Automaat of schakel
+29
Antibes
Tiara
dr_oupy
Rose
Blond
Marin
silly-one
Theeleut
Rush
Ragazza
Pineco
Nietjuuh
Fayebella
Fortissimo
Lies
Springflower
Caramba
Marsy28
Highway
Zora
Ella
Sarah1985
xxjojootjexx
JustMeDaan
Puggle
_Lacey_
Parisienne
Nyx
Minx
33 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Automaat of schakel
Wow Theeleut, hoeveel auto's hebben jullie??
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Mijn vriend en ik rijden nu allebei in een automaat en ik wil niet anders meer. Deze automaat is trouwens mijn eerste auto, daarvoor reed ik regelmatig in de vorige auto van mijn vriend, dat was een schakel auto. Maar ik was niet goed in het laten opkomen van de koppeling en maakte heel vaak mee dat de auto afsloeg voor verkeerslichten, kruispunten en bruggen. Dat werd best wel een issue en daardoor begon ik autorijden te vermijden en stapte op laatst zelfs liever in de bus. En doordat ik zo bang was voor afslaan, gebeurde het natuurlijk iedere keer..
Toen kocht mijn vriend een andere auto, een automaat (dat was voordat ik mijn auto had). En ik vond het heerlijk om daar in te rijden. Niet meer die stress van oooo, zou die afslaan.. Nee, gewoon de auto in de Drive zetten en dan hoef je alleen nog maar gas te geven en te remmen. Ideaal.
2 jaar geleden heb ik een auto gekocht en ik heb bewust een automaat genomen. Relaxt (en daardoor veilig!) in de auto zitten vind ik vele malen belangrijker dan persé in een schakelauto te 'moeten' rijden en daar iedere keer die stress van te hebben.
Toen kocht mijn vriend een andere auto, een automaat (dat was voordat ik mijn auto had). En ik vond het heerlijk om daar in te rijden. Niet meer die stress van oooo, zou die afslaan.. Nee, gewoon de auto in de Drive zetten en dan hoef je alleen nog maar gas te geven en te remmen. Ideaal.
2 jaar geleden heb ik een auto gekocht en ik heb bewust een automaat genomen. Relaxt (en daardoor veilig!) in de auto zitten vind ik vele malen belangrijker dan persé in een schakelauto te 'moeten' rijden en daar iedere keer die stress van te hebben.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
We hebben er 3 , maar 1 daarvan staat te koop. Dus wie wil een automaat auto kopen?Marsy28 schreef:Wow Theeleut, hoeveel auto's hebben jullie??
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Wij hebben 2 schakelauto`s en 1 automaat. Straks gaat er 1 schakelauto weg en komt er een automaat voor terug. Mijn vriend rijdt het liefste automaat en ik vind dat verschrikkelijk, dus ik heb een schakelauto.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Is het een Mercedes?Theeleut schreef:We hebben er 3 , maar 1 daarvan staat te koop. Dus wie wil een automaat auto kopen?Marsy28 schreef:Wow Theeleut, hoeveel auto's hebben jullie??
Rush- Lady Post-a-lot
Dat had ik dus ook die stress, maar wat die je als je een leenauto krijg die schakelt? Wat als je met iemand meerijdt en die wordt ziek en kan niet meer rijden? Wat als, wat als? Ik weet dat het geen vaak voorkomende situaties zijn, maar ik wil echt ten alle tijden zonder stress in wat voor een auto kunnen rijden.Ragazza schreef:Mijn vriend en ik rijden nu allebei in een automaat en ik wil niet anders meer. Deze automaat is trouwens mijn eerste auto, daarvoor reed ik regelmatig in de vorige auto van mijn vriend, dat was een schakel auto. Maar ik was niet goed in het laten opkomen van de koppeling en maakte heel vaak mee dat de auto afsloeg voor verkeerslichten, kruispunten en bruggen. Dat werd best wel een issue en daardoor begon ik autorijden te vermijden en stapte op laatst zelfs liever in de bus. En doordat ik zo bang was voor afslaan, gebeurde het natuurlijk iedere keer..
Theeleut- Prater
haha nee. Maar wel een hele mooie Peugot 407 coupé zilverkleurig.Rush schreef:Is het een Mercedes?Theeleut schreef:We hebben er 3 , maar 1 daarvan staat te koop. Dus wie wil een automaat auto kopen?Marsy28 schreef:Wow Theeleut, hoeveel auto's hebben jullie??
Theeleut- Prater
Haha, dan wordt het niks, helaas.Theeleut schreef:haha nee. Maar wel een hele mooie Peugot 407 coupé zilverkleurig.Rush schreef:Is het een Mercedes?Theeleut schreef:We hebben er 3 , maar 1 daarvan staat te koop. Dus wie wil een automaat auto kopen?Marsy28 schreef:Wow Theeleut, hoeveel auto's hebben jullie??
Rush- Lady Post-a-lot
Als het echt moet, kan ik het wel, maar inderdaad, er zal altijd een stukje spanning blijven ivm angst voor afslaan. Toevallig heb ik net geleden nog een stuk gereden in de (schakel)auto van mijn vader en dat ging op zich prima. Misschien is het beter als ik daar regelmatig in 'oefen' zodat ik het gevoel met schakelen niet helemaal kwijtraak.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
ik zou het zeker doen! Zo jammer als je belemmerd wordt door angst.Ragazza schreef:Als het echt moet, kan ik het wel, maar inderdaad, er zal altijd een stukje spanning blijven ivm angst voor afslaan. Toevallig heb ik net geleden nog een stuk gereden in de (schakel)auto van mijn vader en dat ging op zich prima. Misschien is het beter als ik daar regelmatig in 'oefen' zodat ik het gevoel met schakelen niet helemaal kwijtraak.
Het meerendeel is toch handgeschakelt hier in NL. Ik ging vaak 's avonds als het rustig buiten was een stukje rijden, gewoon doelloos in wijken en over de snelweg. Kleine heuveltjes zoeken voor de hellingproefenz. Gewoon alleen zonder meekijkers.
Theeleut- Prater
Als ik een auto zo kopen, zal ik toch voor schakel kiezen. Ik heb geen angst om af te laten slaan etc. Plus ik denk niet eens over het schakelen na. Ik denk dat, dat ook wel scheelt. Ik zie schakelen niet als een belemmering of iets waar ik extra of na moet denken.
Misschien dat het komt omdat ik ook motor rij en je daar veel bewuster bezig bent met schakelen. Juiste versnelling voor de juiste bocht en in de bocht kan je echt niet corrigeren, als het dan mis gaat wordt het lastigere corrigeren.
Toch heb ik wel een keer in de automaat van mijn broer gereden en het rijdt wel ontspannen en rustig, maar die is voor mij niet heel anders dan een schakel auto
Misschien dat het komt omdat ik ook motor rij en je daar veel bewuster bezig bent met schakelen. Juiste versnelling voor de juiste bocht en in de bocht kan je echt niet corrigeren, als het dan mis gaat wordt het lastigere corrigeren.
Toch heb ik wel een keer in de automaat van mijn broer gereden en het rijdt wel ontspannen en rustig, maar die is voor mij niet heel anders dan een schakel auto
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ik leer nu autorijden in een schakelauto logischerwijs. Ben er nu ook helemaal aan gewend. Maar de auto waar ik straks voornamelijk in zal rijden is de auto van m'n vriend en dat is een automaat. Wel met flippers, maar toch gebruik je die dan met name als automaat. Ik ben heel benieuwd hoe ik dat zal ervaren en of ik niet met m'n linkerbeen ineens door de vloer heen trap als ik de koppeling wil gebruiken
Geen idee of de auto die ik zelf op den duur wil gaan kopen schakel of automaat wordt. Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat me fijner lijkt. Aan de ene kant heb je met schakelen wel veel meer controle, dat lijkt me wel fijn, maar automaat is natuurlijk 'makkelijker' omdat je aan minder hoeft te denken.
Geen idee of de auto die ik zelf op den duur wil gaan kopen schakel of automaat wordt. Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd wat me fijner lijkt. Aan de ene kant heb je met schakelen wel veel meer controle, dat lijkt me wel fijn, maar automaat is natuurlijk 'makkelijker' omdat je aan minder hoeft te denken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb een schakel, maar als ik de keuze had en het zou me niets extra's kosten, dan kwam er een automaat. In Curacao heb ik ook een automaat gehad, heerlijk.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Marin schreef:Ik ben heel benieuwd hoe ik dat zal ervaren en of ik niet met m'n linkerbeen ineens door de vloer heen trap als ik de koppeling wil gebruiken
.
Nee gebeurt niet;) onbewust zoek je een pedaal dus je staat dan ineens heel erg stil. Want je trapt vol overtuiging de rem in.
Ik leg mijn linker been altijd achter mijn rechter neer als ik in de auto van mijn broertje rijd. Scheelt een hoop.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Automaat
Mijn autootje is een automaat, heerlijk! Vooral makkelijk bij een rotonde, kan je er sneller tussendoor
Ik heb onderhand in vele verschillende auto's gereden en net zoals bij een schakel auto is de ene automaat de andere ook niet.
Die van mij is heel soepel, merk je bijna niet. Terwijl ik ook eens in 1 heb gereden waarbij het niet soepel ging en de auto echt even inhield bij het overschakelen
Ik ben er ook altijd weer over verbaasd over hoe snel je omschakelt naar een schakel auto want als ik in m'n vriends auto stap denk ik er niet bij na dat ik dan weer moet schakelen ofzo dat gaat dan weer automatisch.
Mijn autootje is een automaat, heerlijk! Vooral makkelijk bij een rotonde, kan je er sneller tussendoor
Ik heb onderhand in vele verschillende auto's gereden en net zoals bij een schakel auto is de ene automaat de andere ook niet.
Die van mij is heel soepel, merk je bijna niet. Terwijl ik ook eens in 1 heb gereden waarbij het niet soepel ging en de auto echt even inhield bij het overschakelen
Ik ben er ook altijd weer over verbaasd over hoe snel je omschakelt naar een schakel auto want als ik in m'n vriends auto stap denk ik er niet bij na dat ik dan weer moet schakelen ofzo dat gaat dan weer automatisch.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Schakel, hoewel ik nog nooit in een automaat heb gereden. Ik ben gewoon gewend om te schakelen, en doe het zonder erbij na te denken.
Zou nog wel graag een keer in een automaat willen rijden, gewoon om te kijken hoe dat is.
Zou nog wel graag een keer in een automaat willen rijden, gewoon om te kijken hoe dat is.
dr_oupy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hebben beide en ik rijd veel liever automaat.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Automaat.
Vind schakel echt leuker rijden ook, maar op lange stukken/file's gaat de lol van schakelen er voor mij ook wel snel af en vind ik automaat gewoon superchil. Ook in de heuvels bij ons huisje in Frankrijk vind ik automaat gewoon chiller rijden.
Vind schakel echt leuker rijden ook, maar op lange stukken/file's gaat de lol van schakelen er voor mij ook wel snel af en vind ik automaat gewoon superchil. Ook in de heuvels bij ons huisje in Frankrijk vind ik automaat gewoon chiller rijden.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Schakelauto, maar dat is gewoon omdat ik het gewend ben.
Ik heb wel eens een paar weken in een automaat gereden. Dit was in onze camper in Australie. Toen vond ik het wel heel fijn, het was voor het eerst dat ik in zo'n grote bus reed en dan ook nog links. Ik was blij dat ik niet ook nog hoefde na te denken over schakelen met mijn linkerhand
Ik heb wel eens een paar weken in een automaat gereden. Dit was in onze camper in Australie. Toen vond ik het wel heel fijn, het was voor het eerst dat ik in zo'n grote bus reed en dan ook nog links. Ik was blij dat ik niet ook nog hoefde na te denken over schakelen met mijn linkerhand
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
De mijne voel je ook niet schakelen, nu heb ik in principe niet een echte automaat, in ieder geval geen ouderwetse zeg maar.
Ik heb een CVT(Continue Variabele Transmissie) En dat houd niet meer in dan dat ie zelf bepaald wanneer die schakelt, en dat ook telkens op een ander toerental kan zijn, ligt aan wat je op dat moment van de auto vraagt. En dat betekend ook dat ie eindeloos kan schakelen. En dat gaat dus zonder inhouden of bijgeluiden.
Ik heb een CVT(Continue Variabele Transmissie) En dat houd niet meer in dan dat ie zelf bepaald wanneer die schakelt, en dat ook telkens op een ander toerental kan zijn, ligt aan wat je op dat moment van de auto vraagt. En dat betekend ook dat ie eindeloos kan schakelen. En dat gaat dus zonder inhouden of bijgeluiden.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Wij hebben een schakel maar ik vind automaat heerlijk, maar schakelen ook dus wat mij betreft maakt het niet uit.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Automaat.
We hebben een schakel en een automaat.Dus ik rij beide. Maar met een automaat kun je snel even ergens tussen door. In het begin was het even wennen. Maar dat was zomaar voorbij.
We hebben een schakel en een automaat.Dus ik rij beide. Maar met een automaat kun je snel even ergens tussen door. In het begin was het even wennen. Maar dat was zomaar voorbij.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Met een schakel kan je ook ergens snel tussen hoor, geen probleem
Theeleut- Prater
Theeleut schreef:Met een schakel kan je ook ergens snel tussen hoor, geen probleem
Ik minder snel. haha
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Bosjesvrouw schreef:Theeleut schreef:Met een schakel kan je ook ergens snel tussen hoor, geen probleem
Ik minder snel. haha
Dat heb je toch juist sneller met een schakelauto? Dan kan je gewoon even goed schakelen en dan extra gassen en vroemmmmm.
Bij een automaat heb je dat bij mijn weten juist veel minder.
Tenminste.. Als ik op m'n vriend af ga, want die rijdt een automaat, en zodra hij echt even snel wil rijden, dan gebruikt ie z'n flippers. Even terugschakelen, flink toeren maken, en vroem, er langs schieten. En dan gaat ie daarna weer terug naar automatisch. Met een automaat heb je daar volgens mij juist veel minder controle over.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: