Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Miskraam... en dan?

+8
Printje
iloverose
SarahKey
firda
Clapperdie
Flip Fluitketel
kwak
Knillis
12 plaatsers

Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Miskraam... en dan?

Bericht  Knillis ma 22 apr 2013 - 7:29

Helaas hebben we vandaag bij de 1e echo te horen dat het vruchtje bijna 2 weken geleden al gestopt is met groeien en was er geen hartactie te zien. Mijn voorgevoel is tot ons grote verdriet uitgekomen Miskraam... en dan? 1371890812

Voor volgende week staat een vervolgafspraak gepland om te kijken hoe we verder gaan. Het liefst willen ze dat het zo natuurlijk mogelijk verloopt. Ik moet nu dus een week afwachten om te kijken of mijn lichaam het uit zichzelf in gang gaat zetten, en zo niet dan bespreken we maandag hoe of wat.

Mijn vraag is eigenlijk voor degenen die in dezelfde situatie hebben gezeten: hoe is het bij jullie verlopen? Is het alsnog zelf los gekomen of moest er ingegrepen worden? Waar heb je voor gekozen en waarom? En konden jullie snel geholpen worden? Hoeveel pijn hebben jullie gehad? En hoe hebben jullie het emotioneel gezien een plaats kunnen geven? Zijn jullie gaan werken in de tussentijd?

Sorry, veel vragen maar mijn hoofd loopt nu even over..
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  kwak ma 22 apr 2013 - 7:41

Sterkte meid!

Ik heb zelf met 6 week een mk gehad. Ik ben die dag zelf met D. En een vriendin en haar dochter nog naar een speeltuin geweest. Was wel misselijk en kreeg later op de dag last van mijn buik. Thuis heb ik met een PCM en een kruik op de bank gezeten.

Ik ben alleen niet naar een vergadering geweest, verder heb ik gewoon gewerkt onder voorwaarde dat er door niemand naar werd gevraagd, maar helaas barste ik bij elke lieve en betekende blik al in tranen uit.
Ik ben gaan werken omdat ik van thuis blijven ook niet blijer van werd en ik voor mezelf gewoon door moest gaan.

Ik heb het wel erg moeilijk met de mk gehad ook al was dat wurmpje nog maar zo klein en voor de buitenwereld nog niks en ik denk dat ik het ook niet goed een plek had gegeven. Daardoor ben ik ook waarschijnlijk ook depressief geworden in de zwangerschap van J.
Ik denk ook nog regelmatig aan de mk terwijl het al ruim een jaar geleden is.

Sterkte hug

kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Flip Fluitketel ma 22 apr 2013 - 7:44

Knillis schreef:

Mijn vraag is eigenlijk voor degenen die in dezelfde situatie hebben gezeten:
hoe is het bij jullie verlopen? Wij kwamen er achter dat het mis was bij een 2e echo met 10wk+2. Het bleek dat het hartje ongeveer rond de 9e week moet gestopt zijn met kloppen.
Is het alsnog zelf los gekomen of moest er ingegrepen worden? Nee, wij hebben het iom de vk een week de tijd gegeven om de natuur zijn werk te laten doen. Helaas is dit niet gebeurd en is het een week later opgewekt met medicatie.
Waar heb je voor gekozen en waarom? Wij hebben gekozen om het op te wekken dmv medicatie. Dit voelde voor ons beter ook omdat je het geheel meemaakt en niet de ok in moet.Deze pillen heb ik zelf ingebracht s'ochtends en s'middags rond 17.30 kwam het 'kindje'. Helaas bleek bij nacontrole niet alles schoon te zijn en ben ik een paar dagen later gecurreteerd.
En konden jullie snel geholpen worden? De vk had voor de zekerheid alvast een afspraak gemaakt bij de gyn mocht er niets gebeurd zijn.
Hoeveel pijn hebben jullie gehad? Krampen van de mk waren heftiger dan menstruatiekrampen en vergelijkbaar met lichte weeeen vond ik
En hoe hebben jullie het emotioneel gezien een plaats kunnen geven? Veel praten en het 'kindje' in zijn geheel gezien(tot zover dit mogelijk was)en het op een vetrouwde plek begraven.
Zijn jullie gaan werken in tussentijd Nee ben 3 wkn thuis geweest van het werk. Dit voelde voor mij beter..
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Clapperdie ma 22 apr 2013 - 7:54

Ik kwam er met 6 weken achter dat het niet goed zat. Ik ging daarna naar huis maar het enige wat ik wilde is het uit mijn lichaam hebben.

Ik heb toen donderdag gebeld, de echo was woensdag, en vrijdag mocht ik komen en kreeg ik medicatie om het op te wekken. Een pil moest ik oraal nemen en 24 uur later 4 pilletjes vaginaal. Na 30 minuten kreeg ik erge krampen en na 2 uur begon het bloeden. ( nu ik bevallen ben weet ik dat die krampen weeeen waren, precies de zelfde rugpijn. Best heftig).

Ik had er wel snel vrede mee. Was een dag heel erg verdrietig. Het is zoals het is en ik wilde snel verder. Maar ieder beleefd het anders natuurlijk
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  firda ma 22 apr 2013 - 7:55

Aller eerst heel veel sterkte.

Ik heb het ook te horen gekregen. Zelf had ik er al geen goed gevoel bij
En dat er werd bevestig op 24 januari. Ik wou absoluut niet geholpen worden was bang en ik wist niet wat mij te wachten stond.
Helaas heb ik 14 febr.een curettage gehad.

Ik heb gewoon door gewerkt. Niemand wist het ook...

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  SarahKey ma 22 apr 2013 - 7:59

Ah wat sneu Miskraam... en dan? 1371890812 Dit is nooit leuk, vreselijk rot als je zo'n echo ziet.

Wij hebben dit ook zo meegemaakt. Met 10 weken een tweede echo en het vruchtje was een paar dagen na de eerste echo gestopt met groeien. De wereld stond voor ons even stil, wat een klap! Bij mij hebben ze niet gewacht want ik kreeg meteen pillen mee. En door deze pillen kwam het vruchtje een dag later los. Met veel pijn, ruim een uur lang soort van weeen gehad. IK wou net zeggen tegen mijn man: bel aub de huisartsen post (was 23:00 uur 's avonds) of floep... en voelde mij meteen opknappen. Als het vruchtje er maar eenmaal uit is. Emotioneel een hele klap, vooral omdat mijn man toen jarig was. Zo rot had hij zich nog nooit gevoeld, laat staan op je verjaardag. Ik ben niet wezen werken, pas een week later. Ik verloor veel bloed en ik huilde de hele dag door dus mijn leidingevende besloot zelf dat ik thuis bleef een week. Emotioneel hebben we er nog maanden last van gehad. Na 4 maanden waren we pas weer klaar om verder te denken. Ik raakte die maand meteen zwanger. Lichamelijk was ik zo opgeknapt, dat is ook het minst moeilijke.

Heel veel sterkte!Miskraam... en dan? 699888Miskraam... en dan? 699888
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  iloverose ma 22 apr 2013 - 8:06

Met 5,4 weken had ik na afwegen bloed op wc papier.middag echo was niks op te zien .of het was nog te vroeg of ik krijg een mk .na dat nieuws was ik thuis erg verdrietig .Ben de volgende dag ook niet na werk geweest.zondag laat in de avond ben ik vruchtje verloren 6.6 zonder ook maar buikpijn

Ik denk der elke dag aan ,......ook al was het zo klein
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Printje ma 22 apr 2013 - 8:08

Heel veel sterkte!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Ella ma 22 apr 2013 - 8:17

Heel veel sterkte!!!!!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Steep ma 22 apr 2013 - 8:23

Heel erg veel sterkte!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Teddyaapje ma 22 apr 2013 - 8:24

Dat is geen leuk nieuws zeg! Allereerst veel sterkte gewenst!

Bij mij was met de 1e echo met 9w bijna niks te zien, zo vroeg was t al mis gegaan. Ik heb t 2 weken de kans gegeven vanzelf los te komen met ondersteuning van magneetjes op acupunten die dit zouden bevorderen. Helaas gebeurde er niks en heb ik cytotec geprobeerd (medicatie). Ik kreeg wel wat bloedverlies en lichte krampen maar er gebeurde niet genoeg, dat bleek een week later tijdens de controle . Weer een week later is uiteindelijk de curretage geweest. Dit was dus 4w na de 1e echo.
De curretage is me 100% meegevallen en ik heb er op was bloedverles na helemaal geen last van gehad.

Geestelijk kon ik er goe mee omgaan. Er was bij ons nog niks van een kindje te zien en ik had ook al een voorgevoel gehad dat ik misschien wel een miskraam zou krijgen, al voordat ik zwanger was (t voorgevoel bedoel ik). Ik heb t 1x moeilijk gehad, ik was de 2e ronde na de curretage ongesteld geworden en kreeg diezelfde dag het nieuws van een vriendin dat ze zwanger was van de 2e. Vervolgens ook nog opmerkingen van bijv. andere vrienden dat ze wel hadden gedacht dat wij de eerste zouden zijn die een 2e zouden krijgen...dat was niet echt leuk.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Knillis ma 22 apr 2013 - 9:07

Dank jullie wel!

Ik zat in de medische molen waardoor ik regelmatig onder werktijd naar het ziekenhuis moest. Mijn afdeling wist daarom ook al erg snel dat ik positief getest had. Zo gek dat je gevoelens bevestigd worden, ik voelde me niet zwanger, heb vanaf het begin een slag om de arm gehouden. Gek voorbeeld, gisteren waren we een dagje weg en toen had ik maandverband meegenomen, voor het geval dat. Toen ze begon met de echo wist ik het meteen, bij de vorige 2 zwangerschappen konden we zelf gelijk het hartje zien kloppen en nu was het akelig stil.

Op mijn werk weten ze het nu, mijn leidinggevende heeft 2 weken geleden precies hetzelfde meegemaakt en zij is al 4 weken thuis nu, dus ik krijg alle ruimte. Morgen blijf ik een dagje thuis en als alles rustig blijft wil ik woensdag weer gaan werken, thuis zitten afwachten lijkt me ook niets.

Op dit moment moet ik eigenlijk steeds huilen terwijl ik best wel een nuchter persoon ben, maar eigenlijk wil ik het liefste dit allemaal zo snel mogelijk achter de rug hebben zodat we ons kunnen richten op de toekomst. Misschien dat ik idd eind van de week contact op ga nemen met het ziekenhuis.

Ik vind het nu vooral lastig dat zoveel mensen het al weten en dat je ze allemaal weer onder ogen moet komen. Ik wil niet huilen op mijn werk bijvoorbeeld, stom maar waar.

Wat een ontzettend lieve reacties trouwens van jullie voor iemand die tot voor kort eigenlijk alleen maar meelas.. Dank jullie wel!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Knillis ma 22 apr 2013 - 18:15

Er schiet me nu nog een vraag binnen: als je een natuurlijke miskraam hebt gehad, wat heb je met het vruchtje gedaan? Ik zou nu niet weten wat ik ermee moet doen.

Bah slecht geslapen vannacht en ik heb buikpijn maar dat kan ook psychisch zijn volgens mij. Ik voel me verder wel beter dan gisteren gelukkig, ik hoop alleen echt dat dit niet nog weken gaat duren, ik wil weer verder!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  SarahKey ma 22 apr 2013 - 19:27

Wij hebben het vruchtje even bekeken samen en toen gewoon doorgespoeld door de wc. Begraven wou ik niet, het idee al dat er een kat ofzo bij kan.

Soms heb je idd al een voorgevoel. De laatste dagen voor de tweede echo wist ik ook ergens al dat het fout zou zijn. Maar om alsnog die bevestiging te krijgen is alsnog een klap.

Het is idd moeilijk om iedereen onder ogen te komen, maar je zult merken dat je er ook troost uit kan halen. Als helemaal niemand anders het zou weten, dan zit je maar met je verdriet en moet je je nog groot houden ook. Als je nu eens verdrietig bent dan weten mensen waarom. Miskraam... en dan? 699888Miskraam... en dan? 699888
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Flip Fluitketel ma 22 apr 2013 - 19:32

Wij hebben het 'kindje' begraven bij mijn vader die overleden is. Ik wilde het op een voor mij vertrouwde plek achterlaten. Maar dit is voor een ieder persoonlijk natuurlijk.

Bij ons wisten veel mensen het ook al (met name naaste familie en werk) en ik vond het wel fijn dat ze het wisten en we erover konden praten. Ik had liever dat de mensen die het wisten erover praten met ons dan dat ze het totaal gingen ontwijken.

Sterkte!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Sweet33 ma 22 apr 2013 - 22:25

Ik zit nu thuis te herstellen van een mk. Ik kwam er achter tijdens een normale controle bij de vk. Ik was zestien wkn zwanger, en het kindje was gestopt met groeien bij dertien/veertien wkn..Inmiddels bevallen, 1,7 lt bloed verloren, gecuretteerd en nu dus thuis. Het is erg lastig allemaal. Het herstel op psygisch en lichamelijk vlak...Zit inmiddels al bijna drie wkn thuis, as donderdag op controle bij de gynaecoloog, hopelijk kan ik daar weer wat vragen stellen, hey, sterkte met je mk, neem je tijd!!
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Knillis di 23 apr 2013 - 0:39

Sweet33: jeetje meid, dat is helemaal heftig! Ik was "maar" 8 weken zwanger en dit was voor mij de eerste echo, maar als je zo ver bent en al goede echo's gehad hebt, lijkt het me echt een klap! Heel veel sterkte gewenst! Miskraam... en dan? 699888

Ik voel me eigenlijk wel goed vandaag. Heb vannacht slecht geslapen maar ben vandaag thuis gebleven van het werk, kinderen zijn wel naar de oppas dus ik heb lekker het rijk alleen. Dat is wel een goede keuze van me geweest. Morgen ga ik wel werken, ik wil niet heel lang wachten met iedereen onder ogen komen want dan wordt de drempel erg hoog. Maar ik moet zeggen dat ik er op dit moment niet heel emotioneel onder ben, het is zoals het is. Ik hoop dat het snel klaar is zodat we opnieuw kunnen beginnen. Morgen ga ik wel het ziekenhuis bellen om te vragen of er niet eerder actie kan worden ondernomen. Ik heb wel constant de hele dag een zeurend gevoel in mijn buik, maar nog niks geen bloedverlies dus het zet tot nu toe niet door helaas.

Net even lekker een broodje gegeten met mijn man, hij is echt heel erg lief voor me en heel zorgzaam. Hij is er zelf ook vrij nuchter onder maar we kunnen er goed met elkaar over praten. Ik heb maar een broodje met filet gegeten, het is overduidelijk dat het echt niet goed is maar toch voelde het wel een beetje dubbel...

Wat zijn er eigenlijk veel meiden die dit ook meegemaakt hebben, bizar. Ook in mijn omgeving komen nu de verhalen los, mensen waarvan je het helemaal niet verwacht hebben dit ook gehad. Ik vind het wel fijn om er over te praten, werkt therapeutisch!
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam... en dan? Empty Re: Miskraam... en dan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum