Nav Boston; Vermijd jij grote evenementen?
+28
Winegum
Jeanette
Mari
Japie
Capt'n Zero
Urban Naked
Parisienne
Arwyn
Sneeuwvlok
Nyx
luisa
Exogenesis
ijsjemeisje
Slakje
Fortissimo
Aletta
Marin
Carra
Printje
rapa nui
Ragazza
Esperanza
Sterre
La Senza
Pineco
NoMercy
minoessepoes
Atelier Madame
32 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Nav Boston; Vermijd jij grote evenementen?
Ik lees dus in het Boston topic nav de aanslag dat mensen grote evenementen zoals de kroning van wa en maxima vermijden vanwege de angst voor bijv een aanslag.
Zelf doe ik dit ook. Vind het sowieso niet prettig in grote menigtes maar ik ben ook altijd wel (irreëel?) bang voor Iets als een aanslag.
Terecht of niet?
Hoe staan jullie daar in?
Zelf doe ik dit ook. Vind het sowieso niet prettig in grote menigtes maar ik ben ook altijd wel (irreëel?) bang voor Iets als een aanslag.
Terecht of niet?
Hoe staan jullie daar in?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Re: Nav Boston; Vermijd jij grote evenementen?
Ik had het er gister over met mijn man. Maar nee ik mijd om die reden geen evenementen. Ik woon in Amsterdam, zit elke dag in de spits in de metro of de trein, dus ik ben vaak op drukke plekken, waar ligt dan de grens en wat kan ik dan nog wel doen en wat niet. Ik ga niet op de dam staan met de inhuldiging maar dat komt omdat ik dat soort dingen niet leuk vind omdat het dan gewoon echt te druk is. Niet omdat ik bang ben dat er iets gebeurd.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, ik ben wel degelijk bang dat dit ook in Nederland kan gebeuren en vermijd dan ook grote evenementen waar een aanslag "logisch" zou kunnen zijn.
NoMercy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13
Ik denk wel dat het zou kunnen gebeuren in Nederland, maar ik zou om die reden niet thuisblijven. Het gaat wel wel eens door mijn hoofd als ik in een grotere mensenmassa sta. De kroning zou ik om dezelfde reden als minoessepoes niet eens wíllen bijwonen, ik houd er bij wijze van spreken al niet van om op koopzondag door de stad te lopen maar ik denk dat de kans op een aanslag daar best aanwezig is. Al denk ik de beveiliging daar heus wel op wordt ingesteld.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ik hou niet van drukke menigtes, dat heb ik al sinds ik kind was. Ik hou dus ook niet van die drukbezochte concerten waar je vooraan helemaal tegen elkaar aan geperst wordt. Dat mijd ik dus wel.
Als ik uitga wil ik ook gewoon veel ruimte om me heen hebben en gewoon kunnen lopen.
Ik mijd die drukke evenementen dus wel, maar niet persé vanwege een eventuele (terroristische) aanslag.
Als ik uitga wil ik ook gewoon veel ruimte om me heen hebben en gewoon kunnen lopen.
Ik mijd die drukke evenementen dus wel, maar niet persé vanwege een eventuele (terroristische) aanslag.
La Senza- Fluisteraar
- Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13
Nee, ik weiger me door die angst te laten leiden al spookt het soms wel even door mijn hoofd. Ik ben iedere ochtend- en avondspits op Utrecht CS. Maar inderdaad, waar trek je dan de grens? Ik ben een beetje claustrofobisch in grote mensenmassa's, dus zoek ik het niet op maar ik blijf wel gewoon naar festivals gaan e.d.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Het schiet soms wel eens door m'n hoofd dat er bij een bepaald evenement wat zou kunnen gebeuren, maar ik ga er dan wel gewoon naar toe, ik mijd het niet. Anders kan ik straks nergens meer naar toe.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Nee, ik vermijd evenementen niet om de reden dat er eventueel een aanslag zou kunnen worden gepleegd. Dan kun je nergens meer naartoe.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Nee, ik vermijd grote evenementen niet om die reden. Een paar jaar geleden zouden we met het werk naar een kerstmarkt in Duitsland, er was daar toen net een periode/actueel iets met dreigingen van aanslagen. Ik heb er geen moment over nagedacht om niet mee te gaan en was eigenlijk verbaasd dat er mensen niet meegingen of niet als stel meegingen omdat ze bang waren dat er iets zou gebeuren.
Ik heb zelf iets van dat het maar heel toevallig zou zijn dat ik er dan net bij betrokken zou zijn. Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.. Ik probeer dus niet overal bang voor te zijn vooral niet voor dingen waarin ik zelf toch geen invloed heb.
Ik heb zelf iets van dat het maar heel toevallig zou zijn dat ik er dan net bij betrokken zou zijn. Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest.. Ik probeer dus niet overal bang voor te zijn vooral niet voor dingen waarin ik zelf toch geen invloed heb.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
NoMercy schreef:Ja, ik ben wel degelijk bang dat dit ook in Nederland kan gebeuren en vermijd dan ook grote evenementen waar een aanslag "logisch" zou kunnen zijn.
Preciesdit vind ik ook. Ik kijk wel vanaf de tv.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik zei dat gisteren al in dat topic, dat ik dat toch steeds meer ga doen. Niet persé grote drukke groepen uit de weg (op luchthavens is het bijv ook heel druk) maar koninginnedag of straks de Kroning.. Ja dat vind ik toch wel beetje eng. Het ergste lijkt me de paniek voelen. Dat lijkt me zo eng.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik begin daar niet aan. Want zo een aanslag is juist op het moment dat je het niet verwacht.
Wie had verwacht dat het bij een sportevenement in Boston zou zijn? Áls het dan al bij een sportevenement is, dan zou je eerder New York of Londen verwachten. En ze hebben niet gekozen voor een moment dat de echte wedstrijdlopers aan de finish kwamen, maar een paar uur later toen de grootste groep mensen al weg was.
Als ik grote evenementen als concerten in de Arena zou mijden uit angst dat er iets gebeurt zal je net zien dat een gek zichzelf opblaast bij een kleinschalig concert in Paradiso.
Ik hou er dus geen rekening mee en ben er niet bang voor.
Wie had verwacht dat het bij een sportevenement in Boston zou zijn? Áls het dan al bij een sportevenement is, dan zou je eerder New York of Londen verwachten. En ze hebben niet gekozen voor een moment dat de echte wedstrijdlopers aan de finish kwamen, maar een paar uur later toen de grootste groep mensen al weg was.
Als ik grote evenementen als concerten in de Arena zou mijden uit angst dat er iets gebeurt zal je net zien dat een gek zichzelf opblaast bij een kleinschalig concert in Paradiso.
Ik hou er dus geen rekening mee en ben er niet bang voor.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Carra, dat argument gaf ik ook altijd, al jaren geleden. Ook zeker nog toen ik in Amsterdam woonde en dagelijks met de metro ging. Je kunt wel overal angstig van worden en alles gaan mijden, maar dat heeft geen nut inderdaad. Vaak gebeurt zoiets toch op 't moment dat je het niet verwacht.
Ik ben ook niet eens zozeer bang voor een aanslag, maar meer om die intense paniek die in zo'n groep heerst. Dat voel ik al heel sterk als ik dat op de tv zie, dan ga ik al huilen daar van, dus ik ben gewoon heel bang om me zo verloren te voelen in een grote massa en ik denk echt dat ik gek zou worden van paniek als ik iedereen alle kanten op zou zien rennen en zelf niet wetende waarheen.
Ik ben ook niet eens zozeer bang voor een aanslag, maar meer om die intense paniek die in zo'n groep heerst. Dat voel ik al heel sterk als ik dat op de tv zie, dan ga ik al huilen daar van, dus ik ben gewoon heel bang om me zo verloren te voelen in een grote massa en ik denk echt dat ik gek zou worden van paniek als ik iedereen alle kanten op zou zien rennen en zelf niet wetende waarheen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Nee, absoluut niet.
Ten eerste: de kans dat er iets gebeurt is miniem. Als er nou een reële kans is dat er een aanslag plaatsvindt, ok. Ik bedoel, ik ga nu ook niet naar Syrie, of zo. Maar in het westen is het hartstikke veilig. Er zijn zo ontzettend veel grote evenementen, of plekken waar mensenmassa's samenkomen. En het is maar heel af en toe dat er een aanslag plaatsvindt. Waarschijnlijk is de kans dat je bij een
aanslag terecht komt veel en veel kleiner dan dat je een ongeluk krijgt in het verkeer.
En ten tweede: ik ga mijn plezier niet laten verpesten door terroristen. Dat is precies wat ze willen, en ik ga daar niet aan toegeven. Ik weet nog dat ik jaren geleden op vakantie zou gaan naar Engeland, ook naar Londen, net nadat er aanslagen in Londen waren geweest. Iemand vroeg me toen of ik wel durfde te gaan. Nou, ik had zo uitgezien naar die vakantie, dat ik er niet over piekerde om niet te gaan. I am damned als ik dat vakantieplezier laat verpesten door een stelletje klootzakken met bommen.
Ten eerste: de kans dat er iets gebeurt is miniem. Als er nou een reële kans is dat er een aanslag plaatsvindt, ok. Ik bedoel, ik ga nu ook niet naar Syrie, of zo. Maar in het westen is het hartstikke veilig. Er zijn zo ontzettend veel grote evenementen, of plekken waar mensenmassa's samenkomen. En het is maar heel af en toe dat er een aanslag plaatsvindt. Waarschijnlijk is de kans dat je bij een
aanslag terecht komt veel en veel kleiner dan dat je een ongeluk krijgt in het verkeer.
En ten tweede: ik ga mijn plezier niet laten verpesten door terroristen. Dat is precies wat ze willen, en ik ga daar niet aan toegeven. Ik weet nog dat ik jaren geleden op vakantie zou gaan naar Engeland, ook naar Londen, net nadat er aanslagen in Londen waren geweest. Iemand vroeg me toen of ik wel durfde te gaan. Nou, ik had zo uitgezien naar die vakantie, dat ik er niet over piekerde om niet te gaan. I am damned als ik dat vakantieplezier laat verpesten door een stelletje klootzakken met bommen.
Aletta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11
Ik heb een moment gehad dat ik heel bang was, en dat was in Barcelona. Daar was de marathon van Barcelona, en iedereen wilde terug met de metro. Het was er dus ontzettend druk, benauwd en iedereen liep elkaar op te drukken. Was er zo'n gek die ging schreeuwen.. Ik ben nog nooit zo bang geweest en mijn god, wat wilde ik daar snel weg. Zulke situaties wil ik in het vervolg wel proberen te vermijden...
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ja maar meer om de paniek die om wat voor reden kan ontstaan en dat ik dan daartussen zit, brrr! Er zijn wel dingen die ik doe maar ik voel me dan echt niet zo op mijn gemak, denk daar dan zeker wel aan.
Gast- Gast
Ik ga wel naar grote evenementen, maar ik sta zelden tussen veel volk. Ik word ambetant van al die stinkende, boerende mensen die ook nog eens jan en alleman van hier naar daar duwen en niet uitkijken.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik ga 30 april niet naar A-dam.
Jaren terug toen het gebeurde in Apeldoorn waren wij in A-dam. Iedereen moest om 8 uur 's avonds in de trein zitten en naar huis. We waren op het museumplein en je werd helemaal omgeleid naar het station. Overal waren er mensen massa's en politie en de ME. In de smalle straatjes in A-dam was het zo mensen massa dat je gewoon plat gedrukt werd. Dat was toen best wel angstig.
Je wist toen wel dat er in Apeldoorn wat gebeurd was maar de vraag bleef hangen bij de mensen. Wat is er in A-dam aan de hand?
Jaren terug toen het gebeurde in Apeldoorn waren wij in A-dam. Iedereen moest om 8 uur 's avonds in de trein zitten en naar huis. We waren op het museumplein en je werd helemaal omgeleid naar het station. Overal waren er mensen massa's en politie en de ME. In de smalle straatjes in A-dam was het zo mensen massa dat je gewoon plat gedrukt werd. Dat was toen best wel angstig.
Je wist toen wel dat er in Apeldoorn wat gebeurd was maar de vraag bleef hangen bij de mensen. Wat is er in A-dam aan de hand?
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Ik vermijd ze het liefst wel. Ik vind vliegvelden ook vervelend. En grote feesttenten.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Het spookt wel eens door mijn hoofd bij grote evenementen, dat er een aanslag zou kunnen worden gepleegd. Ik houd sowieso niet van drukte, dus evenementen als koninginnendag/kroning vermijd ik of ik ga naar het café die dag.
Ik geloof trouwens niet zo meer in het 'de kans is zo klein dat dit mij overkomt'. Echt een schijnveiligheid heb ik de afgelopen periode wel gemerkt helaas.
Ik geloof trouwens niet zo meer in het 'de kans is zo klein dat dit mij overkomt'. Echt een schijnveiligheid heb ik de afgelopen periode wel gemerkt helaas.
Gast- Gast
Nee zeker niet. Zoiets kan overal gebeuren. Ok, een bomaanslag zal meestal op drukke plaatsen met veel mensen voorkomen, maar neem nou Tristan van Vlis, daar was je in een normaal winkelcentrum ook niet veilig. Daarbij wil ik mij leven ook niet door angst laten leiden.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Als ik op een groot evenement sta dan schiet het altijd wel even door mijn hoofd. Maar ik probeer er niet naar te leven. Want dan kan ik nergens meer heen. Als het gebeurt, dan gebeurt het.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Nee, ik vermijd ze niet. Al loop ik met koninginnedag/ de kroningsdag niet graag in Amsterdam, maar eigenlijk vooral omdat ik er door die drukte gewoon niks meer aan vind.
Gast- Gast
Nyx schreef:Als ik op een groot evenement sta dan schiet het altijd wel even door mijn hoofd. Maar ik probeer er niet naar te leven. Want dan kan ik nergens meer heen. Als het gebeurt, dan gebeurt het.
Mee eens, ik wil mijn leven niet laten leiden door angst
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Nee, ik ben eigenlijk niet bang voor dit soort dingen.
Heel soms spookt het wel eens door mijn hoofd, maar ik blijf er zeker niet om thuis. Het vervelende aan massale dingen vind ik de drukte en het geduw, maar ik ben dan niet bang, hooguit geïrriteerd.
Heel soms spookt het wel eens door mijn hoofd, maar ik blijf er zeker niet om thuis. Het vervelende aan massale dingen vind ik de drukte en het geduw, maar ik ben dan niet bang, hooguit geïrriteerd.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» "Vermijd" jij bepaalde pijlers?
» Explosie Boston marathon
» Grote wasknijpers
» Grote mond
» De grote yes picknick
» Explosie Boston marathon