Borstvoedings(vragen) topic!
+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers
Pagina 21 van 24
Pagina 21 van 24 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23, 24
Re: Borstvoedings(vragen) topic!
Ik heb vorige week ook twee dagen gebloed terwijl ik overdag om de 2.5 u en s'nachts om de 3.5u voed. Ik hoop heel erg dat het niet meer terug komt voorlopig zoals bij Muppetje.
Ik baalde ook echt enorm, snap niks van mn lichaam. Na die twee dagen is F wel wat langer tussen de voedingen gaan laten, ervoor zat er soms maar 1 uurtje tussen.
Ben me nu toch maar even gaan verdiepen in spiraaltjes etc, want een 3e willen we (nog) niet.
Ik baalde ook echt enorm, snap niks van mn lichaam. Na die twee dagen is F wel wat langer tussen de voedingen gaan laten, ervoor zat er soms maar 1 uurtje tussen.
Ben me nu toch maar even gaan verdiepen in spiraaltjes etc, want een 3e willen we (nog) niet.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook zoiets gehad, na 4 weken stopte het vloeien en met 6 en 8 weken was het er weer. Steeds een paar dagen en weinig. Uiteindelijk pas met ruim 8 maanden kwam het weer.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Wie van jullie hebben er wasbare zoogcompressen? Welke en hoe bevalt dat ten opzichte van wegwerp? Ik gebruik nu de kruidvat wegwerp, die had ik bij dochter ook.
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
red rose schreef:Wie van jullie hebben er wasbare zoogcompressen? Welke en hoe bevalt dat ten opzichte van wegwerp? Ik gebruik nu de kruidvat wegwerp, die had ik bij dochter ook.
Ik heb er verschillende gehad oa van Avent en Medela, ik vond die van Medela het prettigste, maar ik kon ze pas na vijf maanden gebruiken want voor die tijd lekte ik teveel.
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
red rose schreef:Wie van jullie hebben er wasbare zoogcompressen? Welke en hoe bevalt dat ten opzichte van wegwerp? Ik gebruik nu de kruidvat wegwerp, die had ik bij dochter ook.
ik heb verschillende gehad, avent, medela en nog één met zijde en een paar met wol. Mij bevielen ze erg goed, ik had alleen in de kraamweek dat ik teveel lekte dat het erdoorheen ging, daarna waren ze voldoende.
Gast- Gast
Ik heb 2 soorten wasbare van bamboobies, die vind ik beide niet zo fijn. Ik heb er ook een paar van imse vimse, die zijn wel echt heel prettig. Ze zijn alleen best groot (qua diameter), onder een voorgevormde bh zie je dat niet, onder een vormloze wel.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Misschien een rare vraag he, maar als je een dag of een paar dagen investeert om je productie op te hogen (met kolven) en je gaat daarna weer terug naar je oude 'schema', blijft je productie dan hoger of zakt het onmiddellijk weer als een plumpudding in elkaar?
Ik kolf nog steeds 4x per dag, ik had een paar dagen terug een flinke dip, maar dit hing samen met flinke vermoeidheid en de spruw die terug was. Nu de pijn weg is en ik wat beter slaap is mijn productie ook weer wat beter. Ik kolf per keer tussen de 100 en 200 ml, dit was eerst wel wat meer en is ook eigenlijk een beetje aan de weinige kant want L. wil nu meer drinken.
En nog een andere vraag, ik las ergens dat je je borsten niet 'leeg' moet kolven omdat je lijf dat ziet als een soort resetten en het je productie juist kwaad doet. Ik kolf nu elke keer ongeveer een half uur en ik stop als er alleen nog maar met moeite wat druppeltjes uitkomen én ik gebruik borstcompressie. Ik kolf mijn borsten dus aardig 'leeg'. Maar kan ik dan maar beter een kwartier gaan kolven of twintig minuten weer? En hoe zorg ik dan dat ik genoeg melk eruit haal?
