Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verborgen gebreken, kosten verkoper?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Verborgen gebreken, kosten verkoper? Empty Verborgen gebreken, kosten verkoper?

Bericht  Lien zo 21 apr 2013 - 1:59

Vanochtend werd ik wakker in een koud huis. CV ketel heeft een storing, opzich niet een hele grote ramp maar wel vervelend. Alleen nu is mijn vriend er al 2 uur mee bezig en blijkt de ketel gewoon totaal niet onderhouden te zijn. Er zat een boekje achter de klep van de ketel en volgens dat boekje is het laatste onderhoud geweest in 2001!!

Mocht het nu zo zijn dat mijn vriend de ketel niet goed meer aan de praat krijgt en er een monteur bij moet komen (en in het slechtste geval zelfs een hele nieuwe ketel) is het dan mogelijk om kosten verhalen op de verkopende partij? Ik wist wel dat het een oudere ketel was maar de makelaar heeft zelf gezegd dat hij goed onderhouden was.

Heeft iemand een idee??
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen gebreken, kosten verkoper? Empty Re: Verborgen gebreken, kosten verkoper?

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 2:02

Ik denk dat dat gewoon pech is. Al zitten wij zelf ook een beetje in een dergelijke situatie, we hebben ons huis gekocht van de woningbouw, en na groot buitenschilderwerk vorig jaar blijkt dat er hier de afgelopen 20 jaar nooit gecontroleerd is op houtrot en er gewoon overheen geschilderd is. En dar kregen wij als kopers een behoorlijke rekening van gepresenteerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen gebreken, kosten verkoper? Empty Re: Verborgen gebreken, kosten verkoper?

Bericht  Minx zo 21 apr 2013 - 2:06

Dit ga je echt niet voor elkaar krijgen om het onder de verborgen gebreken te laten vallen. Het boekje is aanwezig en had je dus in kunnen kijken, dat hebben jullie niet gedaan dus jullie fout.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen gebreken, kosten verkoper? Empty Re: Verborgen gebreken, kosten verkoper?

Bericht  Lien zo 21 apr 2013 - 2:42

Ik was er al een beetje bang voor! Maar gelukkig lijkt hij het weer te doen!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verborgen gebreken, kosten verkoper? Empty Re: Verborgen gebreken, kosten verkoper?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum