Vraag over waterpokken
+11
Maudy
Nijntje
mickey
PiP
Pineco
Manderijn
Bolleke
Aoi
Floor
Filoria
Paper Crown
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraag over waterpokken
Mijn vriendin appte me gisteren dat ze bij haar nichtje van 8 was aan 't oppassen omdat nichtje de waterpokken had. Vanavond hebben mijn vriendin en ik een verjaardag en ze komt eerst hierheen en we maken ons hier klaar en gaan vanaf hier naar de verjaardag. Maar nu ben ik een beetje bang.. Zij heeft zelf al wel de waterpokken gehad, maar ik ben bang dat ze Julian besmet. Is dit wel handig?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Vraag over waterpokken
Hij moet ze toch een keer krijgen... En het lijkt me sterk dat ze hem via via aansteekt.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Misschien de huisarts bellen om het na te vragen maar ik denk niet dat als zij het zelf niet heeft ze hem ook niet aan kan steken.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Als hij ze voor het jaar krijgt kan hij ze nog een keer krijgen. Het is verder niet gevaarlijk, mijn zoon had ze in de kraamweek toen mijn dochter net geboren was, we moesten wel opletten of ze niet ziek zou worden maar die kans was verwaarloosbaar. Maar ik denk niet dat je vriendin hem kan besmetten.
Aoi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12
Zoontje van een vriendin zat met 8 maanden helemaal onder de pokken, het is heel zielig maar verder niet schadelijk. Ik zou het zelf niet uit de weg gaan, hij zal ze toch een keer krijgen.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Ik denk dat je het toch niet tegen kunt houden. Nu geeft je vriendin het aan, maar waterpokken zijn al besmettelijk voordat de eerste pok überhaupt op komt zetten, dus je weet toch niet wie je wel en niet over de vloer zou kunnen halen. Dan zou je beter een kluizenaarsbestaan kunnen leiden
Gast- Gast
Onze jongste had ze ook met 7 maanden. Wel zielig, maar een peuter of kleuter heeft er meer last van. Ik zou het niet zo uit de weg gaan.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Volgens mij is het indirecte besmettingsgevaar niet heel groot bij waterpokken, maar wat hierboven al gezegd wordt, je houdt het echt niet tegen. Mijn jongste heeft ze met 8 maanden gehad en hoewel het er zielig uitzag, had ze er volgens mij helemaal geen last van. De oudste was al 4 en voor haar was het wel echt vervelend.
Of het waar is dat een baby jonger dan een jaar het een tweede keer kan krijgen, dat weet ik niet.
Of het waar is dat een baby jonger dan een jaar het een tweede keer kan krijgen, dat weet ik niet.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ze kunnen het idd nog een keer krijgen, maar het ligt er ook aan in welke mate ze het krijgen dacht ik.
S heeft ze gehad toen hij 6 maanden, wel minder dan zijn zus die ze toen ook had. Ik ben benieuwd of hij ze nog een keer krijgt.
S heeft ze gehad toen hij 6 maanden, wel minder dan zijn zus die ze toen ook had. Ik ben benieuwd of hij ze nog een keer krijgt.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
F heeft ze vorig jaar gekregen toen hij bijna 7 maanden was. Beetje jammer dat we nu op alle vakantiefoto's een krentenbolletje hebben Zelf heeft hij er geen seconde last van gehad.
Het kan inderdaad dat als een kind onder 1 jaar de waterpokken krijgt, dat hij ze later nogmaals krijgt, dat ligt ook aan de heftigheid ervan geloof ik. Verder is het volgens mij vooral voor pasgeborenen gevaarlijk, i.v.m. de weerstand, maar ik denk dat je je daar niet te veel zorgen om hoeft te maken met J. Hij is niet meer pasgeboren nu.
Het kan inderdaad dat als een kind onder 1 jaar de waterpokken krijgt, dat hij ze later nogmaals krijgt, dat ligt ook aan de heftigheid ervan geloof ik. Verder is het volgens mij vooral voor pasgeborenen gevaarlijk, i.v.m. de weerstand, maar ik denk dat je je daar niet te veel zorgen om hoeft te maken met J. Hij is niet meer pasgeboren nu.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
de besmettingshaard van waterpokken is inderdaad zon 3 weken eerder. Dus je kunt je beter afvragen of je 3 weken geleden niet met dat nichtje in aanraking bent geweest dan nu, nu kan het niet zo veel kwaad.
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Met 3 maanden kun je nog niet zeggen 'hij moet ze toch een keer krijgen', want er zitten ook risico's aan bij zulke Kleintjes.
Maar het lijkt me niet dat iemand zo indirect je kind kan besmetten. Daarbij, waterpokken zijn het besmettelijkst als je nog niets ziet geloof ik ik zou me geen zorgen maken.
Maar het lijkt me niet dat iemand zo indirect je kind kan besmetten. Daarbij, waterpokken zijn het besmettelijkst als je nog niets ziet geloof ik ik zou me geen zorgen maken.
Gast- Gast
Artemis schreef:Met 3 maanden kun je nog niet zeggen 'hij moet ze toch een keer krijgen', want er zitten ook risico's aan bij zulke Kleintjes.
Nou inderdaad.. Vind 3 maandjes wel erg klein om ziek te worden. Zeker zoiets als waterpokken. 7/8 maanden is ook klein maar goed wel een stuk minder.
Volgens mij kan het niet zo heel veel kwaad PC, maar als je er niet lekker bij voelt moet je het niet doen. Of evt vragen of ze J in ieder geval niet wil knuffelen enzo?
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Indirect besmetten kan wel, ik weet alleen niet hoe groot de kans is.
Gast- Gast
Mas heeft heel erg de waterpokken gehad toen hij 3 of 4 maanden was, hij zat helemaal onder, zo zielig. Hij is er voor de rest niet ziek van geweest.
Maar de kans lijkt me klein dat hij besmet wordt daarmee nu op die manier.
Maar de kans lijkt me klein dat hij besmet wordt daarmee nu op die manier.
Gast- Gast
Lennox schreef:Ik denk dat je het toch niet tegen kunt houden. Nu geeft je vriendin het aan, maar waterpokken zijn al besmettelijk voordat de eerste pok überhaupt op komt zetten, dus je weet toch niet wie je wel en niet over de vloer zou kunnen halen. Dan zou je beter een kluizenaarsbestaan kunnen leiden
Sorry maar dat laatste vind ik zo'n onzin.
Tuurlijk weet je nooit wat iemand onder de leden heeft, dus je kan het niet altijd tegen gaan. Maar in dit geval weet je het dus wel. Dat maakt het toch anders.
Even de vraag beantwoorden: Volgens mij zijn waterpokken wel heel besmettelijk, maar niet zo indirect hoor.
En als je er echt geen goed gevoel bij hebt, dan zou ik ergens anders afspreken.
Maar volgens mij zal het niet zo'n vaart lopen.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Hij zal het ooit krijgen. Ik zal nu hij nog zo jong is het wel iets proberen te ontwijken.
Mijn oudste kreeg het met 7 maanden, niet leuk, maar ze heeft het maar mooi gehad!
Ze zeggen dat je het nog eens kan krijgen als je het voor je tweede al gehad hebt, maar ze heeft vaak zat bij kinderen gezeten die de waterpokken hadden, maar heeft het zelf niet weer gekregen.
Volgens mij kan je zoon niet besmet raken door iemand die hij een besmet persoon is geweest. Ik zou me daar geen zorgen om maken.
Mijn oudste kreeg het met 7 maanden, niet leuk, maar ze heeft het maar mooi gehad!
Ze zeggen dat je het nog eens kan krijgen als je het voor je tweede al gehad hebt, maar ze heeft vaak zat bij kinderen gezeten die de waterpokken hadden, maar heeft het zelf niet weer gekregen.
Volgens mij kan je zoon niet besmet raken door iemand die hij een besmet persoon is geweest. Ik zou me daar geen zorgen om maken.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ik ben niet van plan als een kluizenaar te leven maar zolang hij nog niet voorzichzelf kan zorgen en dus niet kan bepalen met wie hij wel en niet in aanraking komt is het aan ons om ervoor te zorgen dat hij als wij het weten niet wordt besmet. En natuurlijk zal hij ooit eens waterpokken krijgen; vallen en een gat in zijn kop of weet ik wat nog meer maar ja een moederhart ziet zo'n ukkie niet graag ziek en zeker niet als ik hem zo zielig zie en het had kunnen voorkomen, Lennox!
Dat was juist mijn punt, veel dingen kún je gewoon niet voorkomen. Want van je vriendin weet je dat ze n aanraking is geweest met een kindje dat waterpokken heeft, maar wie weet heeft die ene belastingadviseur aan huis, of die caissière, of iemand anders, die wel of niet bij je aan huis komt, ook wel een kindje thuis met waterpokken. Dat probeerde ik meer te zeggen
Ik ben er wel met Artemis eens trouwens dat waterpokken voor zo'n kleintje niet niks is, en dat de vlieger van 'ach, ze moeten het toch ene keer krijgen' dan ook echt niet op gaat.
Ik ben er wel met Artemis eens trouwens dat waterpokken voor zo'n kleintje niet niks is, en dat de vlieger van 'ach, ze moeten het toch ene keer krijgen' dan ook echt niet op gaat.
Gast- Gast
De incubatietijd van waterpokken is zo´n 2 weken, dus de kans dat jouw vriendin J. besmet is nihil. Je kan voor de zekerheid zorgen dat ze hem niet platkust ofzo, en goed haar handen laten wassen.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik zou het ook niet op gaan zoeken. Maar de kans dat jouw vriendin J. besmet is vrijwel nihil (volgens mijn moeder, is verpleegkundige geweest). Ik zou haar voor mijn eigen gevoel wel vragen of ze haar handen wil wassen voordat ze hem vasthoudt.
Edit: ik lees nu dat ze gisteren al heeft opgepast, dan heeft ze neem ik aan ook al onder de douche gestaan en dan zou ik me nergens druk om maken.
Edit: ik lees nu dat ze gisteren al heeft opgepast, dan heeft ze neem ik aan ook al onder de douche gestaan en dan zou ik me nergens druk om maken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Waterpokken
» Waterpokken???
» Waterpokken
» Waterpokken?
» Waterpokken
» Waterpokken???