Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

+13
Marsy28
Fortissimo
Sea of Trees
Elliot
Minx
NoMercy
Pseudoniem
Liz
Exogenesis
Aimee
Balloon
Antibes
Sam
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Ibbeltje zo 21 apr 2013 - 19:14

Elliot schreef:
KimRosenberg85 schreef:Jammer dat dit topic nogal overdreven reacties uitlokt. Ik heb het specifiek over drie van mijn oude vriendinnen die ik dit weekend op een verjaardag sprak. Ik heb het niet over dikke mensen in het algemeen. Beetje flauw om zo te reageren.

Misschien kun je je laatste alinea uit de openingspost nog even nalezen, want die is echt heel algemeen.


haha we dachten hetzelfde Elliot Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Elliot zo 21 apr 2013 - 19:17

Great minds think alike Ibbeltje Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Sea of Trees zo 21 apr 2013 - 19:19

Ibbeltje schreef:Nou je zegt anders dit :

Wat is de reden dat vrouwen met overgewicht het nodig achten, vrouwen
met een gezond gewicht te kleineren? Wat doet hen zo rechtlijnig denken?
Waarom projecteren ze hun eigen onzekerheid (want zo komt het op mij
over) op vrouwen die wél een slank postuur hebben?



VROUWEN MET OVERGEWICHT....dus je hebt het daar niet over die vriendinnen meer specifiek
Dit dus. Je hebt het niet meer over je vriendinnen, maar duidelijk over vrouwen met overgewicht in het algemeen.
Ik denk dat het in dit geval pure jaloezie van je vriendinnen is, en dat zegt meer over hen dan over andere vrouwen met overgewicht.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 19:23

Alleen je topictitel doet al anders vermoeden. Maar ergens begrijp ik wel wat je bedoelt maar ik zie dat plaatje nog iets groter; dat altijd en eeuwige gezeik tegen anderen over gewicht, je bent dik of dun whatever, laat iedereen toch gewoon lekker. En als je zelf niet tevreden bent doe daar dan wat aan ipv dat op anderen te projecteren...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Minx zo 21 apr 2013 - 19:42

Minx schreef:
Artemis schreef:Slanke vrouwen zijn ook allemaal ongezellige anorectische heksen en zijn gewoon zo zuur dat voedsel ze niet smaakt. Dat weet iedereen.
Ik, en alle andere luie dikkerds doen dan ook niet anders dan roddelen over slanke trutten. En praten over afvallen, en eten. Uiteraard.

Eindelijk een leuke quote gevonden om in mijn onderschrift te zetten val ik niet meer in die categorie....

Shit shit shit, denk dat ik maar andere vrienden moet gaan zoeken want ben ongezellig Cry

Hahaha wakkere ik bedoel natuurlijk gezellig Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 20:00

Zus schreef:Alleen je topictitel doet al anders vermoeden. Maar ergens begrijp ik wel wat je bedoelt maar ik zie dat plaatje nog iets groter; dat altijd en eeuwige gezeik tegen anderen over gewicht, je bent dik of dun whatever, laat iedereen toch gewoon lekker. En als je zelf niet tevreden bent doe daar dan wat aan ipv dat op anderen te projecteren...

Ja precies. Voor iemand met een gezond gewicht kan het tegenwoordig vrij irritant zijn. Werkelijk altijd gaat het weer over afvallen. Ik ben het gezeur soms ook wel goed zat... Gezond willen eten en bewegen, ok prima, daar hou ik me ook mee bezig, simpelweg omdat ik van mezelf hou en mijn lichaam graag goed wil verzorgen, het is immers het mooiste instrument dat je maar hebt. Ik begrijp het dan ook niet zo goed wanneer je juist dat deel van jezelf zou verwaarlozen.

Maar die focus op diëten, die als je even nadenkt nooit goed kunnen zijn... En ik merk het ook in de sportschool, als ik meedoe met een lesje Zumba, dan heeft de instructeur het ook steeds over kcal verliezen en slanker worden. Als ik daar dan tussen sta voel ik me niet goed op mijn plek. Ik sta daar immers om fit te worden, mijn conditie op peil te houden, daarvoor is alleen nog maar weinig aandacht...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 20:02

Ibbeltje schreef:Nou je zegt anders dit :

Wat is de reden dat vrouwen met overgewicht het nodig achten, vrouwen
met een gezond gewicht te kleineren? Wat doet hen zo rechtlijnig denken?
Waarom projecteren ze hun eigen onzekerheid (want zo komt het op mij
over) op vrouwen die wél een slank postuur hebben?



VROUWEN MET OVERGEWICHT....dus je hebt het daar niet over die vriendinnen meer specifiek

Die 'vrouwen met overgewicht' is wel degelijk een verwijzing naar mijn vriendinnen, misschien had ik dat concreter moeten benoemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Ibbeltje zo 21 apr 2013 - 20:04

Ja dan kwam het al anders over denk ik Kim want nu komt het echt algemeen over.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 20:08

Jij irriteert je eraan en misschien hoor je wel dat alles over afvallen gaat. En wellicht zijn zij er vol van, omdat ze graag een beetje willen afvallen. Ik zou het gesprek proberen te draaien of een dooddoener eruit gooien. Ik zeg vaak, als ik weer een extra stuk taart op mijn werk 'moet' eten, omdat ik het kan hebben:' ja ik ben slank en dat wil ik graag zo houden, dus nee bedankt voor de taart' klaaaar...terwijl mijn collega's het ook wel vaak over 'de lijn' hebben. Ik stoor me er echt niet aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 20:09

Waarom zou ik anders dat hele verhaal getypt hebben over mijn vriendinnen? Die vragen kwamen voort uit mijn ervaring van afgelopen weekend. Ik weet echt wel dat niet alle vrouwen met overgewicht zo zijn (godzijdank). Mijn allerbeste vriendin struggelt al jaren met haar gewicht en zij is juist een lieverd die nooit zou oordelen over wie of wat dan ook... Ik vind het gewoon zo jammer dat mijn verhaal helemaal verkeerd wordt uitgelegd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Fortissimo zo 21 apr 2013 - 20:10

Dan moet je jezelf beter verwoorden en nu niet de schuld bij anderen gaan neerleggen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 20:11

Ja maar ik neem aan dat er bij die zumbales ook mensen zijn die wel willen afvallen en tot een gezond gewicht willen komen. Ik begrijp je punt maar in feite zit jij nu net zo goed te wijzen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Marsy28 zo 21 apr 2013 - 20:16

Ach, ga eens in een kamer zitten met vrouwen die net een kind hebben gekregen, gaat het ook alleen maar daar over. Zij hebben het waarschijnlijk niet eens door en aangezien je hier over alles ook een mening hebt, had je dat daar ook kunnen doen. Als het goede vriendinnen zijn had je er best wat over kunnen zeggen. Natuurlijk genuanceerder dan dat je hier altijd doet, want anders stoot je ze nog tegen het hoofd met je gegeneraliseer en je perfecte leven, maar ik neem aan dat ze het wel hadden begrepen. Sommige mensen slaan een beetje door in bepaalde opvattingen of levensstijl, als je dan soortgenoten vindt, is het natuurlijk heerlijk om hierover te praten.

Ik heb dit echt heel vaak. Vrouwen met kinderen, een stel dat net een huis heeft gekocht, dieten.. Allemaal onderwerpen waar ik niet over mee kan praten en uiteindelijk heel moe van wordt. Maar dan zeg ik er ook iets van. Moet toch kunnen.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Ibbeltje zo 21 apr 2013 - 20:34

KimRosenberg85 schreef:Waarom zou ik anders dat hele verhaal getypt hebben over mijn vriendinnen? Die vragen kwamen voort uit mijn ervaring van afgelopen weekend. Ik weet echt wel dat niet alle vrouwen met overgewicht zo zijn (godzijdank). Mijn allerbeste vriendin struggelt al jaren met haar gewicht en zij is juist een lieverd die nooit zou oordelen over wie of wat dan ook... Ik vind het gewoon zo jammer dat mijn verhaal helemaal verkeerd wordt uitgelegd!

Omdat dat de aanleiding kan zijn voor je topic en dat je dan algemeen verder gaat. Dat gebeurt wel vaker daarom zou ik de volgende keer op letten hoe je het verwoord als je het echt alleen in dit geval dan, over je vriendinnen hebt.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 20:40

Ibbeltje schreef:
KimRosenberg85 schreef:Waarom zou ik anders dat hele verhaal getypt hebben over mijn vriendinnen? Die vragen kwamen voort uit mijn ervaring van afgelopen weekend. Ik weet echt wel dat niet alle vrouwen met overgewicht zo zijn (godzijdank). Mijn allerbeste vriendin struggelt al jaren met haar gewicht en zij is juist een lieverd die nooit zou oordelen over wie of wat dan ook... Ik vind het gewoon zo jammer dat mijn verhaal helemaal verkeerd wordt uitgelegd!

Omdat dat de aanleiding kan zijn voor je topic en dat je dan algemeen verder gaat. Dat gebeurt wel vaker daarom zou ik de volgende keer op letten hoe je het verwoord als je het echt alleen in dit geval dan, over je vriendinnen hebt.
Nouja, over mijn vriendinnen, maar zij zijn vast niet de enige. Ik hoor het veel vaker. Vooral ook het zwart-wit denken, zovan: slanke vrouwen hebben geen rondingen, zijn gratenpakhuizen, etc. Terwijl je ook met maatje 36 heupen en een rond figuur kan hebben. Of nog erger: vrouwen met maatje 42, dát zijn echte vrouwen! Ok en wat maakt mij dat dan? Geen echte vrouw?

De discussie mag dus best wat algemener gevoerd worden, maar ik ben echt niet in de veronderstelling dat álle vrouwen met overgewicht dergelijke denkbeelden hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Ibbeltje zo 21 apr 2013 - 20:42

Oh nu is het wel weer algemener??
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 20:47

Zucht... het gaat specifiek over mijn vriendinnen, maar natuurlijk is het een onderwerp dat algemener speelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Ibbeltje zo 21 apr 2013 - 20:47

Ja dus kunnen we ook algemener reageren en is heel dit gedoe om niks.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 20:57

Ibbeltje schreef:Ja dus kunnen we ook algemener reageren en is heel dit gedoe om niks.

Ze probeert je duidelijk te maken dat zij heus niet denkt dat alle vrouwen met overgewicht zo denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Rush zo 21 apr 2013 - 20:57

Zus schreef:
Ibbeltje schreef:Ja dus kunnen we ook algemener reageren en is heel dit gedoe om niks.

Ze probeert je duidelijk te maken dat zij heus niet denkt dat alle vrouwen met overgewicht zo denken.
Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Blond zo 21 apr 2013 - 21:00

Zus schreef:
Ibbeltje schreef:Ja dus kunnen we ook algemener reageren en is heel dit gedoe om niks.

Ze probeert je duidelijk te maken dat zij heus niet denkt dat alle vrouwen met overgewicht zo denken.

Exact. Ik vind het wel een interessante discussie namelijk. Ik heb ook een vriendin met extreem overgewicht en die zit ook vaak af te geven op slanke vrouwen. En als ik zeg dat ik nog een paar kilo wil afvallen heb ik volgens haar een eetprobleem scratch. Terwijl ik nog best wat mollig ben. Heel bizar en vermoeiend.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Reva zo 21 apr 2013 - 21:04

Ik vind het als dikkie prima dat slanke mensen willen afvallen, mits ze niet zichzelf continu dik, vet of weet ik het noemen. Dat vind ik wel storend.

Reva
Prater
Prater

Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Ibbeltje zo 21 apr 2013 - 21:09

Zus ja snap ik, maar waarom was het eerst niet algemeen bedoelt maar juist doelend op haar vriendinnen en daarna wel weer algemener. dat was even mijn ding.

Vervelend als vriendinnen zo doen tegenover slankere vriendinnen. Blond dat is ook erg rot om te horen van vriendinnen. Ik zal dat ook nooit zeggen ondanks dat ik wel overgewicht heb. Al kunnen mijn woorden wel zijn van ach je ziet er goed uit er hoeft toch niks af? Maar als men dat wel wil, geen problemen mee en ben ik de laatste die iemand zal veroordelen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 22:36

Ibbeltje schreef:Zus ja snap ik, maar waarom was het eerst niet algemeen bedoelt maar juist doelend op haar vriendinnen en daarna wel weer algemener. dat was even mijn ding.

Ze werd aangevallen om het feit dat zij gezegd zou hebben dat alle dikke vrouwen zo denken. Ze legt uit dat dat niet zo is maar vast wel vaker voorkomt (dat kan ik beamen). De discussie kan dus best algemeen volgens TO maar zij denkt dus niet zo dat ze dit van elke dikke vrouw verwacht. Jouw ding is dus niet van toepassing. En nu stop ik met uitleggen hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 23:18

Dankje Zus, voor de uitleg, zo bedoelde ik het precies!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De eeuwige afgunst op slanke vrouwen - Pagina 2 Empty Re: De eeuwige afgunst op slanke vrouwen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum