Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gas brand al 2 dagen hier?

+6
Zwoesj
Lynn_
Arcade
BJA
Lejow
SuperGrover
10 plaatsers

Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 5:49

Zaterdagavond ging ik uit en toen ik thuis kwam had mijn vriend de keuken helemaal opgeruimd en de klep van het gasfornuis dicht gedaan. Deze was dus niet schoongemaakt haha. Gister hebben we niks met het gasfornuis gedaan en net stond ik in de buurt en rook ik gas. Blijkt hij gewoon nog aan te staan, god mag weten vanaf wanneer... Ws van het koken zaterdagavond. Je ruikt het niet veel maar ik wilde net boodschappen gaan doen om te gaan koken. Ontploft dan niet de hele zooi hier als ik het gas aan wil steken? Of overdrijf ik nu? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  SuperGrover ma 21 feb 2011 - 5:50

Ramen open doen, geen kaarsjes aansteken, en ik zou ook nu niet gaan koken. Ik heb het gas een keer 1 nacht aan laten staan en toen schrok mijn mams zich al het leplazarus. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Lejow ma 21 feb 2011 - 5:50

Hmmm ik zou niet zo snel durven koken nu Embarassed
Ik zou denk ik alles even flink tegen elkaar openzetten dat het goed kan luchten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 5:53

Hij stond op zijn laagste stand zeg maar. Verdorie ik heb honger en de patatzaak is ook dicht vandaag Sad. Had ik ook eens zin om te koken (dat gebeurd nooooit haha). Ik ga mijn vriend maar eens slaan als hij thuis komt :P. Oh heb wel het raam open staan nu maar ja, dat is in de huiskamer en de keuken zit daar weer achter (heb geen ramen daar dus).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  BJA ma 21 feb 2011 - 5:55

Volgens mij is het nu heel belangrijk dat je nu even alle ramen openzet en het gas naar buiten laat lopen.
Het kan zeker gevaarlijk zijn! Je hebt mazzel. Very Happy
Als het huis potdicht zit en er is veel gas vrijgekomen, of het is in een kleine ruimte, dan is er wel kans op ontploffingsgevaar.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 5:55

Ik zou vanavond eten halen en het gasfornuis even laten voor wat het is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  SuperGrover ma 21 feb 2011 - 5:55

Maaltijdsalade kopen? Brood eten, met een cup-a-soup?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Arcade ma 21 feb 2011 - 6:01

Echt niet doen.

Arcade
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 6:01

Blegh, balen zeg... Had net mijn huiskamer warm gestookt grrr. Hij stond maar heel lang maar de deuren stonden volgens mij ook wel nog op een kier. Daarom moet ik blijkbaar gewoon ook de deuren open laten in mijn huis :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Lynn_ ma 21 feb 2011 - 6:05

Zoals de rest hier ook al zegt: niet doen! Zekere voor het onzekere nemen. Wel balen van je warme huis.. Je vriend maar eens even toespreken straks Wink.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Zwoesj ma 21 feb 2011 - 6:07

En wat gaat het nu voor maaltijd worden?
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 6:07

Had hem gesmst en hij is zo wel geschrokken geloof ik smile. Hij vond dat ik de brandweer moest bellen voor advies. Nou ja, het raam staat open en ik zal vanavond niet koken of kaarsjes aan doen. Meer kan ik toch niet doen lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 6:08

Wees blij dat je niet (binnen) rookt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 6:12

Tja, ik vind voedsel toch wel een belangrijkere levensbehoefte dan roken... smile Ik lust geen salade/ sla trouwens. Ik eet al de hele dag brood. Dus ik baal... Had trek in een groot bord vlees en rijst. Ik ga maar eens kijken wat er beneden in de winkel te halen is. Thanx voor jullie reacties.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  BJA ma 21 feb 2011 - 6:31

Toch nog een smakelijk eten gewenst!! Very Happy
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 6:34

Stond alleen het gas aan, of brandde het gas ook? Want als het gas gewoon brandde, is het ook linke soep (mogelijkheid tot brand), maar dan kun je verder gewoon koken, hoor. Het gad wat ontsnapt is, is immers al verbrand Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 6:35

Zusje van Bert schreef:Tja, ik vind voedsel toch wel een belangrijkere levensbehoefte dan roken... smile .
Hahaa, ik bedoel wat als je een peuk op had gestoken in huis.. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 6:48

Oh zo, niet wetende dat er wellicht gas aan staat haha *oops*

Maple, ik schrok zo dat ik het gelijk uitdraaide maar ik weet het dus niet. Ik denk wel dat het gas aanstond, als in brandde ja. Dus dan is het nu niet gevaarlijk meer? Ik rook wel een beetje een gaslucht maar die is nu wel meer dan weg. Ik eet maar een boterham. Heb wel lekker eten voor morgen gekocht smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 6:50

Als het vlammetje brandde, is er niks aan de hand, want dan verbrandt het gas ook. En als het echt alleen maar gas was, had je het gelijk wel geroken en/of gemerkt (flinke hoofdpijn etc.).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gast ma 21 feb 2011 - 7:03

Dijn82 schreef:Als het vlammetje brandde, is er niks aan de hand, want dan verbrandt het gas ook. En als het echt alleen maar gas was, had je het gelijk wel geroken en/of gemerkt (flinke hoofdpijn etc.).

Ik rook heel licht een gaslucht. De deksel zat ook zeg maar naar beneden. Heb het snel uitgedraaid en het raam open gedaan. Ik denk ook dat het idd brandde maar goed, voor de zekerheid eet ik maar brood vanavond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Angela_1986 ma 21 feb 2011 - 8:28

Zusje van Bert schreef:
Dijn82 schreef:Als het vlammetje brandde, is er niks aan de hand, want dan verbrandt het gas ook. En als het echt alleen maar gas was, had je het gelijk wel geroken en/of gemerkt (flinke hoofdpijn etc.).

Ik rook heel licht een gaslucht. De deksel zat ook zeg maar naar beneden. Heb het snel uitgedraaid en het raam open gedaan. Ik denk ook dat het idd brandde maar goed, voor de zekerheid eet ik maar brood vanavond.

Ik denk dat je gas idd brandde want anders had je 't véél erger moeten ruiken! Ik ben ooit 's-nachts wakker geworden van 'n gaslucht, m'n ex wakker gemaakt, die zegt heel nuchter 'Valt wel mee, zal de ketel wel zijn, ik kijk er morgen wel naar.' Toch zat 't me niet lekker dus ik ben naar beneden gelopen en hoe dichterbij ik bij de keuken kwam, hoe meer 't naar gas rook; gas stond dus wel degelijk open en brandde niet... Oeps! En dat stond dus maar 'n paar uurtjes open en toch stonk 't hele huis ernaar.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  CCC ma 21 feb 2011 - 10:08

Dat is wel gevaarlijk! Gas zakt naar de vloer op een gegeven moment... Onze jongste kat gaat via de greepjes van de laatjes omhoog en trekt zich vaak op aan de gasfornuisknoppen... Heb dit een paar keer gehad en ben me rot geschrokken, als je je lampen aanzet en ze springen eruit kan de boel volgens mijn vriend exploderen.. Dus ramen meteen open en alles... Nu heb ik borrelglaasjes op mijn kookplaat en de lades altijd open als ik wegga. Gas uitzetten is geen optie, dan gaat mijn ketel ook uit... :S wil eigenlijk zo'n keramische kookplaat... veel handiger met schoonmaken en dit soort gelazer ook niet meer!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  JD ma 21 feb 2011 - 10:56

maar...(sorry als ik iets stoms zeg) je schrijft in je eerste post dat je vriend het gasfornuis dicht had gedaan, dus ik neem aan dat je er zo eentje ebt met een klep? raakt die klep dan niet oververhit en vlieg in de fik/schroeit weg? Als jet gas 2 hele dagen heeft aangestaan met die klep dicht, dan denk ik dat je best mazzel gehad hebt!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Toet ma 21 feb 2011 - 10:57

*Marietje* schreef:maar...(sorry als ik iets stoms zeg) je schrijft in je eerste post dat je vriend het gasfornuis dicht had gedaan, dus ik neem aan dat je er zo eentje ebt met een klep? raakt die klep dan niet oververhit en vlieg in de fik/schroeit weg? Als jet gas 2 hele dagen heeft aangestaan met die klep dicht, dan denk ik dat je best mazzel gehad hebt!

Toch niet als alleen je gas aan staat en het vuur niet.. Wink
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  JD ma 21 feb 2011 - 11:10

toetje_ schreef:
*Marietje* schreef:maar...(sorry als ik iets stoms zeg) je schrijft in je eerste post dat je vriend het gasfornuis dicht had gedaan, dus ik neem aan dat je er zo eentje ebt met een klep? raakt die klep dan niet oververhit en vlieg in de fik/schroeit weg? Als jet gas 2 hele dagen heeft aangestaan met die klep dicht, dan denk ik dat je best mazzel gehad hebt!

Toch niet als alleen je gas aan staat en het vuur niet.. Wink

hmmm...you've got a point angel
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas brand al 2 dagen hier? Empty Re: Gas brand al 2 dagen hier?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum