Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zouden jullie doen?

+10
Fiebje
Alyssa
Puggle
Nijntje
studiebol
Dani
CCC
Linda
Viva
Annemie
14 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Wat zouden jullie doen?

Bericht  Annemie di 17 apr 2012 - 6:29

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik geen vast contract krijg en dat ik eruit moet, het is te rustig op het werk.. Nu zijn mijn vriend en ik bezig voor een tweede kindje, maar ik weet niet zo goed wat ik nou moet, wil niet teveel leeftijdsverschil, maar zwanger een baan zoeken lijkt me ook niks... ik zie mijn toekomt gewoon echt even in duigen vallen. Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik ontslag krijg en ik werk ook al 11 jaar.. (bij dit bedrijf bijna 3 jaar)

Zouden jullie voor een kindje blijven gaan, of zouden jullie wachten?? Ik wil zo graag een tweede kindje... Pfff.. voel me zo k*t en weet echt niet wat ik nou moet.. Ik had eigenlijk wel verwacht dat ik een vast contract zou krijgen, omdat ik mijn werk goed doe , maar aan de andere kant zaten we de laatste tijd ook veel niks te doen en was het met z'n drieen gewoon te weinig werk...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Viva di 17 apr 2012 - 6:30

Kan het tijdelijk met 1 loon? In dat geval zou ík ervoor gaan.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Annemie di 17 apr 2012 - 6:32

Nou de eerste paar maanden zouden we het wel redden met 1 loon denk ik.. contract van mijn vriend loopt 31 mei af, dus dat is ook al zo onzeker.. en kan maar zo zijn dat ik nu al zwanger ben, maarja dan is het niet anders.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Linda di 17 apr 2012 - 6:32

Viva schreef:Kan het tijdelijk met 1 loon? In dat geval zou ík ervoor gaan.

+ 1. En anders zou ik wachten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 6:32

dat ligt er maar net aan hoe de financiele situatie eruit ziet en hoe afhankelijk jullie zijn van jouw loon. W.b. solliciteren als je zwanger bent: ik ben in de afgelopen maanden 3x aangenomen terwijl ik zwanger ben. De laatste keer was ik zelfs al 22 weken en heb ik gewoon een jaarcontract gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  CCC di 17 apr 2012 - 6:33

Wij zijn er ook voor gegaan toen mijn contract werd ontbonden door een bedrijf, ik had wellicht wel verwacht dat het langer zou duren om zwanger te raken. Maar uiteindelijk heb ik wel een baan gevonden, niet voor het aantal uren wat ik wilde, maar wel in elk geval wat uren op contract en wat overuren elke week.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 6:34

Ik heb ook vanmiddag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word, al ga ik ziek uit dienst vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten toch al wel, dus dat is wel deels mijn redding, maar baal er wel flink van!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Dani di 17 apr 2012 - 6:36

Dat ligt er een beetje aan. Hebben jullie veel spaargeld? Ik zou zelf zeker willen zijn dat ik voldoende buffer heb om een tijdje door te kunnen komen zonder baan. ik denk zelfs dat ik eerst een paar maanden zou proberen om een nieuwe baan te zoeken. Maar goed als de wens heel sterk is, en je een financiële buffer hebt, kan ik het mij voorstellen als je toch door blijft gaan voor een tweede.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Annemie di 17 apr 2012 - 6:36

Anniej_S schreef:Ik heb ook vanmiddag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word, al ga ik ziek uit dienst vanwege zwangerschapsgerelateerde klachten toch al wel, dus dat is wel deels mijn redding, maar baal er wel flink van!

ja, idd ook balen zeg, hopelijk vind jij ook snel weer wat...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Annemie di 17 apr 2012 - 6:37

Ik ga zowiezo hard op zoek naar een nieuwe baan en krijg natuurlijk ook een uitkering... maar vind het wel eng allemaal. We hebben wel spaargeld, maar dat gebruiken we natuurlijk liever voor andere dingen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Dani di 17 apr 2012 - 6:44

Annemie schreef:Ik ga zowiezo hard op zoek naar een nieuwe baan en krijg natuurlijk ook een uitkering... maar vind het wel eng allemaal. We hebben wel spaargeld, maar dat gebruiken we natuurlijk liever voor andere dingen.

En twee maanden pauze nemen met een voor een tweede gaan? Is dat een optie? Misschien vind je wel heel snel een nieuwe baan en dan heb je in ieder geval geen stress van werkloos zijn.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Annemie di 17 apr 2012 - 6:46

Dani schreef:
Annemie schreef:Ik ga zowiezo hard op zoek naar een nieuwe baan en krijg natuurlijk ook een uitkering... maar vind het wel eng allemaal. We hebben wel spaargeld, maar dat gebruiken we natuurlijk liever voor andere dingen.

En twee maanden pauze nemen met een voor een tweede gaan? Is dat een optie? Misschien vind je wel heel snel een nieuwe baan en dan heb je in ieder geval geen stress van werkloos zijn.

Daar heb je wel gelijk in....
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Dani di 17 apr 2012 - 6:48

Annemie schreef:
Dani schreef:
Annemie schreef:Ik ga zowiezo hard op zoek naar een nieuwe baan en krijg natuurlijk ook een uitkering... maar vind het wel eng allemaal. We hebben wel spaargeld, maar dat gebruiken we natuurlijk liever voor andere dingen.

En twee maanden pauze nemen met een voor een tweede gaan? Is dat een optie? Misschien vind je wel heel snel een nieuwe baan en dan heb je in ieder geval geen stress van werkloos zijn.

Daar heb je wel gelijk in....

Is natuurlijk niet leuk want je wilt heel graag een kindje. Maar een zorgeloze start van de zwangerschap is natuurlijk ook wat waard. En je kan het gewoon twee maandjes aankijken en dan opnieuw bekijken wat je wilt.
Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  studiebol di 17 apr 2012 - 7:12

Ik zou het zelf niet doen, ik zou wachten met een tweede tot dat ik meer duidelijkheid heb over mijn baan. En tuurlijk geld maakt niet alles. Maar ik zelf vind het gewoon prettig een bepaalde financiele zekerheid te hebben(in hoeverre je die tegenwoordig nog hebt)
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Nijntje di 17 apr 2012 - 7:17

studiebol schreef:Ik zou het zelf niet doen, ik zou wachten met een tweede tot dat ik meer duidelijkheid heb over mijn baan. En tuurlijk geld maakt niet alles. Maar ik zelf vind het gewoon prettig een bepaalde financiele zekerheid te hebben(in hoeverre je die tegenwoordig nog hebt)



Het is nu ook zo'n lastige periode om werk te vinden Mad Er zijn zo veel werklozen en zo weinig banen.... Dus ik weet niet welke baan je hebt of daar nogg werk in te vinden is, maar anders zou ik wrs toch proberen het uit te stellen tot je meer zekerheid hebt...
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Puggle di 17 apr 2012 - 7:27

Ik zou het niet doen. Ik zou het denk ik niet aandurven. Misschien kun je een kleine pauze nemen idd om te kijken of je een andere baan vind en je in ieder geval straks weet of je man wel zijn baan houd. Anders heb je straks allebei geen baan en dat lijkt me nogal wat.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Alyssa di 17 apr 2012 - 7:31

Ik zou het zelf ook niet doen. Ben zelf heel erg gericht op stabiliteit en vastigheid. Zo wilde ik ook pas aan kinderen beginnen als we een koophuis hadden en allebei een vast contract. Ik weet van mezelf dat ik véél te veel zou nadenken en piekeren over of we het financieel wel zouden redden en dat wil ik niet. Ik wil er ook gewoon van overtuigd zijn dat ik mijn kindje alles kan bieden wat het nodig heeft.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Fiebje di 17 apr 2012 - 7:35

Zoals al werd gezegd, de banen liggen niet echt voor het oprapen. Ik hoop in jouw sector wel.
Tja voor een werkgever is 'lastig' als ze je aannemen maar aan de andere kant het kost ze niets.

Achteraf gezien was mijn eerste werkdag bij mijn nieuwe werkgever ook de eerste dag van mijn zwangerschap, maar waren zo tevreden dat ik na mijn verlof daar kon blijven werken.

Denk dat je voor jezelf moet afwegen wat voor jullie het belangrijkste is.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  loesje di 17 apr 2012 - 8:03

Dani schreef:Dat ligt er een beetje aan. Hebben jullie veel spaargeld? Ik zou zelf zeker willen zijn dat ik voldoende buffer heb om een tijdje door te kunnen komen zonder baan. ik denk zelfs dat ik eerst een paar maanden zou proberen om een nieuwe baan te zoeken. Maar goed als de wens heel sterk is, en je een financiële buffer hebt, kan ik het mij voorstellen als je toch door blijft gaan voor een tweede.

+1
maar ik vind het daarbij heel rot voor jullie en hoop dat je gauw weer een baan vind.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Happydobby di 17 apr 2012 - 8:10

Rot zeg, hopelijk vind je snel een baan en kan je man blijven.

Ik denk dat als ik zonder werk zo komen te zitten mijn vriend een stokje zou steken voor een tweede.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Novalee di 17 apr 2012 - 8:12

Ik zou denk ik wachten tot jullie duidelijkheid hebben over de baan van je man.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Ayla di 17 apr 2012 - 8:16

Ik zou ook wachten tot 1 van beide in ieder geval zekerheid heeft.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 8:31

Dani schreef:
En twee maanden pauze nemen met een voor een tweede gaan? Is dat een optie? Misschien vind je wel heel snel een nieuwe baan en dan heb je in ieder geval geen stress van werkloos zijn.

+1, plus dat je man dan weet of hij mag blijven

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 8:54

Ik vind dat je zeker niet alles moet af laten hangen van wel of geen baan. Maar aangezien jouw vriend ook geen vast contract heeft zou ik het niet doen. 1 baan garantie lijkt me wel heel fijn.
Zelf zou ik dus niet bewust dan op zo'n moment de stap nemen. Maar goed, ik werd zwanger als student in een klein appartementje met een slechte relatie. Dus ja, uiteindelijk, met wat gevecht, kom je er wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zouden jullie doen? Empty Re: Wat zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum