Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slimme tip vd fietsenwinkel of een addertje...

+21
Aagje!
Laurientje
Razz
Pandora
_Lana_
maiadebij
Manderijn
Urban Naked
Sanne
Summerlovin
M@niek
Wennes
Steep
SDL
Tania
PiP
peach
Filoria
Liadan
Aimee
Printje
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Slimme tip vd fietsenwinkel of een addertje... - Pagina 2 Empty Re: Slimme tip vd fietsenwinkel of een addertje...

Bericht  SDL za 13 apr 2013 - 9:52

Printje schreef:Maar zou N, ondanks dat ik dat kei ongezellig vind, ook meteen achterop mogen?

Ik heb ook nog een fietskar ben ik helemaal lang Slimme tip vd fietsenwinkel of een addertje... - Pagina 2 281626781
Ja hoor, waarom niet?
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Slimme tip vd fietsenwinkel of een addertje... - Pagina 2 Empty Re: Slimme tip vd fietsenwinkel of een addertje...

Bericht  Printje za 13 apr 2013 - 9:53

SDL schreef:
Printje schreef:Maar zou N, ondanks dat ik dat kei ongezellig vind, ook meteen achterop mogen?

Ik heb ook nog een fietskar ben ik helemaal lang Slimme tip vd fietsenwinkel of een addertje... - Pagina 2 281626781
Ja hoor, waarom niet?

Ik dacht dat ze eerst voorop ' moesten'.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Wennes za 13 apr 2013 - 10:19

Ik heb ook een bloom en vind juist dat het stuur niet super breed is en goed als 'gewone' fiets kan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Printje za 13 apr 2013 - 10:22

Wennes schreef:Ik heb ook een bloom en vind juist dat het stuur niet super breed is en goed als 'gewone' fiets kan.

Vind je het een aanrader?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  M@niek za 13 apr 2013 - 10:37

Ik heb ook een bloom en totaal geen problemen met het brede stuur. Over het algemeen is een moederfiets wel wat zwaarder en steviger. Ik ben er echt super blij mee zou niet anders willen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Summerlovin za 13 apr 2013 - 12:04

Printje schreef:
PiP schreef:Als ik een nieuwe fiets ga aanschaffen ga ik denk ik voor een transportfiets zoals deze:
Slimme tip vd fietsenwinkel of een addertje... - Pagina 2 30307MGrace%20D%2054%20556%20Mand
Geen idee hoe de afstand is tussen het stuur, maar dat lukt nu ook wel prima op mijn normale fiets.
Er zit al een goede standaard op en vooral een mand voorop lijkt mij wel fijn.
Ik kan natuurlijk ook een gewoon fietsmandje aanschaffen, maar deze vind ik leuker smile
Ik heb de fiets op het kdv incl voor- en achterzitje van Yepp zien staan en was meteen verliefd!

Deze is gaaf maar daar past toch geen achterzitje op?

Ik heb deze fiets. Zie ze ook regelmatig rijden met bagagedrager. Die is dus niet standaard maar zijn wel leverbaar voor deze fiets. Ik zag laatst ook iemand met voor en achterzitje fietsen en ik verbaasde mij erover hoe comfortabel dat eruit zag.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Sanne za 13 apr 2013 - 17:47

Tja, als ie de fiets bij meerdere kindjes gebruikt, kan het volgens mij echt wel uit. En daarna kun je hem ook weer verkopen als je zou willen. Ik ben de laatste jaren alleen zeer zwaar fietsende fietsen gewend en uit elkaar vallende stationsfietsen. Mijn moederfiets is echt een gigantische vooruitgang en zonder kindjes vind ik hem superlicht fietsen. Die doe ik heus niet weg als wij uitgekinderd (?) zijn, als niet moeder kun je er toch ook prima op rijden?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Urban Naked za 13 apr 2013 - 18:40

Ik heb de Sparta pickup, ook een transportfiets en die heeft een stuurslot. Dat is toch wel ideaal hoor, met een zitje voorop. Je kunt ze idd ook met bagagedrager kiezen, ik heb ook een bagagedrager. Vind mijn fiets mooier dan een mamafiets en hij gaat vast nog wel 10 jaar mee (als hij niet gejat wordt). (shit hij staat al 5 dagen in het vondelpark, moet hem nodig gaan halen)
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Manderijn za 13 apr 2013 - 18:59

Ik begrijp wel dat de fietsenmaker het je zo zegt, maar als je er van uit gaat dat je dochter rond een jaar of 5 zelfstandig lange stukken mee kan fietsen, zou ik het nog wel doen.
Wat voor fiets je ook koopt, zodra je deze koopt ik het zijn geld niet meer waard. Ik gebruik de mijne nu 4 jaar, en als het een gewone was geweest had ik over een jaar ook wel een nieuwe gewild. Dus dat blijft dan hetzelfde. Beide zonde eigenlijk.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  maiadebij za 13 apr 2013 - 19:34

Daarom heb ik de bloom, dat stuur zit er een beetje tussen in dus als het voorzitje eraf gaat is het niet zo'n enorm mama stuur. Met 2 kinderen op de fiets vind ik een dubbele standaard trouwens waardeloos. Door het gewicht krijg ik de fiets moeilijk omhoog dus er zit nu gewoon een zij standaard op.

Ik ben verder erg tevreden over de gazelle bloom!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  _Lana_ za 13 apr 2013 - 19:50

Het voordeel van een moederfiets vind ik juist het stuurslot en het dubbele standaard.
Mijn fiets heeft trouwens niet zo'n heel breed stuur, dus daar heb ik geen last van.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Sanne za 13 apr 2013 - 19:55

Printje, het ligt er ook nog aan wat voor merk je koopt. Ik vind sommige moederfietsen echt heel lelijk met zo'n gigantisch breed stuur. Daar zou ik zonder kinderzitjes niet graag op fietsen. Er zijn ook een hoop moederfietsen die er prima uitzien zonder zitjes.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Pandora za 13 apr 2013 - 20:24

Ik kan me er wel in vinden, ik had ook een mama fiets, een hele mooie Cortina roots maar man o man wat fietste dat ding zwaar. We noemden de fiets altijd 'de tractor'.
Heb'm ingeruild en heb sinds gisteren een batavus tourmalet 24. Gisteren een klein stukje gefietst maar fietst nu al een stuk beter.
De fiets heeft ook een lage instap, is alleen denk ik wat minder geschikt voor forse en/of zwangere vrouwen want vindde ruimte tussen mezelf en het zitje niet zo ruim maar verder een prima fiets met 24 versnellingen.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Razz za 13 apr 2013 - 20:32

Ik heb ook een mama fiets (al fietst mijn man er altijd op) en ik vind 'm toch wel fijn! Nu moet S. achterop en wil ik straks een rieten mand voorop hebben. Ik heb ook een Cortina Roots maar ik vind 'm eigenlijk helemaal niet zwaar fietsen. Het brede stuur valt eigenlijk wel mee al ziet de voorkant er wel niet meer uit als er geen zitje mee op zit. Vandaar dus het idee van de rieten mand smile

Deze heb ik maar dan in het zwart. Gekocht via Marktplaats zgan.

https://www.belgafietsen.nl/cortina-roots-dames-7-versnellingen-rood

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Laurientje za 13 apr 2013 - 21:19

Ik was altijd van mening dat een moederfiets onzin was en dat ik ook wel af kon met een gewone.. Nou met 1 kindje ging dat ook prima.. Tot dat ik er met twee op pad wilde..
Een voorop en een achterop daar was mijn fiets echt niet stevig genoeg voor, kindjes erop zetten ging al niet, zat mijn zoontje achterop ging mijn fiets al hellen en dan moest ik mijn dochter nog voorop zetten.
Als we fietsen en mijn zoontje wiebelde achterop dan zwenkte mijn hele fiets heen en weer.

Nu heb ik een moederfiets van Lief! van cortina, en Oke eerlijk is eerlijk hij fiets zwaarder dan een normale het is zoveel prettiger zo met twee kleintjes op de fiets.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Bericht  Aagje! za 13 apr 2013 - 21:35

Ik heb de sparta amazone trendy. Gister toevallig is ze naar achter gegaan, omdat ze qua lengte van haar benen niet lekker met voorin paste. Het is wel een breed stuur, en ziet er beetje raar uit nu, dus misschien dat ik er een ander stuur op wil.
Verder vind ik het een fijne fiets. Stevig frame, dubbele standaard, veel ruimte tussen het stuur en het zadel (wat ik met fietsen toen ze voorop zat erg fijn vond, en een stuur slot.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  studiebol za 13 apr 2013 - 23:10

Printje, Kinderen hoeven niet perse voor op te beginnen als je gaat fietsen. Gelukkig niet hoe had ik het anders moeten doen Slimme tip vd fietsenwinkel of een addertje... - Pagina 2 561177

Ik had een gewone goede fiets, bijna niet gebruikt, bakfiets vond ik heeel prijzig. Dus ik heb mijn fiets naar de fietsenmaker gebracht en gevraagd wat mogelijk was. Ik had al een stuurslot en een dubbele standaard op mijn fiets, ook had ik een mand voorop, die moest er wel af anders pastte het voorste zitje niet. Wij hebben twee yepp zitjes gemonteerd op mijn gewone fiets.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  koNijntje zo 14 apr 2013 - 0:08

Aimee schreef:Ja dat zei de fietsenmaker toen bij mij ook. Het brede stuur en de grote afstand van het stuur is niet meer prettig als je kindje niet meer voorop mee gaat.
Maar ik vond zelf het stuurslot en het dubbele standaard ook een groot voordeel (en mijn fiets ook gewoon heel leuk I love you )
dubbel standaard en stuurslot kun je ook los kopen.

ik heb de fiets van mijn tante overgenomen, is een gewone fiets met extra versnellingen, stuurslot en dubbel standaard.
zowel voorop als achterop kan een zitje. voordeel is dat de fiets minder zwaar en wendbaarder is als een moederfiets.
ik ben het met de fietsenmaker eens Wink
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Annie24 zo 14 apr 2013 - 0:12

Hier een gewone fiets gekocht ipv een mamafiets. Y. was pas 1,5 toen we een stoeltje kochten, dus die ging direct achterop en dus was een moederfiets niet nodig. Ik heb een mooie Gazelle waarbij we een dubbele standaard en een fietsslot hebben laten plaatsen, perfect dus!
Ik heb wel op een mamafiets gereden, maar vond een normale fiets met 1 kindje achterop beter fietsen, dus ja, ik heb wél het advies van de verkoper opgevolgd.

@Studiebol; wat voor stoeltje had je dan voor die kleintjes? De stoeltjes voor achterop gaan toch vanaf 9 kilo? Toen Y. bv een half jaar was, was hij echt nog te klein/licht voor achterop. Ik weet wel dat je een systeem kan laten plaatsen zodat je de MC achterop je fiets kan klikken, maar denk niet dat je dat had?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  studiebol zo 14 apr 2013 - 0:26

Annie24 schreef:
@Studiebol; wat voor stoeltje had je dan voor die kleintjes? De stoeltjes voor achterop gaan toch vanaf 9 kilo? Toen Y. bv een half jaar was, was hij echt nog te klein/licht voor achterop. Ik weet wel dat je een systeem kan laten plaatsen zodat je de MC achterop je fiets kan klikken, maar denk niet dat je dat had?

Ik let niet meer op kilo's, ze laten er zoveel vanaf hangen, maar een van de twee is nu pas net 9 kilo. Ik kan er niks aan doen dan het van die lichtgewichtjes zijn dus wil daar niet te veel vanaf laten hangen. Als ik die 9 kilo grens had aangehouden mag ze ook pas sinds vorige week in de vervolg stoel in de auto, zeg maar.

Ik heb er opgelet dat ze goed konden zitten, heb twee yepp stoeltjes, heb veel op internet gelezen over stoeltjes, en deze kwamen in mijn ogen goed naar voren, stevig, hoge rugleuning en een goede gordel. De gordel zat op zijn strakst en aan de achterkant hadden we een tyrap gemaakt om hem nog wat strakker te krijgen. Ging perfect ze zaten er goed in. En ik heb me nooit zorgen gemaakt dat het niet zou kunnen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Pien zo 14 apr 2013 - 0:29

Ik heb een moederfiets zonder zitjes erop en vind het heerlijk!! Het stuur staat best ver van me af maar doordat hij vrij rond loopt zit ik echt heel erg rechtop. Ik had op gewone fietsen bijna altijd zere rug en bekken tijdens het fietsen maar nu nergens meer last van!

Overigens heb ik wel de adapter erop zitten dus het voorzitje kan er eventueel wel op dus als ik met E weg ga klik ik die met notime erop vast.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: