Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oorbelletjes voor baby meisjes..

+23
Thunder
shadow
Merai
snoezel
Rainbow
VeryCherry
Coccinelle
schuddebuikje
Bruintje Beer
Jeanette
Flip Fluitketel
meisjesmama
Teddyaapje
LotteK
Gizmo
smooch
Tania
Mamsie
smurfie
Susan
Pussycat
Liadan
Koeboe82
27 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 8:56

Maple schreef:
Mamsie schreef:
Dijn82 schreef:Ik vind het echt niet mooi bij baby's of hele jonge kinderen. Als ik kinderen zou hebben die oorbellen willen, zou ik 't ook (zelf) met een naald doen. Die schietdingen vind ik maar sadistisch.

Jaa nare dingen zijn dat idd. Bij onze nichtjes is het ook allemaal met een naald gedaan.
Maar bedenk wel dat 't met een naald veel pijnlijker kan zijn (niet in één keer door durven/kunnen drukken etc, verkeerd drukken, en 't gata sowieso veel langzamer en dus pijnlijker dan met ee schietpistool) en je uiteindelijk veel verder van huis kunt zijn (otstoken oren door verkeerd gebruik of niet gebruik van een naald die niet steriel genoeg was) dan bij een juwleier met een schietpistool. Ik geloof dat ik 't niet op mijn geweten zou willen hebben dat mijn kind met ontstoken oorlelletjes rondloopt.
Die schietdingen zien er misschien eng uit, maar 't is wel de minst pijnlijke én de meest steriele manier.

Dat is dus echt niet waar. Als je de naald niet in een keer door durft te drukken, moet je er helemaal niet aan beginnen. En een oorlel is zo zacht, die naald gaat er heel gemakkelijk doorheen. Het gaat inderdaad langzamer dan met een schietpistool, maar het is veel en veel minder pijnlijk omdat een opzuignaald vlijmscherp is en een zweerknopje in een schietpistool heel bot. Je moet natuurlijk wel een steriele naald gebruiken en hygiënisch te werk gaan, maar dat is logisch. Het is dus absoluut veel minder pijnlijk dan een schietpistool, je zou het zelf eens moeten ervaren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 9:19

Ik vind het niet vreselijk lelijk bij andere kindjes, ik kreeg zelf ook al als baby gaatjes (ook met naald en kurk) en heb er geen trauma aan overgehouden. Maar mijn eigen kind krijgt ze op z'n vroegst als ze er zelf om vraagt en goed begrijpt wat het inhoudt. Het is toch een inbreuk op je lichamelijke integriteit en zolang een kind zelf geen weloverwogen beslissing kan maken zal ik dat alleen toestaan als het medisch noodzakelijk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 21:41

Het verschilt heel erg hoor per persoon. Bij mij zijn ze geschoten toen ik acht was en ik heb geen centje pijn gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Thunder wo 1 dec 2010 - 22:09

Bij hele kleine baby's/kindjes vind ik het ook niet zo mooi. Maar vanaf een jaar of 3-3,5 vind ik het wel lief staan. Zelf had ik ze ook al toen ik nog erg jong was. In mijn beleving zag je dat vroeger ook meer als tegenwoordig.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  smooch wo 1 dec 2010 - 22:20

Mamsie schreef:
CKC schreef:Nou, kan heel lief staan hoor.. mijn nichtje heeft ze ook en dat vind ik schattig.
Ik had ookal snel oorbellen. Mijn oma heeft ze gewoon door mijn oor gejast! Scheef.. haha! Toen nog een keer geprobeerd.. die zaten wel goed. Kreeg trouwens touwtjes in die gaatjes, blauwe! Zodat het niet zou ontsteken.
Ik weet ook niet wat ze dachten..

Klopt ja hier in de familie ( Antilliaanse ) doen ze er ook draadjes in.

Bij ons doen ze dat ook (Surinaams)
Mijn vader heeft ze bij ons doorgeprikt toen we baby waren.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Makamba do 2 dec 2010 - 0:05

Mijn dochter heeft sinds een paar maanden oorbellen! De familie van mijn ex vroeg me al toen ze een baby was wanneer ze oorbellen zou krijgen. In hun (Antilliaans) cultuur krijgt een baby al heel snel oorbellen. Mijn voorkeur heeft het niet om een baby oorbellen te laten schieten, maar ik vind wel dat iedereen dat zelf moet weten.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 1:17

Ik vind het niets oorbellen bij een klein kind. Ik vind dat een kind zelf de keuze moet maken of het oorbellen/gaatjes wil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 1:55

Darcy schreef:Het verschilt heel erg hoor per persoon. Bij mij zijn ze geschoten toen ik acht was en ik heb geen centje pijn gehad.

Ik had er een en ik wilde niet meer, zo'n pijn deed het. Mijn moeder en de winkeljuffrouw hebben me omgepraat om toch die tweede ook nog te doen, want ik stond al bij de deur om weg te lopen. Ik had daarna echt vuurrode kloppende oren!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 2:21

Darcy schreef:
Storm schreef:Ik heb oorbellen gekregen toen ik een halfjaar oud was. Tsja, ik weet er nu niets meer van. Vroeger was dat vrij normaal, maar als ik een dochter zou krijgen dan laat ik echt nog geen oorbellen schieten bij haar. Bij jongetjes vind ik het helemáál geen gezicht.

Vriendin van me woonde een tijdje in de Domincaanse republiek, haar dochtertje is even oud als mijn zoon en zij heeft al wel oorbellen, al heel vroeg gekregen. Daar was dat ook heel normaal.

Dikgedrukte herken ik niet. Ik ken echt niemand in mijn omgeving die op jonge leeftijd oorbellen heeft gekregen, al mijn vriendinnetjes waren een jaar of acht. Misschien wel in bepaalde culturen inderdaad.
In welke culturen dan? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 2:23

Storm schreef:
Darcy schreef:
Storm schreef:Ik heb oorbellen gekregen toen ik een halfjaar oud was. Tsja, ik weet er nu niets meer van. Vroeger was dat vrij normaal, maar als ik een dochter zou krijgen dan laat ik echt nog geen oorbellen schieten bij haar. Bij jongetjes vind ik het helemáál geen gezicht.

Vriendin van me woonde een tijdje in de Domincaanse republiek, haar dochtertje is even oud als mijn zoon en zij heeft al wel oorbellen, al heel vroeg gekregen. Daar was dat ook heel normaal.

Dikgedrukte herken ik niet. Ik ken echt niemand in mijn omgeving die op jonge leeftijd oorbellen heeft gekregen, al mijn vriendinnetjes waren een jaar of acht. Misschien wel in bepaalde culturen inderdaad.
In welke culturen dan? :P

Wat ik hier lees surinaams, antilliaans? Ik weet het niet hoor. Ik herkende het gewoon niet wat je zei over "vroeger was dat heel normaal".

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 2:25

Laten we maar voor op stellen dat pijn per persoon verschilt, aangezien daar straks ook nog een discussie over komt..
Maar over het algemeen is piercen (en dus ook zelf met een naald te werk gaan) pijnlijker dan een schietpistool.. Het geen waarvan kinderen vaak huilen na het gebruik van het pistool is de schrik van de harde klap die gaatjes schieten geeft en niet van de pijn. Daarom heb je tegenwoordig Stud-Ex. Het druk systeem in plaats van schiet systeem. Een stuk prettiger voor het kind in ieder geval.. Die sieraadjes zijn overigens wel scherp, maar logischerwijs niet zo scherp als een naald


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 9:19

Ik had al oorbellen toen ik een paar weken oud was. Mijn moeder heeft dat gedaan omdat vrijwel ieder meisje oorbellen wilt, een baby het zo weer vergeten en omdat het vrijwel niet ontsteekt bij een baby.

Zelf denk ik dat ik bij een dochter misschien ook wel snel gaatjes laat prikken. Maar ik weet het niet zeker. Ik ben erbij geweest toen mijn nichtje ze kreeg en dat vond ik toch wel erg zielig.

Ik vind het overigens niet heel mooit bij een baby maar ook niet storend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 20:08

Ik vind het verschrikkelijk! Ik vind ook dat een kind die keuze zelf moet kunnen maken.
Ik zou het daarom ook nooit bij een baby doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 22:09

Sunprincess schreef:Ik had al oorbellen toen ik een paar weken oud was. Mijn moeder heeft dat gedaan omdat vrijwel ieder meisje oorbellen wilt, een baby het zo weer vergeten en omdat het vrijwel niet ontsteekt bij een baby.


Sorry maar dikgedrukte is toch geen reden? Misschien was jij wel net degene geweest die het afschuwelijk vond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Tazz za 4 dec 2010 - 1:45

Soms vind ik het wel schattig staan maar ik vind niet dat ik het recht heb om te beslissen voor mijn dochtertje en zomaar twee gaten in haar lichaam te laten maken. Wij hebben al tegen elkaar gezegd dat ze wel oorbellen mag maar pas als ze daar zelf om vraagt en ook echt begrijpt wat het betekend. Nu wil ze ook af en toe mijn oorbellen in maar ze begrijpt nog niet echt dat daarvoor gaatjes in je oren nodig zijn. Vanaf 4 jaar kunnen ze er wel iets over zeggen.

Mijn vriend had vroeger als klein jongetje wel een oorbel. dat wilde hij toen wel zelf overigens. Als ik die foto's terug zie, het is afschuwelijk lelijk! En hij heeft nu nog steeds een gaatje in zijn oor wat af en toe nog ontsteekt. Mijn zoontje krijgt dat ook echt geen oorbel(len). Ik vind dat echt iets voor meisjes.

Ik heb ook een keer een jongetje in de stad gezien die twee van die grote diamanten stenen in zijn oren had, wat je bij sommige rappers wel eens ziet, het jongetje was nog geen 3 jaar oud. Echt te zielig!
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 4:25

Darcy schreef:
Sunprincess schreef:Ik had al oorbellen toen ik een paar weken oud was. Mijn moeder heeft dat gedaan omdat vrijwel ieder meisje oorbellen wilt, een baby het zo weer vergeten en omdat het vrijwel niet ontsteekt bij een baby.


Sorry maar dikgedrukte is toch geen reden? Misschien was jij wel net degene geweest die het afschuwelijk vond.

Nee dat was de reden ook niet maar oudere kinderen herinneren zich de pijn, gaan eraan zitten waardoor het kan gaan ontstekken enz. Aangezien vrijwel ieder meisje oorbellen wilt, vond mijn moeder dat reden genoeg om dat als baby al te doen. Ik he b het haar nooit kwalijk genomen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Live Laugh Love zo 5 dec 2010 - 4:24

Susan schreef:Ik vind dat ook niet leuk bij baby's, ook nog niet bij peuters, eigenlijk pas bij grotere kinderen.

Ik vind het vreselijk, zo;n kind heeft er niets aan, je doet het dus voor jezelf.
Lijkt mij niets voor een meiske zo'n scherp ding aan je oor. Ik zou het niet doen, pas als ze er zelf om vragen en een jaar of 6 zijn ofzo.
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 4:44

Ik vind het heel raar. Het is een baby.. dan ga je toch geen oorbellen laten schieten? Echt absurt, waar zitten sommige mensen met hun gedachten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Mamsie zo 5 dec 2010 - 5:22

Liva schreef:Ik vind het heel raar. Het is een baby.. dan ga je toch geen oorbellen laten schieten? Echt absurt, waar zitten sommige mensen met hun gedachten..

Jaa dat vraag ik me ook wel is af.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 11:44

_Donnaa schreef:Laten we maar voor op stellen dat pijn per persoon verschilt, aangezien daar straks ook nog een discussie over komt..


Dat is zeker waar. Ik hoor ook hele verschillende verhalen over de pijn bij het zetten van een tong- en traguspiercing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  SarahKey ma 6 dec 2010 - 0:56

Ik vind het niet mooi staan. Snap echt niet wat oorbelletjes bij een baby voor meerwaarde heeft.

Ik zou er niets eens over nadenken, het gebeurt hier gewoon niet als we een dochter zouden krijgen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Oorbelletjes voor baby meisjes..  - Pagina 3 Empty Re: Oorbelletjes voor baby meisjes..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum