?
4 = 16 weken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 0:41

Ja, wist ik ook. Maar in mijn hoofd had ik de weken na de bevalling :P. Maar natuurlijk zijn er ook nog de weken voor de bevalling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 1:19

Let op dat je iets uit het verleden niet idealiseert. Jij bent door de jaren heen veranderd, je bent een ander soort uitdaging gewend en gewend op een ander denkniveau bezig te zijn. Tuurlijk kan dit te veel zijn, maar dat betekent niet dat wat vroeger het juiste voor je was, dit nu automatisch weer is. Destijds ben je bovendien niet zomaar iets anders gaan doen. Met het oog op de komende baby kan ik het dan wel weer begrijpen, maar dan nog zou ik niet te snel teruggaan naar het oude en opgeven wat je hebt want die paar 100 euro kunnen soms toch opeens van pas komen. Ik zou zoeken naar een middenweg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Kathi di 22 feb 2011 - 1:55

mijn vader zegt altijd: het is leuk als je goed kunt verdienen met je baan, maar het allerbelangrijkste is dat jij je er fijn bij voelt en er gelukkig van wordt.

Dus als je huidige baan jou niet gelukkig maakt en je graag weer in een winkel wilt staan: doen. (Alleen dan wel even zoals de meesten hier zeggen, alles even rustig op een rijtje zetten)

Ik heb nu zelf een bachelorstudie klaar en zou dus eigenlijk een baan in die richting moeten zoeken... maar ik zie mezelf echt niet op een kantoor werken in die branche. Ik werk in een schoenenwinkel en daar word ik nu assistent en ik hoop door te kunnen groeien, eigen winkel.. misschien later op het hoofdkantoor (inkoop oid). Als ik mijn studie opnieuw had kunnen kiezen, had ik echt gekozen voor iets in de mode.
Sommige mensen verklaren me voor gek, maar dit is wat ik écht leuk vind dus doe ik het gewoon nu.

En ja als je in een winkel werkt dan verdien je weinig, maar als dat geen issue is, waarom zou je het dan niet doen?

succes met het maken van je beslissing
Kathi
Kathi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 54
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Utrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Roze Roos di 22 feb 2011 - 5:05

Nucia schreef:JA! Daar zou ik nou geen seconde over nadenken. Als je het financieel niet makkelijk zou redden zou het al een hele andere afweging zijn, zeker met een kleintje op komst maar als ik jou zo hoor zou ik inderdaad voor een andere baan kiezen die je wel gelukkig maakt.
Plezier in je werk is (voor mij) toch wel een heel belangrijke factor.

+1
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Monte di 22 feb 2011 - 5:24

Ik heb een soortgelijk ''probleem''. Heb een hbo studie gedaan en wil waarschijnlijk een 1 jarige mbo studie gaan volgen. En als dat niets wordt, kan ik altijd nog terug. Ik weet dat het een hele lastige keuze is, want ook ik krijg dingen te horen als: je gaat een niveau terug, geld wordt minder e.d. Maar ik wil gewoon een leuke baan, waar ik elke dag zin in heb. Ik kan je als advies geven dat je moet doen waar je je gelukkig bij voelt(maar zoals ik zei is het niet makkelijk. Ik ben er ook nog niet uit, weet het even nog niet)
Ik wens je dan ook veel succes met je keuze(en ik hoop dat je gelukkiger wordt met de keuze die je uiteindelijk maakt)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gizmo di 22 feb 2011 - 5:55

Volgens mij is bij CKC de stap terug wel stuk groter dan van HBO naar MBO. Het is natuurlijk gewoon ongeschoold werk...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:43

Als je niet parttime kan werken in deze baan, en je wilt minder gaan werken zodra je een kindje hebt, is de keuze al gemaakt, toch?
Zeker als je het financieel kan redden.

Het allerbelangrijkste vind ik dat ik met een goed gevoel en veel plezier naar mijn werk ga. Natuurlijk lig ik s'ochtends ook wel eens in mijn bed dat ik denk, 'ik meld me ziek', maar dat is meer omdat mijn bedje zo lekker ligt!

Je hoeft toch niet alleen maar adviseuse te worden? Binnen de parfumerie kan je jezelf ook goed ontwikkelen! Je kan natuurlijk ook (assistent) bedrijfsleidster worden ..

ALS ik jou was, dan was ik allang gestopt met deze baan. Je moet ook aan jezelf denken!
Je bent nog jong en hebt nog alle tijd om ooit in te kakken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 6:44

Monte schreef:Ik heb een soortgelijk ''probleem''. Heb een hbo studie gedaan en wil waarschijnlijk een 1 jarige mbo studie gaan volgen. En als dat niets wordt, kan ik altijd nog terug. Ik weet dat het een hele lastige keuze is, want ook ik krijg dingen te horen als: je gaat een niveau terug, geld wordt minder e.d. Maar ik wil gewoon een leuke baan, waar ik elke dag zin in heb. Ik kan je als advies geven dat je moet doen waar je je gelukkig bij voelt(maar zoals ik zei is het niet makkelijk. Ik ben er ook nog niet uit, weet het even nog niet)
Ik wens je dan ook veel succes met je keuze(en ik hoop dat je gelukkiger wordt met de keuze die je uiteindelijk maakt)

Ik heb een hbo studie gedaan (hospitality management) en ben een 1 jarige opleiding gaan doen (spw 3 kinderopvang) .. ik ben nog nooit zó gelukkig geweest!
Gewoon je gevoel volgen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Monte di 22 feb 2011 - 6:56

tamm86 schreef:
Monte schreef:Ik heb een soortgelijk ''probleem''. Heb een hbo studie gedaan en wil waarschijnlijk een 1 jarige mbo studie gaan volgen. En als dat niets wordt, kan ik altijd nog terug. Ik weet dat het een hele lastige keuze is, want ook ik krijg dingen te horen als: je gaat een niveau terug, geld wordt minder e.d. Maar ik wil gewoon een leuke baan, waar ik elke dag zin in heb. Ik kan je als advies geven dat je moet doen waar je je gelukkig bij voelt(maar zoals ik zei is het niet makkelijk. Ik ben er ook nog niet uit, weet het even nog niet)
Ik wens je dan ook veel succes met je keuze(en ik hoop dat je gelukkiger wordt met de keuze die je uiteindelijk maakt)

Ik heb een hbo studie gedaan (hospitality management) en ben een 1 jarige opleiding gaan doen (spw 3 kinderopvang) .. ik ben nog nooit zó gelukkig geweest!
Gewoon je gevoel volgen!

Jeetje wat leuk om te horen. Ik hoor namelijk zo weinig mensen die dit ook hebben gedaan, of die achter deze keuze staan.

Je hebt een PM
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Tania di 22 feb 2011 - 6:57

Ik zou nog even blijven werken en dan na je verlof+vakantie ergens anders gaan werken (als je iets kunt vinden natuurlijk). Het is leuk dat je goed verdient, maar het belangrijker dat je plezier hebt in je werk.
Ik doe ook werk wat ik onwijs leuk vind, maar ik zou veel 'beter' kunnen. Tja, jammer dan ik kies voor m'n plezier en we hebben geen financiele problemen dus het is ook mogelijk. Van werk waar ik met tegenzin naartoe ga zou ik niet gelukkig worden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:28

Ik denk dat plezier in je werk erg belangrijk is, maar ik zou het persoonlijk even zo belangrijk vinden om financieel onafhankelijk te blijven. Mijn keuze zou het dus niet zijn om dusdanig minder te gaan verdienen, dat dit niet meer mogelijk is. Dan zou ik hooguit op zoek gaan naar een functie waarin ik nog steeds in mijn eigen primaire levensbehoeften kan voorzien. Ik weet van mezelf dat ik me snel ga vervelen als ik iets doe wat na verloop van tijd geen intellectuele uitdaging meer biedt, dus daarom zou het voor mij persoonlijk geen optie zijn om zo'n switch te maken die jij nu overweegt. Maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.

Verder sluit ik me aan bij wat er al is gezegd; wachten tot na je zwangerschapsverlof. Je komt anders denk ik in een heel hectische tijd met teveel veranderingen in te korte tijd. Het kan je uiteindelijk misschien dan meer onrust dan rust opleveren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:36

Ja, ik zou het wel weten.
Ik zou lekker gaan solliciteren en op zoek gaan naar iets waar je je wel helemaal in kunt vinden.
Met tegenzin naar je werk gaan is echt niet fijn, heb ik ook een paar keer gehad en wat een opluchting als je daarna iets vindt wat wel bij je past!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 7:43

Ik zou kiezen voor een middenweg, waarom probeer je niet een hogere functie te krijgen bij een luxe beauty merk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Blond di 22 feb 2011 - 8:27

Ben je niet bang om de uitdaging te gaan missen? Ik heb een bijbaantje gehad in een keuken van een bejaardentehuis. Erg gezellig en leuk, voor de vakanties en weekenden. Ik was blij als ik doordeweeks mijn hersens weer kon laten kraken. Ik zou niet een bijbaantje van vroeger blijven idealiseren, jij bent immers ook veranderd en gewend aan je manier van werken. Waarschijnlijk vind je het werk in een parfumerie in het begin heerlijk, maar ga jij ook de uitdaging missen.

Denk er goed over na, nu, maar ook in je zwangerschapsverlof. Ik zou een middenweg zoeken.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Toet di 22 feb 2011 - 10:25

Ik zou meteen zeggen DOEN! Maar, je bent zwanger toch? In dat geval zou ik er nog even goed over nadenken, omdat je denk ik niet gauw aangenomen wordt als zwangere vrouw.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gast di 22 feb 2011 - 21:28

Hi meiden,

Bedankt voor jullie reacties, helpt me goed om alles in een ander daglicht te zien.
Het probleem bij mijn huidige werkgever is, ik ben nooit genoeg. Wat ik ook doe, er wordt altijd meer verwacht, hoogtempo, werkdruk en secuurheid (want als ik iets verkeerd invoer in de schema's loopt de hele dag in de soep)..

Tuurlijk, er hangt een behoorlijk prijskaartje aan.. maar mijn collega's gaan ook tot het uiterste, ik kom als laatste binnen en ga als eerste weg, sommige zitten hier 16 uur lang per dag en dan moeten ze nog naar huis.. ze gaan door door door, en ze lijken het te kunnen handelen, maar daardoor maakt het voor mij ingewikkeld om eens aan te geven dat ik het niet wil, dat ik gewoon 9-5 werk en klaar, maar als al je collega's hier zulke lange dagen maken.. Ze hebben me ook echt nodig, het zijn hele slimme mensen, maar aan sociale vaardigheid ontbreekt het ze zwaar..

Soms ben ik wel eens bang dat ik het allemaal idealiseer, dat ik me inderdaad zal gaan vervelen en ik wil ook geen baan waar ik zo tussendoor zweef, maar dit doe ik al 3 jaar.. het vergt echt het nodige van mijn gezondheid.. het is te zot voor woorden.

Als de baby er is, blijf ik 4-5 dagen werken hoor. Ik stop niet zomaar met werken en ik ga ook niet 2 dagen werken ofzo.. mijn man vind me een idioot, hij kent niemand van zijn collega's van wie diens vrouw zoveel werkt.. maar het is dus niet alleen het financiele aspect want als ik zo iemand was geweest die gewoon dacht, ach mijn leven wordt er niet minder om, dan was ik allang gestopt!

Nou meiden, ik heb zo mijn appraisel, ik word 'getaxeerd'! haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  studiebol di 22 feb 2011 - 22:09

Ik kan me goed voorstellen dat je op een gegeven moment de sfeer die er nu bij jou op je werkt hangt en de dingen die ze daar normaal vinden(16 uur per dag werken) dat je daar zat van bent of raakt.

Ik zou eens goed om me heen gaan kijken, wat is er allemaal, wat lijkt je leuk? Ga gewoon is schrijven en hopen dat je wordt uitgenodigd. Er is natuurlijk veel werkloosheid dus op veel vacatures zullen veel mensen schrijven, en jij komt uit een hele andere sector, dus ik denk dat je dan niet snel aangenomen wordt.

Is het een idee om naar een loopbaanbegeleider te gaan? Of zo'n test te doen waar mee je duidelijkheid krijgt waar je interesse liggen en eventueel je nieuwe werkgebied?

Als ik me geen zorgen zou moeten maken om geld, dan zou ik deze keus ook makkelijker maken denk ik. Ik zou dan naar mijn verlof lekker gaan zoeken naar een andere baan, en misschien vind je het wel zo leuk om thuis te zijn bij je baby dat je wel 3 dingen in de wee wilt werken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gizmo wo 23 feb 2011 - 1:15

Is een soortgelijke baan bij een bedrijf waar een andere mentaliteit heerst niet iets voor je? Ik vraag me namelijk of of het verschil in soort baan niet te groot wordt.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zouden jullie dit doen? - Pagina 2 Empty Re: Zouden jullie dit doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum