Automaat of schakel
+29
Antibes
Tiara
dr_oupy
Rose
Blond
Marin
silly-one
Theeleut
Rush
Ragazza
Pineco
Nietjuuh
Fayebella
Fortissimo
Lies
Springflower
Caramba
Marsy28
Highway
Zora
Ella
Sarah1985
xxjojootjexx
JustMeDaan
Puggle
_Lacey_
Parisienne
Nyx
Minx
33 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Automaat of schakel
dat ligt denk ik ook aan het soort automaat je hebt. De automaten die wij hebben hebben er ook geen probleem mee, maar die hebben een behoorlijk aantal pk.Marin schreef:Bosjesvrouw schreef:Theeleut schreef:Met een schakel kan je ook ergens snel tussen hoor, geen probleem
Ik minder snel. haha
Dat heb je toch juist sneller met een schakelauto? Dan kan je gewoon even goed schakelen en dan extra gassen en vroemmmmm.
Bij een automaat heb je dat bij mijn weten juist veel minder.
Tenminste.. Als ik op m'n vriend af ga, want die rijdt een automaat, en zodra hij echt even snel wil rijden, dan gebruikt ie z'n flippers. Even terugschakelen, flink toeren maken, en vroem, er langs schieten. En dan gaat ie daarna weer terug naar automatisch. Met een automaat heb je daar volgens mij juist veel minder controle over.
We hebben ooit een 1,1 automaat gehad en die schakelde dan eerst terug, dus dat duurde dan weer langer.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ja de automaat van m'n vriend heeft ook flink wat pk, maar toch is schakelen af en toe wel lekker.
(niet dat ik er nou zo veel verstand van heb, ik heb m'n rijbewijs nog niet eens, maar ik rij wel veel met hem mee en observeer veel haha, zo leer ik het zelf ook beter te begrijpen)
(niet dat ik er nou zo veel verstand van heb, ik heb m'n rijbewijs nog niet eens, maar ik rij wel veel met hem mee en observeer veel haha, zo leer ik het zelf ook beter te begrijpen)
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Hopelijk kan je het binnenkort zelf ervaren
Misschien ligt het ook wel aan het rechtervoetje, mijn man heeft daar een behoorlijke klompvoet
Misschien ligt het ook wel aan het rechtervoetje, mijn man heeft daar een behoorlijke klompvoet
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik schiet met mijn automaat ook sneller ergens tussendoor dan met de schakelbak die ik had. Maar de schakel was een 1.3 en dit een 1.5. Dat scheelt al een stukje. En deze gaat ook toeren maken als ik het gas onderin trap. Dat is dan het voordeel aan een CVT. Alhoewel mijn oom bv een Volvo had die ook terug schakelde bij veel gas geven. En dat was toch een automaat.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ik heb een smart fortwo, en die schakelt ook wel eens terug als ik op de snelweg aan het inhalen ben, zodat de motor meer toeren kan maken. Soms is mijn auto heel langzaam als ik op wil rijden, want dan is 'ie net aan het opschakelen en als ik gas geef, schakelt 'ie terug waardoor ik bijna stil val. Maar verder is het een prima auto en trekt 'ie vooral tussen de 50 en 70 goed op.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Wij hebben nu een schakel, maar we willen wel graag een automaat bij onze volgende auto.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: