Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zo ontzettend boos!

+15
Aardbei
Balloon
Siem
Parisienne
Jasmine
Mrs. Jansen
SarahKey
Exogenesis
mzcharlotte
Alex
Linnie1985
Pineco
girli
Sea of Trees
Theeleut
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zo ontzettend boos! - Pagina 2 Empty Re: Zo ontzettend boos!

Bericht  Linnie1985 zo 21 apr 2013 - 23:18

Dat wat er speelt heb ik verteld. Ik wist 2 weken later pas toen ik al n datum had gepland wanneer hun gingen trouwen. En zoals ik al eerder zei. Ik toon best wel belangstelling. Maar waren hun toen ik die miskraam kreeg?
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 23:23

Ik weet niet hoor, maar ik vind een miskraam een privé aangelegenheid. Zou het zelf lastig vinden om aan te voelen hoe iemand wilde dat ik hierop zou reageren... De één verwacht misschien een hoop steun, een ander wil het in stilte verwerken, met de partner samen etc, daar zijn niet echt richtlijnen voor.

Gast
Gast

Bericht  Balloon zo 21 apr 2013 - 23:27

Een kaartje met 'sterkte' is toch zo gestuurd? Dan heb je in elk geval laten weten dat het je niet koud laat maar dan gun je mensen ook hun privacy.

Dat hadden ze dus op z'n minst kunnen doen toen Linnie die miskraam kreeg.

Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Bericht  Parisienne zo 21 apr 2013 - 23:28

Klopt, het is ook moeilijk te peilen hoe een ander daarin staat. Wat dat betreft heb ik ook wel begrip voor schoonzus dat er niet direct naar gevraagd wordt. Velen vinden dat moeilijk om mee om te gaan. Maar dan mag de desbetreffende persoon wel zelf bepalen of zij een cadeau stuurt naar iemand die wel zwanger is. Ik vind het al netjes dat ze belangstelling toont in de zwangerschap van schoonzus.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Aardbei ma 22 apr 2013 - 0:34

Nou, wij hebben ook niet van iedereen kadootjes gekregen hoor, van meer mensen niet dan wel eigenlijk, en daar veroordeel ik mensen echt niet om. Ik moet zeggen dat ik er tot op nu niet eens echt over na had gedacht.

Ik vind het een heel vervelende situatie voor je Linnie, en dat jullie eerder trouwen kunnen jullie helemaal niets aan doen. Behoorlijk gemeen om iemand dat dan zo aan te rekenen. Ik zou ze lekker in hun sop gaar laten koken en zeker niet mijn plannen wijzigen voor dat soort mensen.
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Bericht  Mrs. Jansen ma 22 apr 2013 - 0:51

Ik vind de situatie ook heel erg vervelend voor jullie Linnie. Maar ik vraag me af waarom jullie niet zijn uitgenodigd op hun bruiloft?
Mrs. Jansen
Mrs. Jansen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13

Bericht  Olijfje ma 22 apr 2013 - 2:40

Serieus? Wil je echt ruzie met je schoonfamilie en ze niet uitnodigen om zoiets onbenulligs? Want het lijkt erop dat jullie communicatie gewoon beroerd is. Praten dus. Je hebt je hele verdere leven met elkaar te maken.
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296

Bericht  Linnie1985 ma 22 apr 2013 - 2:47

Hun en wij willen het klein houden. Met alleen de getuigen en verder niemand. En om het te vieren willen wij een etentje geven, en daar waren ze wel gewoon uitgenodigd, net de opa en oma's.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 2:49

Ga gewoon eens bij hen op bezoek om erover te praten en dan niet zo ontiegelijk emotioneel, maar gewoon praten om de ander beter te leren begrijpen.

Gast
Gast

Bericht  Caro ma 22 apr 2013 - 3:33

KimRosenberg85 schreef:Ga gewoon eens bij hen op bezoek om erover te praten en dan niet zo ontiegelijk emotioneel, maar gewoon praten om de ander beter te leren begrijpen.

Dit dus.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Luce ma 22 apr 2013 - 3:40

Ik zou ook gewoon langs gaan en het uit praten. Waarschijnlijk een heleboel miscommunicatie.

Ik zou overigens sneller een kaartje sturen met 'sterkte' als je weet van een miskraam dan een cadeautje bij zwangerschap. Die cadeautjes kan je toch ook gewoon geven in de kraamweek?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Siem ma 22 apr 2013 - 3:42

Caro schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ga gewoon eens bij hen op bezoek om erover te praten en dan niet zo ontiegelijk emotioneel, maar gewoon praten om de ander beter te leren begrijpen.

Dit dus.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Jullie communiceren alleen via derde blijkbaar dus je weet niet precies hoe zij het hebben gezegd en bedoelt. En op deze manier krijg je alleen maar ruzie en dat is m.i. onnodig en overbodig.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Linnie1985 ma 22 apr 2013 - 3:51

Mijn vriend heeft het van zijn zusje zelf. Hij dacht een gezellig kletspraatje te maken. Ik denk dat ik niet echt behoefte heb om met mensen te praten die zeggen dat we de datum moeten veranderen want anders zijn wij niet meer welkom bij hun.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Bericht  Xanna ma 22 apr 2013 - 3:57

Linnie1985 schreef:Mijn vriend heeft het van zijn zusje zelf. Hij dacht een gezellig kletspraatje te maken. Ik denk dat ik niet echt behoefte heb om met mensen te praten die zeggen dat we de datum moeten veranderen want anders zijn wij niet meer welkom bij hun.

Je bent duidelijk nog steeds boos. Maar wat verwacht je nu verder van hen dan? En hoe zie je je eigen positie in dit geheel? Als je geen zin hebt om met ze te praten ook prima. En als de consequentie dan is dat je elkaar niet meer ziet ook prima. Maar dat is nogal wat, vind je niet? En dan kan je schoonzusje wel van alles roepen, maar zij zal net als jij boos zijn. Laat het zakken en praat er volgende week eens over. En als je geen zin hebt om met ze te praten moet je dat ook lekker niet doen, maar dan moet je het laten en er verder ook niet over in zitten.

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  Siem ma 22 apr 2013 - 3:57

Linnie1985 schreef:Mijn vriend heeft het van zijn zusje zelf. Hij dacht een gezellig kletspraatje te maken. Ik denk dat ik niet echt behoefte heb om met mensen te praten die zeggen dat we de datum moeten veranderen want anders zijn wij niet meer welkom bij hun.

Dan had ik het niet goed begrepen. Maar de strekking is hetzelfde ga gewoon de dialoog aan. Leg uit hoe jullie het zien, luister naar wat zij te zeggen hebben en besluit desnoods 'agree to disagree' En geef ook aan bij je schoonouders dat je het jammer vindt dat zij jullie niet uitnodigen om mee uit eten te gaan. Want zolang jij niet aangeeft wat je dwars zit dan zal er ook niets veranderen.

En als je de behoefte niet voelt dan is het resultaat straks dat er helemaal geen contact meer is. En dat zou ik persoonlijk zonde vinden, maar als dat jullie keuze is dan zou ik er wel voor zorgen dat jullie er ook beide achterstaan. Want geen contact meer met je zus/schoonzus lijkt mij een verre van ideale situatie. Zeker om iets wat volgens jou gebaseerd is op een misverstand van een gekozen datum.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  mzcharlotte ma 22 apr 2013 - 4:36

Ik ben het wel eens met de laatste comments van Billy en Kim. Ik zou een gesprek aangaan. Het zou zonde zijn als zoiets als een bruiloft en zwangerschap (wat doorgaans hele leuke aangelegenheden zijn) tussen jullie en je schoonfamilie komt te staan. Je zal het misschien niet met elkaar eens worden, maar dat hoeft ook niet. We zijn gewoon allemaal anders en hebben allemaal andere standpunten.

Ik begrijp wel dat jij boos bent en je niet begrepen voelt (misschien je toekomstige man ook wel), maar ik kan me niet voorstellen dat zij oprecht gemeen tegen jullie willen zijn. Zij zullen ook wel ergens over gefrustreerd zijn. Ik ben controlfreak eerste klas en als iemand mijn (onuitgesproken) plannen 'in de weg' zit, kan ik ook weleens onterecht gepikeerd reageren. Kan het zijn dat het bij hen ook zo is?

Succes met de situatie in elk geval, het lijkt me niet leuk!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: