Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Honden en hardlopen

+13
Sneeuwvlok
_Inge_
Ragazza
Bolleke
Marsy28
Tania
M-G
Beessie
Le Chat Noir
Ayla
Steep
Sanne
Sam
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Bolleke ma 22 apr 2013 - 0:41

Nou, mijn ouders wonen vlak bij een bos en alleen een klein stukdje daarvan is een losloopgebied. In mijn bos mogen de honden overal los lopen gelukkig, daar hangen dan ook van die bordjes.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 0:45

Hmm nouja het zal wel goed zijn, anders hadden mijn ouders me wel gewaarschuwd als ik met hun hond ga lopen haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Ragazza ma 22 apr 2013 - 0:48

Bij ons in de bossen mag het nergens. Overal staan bordjes met honden aan de lijn, maar ik kom bijna alleen maar loslopende honden tegen. Dat is ook de reden dat ik niet (meer) in het bos ga hardlopen.

Ik heb een keer een herdershond achter mij aan gehad en ik scheet in mijn broek.. Het baasje, die de hond uiteindelijk tot de orde wist te roepen, zei dat ik juist niet moet gaan rennen, maar mijn eerste gevoel is wel vluchten.. pale
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  _Inge_ ma 22 apr 2013 - 7:25

In deze situatie vind ik het aso van de hondenbaas ja.

Hier lopen ze nooit los op plekken waar het niet mag.
In losloopgebieden roep ik ze wel bij mij als er fietsers langskomen en laat ze netjes zitten. Meer voor de veiligheid, die van mij racen altijd keihard.. Hardlopers negeren ze.
Vind het nogal debiel om je hond gewoon achter fietsers en hardlopers aan te laten rennen. Maar ja..meeste mensen vinden het ook doodnormaal om je hond op elke andere hond af te laten rennen. Wink
_Inge_
_Inge_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 114
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Sneeuwvlok ma 22 apr 2013 - 8:16

Hmm.. ik begrijp wel dat je het vervelend vind als je bang bent. Maar ik moet zeggen dat ik de hond van mijn ouders ook nooit ga roepen als er iemand aan komt hoor. Vaak loopt onze hond niet eens naar de persoon toe, en als ze het wel doet, nouja, so be it. Ze doet niks en wil alleen geaaid worden. Ook loopt ze niet achter je aan als je doorloopt oid. Maarrr dit weet jij natuurlijk ook niet van te voren als je een hond op je af ziet lopen.
Eerlijk gezegd krijg ik ook de kriebels als iemand me toeroept dat ik m'n hond moest vasthouden, loop gewoon door denk ik dan.. ( of ga niet met je witte broek in het bos wandelen, want zulke mensen zijn het vaak Evil or Very Mad )
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Steep ma 22 apr 2013 - 8:44

Ja krijg je daar de kriebels van? Ik ben juist ergens wel blij als iemand zoiets zegt tegen mij. Dan weet ik dat die persoon er bang voor is en krijg je geen gekke taferelen (rennen, schreeuwen, handen hoog houden e.d.). Daar reageren honden over het algemeen sterk op en als ik zoiets kan voorkomen doe im dat. Wel vind ik dat je dan ook niet in een losloopgebied moet komen als je bang bent voor honden, dan zoek je het ook zelf op.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Sneeuwvlok ma 22 apr 2013 - 9:17

Ja ik weet niet zo goed waarom ik daar kriebels van krijg.. Als het kinderen zijn dan ben ik overigens wel oplettender, zij zijn soms even groot als onze hond dus kan ik me heel goed voorstellen dat ze dat eng vinden. Dus dan roep ik de hond gelijk of pak ik hem vast. Maar van een volwassene verwacht ik toch ook meer ( dat diegene dus bv doorloopt of met z'n rug naar de hond toe gaat staan oid )
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 17:32

Tja, moet je maar net die regels kennen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  sanne-84 ma 22 apr 2013 - 17:55

Ik vind t idd wel een verschil of de hond richting je loopt, of echt naar je toekomt (en dus vlak in de buurt is). Ook afhankelijk of de hond bij je blijft of al snel weer verder gaat.

Maar idd, de ene eigenaar is er makkelijker mee dan een andere.
Zo liep ik ooit met een bewoner over straat (die wel eens agressie kan vertonen) tot we een hond tegenkwamen. Ik netjes gevraagd of hij de hond aan de kant wilde houden voor de bewoner, reageert de eigenaar: dat zal toch wel meevallen. Ja hallo wie kent de bewoner t beste??

sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Tania ma 22 apr 2013 - 23:07

Sneeuwvlok schreef:Ja ik weet niet zo goed waarom ik daar kriebels van krijg.. Als het kinderen zijn dan ben ik overigens wel oplettender, zij zijn soms even groot als onze hond dus kan ik me heel goed voorstellen dat ze dat eng vinden. Dus dan roep ik de hond gelijk of pak ik hem vast. Maar van een volwassene verwacht ik toch ook meer ( dat diegene dus bv doorloopt of met z'n rug naar de hond toe gaat staan oid )

Ik verwacht dat iemand met een hond zorgt dat andere mensen daar geen last van hebben. Maar veel mensen vinden maar dat iedereen hun hond leuk moet vinden. Als je in een duidelijk hondenuitlaatgebied loopt vind ik dat nog tot daaraan toe maar zeker daar buiten moeten mensen hun hond gewoon bij zich houden. En wat ik helemaal vreemd vind is als ik ergens loop en er komt een hond op ons af en mijn man stuurt ie hond weg dat mensen dan beledigd zijn Rolling Eyes . Hou dat beest dan lekker bij je, ik hou niet van honden, ik vind ze niet leuk, niet schattig, alleen vreselijk vervelend.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Sam ma 22 apr 2013 - 23:42

Tania, ik ben het met je eens wat betreft los laten lopen in bv een woonwijk.

Maar als ik in een lopsloopgebied loop en ik kom mensen met kinderen of hardlopers of fietsers of wat dan ook tegen, dan ga ik mijn hond niet vast maken. Het bos is zo groot, met een klein deel losloopgebied. Staat duidelijk aangegeven. Dan moeten mensen die een hekel hebben aan honden daar maar niet gaan lopen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Caramba ma 22 apr 2013 - 23:51

Nu laat ik de hond van mijn vader of schoonouders nooit loslopen, veels te bang dat ze niet terug komen wanneer ik roep of bang dat ze iets overkomt.
De hond van mijn vader neem ik altijd mee naar de andere kant van de weg wanneer er een hardloper of fietser voorbij komt. Ook, wanneer ik wel aan dezelfde kant blijf, moet hij van mij blijven zitten tot fietser/hardloper voorbij is. Hij wil er namelijk achteraan rennen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Tania ma 22 apr 2013 - 23:56

Sam schreef:Tania, ik ben het met je eens wat betreft los laten lopen in bv een woonwijk.

Maar als ik in een lopsloopgebied loop en ik kom mensen met kinderen of hardlopers of fietsers of wat dan ook tegen, dan ga ik mijn hond niet vast maken. Het bos is zo groot, met een klein deel losloopgebied. Staat duidelijk aangegeven. Dan moeten mensen die een hekel hebben aan honden daar maar niet gaan lopen.

Ja daarom had ik er ook bij gezet dat ik het wat anders vind als het duidelijk een uitlaatgebied is. Hier heb je ook een bos in de buurt waar een heel groot stuk is waar altijd mensen honden uit laten en waar ze ook los mogen, een stukje daarvoor is een een stuk waar honden niet het hele jaar los mogen. Maar toch lopen er altijd honden los, dat vind ik gewoon niet netjes. Ik loop dan inderdaad expres niet in dat stuk waar al die honden los mogen maar vervolgens heb ik er nogsteeds last van.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Sam di 23 apr 2013 - 0:19

Mocht mijn hond in t bos los lopen waar het officieel niet mag, dan lijn ik haar wel aan als ik mensen aan zie komen. Mijn hond doet niks, maar niet iedereen vindt honden leuk.
Als we allemaal rekening met elkaar houden (hondenuitlaters, fietsers, wandelaars, ruiters) dan is het wel zo prettig voor iedereen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  JD wo 24 apr 2013 - 6:38

mijn hond loopt eigenlijk altijd los...
Als ik kinderen aan zie komen, of mensen die een bangige indruk maken, roep ik hem bij me en lijn ik hem aan. Meestal is het niet nodig, omdat hij zelf al met een flinke boog om mensen heen loopt, hijis veel te druk met snuffelen en om de twee meter piesen;)
ik loop altijd op een voetpad, als er een fiets aankomt lijn ik hem niet aan. Naast het voetpas ligt een fietspad, daar horen fietsers. Het voetpad loopt door een honden losloopgebied, dus de fietser is dan in die zin fout, ik ga hem dan niet aanlijnen.
Overigens is er hier 1 losloopgebied, en die wordt binnenkort opgeheven. maar wel mijn hondenbelasting met 15 euro omhoog gooien...belachelijk.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Verona za 27 apr 2013 - 9:48

Ze lopen bij ons meestal los. Al heb ik ze voor de kleinere wandelingen vaak aan de lijn. Maar in de bossen gaan ze altijd los, tenzij dat natuurlijk niet mag. Mijn honden vinden alles en iedereen leuk, maar als er hardlopers of fietsers door het bos gaan dan moeten ze van mij altijd zitten en wachten. Het bos hier moet je nou eenmaal delen met honden, hardlopers, fietsers, wandelaars en paarden dus dan mag je wel even rekening met elkaar houden.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen - Pagina 2 Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum