Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thee/koffie uit automaat

+6
SoGood
Sam
Reeza
Jip
TukTuk
Elliot
10 plaatsers

Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Thee/koffie uit automaat

Bericht  Elliot wo 12 jun 2013 - 5:03

Ik weet niet of het in deze pijler hoort, maar ik heb een vraagje over thee/koffie uit een automaat. Elke dag als ik heb gewerkt heb ik vanaf na de lunch zo'n beetje een extreem opgeblazen gevoel, wat ook echt zeer doet aan mijn buik. Ik heb al een aantal dagen geprobeerd om geen brood of geen zuivel te eten/drinken, maar dit helpt niks. Ik denk nu dus dat het komt door de thee/koffie uit de automaat. Het kan niet alleen aan de koffie liggen, want dat heb ik ook al getest door de hele dag alleen thee te drinken. Toen had ik er alsnog last van. 

Ik weet dat het water voor de koffie en thee in zo'n automaat niet eerst gekookt wordt, maar gewoon warm wordt gemaakt (volgens mij wel tot aan het kookpunt, maar het water heeft niet daadwerkelijk geborreld zegmaar). Kan het zijn dat ik daar last van krijg? Herkent iemand dit?

Ik wil telkens testen of het daaraan ligt, maar ik vergeet steeds ander drinken mee te nemen en de hele dag niets drinken vind ik ook niet echt verantwoord Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  TukTuk wo 12 jun 2013 - 5:31

Welk merk automaat is het?

Of het klopt dat het niet echt gekookt wordt het water weet ik niet zeker, ik heb vorig jaar als vakantiebaan bij 1 van de grootste leveranciers van koffieautomaten gewerkt, en heb me toch zeer regelmatig flink verbrand aan het water daar tijdens het doorspoelen van de automaten.
En bij het bedrijf waar ik werkte was ook de standaard om voor het vullen van de automaat (de meeste automaten werden 1x per dag gevuld, en andere 3x op die locatie) de automaten door te spoelen, en 1x in de 2á3 dagen ook met speciale schoonmaak "pillen" om echt alles goed te reinigen.
Je zou eens kunnen navragen hoevaak die automaat gereinigd wordt?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  Jip wo 12 jun 2013 - 6:49

weet niet wat voor een werk je doet, maar misschien beweeg je te weinig. Ik probeer elke middag pauze een stukje te wandelen.
Jip
Jip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 76
Registratiedatum : 23-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  Reeza wo 12 jun 2013 - 6:59

Hmmm dit brengt me wel op een idee, want ik heb ook altijd na de lunch een opgeblazen gevoel en neem altijd na de lunch een cappuccino uit de automaat.. scratch Ik zal er eens op letten.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  Sam wo 12 jun 2013 - 7:01

Het schijnt dat bij veel bedrijven de pakken koffie niet in de vriezer bewaard worden, wat wel zou moeten. Waardoor mensen buikklachten krijgen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  TukTuk wo 12 jun 2013 - 7:06

Sam schreef:Het schijnt dat bij veel bedrijven de pakken koffie niet in de vriezer bewaard worden, wat wel zou moeten. Waardoor mensen buikklachten krijgen.



Niet elke automaat werkt met vriesdroog koffie hoor :)Douwe Egberts inderdaad wel (Ook niet iedere automaat van DE), maar Maas International bijvoorbeeld gebruikt alleen pakken "gewone" gemalen koffie of koffiebonen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  Sam wo 12 jun 2013 - 7:09

TukTuk schreef:
Sam schreef:Het schijnt dat bij veel bedrijven de pakken koffie niet in de vriezer bewaard worden, wat wel zou moeten. Waardoor mensen buikklachten krijgen.





Niet elke automaat werkt met vriesdroog koffie hoor :)Douwe Egberts inderdaad wel (Ook niet iedere automaat van DE), maar Maas International bijvoorbeeld gebruikt alleen pakken "gewone" gemalen koffie of koffiebonen.

Ik had het inderdaad over DE, excuus.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  TukTuk wo 12 jun 2013 - 7:11

Sam schreef:
TukTuk schreef:
Sam schreef:Het schijnt dat bij veel bedrijven de pakken koffie niet in de vriezer bewaard worden, wat wel zou moeten. Waardoor mensen buikklachten krijgen.









Niet elke automaat werkt met vriesdroog koffie hoor :)Douwe Egberts inderdaad wel (Ook niet iedere automaat van DE), maar Maas International bijvoorbeeld gebruikt alleen pakken "gewone" gemalen koffie of koffiebonen.





Ik had het inderdaad over DE, excuus.




Ja maakt niet uit :P  Maar daarom is het wel goed om te weten welk merk automaat het is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  SoGood wo 12 jun 2013 - 7:15

Je hebt toch ook weleens weekend/vakantie? Heb je dan geen klachten?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  TukTuk wo 12 jun 2013 - 7:23

Wat je ook nog zou kunnen doen om het uit te sluiten, een eigen waterkoker mee nemen en zelf je thee zetten. Kijken of je dan geen last hebt er van.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  Elliot wo 12 jun 2013 - 9:52

Ik heb als ik vrij ben inderdaad geen klachten. We hebben een DE apparaat en er staat elke dag een mannetje die dingen te reinigen. Een waterkoker meenemen heb ik ook al eens aan gedacht, maar dat is een beetje lastig, we werken met flexplekken en clean desk policy dus dat mag eigenlijk niet.

Ik was vooral benieuwd of iemand dit herkent en weet of het inderdaad door de automaat kan komen.

Tuktuk, je kunt je ook wel branden aan water van 99 graden denk ik Wink dat heeft niet perse met koken te maken.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  Elliot wo 12 jun 2013 - 9:55

Oh en er komt trouwens geen kant en klare thee uit de automaat maar gewoon heet water.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  TukTuk wo 12 jun 2013 - 10:05

Elliot schreef:Ik heb als ik vrij ben inderdaad geen klachten. We hebben een DE apparaat en er staat elke dag een mannetje die dingen te reinigen. Een waterkoker meenemen heb ik ook al eens aan gedacht, maar dat is een beetje lastig, we werken met flexplekken en clean desk policy dus dat mag eigenlijk niet.

Ik was vooral benieuwd of iemand dit herkent en weet of het inderdaad door de automaat kan komen.

Tuktuk, je kunt je ook wel branden aan water van 99 graden denk ik Wink dat heeft niet perse met koken te maken.



Ah ja dat is dan wel lastig. Of je zou zo iets moeten kopen:
http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/reisdompelaar-nv.html

Maarja om het alleen maar aan te schaffen om iets te kunnen uitsluiten is ook zonde misschien. Of anders in een thermosfles thee / koffie mee nemen?

En ja ik weet ook wel dat je je aan water dat minder dan 100 graden is kan branden hoor :PMaar zoals ik zei, ik weet dus niet tot hoe heet het water wordt verwarmd. Het kan ook zo zijn dat in geval van die reinigingsprogramma's het water op een hogere temperatuur nog wordt verwarmd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  minoessepoes wo 12 jun 2013 - 20:08

Hier koffie en thee van Maas en gatver wat is dat vies zeg. Of je er een opgeblazen gevoel van kan krijgen weet ik niet, maar het is in ieder geval niet lekker. Bij ons is het meenemen van electrische apparaten van huis overigens verboden, ze zijn bang voor kortsluiting en een wildgroei aan apparaten en inderdaad i.v.m. de clean desk policy.
Ik haal meestal warm water uit de automaat en neem zelf theezakjes mee, opzicht lijkt het me dat je van alleen warm water geen opgeblazen gevoel kan krijgen toch?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  Manderijn wo 12 jun 2013 - 20:16

Ik heb er nog nooit van gehoord dat het zou kunnen. Wij hebben ook een DE apparaat.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  Elliot wo 12 jun 2013 - 20:48

minoessepoes schreef:Hier koffie en thee van Maas en gatver wat is dat vies zeg. Of je er een opgeblazen gevoel van kan krijgen weet ik niet, maar het is in ieder geval niet lekker. Bij ons is het meenemen van electrische apparaten van huis overigens verboden, ze zijn bang voor kortsluiting en een wildgroei aan apparaten en inderdaad i.v.m. de clean desk policy.
Ik haal meestal warm water uit de automaat en neem zelf theezakjes mee, opzicht lijkt het me dat je van alleen warm water geen opgeblazen gevoel kan krijgen toch?



Nja dat vermoeden heb ik nu dus wel Wink Ik zou niet weten waar het anders aan kan liggen, ik heb het namelijk echt alleen op mijn werk, en het enige wat ik altijd neem als ik op mijn werk ben is warm water uit de automaat.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  minoessepoes wo 12 jun 2013 - 21:13

Misschien eens vragen aan degene die de automaten onderhoud hoe dat gebeurd en of hij het vaker gehoord heeft?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  Winegum vr 14 jun 2013 - 4:33

Komt het niet door je houding? Dat je veel op een bepaalde manier zit, waardoor je er na een paar uur last van krijgt?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  Pommes vr 14 jun 2013 - 4:44

Ik zou ook zeggen houding, of te weinig beweging.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Thee/koffie uit automaat Empty Re: Thee/koffie uit automaat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum