Gas brand al 2 dagen hier?
+6
Zwoesj
Lynn_
Arcade
BJA
Lejow
SuperGrover
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gas brand al 2 dagen hier?
Zaterdagavond ging ik uit en toen ik thuis kwam had mijn vriend de keuken helemaal opgeruimd en de klep van het gasfornuis dicht gedaan. Deze was dus niet schoongemaakt haha. Gister hebben we niks met het gasfornuis gedaan en net stond ik in de buurt en rook ik gas. Blijkt hij gewoon nog aan te staan, god mag weten vanaf wanneer... Ws van het koken zaterdagavond. Je ruikt het niet veel maar ik wilde net boodschappen gaan doen om te gaan koken. Ontploft dan niet de hele zooi hier als ik het gas aan wil steken? Of overdrijf ik nu?
Gast- Gast
Re: Gas brand al 2 dagen hier?
Ramen open doen, geen kaarsjes aansteken, en ik zou ook nu niet gaan koken. Ik heb het gas een keer 1 nacht aan laten staan en toen schrok mijn mams zich al het leplazarus. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Hmmm ik zou niet zo snel durven koken nu
Ik zou denk ik alles even flink tegen elkaar openzetten dat het goed kan luchten!
Ik zou denk ik alles even flink tegen elkaar openzetten dat het goed kan luchten!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Hij stond op zijn laagste stand zeg maar. Verdorie ik heb honger en de patatzaak is ook dicht vandaag . Had ik ook eens zin om te koken (dat gebeurd nooooit haha). Ik ga mijn vriend maar eens slaan als hij thuis komt . Oh heb wel het raam open staan nu maar ja, dat is in de huiskamer en de keuken zit daar weer achter (heb geen ramen daar dus).
Gast- Gast
Volgens mij is het nu heel belangrijk dat je nu even alle ramen openzet en het gas naar buiten laat lopen.
Het kan zeker gevaarlijk zijn! Je hebt mazzel.
Als het huis potdicht zit en er is veel gas vrijgekomen, of het is in een kleine ruimte, dan is er wel kans op ontploffingsgevaar.
Het kan zeker gevaarlijk zijn! Je hebt mazzel.
Als het huis potdicht zit en er is veel gas vrijgekomen, of het is in een kleine ruimte, dan is er wel kans op ontploffingsgevaar.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Ik zou vanavond eten halen en het gasfornuis even laten voor wat het is.
Gast- Gast
Maaltijdsalade kopen? Brood eten, met een cup-a-soup?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Echt niet doen.
Arcade- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10
Blegh, balen zeg... Had net mijn huiskamer warm gestookt grrr. Hij stond maar heel lang maar de deuren stonden volgens mij ook wel nog op een kier. Daarom moet ik blijkbaar gewoon ook de deuren open laten in mijn huis .
Gast- Gast
Zoals de rest hier ook al zegt: niet doen! Zekere voor het onzekere nemen. Wel balen van je warme huis.. Je vriend maar eens even toespreken straks .
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
En wat gaat het nu voor maaltijd worden?
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Had hem gesmst en hij is zo wel geschrokken geloof ik . Hij vond dat ik de brandweer moest bellen voor advies. Nou ja, het raam staat open en ik zal vanavond niet koken of kaarsjes aan doen. Meer kan ik toch niet doen lijkt me.
Gast- Gast
Tja, ik vind voedsel toch wel een belangrijkere levensbehoefte dan roken... Ik lust geen salade/ sla trouwens. Ik eet al de hele dag brood. Dus ik baal... Had trek in een groot bord vlees en rijst. Ik ga maar eens kijken wat er beneden in de winkel te halen is. Thanx voor jullie reacties.
Gast- Gast
Toch nog een smakelijk eten gewenst!!
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Stond alleen het gas aan, of brandde het gas ook? Want als het gas gewoon brandde, is het ook linke soep (mogelijkheid tot brand), maar dan kun je verder gewoon koken, hoor. Het gad wat ontsnapt is, is immers al verbrand
Gast- Gast
Hahaa, ik bedoel wat als je een peuk op had gestoken in huis..Zusje van Bert schreef:Tja, ik vind voedsel toch wel een belangrijkere levensbehoefte dan roken... .
Gast- Gast
Oh zo, niet wetende dat er wellicht gas aan staat haha *oops*
Maple, ik schrok zo dat ik het gelijk uitdraaide maar ik weet het dus niet. Ik denk wel dat het gas aanstond, als in brandde ja. Dus dan is het nu niet gevaarlijk meer? Ik rook wel een beetje een gaslucht maar die is nu wel meer dan weg. Ik eet maar een boterham. Heb wel lekker eten voor morgen gekocht .
Maple, ik schrok zo dat ik het gelijk uitdraaide maar ik weet het dus niet. Ik denk wel dat het gas aanstond, als in brandde ja. Dus dan is het nu niet gevaarlijk meer? Ik rook wel een beetje een gaslucht maar die is nu wel meer dan weg. Ik eet maar een boterham. Heb wel lekker eten voor morgen gekocht .
Gast- Gast
Als het vlammetje brandde, is er niks aan de hand, want dan verbrandt het gas ook. En als het echt alleen maar gas was, had je het gelijk wel geroken en/of gemerkt (flinke hoofdpijn etc.).
Gast- Gast
Dijn82 schreef:Als het vlammetje brandde, is er niks aan de hand, want dan verbrandt het gas ook. En als het echt alleen maar gas was, had je het gelijk wel geroken en/of gemerkt (flinke hoofdpijn etc.).
Ik rook heel licht een gaslucht. De deksel zat ook zeg maar naar beneden. Heb het snel uitgedraaid en het raam open gedaan. Ik denk ook dat het idd brandde maar goed, voor de zekerheid eet ik maar brood vanavond.
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Dijn82 schreef:Als het vlammetje brandde, is er niks aan de hand, want dan verbrandt het gas ook. En als het echt alleen maar gas was, had je het gelijk wel geroken en/of gemerkt (flinke hoofdpijn etc.).
Ik rook heel licht een gaslucht. De deksel zat ook zeg maar naar beneden. Heb het snel uitgedraaid en het raam open gedaan. Ik denk ook dat het idd brandde maar goed, voor de zekerheid eet ik maar brood vanavond.
Ik denk dat je gas idd brandde want anders had je 't véél erger moeten ruiken! Ik ben ooit 's-nachts wakker geworden van 'n gaslucht, m'n ex wakker gemaakt, die zegt heel nuchter 'Valt wel mee, zal de ketel wel zijn, ik kijk er morgen wel naar.' Toch zat 't me niet lekker dus ik ben naar beneden gelopen en hoe dichterbij ik bij de keuken kwam, hoe meer 't naar gas rook; gas stond dus wel degelijk open en brandde niet... Oeps! En dat stond dus maar 'n paar uurtjes open en toch stonk 't hele huis ernaar.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Dat is wel gevaarlijk! Gas zakt naar de vloer op een gegeven moment... Onze jongste kat gaat via de greepjes van de laatjes omhoog en trekt zich vaak op aan de gasfornuisknoppen... Heb dit een paar keer gehad en ben me rot geschrokken, als je je lampen aanzet en ze springen eruit kan de boel volgens mijn vriend exploderen.. Dus ramen meteen open en alles... Nu heb ik borrelglaasjes op mijn kookplaat en de lades altijd open als ik wegga. Gas uitzetten is geen optie, dan gaat mijn ketel ook uit... :S wil eigenlijk zo'n keramische kookplaat... veel handiger met schoonmaken en dit soort gelazer ook niet meer!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
maar...(sorry als ik iets stoms zeg) je schrijft in je eerste post dat je vriend het gasfornuis dicht had gedaan, dus ik neem aan dat je er zo eentje ebt met een klep? raakt die klep dan niet oververhit en vlieg in de fik/schroeit weg? Als jet gas 2 hele dagen heeft aangestaan met die klep dicht, dan denk ik dat je best mazzel gehad hebt!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
*Marietje* schreef:maar...(sorry als ik iets stoms zeg) je schrijft in je eerste post dat je vriend het gasfornuis dicht had gedaan, dus ik neem aan dat je er zo eentje ebt met een klep? raakt die klep dan niet oververhit en vlieg in de fik/schroeit weg? Als jet gas 2 hele dagen heeft aangestaan met die klep dicht, dan denk ik dat je best mazzel gehad hebt!
Toch niet als alleen je gas aan staat en het vuur niet..
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
toetje_ schreef:*Marietje* schreef:maar...(sorry als ik iets stoms zeg) je schrijft in je eerste post dat je vriend het gasfornuis dicht had gedaan, dus ik neem aan dat je er zo eentje ebt met een klep? raakt die klep dan niet oververhit en vlieg in de fik/schroeit weg? Als jet gas 2 hele dagen heeft aangestaan met die klep dicht, dan denk ik dat je best mazzel gehad hebt!
Toch niet als alleen je gas aan staat en het vuur niet..
hmmm...you've got a point
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Brand
» Brand
» Wie helpt me even uit de brand (paypal)
» Voor wie brand jij je kaarsje?
» Man steekt zichzelf in brand op de Dam
» Brand
» Wie helpt me even uit de brand (paypal)
» Voor wie brand jij je kaarsje?
» Man steekt zichzelf in brand op de Dam
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: