Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Honden en hardlopen

+13
Sneeuwvlok
_Inge_
Ragazza
Bolleke
Marsy28
Tania
M-G
Beessie
Le Chat Noir
Ayla
Steep
Sanne
Sam
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Honden en hardlopen

Bericht  Gast wo 17 apr 2013 - 7:44

Vanavond was ik aan het hardlopen en er komt een hond op mij afgerend. Dat gebeurt wel vaker. Mijn reactie is dat ik stop met rennen en aan de eigenaar vraag of hij/zij even de hond bij zich wil roepen of vast kan houden. Dat deed ik nu ook. Helaas kreeg ik een bozig antwoord terug 'waarom, hij doet toch niks?' Dus ik zei dat ik bang ben voor honden en het gewoon fijn vind als de hond even vast gehouden wordt als ik langs ren.

Nou...toen had ik het gedaan, want welke idioot gaat er nu op het fietspad hardlopen als je weet dat er rond dat tijdstip veel honden uitgelaten worden. Helaas schrik ik op dat soort momenten en weet ik niks meer te zeggen. Nu weet ik vanalles wat ik terug had kunnen roepen.

Wat vinden jullie hier nou van? Zo raar is het toch niet wat ik vriendelijk vraag?
Voor degene met een hond, roepen jullie de hond bij jullie als er hardlopers of fietsers langs komen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Sam wo 17 apr 2013 - 7:47

Ligt eraan waar, in een losloopgebied niet. Op straat wel.
Je zou kunnen stoppen met rennen en gewoon gaan lopen met je handen naast je lichaam. Dan ben je minder leuk voor ze.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Sanne wo 17 apr 2013 - 7:49

Dat vind ik niet sociaal van die hondeigenaar. Waar ik woon heeft de gemeente de regels enorm aangescherpt en mogen honden vrijwel nergens meer los. Er wordt ook veel gecontroleerd en er worden boetes uitgedeeld. Omdat de hond nog maar op één plek los mag lopen, lijn ik hem niet meer aan als er mensen aankomen. Dan moeten zij het pad ernaast maar kiezen als ze dat vervelend vinden. Mocht iemand mij vragen om de hond aan te lijnen omdat hij/zij bang is, dan zou ik dat uiteraard wel doen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Steep wo 17 apr 2013 - 7:52

Ik vind het een vreemde reactie van de eigenaar. Zelf zorg ik ervoor dat onze hond bij ons is als ik iemand zie hardlopen of wielrennen, maar wij hebben ook een grote hond en ik snap dat mensen het onprettig kunnen vinden als hij op je ag stormt. Als je in een park zou rennen en je vind het niet fijn dat er honden loslopen (dus niet perse op je af komen) ja dan denk ik dat je misschien op de verkeerde plek bent en beter via straten kunt rennen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Sam wo 17 apr 2013 - 7:53

Even ter aanvulling. Als ik merk dat iemand bang is of iemand zegt het me dan lijn ik mijn hond aan.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gast wo 17 apr 2013 - 7:59

Er zijn hier geen speciale losloopplekken. Die zou ik dan ook mijden. Ik liep door het bos en daar is momenteel zelfs een losloopverbod doordat het broedseizoen is..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Steep wo 17 apr 2013 - 8:05

Dan is eigenaar heel dom.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Sanne wo 17 apr 2013 - 8:07

Als het ook nog eens in een gebied was waar honden aangelijnd moeten worden, dan heeft de eigenaar zich nog asocialer gedragen.
Vervelend lijkt me dat, Jip. En in een bos kun je ook niet even makkelijk een blokje om ofzo...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gast wo 17 apr 2013 - 8:11

Ik had een bospad in kunnen gaan, maar daar had ik geen zin in. Het gebeurt ook wel regelmatig op een gewoon fietspad. Een keer sprong er ook een hond tegen mij op. Toen zei de baas wel sorry... Ik dacht alleen maar 'hij luistert errug goed..'

Maar hierboven adviseert iemand om te stoppen met rennen. Dat doe ik ook. Merk dan wel vaak dat de hond minder enthousiast wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Ayla wo 17 apr 2013 - 8:41

Hm dat vind ik wel heel asociaal. Ik roep de hond altijd bij me, het is ook een joekel (weegt 40 kg) dus kan me goed voorstellen dat mensen hem eng vinden. En als mensen zeggen dat ze bang zijn excuseer ik me ook altijd ook al liep hij er niet heen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Le Chat Noir wo 17 apr 2013 - 9:17

Ik vind het aso. Heb zelfmeen klein hondje, maar die loopt altijd aan de lijn binnen bebouwde kom. In het bos hou ik haar of even vast of ik hou haar goed in de gaten. Ze vindt t nl soms ineens leuk om mee te rennen, ook met fietsers en scooters haha. Maar vind dat je als hondeneigenaar gewoon je hond bij je moet houden. Als hardloper is het ook niet fijn om plots te moeten stoppen met rennen.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Beessie wo 17 apr 2013 - 10:01

Wij hebben een pup (van nu 'n half jaar oud) en zij vind hardlopers en fietsers ook altijd heeeeel erg leuk! Simpelweg omdat ze hard vooruit gaan en zij ook niks liever doet dan rennen Laughing

Ze heeft al met aardig wat hardlopers en fietsers mee gerend, maar wij zijn wel consequent geweest in haar naar ons toe roepen als we een fietser of hardloper zagen naderen, zodat we voorkwamen dat ze mee kon rennen omdat ze op ons lette. En als wij te laten waren met haar naar ons toe roepen, of als ze alsnog meerende, maar daarna omdraaide en op mijn geroep af kwam hebben we haar helemaal de hemel in geprezen en uitbundig beloont. En nog steeds belonen we haar de hemel in als ze komt!

En ondanks dat ze de liefste pup ever is I love you zijn sommige mensen ook bang voor haar, dus dan roep ik haar ook gewoon naar mij toe, of als ze aangelijnd is, hou ik haar kort. Vind dat niet meer dan normaal, helemaal als je aangeeft bang te zijn.

iets met respect.. Toch?!
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  M-G wo 17 apr 2013 - 11:07

Ik vind het een vreemde maar vooral asociale reactie. Jij geeft aan dat je bang bent voor honden dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat de hond aangelijnd wordt. Zelf laat ik mijn honden (ik ben inmiddels allang het huis uit maar het voelt nog steeds als mijn honden) niet meer vaak los want het zijn schatten maar luisteren doen ze niet. Onze vorige hond, lijnde ik aan als iemand dat op zo'n manier vroeg. Echter vond onze vorige hond het ook erg interessant, rennende mensen, dus die riep ik sowieso bij mij en dan hield ik haar even vast of lijnde haar weer aan.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Tania wo 17 apr 2013 - 11:14

Ik vind het ook asociaal, fijn dat je hond niks doet maar niet iedereen vindt honden nou eenmaal leuk. Ik ben ook bang voor honden maar mensen zeggen altijd "ja maar hij doet niks". Ja fijn, spinnen ook niet en toch zijn daar ook veel mensen bang voor.

Ik had het met ons trouwen, we stonden foto's te maken komt er een vieze natte hond aanrennen die tegen ons opspringt. Leuk in je witte jurk Rolling Eyes En die mensen maar lachen "ja hij doet toch niks"

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Marsy28 wo 17 apr 2013 - 11:19

Kwam je CBL tegen? Laughing
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gast wo 17 apr 2013 - 19:36

Hoezo Marsy?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Steep wo 17 apr 2013 - 19:42

Tania ik was me toch een partij kwaad geweest!

Wat ook nog kan helpen is dat je met je rug naar de hond gaat staan. Bij sommige honden werkt het meteen en druipen ze af, sommige hebben even wat meer tijd nodig haha.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Marsy28 wo 17 apr 2013 - 19:47

Het was een grapje. Toen ik je verhaal las, moest ik denken aan CBL omdat die waarschijnlijk een topic had geopend als zij die meneer was geweest: wat belachelijk, dat je het dúrft te vragen, ze liep daar toch gewoon en haar hond doet écht niks, dan moet JIJ daar maar niet lopen hoor, belachelijk! Ze had je wel even goed duidelijk gemaakt wat ze van je vond! Aldus CBL dan he?

Flauw van me natuurlijk.

Maar ik vind het wel echt heel gek hoor. Jij bent toch netjes en vraagt het beleefd en krijg je zo'n antwoord. Droplul dus.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 0:36

Ik weet niet precies hoe dichtbij die hond kwam en hoe de situatie was maar ik zou eigenlijk ook wel verbaasd zijn als iemand dat aan mij zou vragen als ik de hond van mijn ouders uit zou laten omdat ze echt niks doet en als je gewoon doorloopt dan loopt ze niet mee.
Maar als die hond echt bij je blijft kan ik me voorstellen dat je dat vroeg smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 1:57

Dan nog kun je even de hond bij je roepen...
Ze komen wel vaak op me af gerend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 0:04

Ja dat zou ik sowieso wel doen want het is ook irritant als er een hond voor je voeten loopt met hardlopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Bolleke ma 22 apr 2013 - 0:06

In een losloop gebied maak ik mijn honden niet vast. Ze mogen daar los, en ze doen niks. Als ze vervelend doen, of ik zie dat iemand bang is zou ik ze uiteraard wel vast maken of roepen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 0:08

Ik kom niet in een losloopgebied, omdat ik bang ben voor honden. Overigens, als een hond mij niet opmerkt en blijft doen waar ie mee bezig is, dan loop ik er wel gewoon langs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Bolleke ma 22 apr 2013 - 0:20

Dan vind ik het aso dat ze de honden daar los laten lopen, dat doe ik nooit.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 0:38

Ik weet niet eens of het een losloopgebied is of niet haha! Het is een bos en er lopen alleen maar honden los, dus het zal wel toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Honden en hardlopen Empty Re: Honden en hardlopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum