Nav Boston; Vermijd jij grote evenementen?
+28
Winegum
Jeanette
Mari
Japie
Capt'n Zero
Urban Naked
Parisienne
Arwyn
Sneeuwvlok
Nyx
luisa
Exogenesis
ijsjemeisje
Slakje
Fortissimo
Aletta
Marin
Carra
Printje
rapa nui
Ragazza
Esperanza
Sterre
La Senza
Pineco
NoMercy
minoessepoes
Atelier Madame
32 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Nav Boston; Vermijd jij grote evenementen?
Sinds wij in 2009 het Bevrijdingsfestival in Rotterdam meegemaakt hebben mijden wij wel bewust grote evenementen. Een horde mensen keerde zich tegen de politie, waarna er (waarschuwings)schoten gelost werden. Wij stonden er zo'n 10 meter vandaan en schrokken ons rot toen we de schoten hoorden. Massaal kwam iedereen op ons afgerend, wij moesten ook rennen. We raakten elkaar even kwijt. Dat was wel heel een angstig moment. Sindsdien hebben wij het niet meer zo op grote massa's.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik woon in Amsterdam maar ben sowieso niet op hele grote evenementen zoals spektakels op de Dam of Museumplein. Dat soort dingen heeft mijn interesse niet.
Ik zou het niet mijden vanwege eventuele aanslagen als ik het wel leuk zou vinden.
Ik zou het niet mijden vanwege eventuele aanslagen als ik het wel leuk zou vinden.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Neuh, daar ben ik vrij nuchter in.
Sterker nog, als ik over 2 weken naar New York ga, voel ik me nog beter dan gewoon omdat ze daar nu allemaal volledig op scherp staan. De kans op een nieuwe aanslag is dan relatief kleiner, een beetje terrorist slaat toe wanneer men niks verwacht.
Klinkt vreemd maar ik voel me dus eigenlijk alleen maar veiliger dan anders.
Capt'n Zero- Prater
- Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
nee, ik vermijd dat niet. Het zou overal kunnen gebeuren, daar ga ik niet voor thuis blijven.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Stap je dan ook niet meer in de auto, omdat de kans bestaat dat je in een ongeluk terecht komt? Durf je nog wel naar de winkels te gaan, ook al bestaat de kans dat er een gek gaat rondschieten? Durf je thuis te blijven, ook al bestaat de kans dat iemand je huis binnendringt en je neerschiet?Peachy schreef:Het spookt wel eens door mijn hoofd bij grote evenementen, dat er een aanslag zou kunnen worden gepleegd. Ik houd sowieso niet van drukte, dus evenementen als koninginnendag/kroning vermijd ik of ik ga naar het café die dag.
Ik geloof trouwens niet zo meer in het 'de kans is zo klein dat dit mij overkomt'. Echt een schijnveiligheid heb ik de afgelopen periode wel gemerkt helaas.
Als je zo redeneert kun je nooit wat doen. Het hele doel van die terroristen is om mensen bang te maken. Ik laat me niet zo manipuleren, en het zou goed zijn als andere mensen dat ook niet zouden doen.
Aletta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11
Overigens kan het ook zomaar gebeuren op een plek waar je dagelijks komt en waar je het absoluut niet verwacht. Neem een klein winkelcentrumpje nog geen 5 min fietsendief vandaan, waar voorheen niemand van gehoord had. Ook daar gebeurde iets verschrikkelijks. Ik ga niet bewust grote evenementen opzoeken omdat ik toch al niet van die verschrikkelijke drukte hou, maar verder laat ik me er niet door tegenhouden. Met een vliegveld of grote treinstations heb ik ook geen problemen.
Gast- Gast
Ik stond zondag met mijn kinderen te kijken bij de marathon van Rotterdam. Mijn man en moeder deden mee.
Ik kreeg toch wel even de kriebels toen ik het nieuws over Boston hoorde,dat was een soortgelijke situatie. Ik ben me er in Rotterdam gelukkig totaal niet van bewust geweest dat er iets dergelijks had kunnen gebeuren en ik hoop in de toekomst ook gewoon zorgeloos naar dit soort dingen toe te kunnen gaan.
Ik kreeg toch wel even de kriebels toen ik het nieuws over Boston hoorde,dat was een soortgelijke situatie. Ik ben me er in Rotterdam gelukkig totaal niet van bewust geweest dat er iets dergelijks had kunnen gebeuren en ik hoop in de toekomst ook gewoon zorgeloos naar dit soort dingen toe te kunnen gaan.
Gast- Gast
Aletta schreef:Peachy schreef:Het spookt wel eens door mijn hoofd bij grote evenementen, dat er een aanslag zou kunnen worden gepleegd. Ik houd sowieso niet van drukte, dus evenementen als koninginnendag/kroning vermijd ik of ik ga naar het café die dag.
Ik geloof trouwens niet zo meer in het 'de kans is zo klein dat dit mij overkomt'. Echt een schijnveiligheid heb ik de afgelopen periode wel gemerkt helaas.
Stap je dan ook niet meer in de auto, omdat de kans bestaat dat je in een ongeluk terecht komt? Durf je nog wel naar de winkels te gaan, ook al bestaat de kans dat er een gek gaat rondschieten? Durf je thuis te blijven, ook al bestaat de kans dat iemand je huis binnendringt en je neerschiet?
Als je zo redeneert kun je nooit wat doen. Het hele doel van die terroristen is om mensen bang te maken. Ik laat me niet zo manipuleren, en het zou goed zijn als andere mensen dat ook niet zouden doen.
Dat zeg ik toch helemaal niet? En zo redeneer ik dus niet. Ik zeg dat ik het een schijnveiligheid vind om te zeggen dat de kans klein is dat iets je overkomt. Ik ben mij er dus wel bewust van dat het kan gebeuren. Dat ik hierdoor al die dingen niet meer zou willen doen is een voorbarige conclusie, want ik doe gewoon waar ik zin in heb.
Gast- Gast
ik vermijd het niet, maar mijn vriend twijfelde al om naar Amsterdam te gaan op Koninginnedag en nu wil hij helemaal niet meer, hij vind dat extra risico zoeken.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Nee, ik vermijd het niet.
Wat ik heel creepy vond, was de aanslag op de Underground in Londen. In diezelfde metro zat ik een dag eerder om dezelfde tijd. Dat vond ik wel heel beangstigend.
Wat ik heel creepy vond, was de aanslag op de Underground in Londen. In diezelfde metro zat ik een dag eerder om dezelfde tijd. Dat vond ik wel heel beangstigend.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, ik vermijd het niet, maar ik zal wel goed opletten.
Vorig jaar met de jaarwisseling was ik in Londen. We hadden vuurwerk gekeken bij de Bridge en toen we daar weg wilden kwamen we onderweg in een soort stremming terecht. We kenden de hele buurt niet, want we waren er pas een dag. We stonden echt hutjemutje en op een gegeven moment werd er ook flink geduwd. Dat was een hele nare ervaring. Je wist niet wat er aan de hand was, wanneer we weg konden of wat dan ook. Zeker door het flinke drinkgedrag om ons heen was dat best beangstigend. Sinds die tijd merk ik wel dat ik erg alert ben en het ook niet heel erg leuk vindt om klem te zitten tussen een menigte.
Maar bang voor een aanslag of een ramp ben ik verder niet. Het kan overal gebeuren. Er zijn weet ik hoeveel evenementen en dingen per dag over de hele wereld verspreidt.
Vorig jaar met de jaarwisseling was ik in Londen. We hadden vuurwerk gekeken bij de Bridge en toen we daar weg wilden kwamen we onderweg in een soort stremming terecht. We kenden de hele buurt niet, want we waren er pas een dag. We stonden echt hutjemutje en op een gegeven moment werd er ook flink geduwd. Dat was een hele nare ervaring. Je wist niet wat er aan de hand was, wanneer we weg konden of wat dan ook. Zeker door het flinke drinkgedrag om ons heen was dat best beangstigend. Sinds die tijd merk ik wel dat ik erg alert ben en het ook niet heel erg leuk vindt om klem te zitten tussen een menigte.
Maar bang voor een aanslag of een ramp ben ik verder niet. Het kan overal gebeuren. Er zijn weet ik hoeveel evenementen en dingen per dag over de hele wereld verspreidt.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Dit inderdaadSneeuwvlok schreef:Nyx schreef:Als ik op een groot evenement sta dan schiet het altijd wel even door mijn hoofd. Maar ik probeer er niet naar te leven. Want dan kan ik nergens meer heen. Als het gebeurt, dan gebeurt het.
Mee eens, ik wil mijn leven niet laten leiden door angst
Ilovethe90s- Prater
- Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12
Nee ik vermijd geen evenementen. Er kan altijd en overal "iets" gebeuren. Ik wil gewoon genieten en niet continue aan de dingen denken die zouden kunnen gebeuren. Nee ik doe gewoon lekker waar ik zin in heb. Als ik dan ooit en keer aanwezig ben bij een evenement waarbij iemand kwaad wil doen en bijvoorbeeld een aanslag pleegt, so be it... Ik wil en kan er niet van wakker liggen op dit moment, ik wil alleen maar genieten van het leven. Als het zo is, kan ik er toch niets aan veranderen.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Ik ga grote evenementen niet uit de weg, het kan overal gebeuren.
Ze hebben trouwens een aanslag voorkomen, maar het is niet echt duidelijk of het in Nederland was of ergens anders.
http://nos.nl/artikel/496668-aivd-voorkomt-aanslag.html
Ze hebben trouwens een aanslag voorkomen, maar het is niet echt duidelijk of het in Nederland was of ergens anders.
http://nos.nl/artikel/496668-aivd-voorkomt-aanslag.html
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Als ik in het buitenland ben vermijd ik politieke demonstraties en dergelijke, ik meng me sowieso niet graag in een massa mensen. Koninginnedag, huldigingen van het voetbal, etc. etc. ik heb er serieus niks mee. Zit liever op een wat rustigere plek waar je op een stoel kunt zitten en het niet een uur duurt voordat ze je een biertje serveren. Snap de lol er niet zo van.
Maar aan de marathon zou ik nooit hebben gedacht, dat daar een risico aan vast zou kunnen zitten. In dat opzicht weet je het toch nooit. En ja, ik ga wel gewoon vliegen en pak metro's in grote steden, treinen, boten, weet ik het allemaal.
Maar aan de marathon zou ik nooit hebben gedacht, dat daar een risico aan vast zou kunnen zitten. In dat opzicht weet je het toch nooit. En ja, ik ga wel gewoon vliegen en pak metro's in grote steden, treinen, boten, weet ik het allemaal.
Gast- Gast
Het was patriot day, dus het was niet gewoon een marathon.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» "Vermijd" jij bepaalde pijlers?
» Explosie Boston marathon
» Grote wasknijpers
» Grote mond
» De grote yes picknick
» Explosie Boston marathon