Ik had juist het idee dat ik door te kolven tot ze leeg waren mijn borsten het signaal geef van: je bent helemaal leeg gedronken dus moet je weer flink gaan produceren want de baby heeft dat nodig.
Ik kolf nog steeds 4x per dag, ik had een paar dagen terug een flinke dip, maar dit hing samen met flinke vermoeidheid en de spruw die terug was. Nu de pijn weg is en ik wat beter slaap is mijn productie ook weer wat beter. Ik kolf per keer tussen de 100 en 200 ml, dit was eerst wel wat meer en is ook eigenlijk een beetje aan de weinige kant want L. wil nu meer drinken.
En nog een andere vraag, ik las ergens dat je je borsten niet 'leeg' moet kolven omdat je lijf dat ziet als een soort resetten en het je productie juist kwaad doet. Ik kolf nu elke keer ongeveer een half uur en ik stop als er alleen nog maar met moeite wat druppeltjes uitkomen én ik gebruik borstcompressie. Ik kolf mijn borsten dus aardig 'leeg'. Maar kan ik dan maar beter een kwartier gaan kolven of twintig minuten weer? En hoe zorg ik dan dat ik genoeg melk eruit haal?
Ik had juist het idee dat ik door te kolven tot ze leeg waren mijn borsten het signaal geef van: je bent helemaal leeg gedronken dus moet je weer flink gaan produceren want de baby heeft dat nodig.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik heb een vraag.
Wat kan ik doen om mijn productie op te hogen?
Zoon blijft maar om de 2 uur komen. Het ging een paar dagen goed en nu is het alweer dagenlang mis.
M'n borsten voelen ook heel leeg aan. Ik heb echt het idee dat m'n productie slecht is.
Ik ga bvthee kopen. Sowieso probeer ik ook meer te drinken.
Iemand nog andere tips?
Wat kan ik doen om mijn productie op te hogen?
Zoon blijft maar om de 2 uur komen. Het ging een paar dagen goed en nu is het alweer dagenlang mis.
M'n borsten voelen ook heel leeg aan. Ik heb echt het idee dat m'n productie slecht is.
Ik ga bvthee kopen. Sowieso probeer ik ook meer te drinken.
Iemand nog andere tips?
Linda- Ratel
Sorry geen tips, maar mijn borsten voelen ook meestal leeg aan. Nu wil mijn dochter ook wel vaak om de 2/3 uur drinken maar s'nachts laat ze er tegenwoordig ook wel eens 5 uurtjes tussen. Ze groeit verder ook goed dus ik heb wel genoeg melk. Hoe vol je borsten voelen zegt dus denk ik niet direct iets over hoeveel er in zit.
Meer drinken helpt hier trouwen wel, ik vergeet nog al eens om goed te drinken. Zodra ik weer meer drink laat ze er ook wel wat langer tussen zitten.
Heel veel succes/sterkte want het lijkt me erg zwaar elk nacht om de 2 uur te moeten voeden.
Meer drinken helpt hier trouwen wel, ik vergeet nog al eens om goed te drinken. Zodra ik weer meer drink laat ze er ook wel wat langer tussen zitten.
Heel veel succes/sterkte want het lijkt me erg zwaar elk nacht om de 2 uur te moeten voeden.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Drinkt hij al flesjes? (gekolfde bv bedoel ik?) Als hij een flesje heeft gehad, komt hij na 2 uur dan ook? Je zou kunnen proberen om steeds een iets groter flesje te geven en te kijken hoe lang hij er dan tussen laat. Misschien heb je wel een goede productie maar wil hij gewoon vaak drinken.
Ik heb zelf echt veel melk en toch heeft zoon heel lang om de 2,5 uur gedronken.
Ik heb zelf echt veel melk en toch heeft zoon heel lang om de 2,5 uur gedronken.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Volgens mij heeft mijn zoon de borstvoeding afgebouwd. Hij wil al 2 dagen niet meer drinken en de 2 dagen daarvoor zei hij na het aanhappen meteen 'klaar'. Ik had niet verwacht dat hij ook zo snel nadat hij 2 jaar geworden is zou stoppen. Maar het is goed zo, weer een fase afgesloten, mijn kleine mannetje wordt groot.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ahh jammer Liadan, maar super goed gedaan!
Jij had zelf nog wel door willen gaan toch?
Jij had zelf nog wel door willen gaan toch?
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Ik heb er geen problemen mee als hij door was gegaan, ik wilde hem zelf af laten bouwen en dat heeft hij gedaan dus het is goed zo. Maar ook wel gek en jammer dat ik waarschijnlijk nooit meer borstvoeding zal geven aan een kindje omdat het waarschijnlijk bij 2 kinderen blijft.
Liadan- Ratel
Lijkt me inderdaad wel een gek idee om nooit meer borstvoeding te geven. Maar aan de andere kant ook wel mooi. Je hebt je kinderen het aller beste gegeven en ze hebben het zelf afgebouwd. Super toch! Mag je trots op zijn!
Linda- Ratel
Ik kan me voorstellen dat je een beetje weemoedig wordt van het idee dat het nu dan voorgoed klaar is, wel super dat je het zo lang hebt volgehouden!
Ik kolf nog steeds, 4 x per dag. Heb wel een giga-dip gehad, begint nu weer een klein beetje ergens op te lijken, maar het is nog niet wat het geweest is. Ik hoop dat ik het nog goed ga krijgen. L. krijgt nu 1 a 2 keer per dag een fles kunstvoeding, in ieder geval de late avondfles, die andere is vooral als ik onderweg ben of bijvoorbeeld niet genoeg gekolfd heb maar vergeten ben melk uit de vriezer te halen. Ik heb dus gelukkig ook nog steeds een voorraadje in de vriezer.
Ik kolf nog steeds, 4 x per dag. Heb wel een giga-dip gehad, begint nu weer een klein beetje ergens op te lijken, maar het is nog niet wat het geweest is. Ik hoop dat ik het nog goed ga krijgen. L. krijgt nu 1 a 2 keer per dag een fles kunstvoeding, in ieder geval de late avondfles, die andere is vooral als ik onderweg ben of bijvoorbeeld niet genoeg gekolfd heb maar vergeten ben melk uit de vriezer te halen. Ik heb dus gelukkig ook nog steeds een voorraadje in de vriezer.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik denk er heel hard over om te stoppen. Ik heb een hele lijst met voordelen van stoppen. Maar ik vind het toch nog lastig. Ik wil bijvoorbeeld graag rapley doen, maar ja, gaat dat wel met kv? En L. Heeft sinds de kv ook meer moeite met poepen, maar als hij eenmaal gewend is loopt het wel weer aardig. Tja en het laatste nadeel is natuurlijk dat hij dan dus geen borstvoeding meer krijgt. Maar hij doet het goed en heeft nu iig 13 weken borstvoeding gekregen. Waarvan een deel overigens gecombineerd met een kunstvoeding.
Maar de lijst met nadelen van doorgaan is erg lang, eigenlijk voelt het langzamerhand niet meer als een optie!
Maar de lijst met nadelen van doorgaan is erg lang, eigenlijk voelt het langzamerhand niet meer als een optie!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Pompoen, Rapley en kv kan best, je kan nr 1 wat langer geven mocht je zoon op de max zitten. als hij wat minder melk nodig heeft kan je altijd nog naar nummer 2.
Verder een dikke knuffel, kolven is best zwaar vond ik en mijn vriend gaf de fles als hij thuis was.
Verder een dikke knuffel, kolven is best zwaar vond ik en mijn vriend gaf de fles als hij thuis was.
Happydobby- Ratel
Ja nou ja ik zit nu bijvoorbeeld te kolven, L. Ligt naast me en valt bijna in slaap, maar we moeten zo nog douchen, dat schiet zo niet op. En zo is het elke keer een enorm geregel en gehannes om alles voor elkaar te krijgen. En dat is maar 1 van de problemen!
Ik snap niks van die melk, waar is nr. 1 voor en waar nr.2 ik dacht dat het met leeftijd te maken had!
Ik snap niks van die melk, waar is nr. 1 voor en waar nr.2 ik dacht dat het met leeftijd te maken had!
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ik kan me dan voorstellen dat je dan wilt stoppen pompoen!
Als hij gewoon aan de borst zou drinken zou het al heel anders zijn.
En je hebt al wel gewoon 3 maanden gevoed dat is ook al heel wat!
Er zijn natuurlijk een berg aan voordelen van langer voeden maar het moet wel haalbaar zijn voor je.
Raplay kan ook met fles hoor, je begint gewoon met 6 maanden en ipv pureren geef je het in stukken.
Als hij gewoon aan de borst zou drinken zou het al heel anders zijn.
En je hebt al wel gewoon 3 maanden gevoed dat is ook al heel wat!
Er zijn natuurlijk een berg aan voordelen van langer voeden maar het moet wel haalbaar zijn voor je.
Raplay kan ook met fles hoor, je begint gewoon met 6 maanden en ipv pureren geef je het in stukken.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
nr 1 is zuigelingen melk van 0 tot 6 maanden, ze gaan dan wel uit vanaf 4 maanden bijvoeding zodat je met 6 maanden nr 2 kan gaan geven. Opvolgmelk zit een max van 800 cc aan geloof ik. Van de 0 tot 6 maanden melk zit een max van 1000cc aan en die kan je best langer geven zolang de bijvoeding nog niet optimaal is.
Happydobby- Ratel
Ik kan me voorstellen dat je met de borstvoeding wil stoppen pompoen. En die 3 maanden borstvoeding heeft hij toch maar mooi gehad!
Rapley kan ook in combinatie met flesvoeding, er zijn hier meer kinderen die dat hebben gehad, misschien dat er nog iemand reageert die daar meer over kan vertellen.
Rapley kan ook in combinatie met flesvoeding, er zijn hier meer kinderen die dat hebben gehad, misschien dat er nog iemand reageert die daar meer over kan vertellen.
Liadan- Ratel
pompoen, volgens mij ben jij de enige persoon die de beslissing kan maken. Er kunnen een miljoen nadelen zijn, maar als jij nog niet klaar bent om te stoppen ga je dat niet doen. Er kunnen tig oplossingen zijn die het makkelijker maken, maar als jij emotioneel zo ver bent dat je wilt stoppen, leveren die oplossingen ook niet meer voldoende op.
rapley kan wel met fv, maar is niet ideaal. Kinderen beginnen dan vaak pas later noemenswaardige hoeveelheden te eten en vaak hebben ze dan niet meer voldoende aan de max. kunstvoeding. Je kunt dan gaan combineren met geprakt eten. De nummers hebben inderdaad te maken met de leeftijd. Tot zes maanden krijgen ze nr. 1, tot 10 (?) maanden nr. 2, daarna nr. 3 enz. Verder heb je nog hypo-allergeen, omneo en nog veel meer soorten die dan weer geschikt zijn van allergieën, harde ontlasting etc..
rapley kan wel met fv, maar is niet ideaal. Kinderen beginnen dan vaak pas later noemenswaardige hoeveelheden te eten en vaak hebben ze dan niet meer voldoende aan de max. kunstvoeding. Je kunt dan gaan combineren met geprakt eten. De nummers hebben inderdaad te maken met de leeftijd. Tot zes maanden krijgen ze nr. 1, tot 10 (?) maanden nr. 2, daarna nr. 3 enz. Verder heb je nog hypo-allergeen, omneo en nog veel meer soorten die dan weer geschikt zijn van allergieën, harde ontlasting etc..
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Nou ja, er komt bij mij steeds meer het gevoel dat ik L. ook te kort doe door nu door te gaan met kolven. Als ik er aan onderdoor ga dan heeft hij helemaal niks meer aan me. Maar ik heb gewoon besloten weer een stapje af te bouwen en dan zie ik wel weer hoe dat verder gaat! Ik ga nu drie keer per dag kolven en geef om en om kunstvoeding en borstvoeding.
Ik baal er van dat het niet gelukt is hem echt aan de borst te krijgen, maar ik ben er wel van overtuigd dat ik er alles uit heb gehaald wat er in zat. Dat het hier dan strand is zuur, maar om er dan maar koste wat het kost mee door te gaan omdat ik nu eenmaal een ideaalbeeld in mijn hoofd heb van hoe het zou moeten zijn, tja, nee dat is denk ik de verkeerde reden.
En Rapley, tja, ik moet dan maar zien hoe dat gaat natuurlijk. Desnoods krijgt hij ook gepureerd of geprakt erbij om wel wat binnen te krijgen.
Ik baal er van dat het niet gelukt is hem echt aan de borst te krijgen, maar ik ben er wel van overtuigd dat ik er alles uit heb gehaald wat er in zat. Dat het hier dan strand is zuur, maar om er dan maar koste wat het kost mee door te gaan omdat ik nu eenmaal een ideaalbeeld in mijn hoofd heb van hoe het zou moeten zijn, tja, nee dat is denk ik de verkeerde reden.
En Rapley, tja, ik moet dan maar zien hoe dat gaat natuurlijk. Desnoods krijgt hij ook gepureerd of geprakt erbij om wel wat binnen te krijgen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Nou, Pompoen, onder goede omstandigheden is het soms al lastig om de borstvoeding te doen slagen, dus echt petje af voor hoe jij het hebt gedaan. Hopelijk bevalt het je om een keer minder te kolven en geeft dat jou en L. meer rust.
En Rapley kun je gewoon proberen toch? Ik heb de eerste weken alleen Rapley gegeven, maar uiteindelijk ook wel via een lepel. H. at al heel gauw met de pot mee en als wij een stamppot aten, vond ik het gewoon niet nodig dat ze er met haar handen in zat te graaien, dus dat at ze met een lepel. En alles wat ze goed kon vastpakken (de losse groenten, zoals wortels, doperwten etc.) at ze gewoon zelf. Een soort combinatie dus, dat kan ook nog.
En Rapley kun je gewoon proberen toch? Ik heb de eerste weken alleen Rapley gegeven, maar uiteindelijk ook wel via een lepel. H. at al heel gauw met de pot mee en als wij een stamppot aten, vond ik het gewoon niet nodig dat ze er met haar handen in zat te graaien, dus dat at ze met een lepel. En alles wat ze goed kon vastpakken (de losse groenten, zoals wortels, doperwten etc.) at ze gewoon zelf. Een soort combinatie dus, dat kan ook nog.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik kan me in jouw situatie heel goed voorstellen dat je overweegt te stoppen Pompoen, fulltime kolven lijkt me sowieso al zwaar en dan ben je ook nog eens in je eentje met zoveel dingen aan je hoofd. Ik denk dat Rapley prima kan met kv hoor, daar zou ik me niet al te veel zorgen om maken.
Ik heb trouwens ook het idee dat mijn zoon de bv een beetje aan het afbouwen is. Vooral 's morgens drinkt hij steeds minder en minder graag, vanmorgen heb ik voor het eerst een borst moeten afkolven, omdat hij er helemaal niet uit wou drinken en ik niet dacht het comfortabel te gaan redden tot na de lunch. En 's avonds wisselt hij ook steeds van borst, valt er ook niet meer aan in slaap.
Ik heb trouwens ook het idee dat mijn zoon de bv een beetje aan het afbouwen is. Vooral 's morgens drinkt hij steeds minder en minder graag, vanmorgen heb ik voor het eerst een borst moeten afkolven, omdat hij er helemaal niet uit wou drinken en ik niet dacht het comfortabel te gaan redden tot na de lunch. En 's avonds wisselt hij ook steeds van borst, valt er ook niet meer aan in slaap.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Pagina 21 van 24 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22, 23, 24
Soortgelijke onderwerpen
» Borstvoedings-topic
» stomme vragen topic !
» 'het domme vragen topic'
» flesvoeding-vragen-topic
» Domme vragen topic!
» stomme vragen topic !