Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doet jouw kind?

+18
kwebbeltje
Bolleke
June
Twellie
Printje
ProudMom
xxjojootjexx
_Jet
Linda
Lejow
Alex
Manderijn
Sophiee
Sea of Trees
Novalee
Liadan
Aoi
Slakje
22 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat doet jouw kind? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet jouw kind?

Bericht  Filoria zo 21 apr 2013 - 22:22

Wat ik over F van Minneke lees is dat een pittig meisje dat juist veel uitdaging nodig heeft omdat ze zich anders verveelt. Heel anders dan bij mijn zoon, die na een schooldag al doodmoe is. Als hij meer op F van Minneke leek had hij nog op judo gezeten (heeft hij even gedaan toen hij 3 was), maar met school erbij is dat teveel voor hem. Dat soort dingen kunnen toch ook verschillen per kind?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet jouw kind? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet jouw kind?

Bericht  Marin zo 21 apr 2013 - 22:25

Ik vind het ook weer niet zo ontzettend veel. Ik zat zelf ook altijd zowel op een sport, als iets artistieks als iets muzikaals. Drie dingen dus. Met sommige perioden zelfs twee sporten tegelijk. Zolang je merkt dat ze er plezier uit haalt en het leuk vindt om dingen te proberen en niet er tegenop gaat ziet, waarom niet? Alleen maar goed voor de ontwikkeling!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet jouw kind? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet jouw kind?

Bericht  Filoria zo 21 apr 2013 - 22:28

Marin, wat er op tegen is, is dat jonge kinderen overprikkeld kunnen raken door al die activiteiten en amper nog rustig thuis kunnen spelen. Maar ik denk dat ouders zelf wel aanvoelen wat hun kimd aankan, en dat je het ook vanzelf wel merkt aan je kind als het teveel is. Dus ik snap die reacties op Minneke ook niet zo. Ze zal haar kinderen heus niet aan de haren naar allerlei clubjes slepen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet jouw kind? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet jouw kind?

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 22:30

Ik heb zelf altijd 1 of 2 sporten en muziekles tegelijk gedaan en ik vond dat juist onwijs leuk. Overal was het gezellig en lekker een beetje dansen bij ballet, tennissen in het zonnetje, klooien op turnen, muziekmaken op de muziekschool, ik heb een hele waslijst aan dingen die ik gedaan heb en had overal vriendinnetjes. Heb dat ook nooit als druk of moeten ervaren.
Maar als je kind al moe is van een schoolweek dan zou ik daar inderdaad rekening mee houden. Hangt helemaal van het kind af denk ik. Ik vond het in ieder geval heel leuk en heb er veel aan gehad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet jouw kind? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet jouw kind?

Bericht  Exogenesis zo 21 apr 2013 - 22:30

Mijn kind moet later eerst zijn/haar zwemdiploma halen en mag dan een nieuwe sport kiezen. In totaal dus 1 sport. Het leven is keuzes maken Wink
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet jouw kind? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet jouw kind?

Bericht  Marin zo 21 apr 2013 - 22:35

Filoria schreef:Marin, wat er op tegen is, is dat jonge kinderen overprikkeld kunnen raken door al die activiteiten en amper nog rustig thuis kunnen spelen. Maar ik denk dat ouders zelf wel aanvoelen wat hun kimd aankan, en dat je het ook vanzelf wel merkt aan je kind als het teveel is. Dus ik snap die reacties op Minneke ook niet zo. Ze zal haar kinderen heus niet aan de haren naar allerlei clubjes slepen.

Oh ja dat snap ik wel, sowieso zelf wel maar ook zeker uit dit topic. Maar ik doelde inderdaad ook meer op Minneke's situatie; ik neem aan dat ze haar dochter wel goed in kan schatten. Daarom zei ik ook: Zolang dochter er positief op reageert, lijkt me er niks mis mee en alleen maar goed voor haar ontwikkeling.

Ik heb zelf ook altijd heel veel gedaan en meerdere dingen geprobeerd. Ik was niet zo'n kind wat elke week iets anders wilde (want dat vind ik wel vervelend, als een kind elke week weer een andere sport wil beoefenen, het is wel goed om inzet en volhouden te leren, maar ik heb wel periodes gehad dat ik meerdere dingen tegelijk deed, gewoon omdat ik dat leuk vond. Maar dan was ik wel net wat ouder dan Minneke's dochter, denk ik.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet jouw kind? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet jouw kind?

Bericht  Filoria zo 21 apr 2013 - 22:39

Ja precies, we zijn het eens smile Ik zat zelf trouwens op atletiek, blokfluit en zwemles toen ik 6 was (dus ook iets ouder inderdaad). En ik had nog genoeg tijd om buiten te spelen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet jouw kind? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet jouw kind?

Bericht  PapillonRose zo 21 apr 2013 - 22:54

Ik denk trouwens dat ik het wil beperken straks. Wanneer ze nog zwemles zal hebben, dan 1 ding ernaast. Is de zwemles klaar, dan mag ze er nog iets bij kiezen als ze wil. Twee dingen lijkt me wel het maximum, tenzij de dingen makkelijk te combineren zijn, bij teamsport zit je namelijk al gauw aan 2x per week, 1x trainen en 1x wedstrijd. Dat is lastiger combineren dan wanneer je kind een uurtje muziekles heeft per week en er nog iets naast wil gaan doen. We gaan het wel zien, ik vind dat ze zoveel mogelijk zelf mag kiezen straks, maar ik wil er wel voor waken dat ik geen kind met een overvolle agenda krijg Wink
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet jouw kind? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet jouw kind?

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 23:04

Ik snap de reacties niet zo goed eigenlijk. Ze deed eerst alleen dansles, nu alleen turnen. Straks doet ze waarschijnlijk hockey en piano. Een half uurtje pianoles gok ik en een uur hockey, dat is anderhalf uur per week. Waarom zou dat teveel zijn?

Ze is een energiebom die steeds op zoek gaat naar uitdagingen, dus ik zie absoluut geen probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet jouw kind? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet jouw kind?

Bericht  Exogenesis zo 21 apr 2013 - 23:06

Dat hangt inderdaad ook helemaal van het kind af en van je eigen insteek.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doet jouw kind? - Pagina 3 Empty Re: Wat doet jouw kind?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum